Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 09:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa..

Egentlige spørgsmål kommer først, baggrunds info bagefter...

Startede på misbrug center og 24mg suboxone for lidt unger et år siden. (Havde gennem 6 mdr ca været fast på ca 30mg oxinorm (ikke depot), om dagen og nogle dage lidt ekstra).
Begyndte at trappe ned for ca 3 mdr siden og er nu nede på 8 MG, men de holder mig hen.

Jeg tumler med en ide som jeg godt ved er dum, så behøver ikke blive gjort opmærksom på det :) Søger hellere lidt konkret info omk det.

Hvis jeg vil gå fra 8mg suboxone til oxy igen, hvilken dosis vil det så svare til i oxy? 5 MG dagligt? 10mg dagligt?

Hvordan kan jeg rent praktisk skifte?
Kræver jo nogle dage uden suboxone og en del abstinenser før jeg kan begynde at dække mig ind med oxy i stedet...
I mit hovede tænker jeg at 2,5 MG i pilleform 2x dagligt vil kunne dække det.
Vil så have denne dosis i en uge, derefter gå ned på 2,5 MG i en uge og derefter 0 og slut.
Lyder det ikke ok passende?
Eller hvordan. Er der andre der er gået fra suboxone beh tilsynsråd igen og hvodan var det forløb? Jeg skal kun have oxy nok til at dække de værste abstinenser. Er ikke til kold tyrker på suboxonen her...

Forhistorie her:

For 11 måneder siden kontaktede jeg misbrugscenter efter et år med oxy misbrug. Tog hele piller, kapsler og tømte kapsler og indtog oralt.

Var ca på 30mg dagligt.
Begyndte efter en svær depression med angstanfald og langsomt steg forbruget fra en gang om ugen til lidt mere og lidt mere.

Var blevet fejldiagnosticeret af min tidl psyk og fik kæmpet mig igennem til ny udredning. Det krævede jeg var ude af oxy. Havde ellers trappet helt ned og i den sidste uge før jeg slap dem var jeg kun på 2,5 MG. Så frem til hjælp og udredning, da jeg nok havde ADHD og det morfinen gav var ikke rusen jeg gik efter men energien (selvfølgelig var lykkefølelsen et plus, men det var primært fordi det gav mig energikick). Nåede 3 dage uden og de var selvfølgelig ikke all Good men ikke slemme heller da jeg havde trappet ned og ikke taget kold tyrker.
Usikkerhed og sygemelding mm omk udredning gjorde at jeg begyndte igen for at holde til hverdagen indtil udredning endelig kunne begynde.

Fik så endelig første tid hos distrikt psyk og selvfølgelig besked om at udredning ikke kunne fortsætte på Oxy. Startede 4 dage senere på suboxone m stor succes.
De gav også energi og trangen forsvandt relativt hurtigt og har ikke rigtig været der siden. Blev færdig udredt og fik diagnosen ADHD og startede op i Ritalin. De har givet mig alt det jeg manglede da jeg begyndte på oxy.

Startede på 24mg suboxone. Er kun fortsat v misbrugs pga fysis afhængighed og ville gerne trappe ud.
Synes de holder mig lidt for meget hen, og trækker tiden.
Har mand og to børn, og skulle hente medicin hver dag. Fik endelig lov at få med hjem, og kom faktisk på ugebasis samtidig med jeg trappede ned og det gik ganske fint (Viste sig så at være en fejl åbenbart, for mistede en dosis til skraldespanden og bad derfor om erstatning og så brød helvede løs!).
Nedtrapningen er foregået over 2-3 mdr og er nu nede på 8 MG. Ugeordningen har de lige fundet ud af var en fejl, så jeg er blevet pålagt fremmøde 3 gange/ugen, uden varsel, lige før min ebørns sommerferie. Er så pisse træt af det center. Ingen forståelse fra deres side og nu er ferien og planerne helt fucked, og jeg er ør i hovedet af spekulationer mm og forsøg på at komme igennem og tale med en myndighedsperson. Lykkedes igår, men der var no mercy og kunne IKKE få lov til at have ugentlig fremmøde de næst tre uger hvor ferien er, og så gå til 3/uge, bagefter.
Føler mig totalt umyndiggjort.

I og med jeg nu får dækket behovet for energi og uronedsættelse v Ritalin, er jeg egentlig ikke så bekymret for om jeg falder i på oxy, og vil kun få udleveret den dosis der er behov for og ikke mere.
MEN, man skal jo aldrig sige aldrig og er nødt til at have en "hvad nu hvis" plan og den er jo så retur til centeret hvos det går galt.
Har trappet ud og ned før, godtnok nåede det kun til at blive 3 døgn clean, men jeg kom da derned og hvis jeg ikke kan få fat i flere piller er jeg jo tvunget til at blive clean. Og har jo Ritalin'en nu, som jeg tager som påskrevet, sommetider lidt mindre, alt efter behov.

Ser frem til erfaringer!
Tak.

Dedikeret medlem

hejsa!
du ka få et stykke papir til at melde ferie på hos MisbrugsCenteret..
vidst kun 1 gang årligt, og med 14 dages varsel.. det er lidt firkantet, men det er da en mulighed..
-alt godt herfra
STWOD

Junior medlem

Ja det ved jeg. Men da jeg jo var på ugeordning syntes jeg ikke det var nødvendigt. Men så ændrede de det jo i søndags uden varsel. Bad så om en seddel så jeg kunne søg ferie.... Det kunne jeg ikke få lov til... Synes godt nok det er groteskt.

Så det er egentlig lige så meget fordi jeg er virkelig træt af den måde de gør det her på og at jeg ikke kan få speedet udrapningen lidt op.... Som om de forsøger at holde på mig....

Medlem
Brugeravatar

Melankolia skrev:
Ja det ved jeg. Men da jeg jo var på ugeordning syntes jeg ikke det var nødvendigt. Men så ændrede de det jo i søndags uden varsel. Bad så om en seddel så jeg kunne søg ferie.... Det kunne jeg ikke få lov til... Synes godt nok det er groteskt.

Så det er egentlig lige så meget fordi jeg er virkelig træt af den måde de gør det her på og at jeg ikke kan få speedet udrapningen lidt op.... Som om de forsøger at holde på mig....

Du har en masse rettigheder som menneske i dette land!!! Gå på nettet og du finder mere end du aner, ang det at være en "farlig" misbruger :) De tjener kassen på dig osv. Orker ikke at skrive hvad dine krav/rettigheder er. Men jeg lover dig du bliver glad :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]