Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen. Jeg er komplet ny på sitet, har dog læst mange ting her inde, da jeg fandt det spændende, men aldrig selv skrevet her. Derfor undskylder jeg hvis denne oprettelse ikke passer ind til dette specifikke forum "syntetiske stoffer".

Første gang: (købte for 600 til 3 mand, af noget der skulle være "standard" kvalitet)

For 1 uge siden, sidste weekend, prøvede jeg for første gang MDMA. Har kun røget hash før, og coke 1 gang i byen. Vi indtog MDMA via næsen. Jeg havde drukket 2 vin, og røget lidt sug af en joint.

Det var under rolige forhold, hjemme hos mig selv, med 3 yderst gode venner.
Følelsen var at vi snakkede om alt, specielt om følelser, så derfor var det faktisk en rigtig fed aften, hvor jeg dagene efter havde større selvværd (ikke selvtillid, det var det samme) end normalt, pga. de snakke vi havde. Fantastisk

Bivirkningerne var der ikke noget af, jeg var bare fysisk træt og bombet, pga. vi gik i seng klokken 10 om morgenen. Min gode buddy sov hos mig i de efterfølgende 2 dage, så måske var det derfor der ingen psykiske mén var.

Anden gang: (købte for 500 til 3 mand, noget der skulle være mere koncentreret end det forrige)

Ugen efter, lørdag (i forgårs) prøvede jeg det så igen, da der var ferie, og jeg har selvdisciplin nok til kun at røre spændende ting når jeg har ferie, da jeg går på universitetet.
Denne gang indtog vi det oralt. Vi delte det op i 3 lige store dele, og blandede det i noget saftevand. Jeg var hverken fuld eller weedskæv. Havde ikke spist særlig godt den dag.
Dette trip var noget vildere end det første. Det virkede ikke rigtig i starten, og der gik nok 40 minutter efter oral indtagelse, før det bare sagde slask.
Oplevelsen var fed, og også på samme måde som sidst. Vi browede den, snakkede, hørte musik, dansede. Men jeg var godt nok mere banket af end sidst, men jeg kunne stadig kontrollere mig selv. Dog var jeg i en helt anden verden. Det var dog okay fedt (men skræmmende nu når jeg idag tænker tilbage på det).

Nu sidder jeg så med den feeling som jeg havde forventet første gang jeg tog det. Folk kalder det downer, men jeg føler mig faktisk utrolig deprimeret. Svingende mellem ulykke og deprimeret.
Humøret svinger, og jeg føler mig rastløs og doven på samme tid. Jeg tænker mere over de hverdagsting som jeg normalt klarer, men som nu virker uoverskuelige, og bare generelt sad.
Jeg kunne slet ikke sove igår på trods af udmattethed. Når jeg lukkede øjnene kørte det hele rundt i hovedet. Masser af tanker. Normalt kan jeg nemt falde i søvn.
Der er også bange anelser. Anelser som "går det over? ødelægger det serotonin receptorerne? bliver jeg glad igen?"
Skider også tyndt, klokken er 13:30 og har været derude 3 gange i dag :p
Det er som sagt 2 dage siden, og er stadig lige så nedtrykt, hvis ikke mere, end jeg var igår.

Jeg har læst og fået at vide det går over, men mine spørgsmål er: hvornår? hvordan har i haft det? Det ville være rart at få noget afslapning ved at høre de erfarne at disse følelser er normale, og hvad jeg eventuelt kan gøre ved det for at det bliver lidt bedre.

Min homie har spurgt om han skal komme og ryge en smule weed med mig, han siger det hjælper - jeg tvivler? gør det?
Tak fordi i gad læse med!

Alt i alt er MDMA rigtig fedt at prøve, men for mig er det ikke disse bivirkninger værd dog. Men selvværds boost = awesome.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har tydeligvis ikke læst ordentligt op på stoffet, hvis du vælger at tage MDMA med én uges mellemrum. Der skal helst gå 1-2 måneder, da det tager tid for kroppen at komme tilbage til den normale serotonin balance. Det man kan forvente der sker hvis ikke man holder pauser, er det som du lige har beskrevet af bivirkninger; nedtrykthed, depression, afmagtelse etc..

Men det skal du ikke tænke for meget over nu, bare husk det til en anden gang. Det bedste du kan gøre nu, er at hjælpe kroppen ved at spise sundt (varieret), hold dig kørende (gør dine ting), og få din søvn. Og så hold dig fra andet knark, jeg ville ikke råde dig til at ryge hash nu hvor du har det sådan der. Det kan godt gøre dig endnu mere fokuseret på problemet, og gøre dig mere indelukket med det.

Fødevarer der indeholder 5-htp (tryptofan) skulle eftersigende hjælpe til gendannelse af serotonin. Ydermere hjælper ZMA (zink, magnesium og B6-vitamin) kroppen med omdannelsen af 5-htp > serotonin. ZMA kan købes på bodylab.dk.

Junior medlem

Hvilket tilskud er godt at tage, i form af serotinin opbygning og ganske almindelig hverdags velvære?
5-HTP eller Tryptofan?
http://lidtke.com/the-lidtke-letter-l-t ... omparison/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Tryptofan bliver omdannet til 5-htp i kroppen.
Lige umiddelbart; mælk, kalkun og bananer indeholder Tryptofan.

Junior medlem

Har lige fået at vide at vi fik 0,3 g pr. mand, både sidste uge og i lørdags.
Ingen ide om det er en stor eller lille dosis?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er en STOR dosis ! Jeg plejer at tage 150 mg, altså halvdelen.

Junior medlem

Arh rolig nu, 300mg er ikke en STOR dosis, især ikke hvis det er over en hel aften. Det er måske lige i overkanten, men har aldrig i mit liv hørt om nogle der fik varige mén af 300mg

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det er stadig en stor dosis, det er faktisk et sted imellem 2 og 3 gange så meget som mange andre erfarne brugere anser som en fornuftig dose. Men nej, hyar da heller aldrig hørt om folk der har fået varige men efter sådan en dose, men der er sku blues i op til 2 uger efter nogen gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
CPT skrev:
Arh rolig nu, 300mg er ikke en STOR dosis, især ikke hvis det er over en hel aften. Det er måske lige i overkanten, men har aldrig i mit liv hørt om nogle der fik varige mén af 300mg

Bare fordi du aldrig har hørt om folk som fik varige mén, kan man ikke lave om på det ER en stor dosis. Man kan så vende den om og sige at hvis det MDMA de tog ikke var særlig potent og måske kun halvdelen var aktivt, så er der intet at sige til den store dose.

Jeg plejer at tage 100-150mg på en aften. Men har før oplevet at 80mg var nok. Kommer an på renheden.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Jake92 og velkommen til!
Når jeg tager MDMA går der som regel mange måneder imellem. Jeg synes at kunne huske at det anbefales at man højest tager mdma 5-6 gange om året. Dvs. med mindst 2 mdr. mellemrum. Kan dog ikke finde kilden lige nu.
Du har ikke taget skade, men du skal være omsorgsfuld over for din krop i det næste stykke tid. Spise sundt, motioner lidt, gå turer, og få din søvn. Du skal ikke være bange for at der er sket noget irreversibelt med dit hoved. Du kommer ovenpå igen.

Jeg har forresten flyttet tråden til Medaljens bagside, fordi det er der den hører hjemme :)

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Du kan i øvrigt læse denne tråd, som indholder mange gode erfaringer med MDMA: viewtopic.php?f=4&t=38607

Junior medlem

Tak for jeres svar, det er dejligt at få informationer fra folk der selv har prøvet det.

Det er nu tredje dagen, og lige kommet hjem fra en kammerat, og jeg har det bedre. Der er stadig ting der går mig på. Specielt én ting.. Vil gerne høre jeres mening om det..

Jeg føler mig mere bange end normalt.. Ikke for mennesker, tværtimod. Hvis jeg kunne være sammen med folk konstant, gjorde jeg det. For så har jeg ingen blues.
Jeg er bange for at skal gå i seng, ved ikke hvorfor. Har bare en stram følelse overfor det, nok fordi jeg ikke kunne sove overhovedet første nat.
Så vil jeg helst heller ikke have der er komplet mørkt i rummet. Normalt er jeg alt andet end mørkeræd, jeg kan gå igennem et hus for at pisse, om natten, og være helt normal-badass omkring det.

Dette er kommet efter bivirkningerne, men jeg har læst at angst kan være en af bluesne ved MDMA (som så går over).
Hvad siger i? Synes selv det er træls og mærkeligt at jeg er anspændt om sådan nogle ting.. Dog har jeg det bedre nu på tredjedagen, og jeg spiser sundt, motionerer, går på uni, og ser kammierne.
Jeg kan dog godt lide at få 1 øl eller 4, kommer an på om jeg er alene eller social, for så slapper jeg mere af omkring de her blues.

Er det en mærkelig blues med "bange" anelser, eller er det normalt efter sådan en tvivlsomt stor dosis, for en nybegynder? :)
I kan sige hvad i vil om antallet af mg og om hvorvidt det var rent eller ej, men kan huske vi startede med at tage det klokken 01:00 og jeg var banket af indtil klokken 09:00 ... det er mange timer? Vi tog det så også oralt jo. Bare lige en info til stoffets virkning på mig.
Tak på forhånd guys

jeg tror at det er meget normalt. Sidste gang jeg var på mdma fik jeg også nedturen at føle da jeg gjorde som dig og tog en alt for stor dosis.
jeg var også små bange for at gå i seng, eller jeg gad ikke i seng da jeg vidste at jeg ikke kunne sove.
Jeg kunne ikke sove flere dage efter uanset hvor meget hash jeg røg og jeg begyndte at høre stemmer til sidst, men på femte dagen tog jeg en Imozop 7,5 mg og sov som et barn den nat og kom så ovenpå igen;)

Junior medlem

wow... stemmer?
Det må have været på grund af søvnberøvelsen går jeg ud fra :)

Junior medlem

Bare rolig fyr har Før sniffet 2g 83.7% rent MDMA (det reneste MDMA der kan laves ) på en nat af 10 timer og har også tager 3g MDMA på en hel nat så det er ikke en stor dosis af stoffet en af mine venner tog sågar en 1g streg MDMA igår af 83.7% rent MDMA uden at kreds. Det var min anden ven tilgæld :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Sejt. Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lillegård264 skrev:
Bare rolig fyr har Før sniffet 2g 83.7% rent MDMA (det reneste MDMA der kan laves ) på en nat af 10 timer og har også tager 3g MDMA på en hel nat så det er ikke en stor dosis af stoffet en af mine venner tog sågar en 1g streg MDMA igår af 83.7% rent MDMA uden at kreds. Det var min anden ven tilgæld :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Fjols

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Lillegård264 skrev:

Billede

Junior medlem

Hva så mig og nogle dreng sad og sugede 6g mdma søndag morgen og lige plusig svulmede min ene ven op og vidste ikke hvad han lavet og kunne ikke snakke ordentligt og svedte mere end nogen andre jeg har set Før ved i hvad det kunne Være

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Sikkert en overdosis. Jeg håber så inderligt du troller lige nu, for det I har gang i er fucking livsfarligt. En af jer ender fandeme med at dø.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]