Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er i gang med en stor opgave som jeg har haft to uger til, men begyndt først i går, så havde brug for at der skete lidt
så tog lidt ekstra Concerta.

Jeg er vant til 54 mg concerta dagligt, og tog også min pille i dag, uheldigvis bare lidt senere.
Tog min første pille kl 12 og følte lidt at effekten var ved at falde, da jeg mistede koncentrationen.
Kl 19 besluttede jeg mig for at tage endnu en pille på 54 mg.

Mit spørgsmål er så om nogen har erfaring med den her slags, altså om det er farligt!?
Jeg er meget lille af bygning 163 cm og vejer sølle 49 kg. Jeg kunne hurtigt mærke
da jeg skulle starte på på de 18 mg, men har altså vænnet min krop til de 54 mg om dagen.

Det vil lette mit hjerte at høre nogle som har lidt erfaring eller oplevelser med at tage flere? Mest
så jeg ikke begynder at blive panikslagen eller bliver bange, da det ikke er en god
kombi sammen med pillerne. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg tror ikke at du har noget at være bange for med hensyn til akutte problemer i forbindelse med din dobbelt dosering. Udover at du nok vil opleve et "crash" med dertilhørende bivirkninger.

Hvad jeg til gengæld er bekymret for er kombinationen af din lave vægt og dagligt indtag af 54 mg Methylphenidat. Det kan umuligt være særligt sjovt for din krop at indtage så store doser af så kraftigt et stimulans på dagligt basis og da slet ikke hvis du ligger betydeligt under din ideal vægt. Hvilket vel næsten kun kan være tilfældet hvis du vejer 49 kg.

Det er ekstremt vigtigt at du er opmærksom på dit fødevare indtag når du dagligt indtager kraftige stimulanser. Som du nok har bemærket så mærker du ikke din sult trang lige så tydeligt når du er på Methylphenidat som før du begyndte med det men dette betyder altså ikke at din krop ikke skriger efter næring, det ville tvært i mod give god mening at spise en smule ekstra når man er på denne type drug i forhold til hvis man ikke er, simpelthen fordi ens forbrænding ryger i vejret.

Junior medlem

Tusind tak for dit svar. Man kan altid blive lidt usikker omkring sådan noget, når man læser om utallige skrækhistorier!

Mit daglige indtag skyldes at jeg har ADD. Så der har været læge og psykiater over forløbet. Var bare bekymret for
At min krop ikke ville kunne tåle dobbelt dosis, da jeg er meget lille.
Jeg elsker mad og spiser utrolig meget også på medicinen.
Så der har ikke været ændringer i min vægt i forløbet.

Men tak for svaret!!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]