Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fml.
Psychedelia Sponsor

Hej hej allesammen.

jeg er en 22 årig und mand, som har et misbrug af Hash + Tramadol + Kodein + Lyrica... Derudover så spises også Oxynorm , Ketogan... når det er der self,,, Alkohol.... tjaa tager squ stortset hva jeg kan få fingerne i ... Men for det meste, er det recept medicin.

Sagen er den at jeg er blevet 'misbrugt' som barn 2 gange, på to forskellige skoler..
og alt er blevet meget værre, end det nogensinde har været før.. er ALDRIG ædru.. føler virkelig ikke jeg kan fungere, uden piller og hash... Og været i behandling i over 9 år.. men det er det samme bullshit hvergang..

Men skriver egentlig fordi, at jeg lige har spist 3100mg Lyrica... ( Ja 3.1g.....).. Fik afvide af en læge for nogen tid siden, at ved 3000mg, begynder man at nærme sig området for hvornår, det bliver "farligt".... Men jeg vil jo egentlig gerne i behandling.. Men kan bare ikke få mig selv til at slippe mine piller.. og tjald self....
Men har taget 3100mg... og føler mig virkelig lost... ingen at snakke med mere... "vennerne" er smuttet... Og lige ringet til giftlinjen, men hun sagde bare jeg skulle ringe til alarmcentral, hvis jeg får det dårligt...
Er bare virkelig virkelig.. pisse bange for abstinenser... vil squ hellere have 19 år, med konstant tyndskid, end abstinenser! Fuck det lort...
Ved ikke hvorfor jeg skriver dette tbh.... men altså, hvis nogen har nogle forslag til, hva jeg kan gøre, så sig meget gerne frem!

Er virkelig træt af livet, og syntes 110% ikke at det er værd at leve efterhånden.... Selvom jeg lyder som en 12 årig depri teenager....
Derudover skal det lidt siges, at jeg har SocialAngst ( På røv højt niveau ) ... ret meget tankemylder... men det jo lidt svært at ligge mærke til, når man altid er ramt... Føler squ ofte at jeg har fået en virkelig "splittet??" personlighed, fordi føler mig slet ikke som mig selv mere... Min familie siger også, at de ikke kan genkende min personlighed mere.. blevet røv ligeglad..
Men det der virkelig spøger lidt hos mig, er squ at jeg nogle gange føler mig som om jeg ikke er 100p mig selv, men at jeg er en anden, Men opfører mig jo som jeg altid gør... men det bare inde i hovedet.. Orker squ snart ikke mere, plus at jeg er blevet ekstremt aggresiv..
Håber det cool jeg lige fik lukket lidt lort ud... God weekend til alle!
Rodet af H-Til, men håber det går =)

Titel: Re: Fml.
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej med dig.

Det lyder som en barsk omgang! Nu har jeg ikke den største erfaring med medicin generelt. Men det lyder virkelig som om du skal overveje dit misbrug en gang til. Der findes ALTID en udvej, istedet for bare at sumpe dybere ned. (Ved selv hvor hårdt det er!)

Der er masser af mennesker herinde, som altid vil hjælpe, det skal du ikke være i tvivl om. Inklusivt mig selv! Jeg kender selv til det med at vennerne er forsvundet eller ihvertfald nogle af dem, pga for meget fest og farver! Så hvis du har lyst, så er min inbox altid åben for breve!

Nu fik jeg ikke lige set hvad tid dit opslag er fra - men hvordan har du det efter det indtag af 3100mg ?

Psychedelia Sponsor

hej blod.

Har også læst dine indlæg, så kender godt lidt til dig :)
Men altså, lige været på fisketur, og har det squ fint nok... måske lidt træt, ellers intet... overraskende nok imo..
Men ja! Du har helt ret mht mit misbrug, men det er bare virkelig svært, at stoppe, når man har det af Lort til, og man ved at et par piller vil hjælpe... men altså, du har 110% ret.

Men det skal også lige siges... at denne mængde der er poppet denne gang, det er også sjældent, at jeg når den mængde... men det ændre jo absolut intet alligevel.
Men jeg må squ sige, at jeg er uhyre glad for, at du tilbyder at hjælpe, giver næsten tårer i øjenene, at folk er så nice herinde!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Lyder fedt med en fisketur! Fisker du tit? Det kunne muligvis være at du kunne bruge mere tid på det? Eller finde en hobby mere, eks. Træning. Det er så uhyr vigtigt at have noget at lave hvis man ønsker at stoppe/skære ned på sit misbrug! Hvis du bare sidder der hjemme og får mere og mere ondt af dig selv - så vil du alt for let fristes!

Af frygt for at komme til at lyde som en psykolog - vil jeg alligevel lige påpege hvor vigtigt det er man snakker med andre omkring de ting man evt bægre rundt på. Jeg tænker på dine grimme oplevelser som mindre! Jeg har ihvertfald lært at det hjælper, big time! =)

Du skrev at du ikke havde nogen at snakke med omkring det, derfor tilbyder jeg selvfølgelig min hjælp, så sig bare til hvis der er noget! Smutter igen, men god fisketur ihvertfald! Pas på du ikke falder i vandet med det buzz du har på :lol:

Bl0d

Medlem
Brugeravatar

Hej
Du skal aldrig tvivle omkring hvorvidt det er ok at skrive herinde, det er altid ok :-)
Jeg kan desvære ikke rigtig rådgive dig omkring dit misbrug af medicin, men jeg tror bloodpump er inde på noget rigtigt, omkring at holde sig igang med hobbyer, hvis du vil ud af det.
Har du overvejet at snakke med dine forældre? Jeg ved godt det kan være svært at snakke med dem omkring sådan noget (min mor var helt ude af sig selv, da hun fandt ud af jeg ryger cannabis), men husk at dine forældre uden tvivl vil dig det bedste, så jeg er sikker på de nok skal støtte dig! :-)
Og husk, der er intet galt i at indrømme man har et problem, lige gyldigt om det omhandler narko eller what ever.
Ønsker dig alt det bedste, og hvis det er til nogen hjælp er du selfølgelig også velkommen til at skrive til mig :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nu siger du at du har været i behandling i 9 år, så du kender jo nok godt til de tricks der er for at skære ned, udsæt den næste pille en 20 minutters tid, så 30, så 40... Du kommer nok ikke helt udenom abstinenser, men hvis du begynder på dette kan du ligeså stille begynde at skære dit forbrug ned. Foruden at du begynder og planlægge en masse praktiske ting omkring dit stop, så kræver det en enorm viljestyrke og motivation at stoppe, derfor planlægger du, for at der er noget at stoppe for. Rent intellektuelt har du allerede erkendt, at intet misbrug er bedre end misbrug, dit job nu, er at finde ud af hvorfor og det kan du kun finde ud af ved at stoppe og mærke efter. Søg evt. behandling andre steder, nogle gange handler det også om at møde den rigtige behandler. Jeg ønsker dig alt det bedste, husk, det er aldrig for sent at stoppe, det kan kun blive bedre. :)

Moderator
Brugeravatar

Godt at hører at du tager dig selv seriøst, skriver herinde og rækker ud efter en hånd. Ungdommen kan være en hård tid, og det lyder til at din ungdom har været hårdere end de flestes.
Mht. social angst, så er det min erfaring (har en mild grad af social angst) at dagligt eller hyppigt brug af cannabis forstærker generne betydeligt, det vil nok derfor være en god ide at skærer dit forbrug ned så meget som du kan overkomme. Jeg synes både der oftere kommer ugavnligt tankespind, og det bliver nemmere for tankerne at løbe løbsk, før fornuften når at bremse dem op. Derudover har det hjulpet mig at gøre brug metoder fra kognetiv terapi, og gøre sig opmærksom på hvilke tanker man gør sig, og i hvilke situationer man er i, når den sociale angst viser sig. Derefter gik det for mig ud på at udfordre de tanker, både analyserende og ved rent praktisk at udsætte mig for de situationer hvor angsten fremkom, (startende med det mest overskuelige), hvor det oftest viste sig at angsten var forholdsvis ubegrundet, og udtryk for et 'worst case scenario', i højere grad end det var udtryk for en realistisk konsekvens. Det har hjulpet mig en hel del ift. at slappe af og have mere tiltro til mine medmennesker, som jeg ikke har et større kendskab til. Jeg har bare læst lidt op på det, og så ellers bare arbejdet med det selv, men det er måske et bedre valg for dig, at starte et kognetivt adfærdsterapi forløb op sammen med en psykolog du har tillid til. Både for at ikke at sætte udfordringerne for højt, for at skubbe en ud i noget man ikke umiddelbart har lyst til, men også for nemmere at erkende sine tankemønstre og fordi du formegentlig er hårdere ramt af det, end jeg er/har været.

Held og lykke med det, håber snarligt du får det bedre! Hold os endeligt opdateret.
Venlig hilsen
Bismann

Psychedelia Sponsor

hej igen. :)
Det dummeste spørgsmål i disse år..Here we go.
Jeg tænkte faktisk lidt på, at Faldskærm eller bungee ( Staves) Måske kunne være noget af en oplevelse.. Fordi kunne squ godt tænke mig at prøve noget, der virkelig skræmmer testiklerne op i halsen...
Har siddet indelukket på værelset, i flere måneder efterhånden, Så længes måske lidt efter noget, der måske kunne ændre mit livssyn en smule, fordi skal satme ærligt indrømme, at forsætter det her 5 år mere... så er det squ nok for sent...

Skal nok lige holde update.
Forresten bl0d.. Mht fiskeri så, Fik vi en sandart på 4,4kg 3 gedder.. Næste gang er det forhåbentligt kysten!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]