Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 12:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psy
Jeg har nu i flere år røget cannabis og det seneste års tid har det foregået dagligt. Nogen af venner har før fortalt mig at jeg røg meget, men har ligesom slået det lidt hen i og med at jeg ikke følte det havde nogen negative konsekvenser, dog har jeg I løbet af de seneste par måneder overvejet at skære ned for mit forbrug grundet økonomien, det er dog ikke rigtigt blevet til noget. Jeg har desuden tabt lidt af kontakten med nogen af de venner jeg snakkede rigtig meget med før jeg begyndte at ryge (meget?) og begyndt at tilbringe en del mere tid med nogen af mine andre kammerater som også ryger.

Jeg var i går nede for at snakke med min studievejleder grundet at jeg har en del fravær, hvor hun så fortæller mig at hun tror at jeg har et hashmisbrug, der var i hvert fald et mønster i mine fraværstimer som andre med et hashmisbrug havde haft (Fravær i de første timer og de sidste timer). Jeg benægtede dog dette, da jeg udemærket er klar over hvordan uddannelsesinstitutioner håndterer sådan noget og da jeg som sådan heller ikke føler jeg har et misbrug. Efterfølgende er jeg dog kommet til at tænke en del over det, jeg har de sidste måneder ikke været specielt glad når jeg ikke har været påvirket og har gået med nogen negative tanker, som jeg i hvert fald ikke oplevede jeg havde inden jeg begyndte at ryge.
Jeg tænker utrolig meget over hvor meningsløst alting er: skolesystemet, livet og at jeg spilder min tid på ligegyldige ting, jeg føler ikke at jeg passer ind i de "bokse" som samfundet har skabt. Jeg skal dog ikke kunne sige om det har noget at gøre med mit brug af cannabis eller om det er fordi jeg er begyndt at tænke mere over tingene i takt med at jeg er blevet ældre.

Et eller andet sted ved jeg jo nok godt at jeg burde prøve at stoppe med at ryge, men på den anden side har jeg ikke viljen til det. Jeg føler mig utrolig splittet da jeg ikke ønsker at stoppe med at ryge, da jeg er rigtig glad for at slappe af med en pind, men på den anden side ønsker jeg det...

Jeg ved ærligt talt ikke rigtigt hvad jeg forventer at få ud af dette indlæg, havde bare rigtig meget brug for at komme ud med mine tanker et sted...
:sucks:

Medlem
Brugeravatar

Jeg har præcis de samme tanker som dig, jeg møder dog på arbejde hver dag, jeg er dog aldrig skæv alt den tid hvor jeg er på arbejde, derfor kan det godt være nemt at pisse mig af.
Jeg er kun 17, og har nok ca røget med det samme system som dig, jeg går også ofte med tanken om hvor ligegyldigt alt er. Og hvor meget jeg egentlig magter imorgen, derfor ryger jeg ofte igennem og glemmer tiden fuldstændig de dage jeg har fri, og ser kun en dag frem af når jeg arbejder :)

Junior medlem
Brugeravatar

hvorfor er det negativt alting er meningsløst? det er meningen det skal være en befrielse

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Jeg har det med at få de samme tanker omkring meningsløshed, et par dage efter, jeg har røget min sidste joint. Det plejer dog at gå væk efter en dag eller to, men det bliver nok værrere, jo mere man ryger.

spicoli skrev:
hvorfor er det negativt alting er meningsløst? det er meningen det skal være en befrielse

Præcis! Det er den tanke, som for mig igennem hverdagen, og giver mig en fornemmelse af, at jeg kan gøre hvad jeg vil med mit liv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt klart!
Jeg mærker også en kæmpe glæde ved at erkende at livet er meningsløst og tingene eksisterer fordi de gør, dog undres jeg over hvorfor de gør, hvorfor vi har bevidstheder og hvorfor vi lever, men jeg elsker det!
-Det gør mig nysgerrig og jeg elsker at opsøge viden og selv dokumentere og konkludere :)

Jeg røg også selv alt for meget da jeg var på din alder!
-Og mistede kontakten med mine eneste "rigtige" venner, der da stadig kontakter mig en gang i mellem, og jeg dem, men mine "ryger" venner hører jeg intet fra og de er ofte så opslugte af egen navle at der ikke er plads til andre i deres tilværelse (og jeg selv i nogen grad ligeså?). Dog er der selvfølgelig årsag hertil.
Og ærlig talt er jeg aldrig helt holdt op, dog har jeg holdt en pause på 8 måneder sidste år. Men ellers har det kun været enkelte uger og måneder i de 6 år jeg har røget "fast".
-Men det halve års ophold (altså i slutningen) startede ud med situationsbestemte ryge aftaler, hvor vi var flere der gik sammen og hyggede om det at ryge, grine, spille, snakke, skrive osv. hvor vi virkelig fik meget ud af aftenen/dagen.
Men nu ryger jeg igen stort set dagligt.
Hvilket egentligt stresser mig, da jeg forsøger at nå mere før jeg ryger end hvis jeg gav mig hele dagen til at overskue mine projekter, ædru.

Du behøver jo ikke stoppe "for good".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]