Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 20:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har sløret syn har jeg lagt mærke til og har været til øjen læge. og har ingen tanker jeg har det rigtig dårligt og har ingen energy min medicin virker ikke og tror at jeg har fået den forkerte diagnose dengang jeg var indlagt fordi da psykiateren stilet mig en masse spørgsmål så svarede jeg ja til skizo så jeg kunne få den medicin for det fordi jeg troede at jeg var skizo men det har jeg fundet ud af jeg ikke er så jeg ber plz giv mig medicin som kan hjælpe på sløret syn og ingen tanker føler at jeg er bag ved en rode/glas/vindue.
Første gang jeg røg hash fik jeg panik angst og troede jeg skulle dø og bede til mine venner at de sku ringe til ambulancen men de gjorde det ikke og jeg forsatte bare med at ryge hash selvom jeg fik det på den måde hver gang ved ikke om det kan have en betydning vedrørende medicin skift.
(jeg har ingen tegn på skizo det fejl diagnose og vil gerne have den rigtige hjælp tak på forhånd)
Og har det stadig på den måde selvom der er gået længe men har fået nok af det nu. Jeg fik det dårligt fordi jeg blev skræmt helt vildt i en skævert og derfor har jeg det som jeg har det. Føler at jeg stadig har de der efter virkninger hashen gav mig i rusen men føler stadig sådan. Føler hele tiden at jeg er i et andet rum/værelse når jeg ikke er.
Og føler at der ikke er nogen der reagere lige meget hvad jeg gør ved ikke hvad jeg gør forkert.
Jeg er bange for at spørger folk om noget det er som om der er noget der får mig til at lade vær med det og gør mig tilbageholdt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hej og velkommen til sitet. Ingen herinde kan hjælpe dig med at få adgang til medicin eller andre narkotiske substanser (det er imod reglerne og ikke formålet med siden her) Jeg er ked af at høre om den situation du har havnet i. Har du fortalt din psykiater/læge at du mener du er fejl-diagnoseret og hvorfor du handlede som du gjorde' i en form for et forsøg på selvmedicinering ? Ryger du stadig hash dagligt og fik du dit slørret syn efter du begyndte at tage medicin hver dag ? For jeg tror ikke som du efterspørger at der findes medicin imod sløret syn, omvendt er der vist meget medicin der har den bivirkning. Jeg har selv før røget og fået panikangst en del gange før, og ved hvor ubehageligt det kan være og at man lang tid efter kan gå og være lidt nervøs og bange/ked af det, var det derfor du troede du var skitzofren, altså pga et angstanfald ? Jeg beklager hvis det bliver for mange spørgsmål på en gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad får du af medicin? Det kan sagtens være det antipsykotiske (som jeg går ud fra det er) som giver sløret syn og gør at du føler dig fjern, det er vidst meget normalt. Prøv se om du kan få noget andet mod angst eller hvad det er du måtte lide af. Bedste tanker herfra.

Junior medlem

Jeg fortæller det til min psykiater på mandag
Ryger ikke hash mere det stoppede jeg helt med for 1,5år siden
Og det var fordi jeg fik det virkelig skidt efter alt det hash forbrug
Får invega 12mg og truxal 50mg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Godt du stoppede med hashen, der er ikke noget at sige til at du har sløret syn da begge præparater du tager har bivirkninger som "Uklart syn" (truxal) og sløret syn (invega) det er en god ide at tale med din læge hvis du er utilfreds med din medicin og mener du ikke har brug for det. Truxal fik mig virkelig sat ind i en osteklokkeverden den korte periode jeg tog dem. Det lyder til din løsning ikke er mere medicin men mindre, god bedring.

Junior medlem

Men tror du 100% at det er medicinen der gør det fordi nogen (sjælende) gange for jeg min energy og glæde tilbage er det medicinen der forhindre mig i at have energy og glæde hele tiden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg er ikke læge så jeg er ikke 100% om noget som helst. Jeg ved bare at din medicin kan virke sløvende og give slørret syn, det er hvad der står i bivirkningerne.

Truxal
http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... id725.html
Almindelige (1-10%)
Øget appetit, vægtøgning, kraftesløshed, træthed.
Kvalme, fordøjelsesbesvær, forstoppelse.
Hjertebanken.
Muskelsmerter.
Ufrivillige langsomme bevægelser, hovedpine, søvnløshed, nervøsitet, rastløshed, nedsat sexlyst.
Øget svedtendens.
Uklart syn.

Invega
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/4258

Meget almindelige (over 10%)
Hovedpine, søvnløshed, parkinsonisme, sløvhed, motorisk uro.
Almindelige (1-10%)
Kraftesløshed, vægtøgning, øget appetit, vægttab, nedsat appetit, influenzalignende symptomer, feber.
Kvalme, mundtørhed, øget spytdannelse, opkastning, mavesmerter, påvirkning af leverens funktion, forstoppelse, diarré.
Smerter i øvre luftveje, hoste, nasal tilstopning, bihulebetændelse, forstyrrelser i hjertets elektriske ledningssystem, påvirkning af ekg, hjertebanken, langsom puls, blodtryksfald - især hvis man rejser sig hurtigt op, forhøjet blodtryk.
Ledsmerter, rygsmerter, smerter i arme og ben.
Rastløshed, angst, mani, depression, svimmelhed, ufrivillige, langsomme bevægelser, ufrivillige rykkende bevægelser, rysten.
Hudkløe, hududslæt.
Luftvejsinfektion.
Urinvejsinfektion, udebleven menstruation.
Sløret syn.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Nikolajsproblem, hvis du ikke har haft problemer med dit syn før du tog medicinen, er det ret sikkert at det er kommet af medicinen. Jeg synes du skal kontakte din psykiater og fortælle ham om bivirkningerne, og droppe ud af medicinen. Ofte får medicin folk til at hænge i behandler systemet længere end hvad godt er. Man føler sig tryg ved at tage en pille og mangler måske noget omsorg fra sin barndom, som kortsigtet bliver tilfredsstillet når psykiateren udskriver piller til en. Men medicinen gør ofte bare folk afhængige og svage, og den omsorg som man kom for at få, udebliver.
Har du prøvet en psykolog eller anden form for terapi? Psyken kan heles hvis man selv gør en indsats. ;)

Held og lykke!

Hilsen Fanny

Junior medlem

Hej Nikolaj

Sikke nogle dårlige rygeoplevelser du har haft.
Du skal vide krop og sind hænger sammen, de dårlige oplevelser du har haft med dødsangst osv skal du have bearbejdet med samtaleterapi, det eneste medicin gør er at behandle symptomer og ikke selve problemet/udfordringen, og ud fra dine beskrivelser er det direkte skadeligt for dig.

Jeg har selv røget hash en del år uden de store problemer, valgte dog at stoppe for nogle år siden.
Hvis du kunne tænke dig hjælp til at komme videre i dit liv, blive medicinfri og finde balance i krop og sind, så send en besked.

Kærlige hilsner Morten

Junior medlem

Hej drenge det skal lige siges at jeg allerede går til psykolog og arbejder på at blive rask og det bliver bedre for hver gang jeg har været der og psykologen og lederen på det bosted jeg bor på tror på at jeg får det godt

Junior medlem

En af mine problemer er også at mit hoved er så fyldt at det er svært at forstå andre og mig selv vil gerne have hjælp har sendt en besked blackeyes

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gustent at en medicin, der giver parkinsonisme hos over 10% af brugerne, overhovedet er tilladt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]