Hej Dubhead,
Tillykke med huen i sommers

Og kanon du er igang med drømmeuddannelsen. Det lyder til du har en masse positive ting at fokusere på, og det med at ændre fokus, tror jeg kan være en nøgle for dig.
Kan godt forstå hvad du skriver om at det er nu du skal gøre en indsats med uddannelse osv.
Hvis man skal vende den om, kan du jo altid beslutte at begynde at ryge hash dagligt, mens du ikke senere i livet kan beslutte dig for at gennemføre en god uddannelse i dine unge år.
Kan genkende alle de punkter du opstiller, især den med at det kun bliver sværere at stoppe med tiden, jo mere indgroet ryger-vanen er blevet.
Det med lysten til at skrive til din dealer. Jeg havde det selv sådan i starten af mit rygestop, at alt hvad der mindede mig om rygning, det udløste rygetrangen og en masse tanker om røg. Det bliver hurtigt lettere ikke at tage det så tungt, men den slags impulser skal du muligvis leve med et stykke tid - det skulle jeg i hvert fald selv.
Soft parade skrev:
Eftersom man ikke kan blive fysisk afhængig af cannabis, så er den ikke meget længere end at holde sig selv i nakken.
Ja det er da en fordel at man ikke får rysteture og den slags.
Men "den med at holde sig selv i nakken" kan nu også være lang nok i sig selv. Det er vel der mange oplever problemer, og det TS indlæg kredser om.
Soft parade skrev:
Jeg ryger også hver dag, men jeg tænker ikke det mindste på det, hvis jeg laver noget andet sjovt.
Har ingen planer om selv at stoppe, men skære nok lidt ned en dag.
Den første sætning gør mig noget konfus. Er budskabet du godt kan lade være med at ryge hele dage, hvis du er optaget af noget andet? Eller at du - som skrevet - ryger hver dag, men ikke tænker på røg hele tiden?
EDIT:
Soft parade skrev:
synes bare afhængighed er et voldsomt ord til at beskrive det
Jeg synes "afhængighed" er et præcist og dækkende ord. Hvad synes du er et bedre ord til at beskrive den relation TS har til hash?