Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 14:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia. :-)

Der er dsv. sket det at hash'en har taget lidt overhånd i mit liv, dvs. Jeg ryger faktisk af alt hvad finanser rækker til og føler ikke en gang at jeg kan hygge mig med kammeraterne længere, uden at være så ramt at man bare sidder og stener i sin egen lille tænkeboks... Har ikke overskud til en skid længere og føler samtidig at min adhd(i hvertfald det med koncentrationsbesvær) er blevet markant forværret. Føler jeg ødelægger min famillie på det og skammer mig faktisk af helvedes til over sittuationen!

Det jeg egentligt ville spørge om er at alt imens jeg langsomt stopper forbruget(hvilket jeg inderligt har i sinde), kender i så nogle gode fifs til hvad jeg kan fordrive tiden med? Det må meget gerne være forslag til ting jeg kan foretage mig med gutterne, på tidspunkter, i ved hvor man normalt bare havde rullet en joint, eller gjort bongmixet klart. ;) Drikker faktisk slet ikke, da jeg føler at det ændre min personlighed på en ubehagelig måde, samt har jeg kvittet alt der omhandler hårde stoffer, så det er heldigvis kun cannabis jeg dsv. Må give afkald på... -.-' Det er en pisse hård kamp det her, så håber virkelig at forstående folk, der har stået i samme situation lige vil ofre et minut og give mig en hjælpende hånd. På forhånd tak! :-)

Medlem
Brugeravatar

Ville ellers ikke have skrevet det her, da det for mig til at virke som en ussel person, men faktisk er det kommet så meget på et sidespor, at jeg stjæler småpenge, samt nol fra mine nærmeste, bare for at kunne sove ordenligt om natten, jeg har virkelig lyst til at skyde mig selv i hovedet, for føler mig som det største svin! Tror i folk kan tilgive mig, hvis jeg ærligt fortæller åbent om det, for vil ikke lyve dem jeg holder af lige op i hovedet... :(

Insane psychedelia user!

Jeg synes ikke du virker som en ussel person. Du har bare erkendt at du har et problem, som du agter at gøre noget ved. Respekt!

I kan gå i skoven. Det er altid fedt på en her årstid, flotte farver. Holde en lille seance, bål og ild og ild, find svampe som i kan kokkerere med over åben ild.

Ta' biografture, find dig en hoppy som du synes er fed. Eller en (kamp)sport, måske du kan få dine drenge med på det også. Ingen af de nævnte udelukker hinanden.

Good Luck!

Jeg synes du bør overveje brat stop af cannabis, i stedet for langsomt udtrap. Det er svært at styre, siger min erfaring mig. Det har aldring fungeret at trappe ud for mig. Men måske det bare er min viljestyrke som er sløv. Ender altid med at trappe stille op igen og ender hvor jeg slap. for mig personligt er abstinenserne fra cannabis udholdelige. Du skal dog selvfølgelig gøre det du føler bedst. Så ta' det eller la' det ligge. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes bestemt heller ikke du virker ussel, slet ikke når du har selverkendelse nok til at se at det er skidt at du har hamstret lidt..

Hvordan har dine venner det med jeres forbrug? Er det kun dig der har disse tanker omkring det, eller er det noget i diskuterer i vennekredsen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan btw lige komme med et godt råd til en slags 'mild' kold tyrker. Jeg har altid haft svært ved at stoppe med hash, og får abstinenser i helt op til 3 uger. Altså, 3 uger hvor jeg kun sover et par timer om natten og bliver syg af det. Jeg har tidligere taget kold tyrker fra kokain som jeg var daglig misbruger af, men cannabis er virkelig slemt for mig.

Det jeg gør er, at jeg får fat i noget ryger der er så sativa som overhoved muligt. Det bedste jeg er stødt på indtil videre, er noget hash der går under navnet ''Øko Ketama'' inde på staden. Det giver en markant anderledes rus, jeg har aldrig oplevet noget ryger der havde så lavt indhold af THC. Det betyder selvfølgelig også at jeg stadigvæk får abstinenser og ikke kan sove om natten, dog ikke i helt ligeså høj grad som ved kold tyrker. Idéen er så, at når abstinenserne er overstået, tager jeg en kold tyrker fra Øko Ketamaen - abstinensensperioden er allerede overstået, og så er det egentlig bare selve ryge-ritualet man skal vænne sig af med :)

Medlem

Hej igen.

Tak for dit indlæg. Det er sådan et indlæg der hjælper mig til at bevare respekten for min egen rygetrang, og at huske hvor jeg selv kommer fra.

Citat:
Jeg synes du bør overveje brat stop af cannabis, i stedet for langsomt udtrap. Det er svært at styre, siger min erfaring mig. Det har aldring fungeret at trappe ud for mig

+1
Præcis mine tanker/erfaringer også. For mig er det eneste der har virket et fuldstændigt stop i længere tid, forsøg på nedtrapning har kun givet med yderligere skuffelser og nederlag.
Tror i øvrigt man skal være forsigtig med at kæde sin viljestyrke generelt sammen med sin modstandsdygtighed overfor et stof man er/har været så afhængig af.

Til dit spørgsmål
Citat:
kender i så nogle gode fifs til hvad jeg kan fordrive tiden med? Det må meget gerne være forslag til ting jeg kan foretage mig med gutterne

Da jeg ikke kender dig bliver det en noget generel omgang.
Du kan fordrive noget tid med at læse i viewtopic.php?f=18&t=48616 , hvis du ikke har gjort det. Den indeholder en del guldkorn.
Sammen med vennerne (der ryger hash imens antager jeg) - Tja, det ville jeg selv have det svært med, især den første tid. Selv have et modereret forbrug mens vennerne ryger igennem? For mig dybt urealistisk, kan ikke svare på dine vegne.
Du kan fordrive tid til at tænke/skrive om hvad der vil trække i den rigtige retning mht. at du slås med nogle følelser som skyld og skam. Problemer relateret til de følelser kan hash ikke hjælpe dig med at løse, det har du også erkendt hvis jeg læser dit indlæg rigtigt (at have det dårligt med at stjæle mønter, den logiske løsning er at lade være, og den løsning står din afhængighed i vejen for nu - så dine tanker er bestemt på rette spor)
Indstil dig på det bliver noget øv - fx med søvn, at undvære rygeritualet, etc. - i en periode. Accepten i sig selv er nogle gange et godt våben.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]