Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 16:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Coke næse
Indlæg: 23 maj 2016 15:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2016 14:29
Indlæg: 3
Hej psychodelia!

Dette er min første indslag. Jeg har forsøgt, at finde emner der kunne være mit tilfælde relevant, dog ikke med det store held.

Jeg har brugt kokain til de gode byture. Aldrig været det store forbrug, måske 1 gang hver 1-2 månede, og så nogle gange på festival, hvor den fik rigeligt. 5 dage i træk ca, og nogle tilfælde hvor jeg har sniffet MDMA (dog kun enkelte tilfælde med MDMA. Jeg den første steg for 4 år Siden

Nu har jeg opdaget til min store bekymring, at når jeg inhalere bare en anelse hårdt/hurtigt så kollapser mit højre, og foretrukne'sniffe næsebor'. Altså højre næsebor lukker sig næsten totalt sammen. Det ikke helt sindssygt, men nok til jeg hele tiden tjekker i spejlet og bekymrer mig. Jeg ved ikke om det alt tiden har været sådan, og jeg bare er hypokonder (jeg tvivler). Man kan ikke se noget, hvis jeg ikke inhalere og der er ingen tegn af skader i brusken i næsevæggen, som jeg kan se.

Mine spørgsmål er:
Lyder det sandsynligt, at mit forbrug er årsagen? Eller er jeg bare åndsvag? (Kan ikke huske om det altid har været sådan)
Hvis jeg går til lægen bundærlig, kan det så have konsekvenser på en evt behandling eller nogen andre former for konsekvenser med brug af kokain?

Håber i kan give ro på, eller give et godt råd!

Mvh


Senest rettet af Hearmeoutyo 25 maj 2016 16:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2016 16:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ja, det kunne godt være pga. dit forbrug.
Jeg ved ikke særlig meget om det, andet end at det er en pissegod idé at tage vare om sin næse og sit helbred, samt at en jeg kender meget perifært, har fået fixet sin næse, netop pga. han har suget for meget.
Det er rimelig meget værd at overveje.

Ved ikke omkring lægen.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2016 17:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2016 14:29
Indlæg: 3
Tak for svaret. Ved du om det var fra egen regning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2016 21:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Jeg synes godt nok det lyder vildt, hvis du med det forbrug, du nævner, skulle være årsag til næse-problemer. Altså én gang hver 1-2 måned. I så fald skulle rigtig mange folk - inkl en del herinde vel - rende rundt med ødelagte næser. Det er jo ikke just et dagligt forbrug, du beskriver. Noget cola kan selvfølgelig ødelægge mere end andet osv. osv alt afhængig af cutstoffer, men det lyder alligevel ret vildt, hvis dit ene næsebor er ødelagt på baggrund af fire års lejlighedsvist forbrug (uden at være ekspert).

Jeg vil anbefale dig at finde sådan en blå næseskyller, som de sælger til en hundredemand på apoteker eller i Matas. Fyld den med lunkent til varmt vand og put kværnet salt i og lav en næseskyller. Hvis der kommer meget mere vand ud af det raske næsebor i forhold til det "syge", så sidder der noget og blokerer derinde et sted. Hvis du er heldig, ryger det med ud. Ellers gør det er par gange om dagen en uges tid eller noget.

Min erfaring er, at hvis man har haft fat i noget jævnt cola, så kan der sagtens sidde rester tilbage inde i systemet (bihulerne f.eks) dagen efter. Får du det ikke ud løbende, kan det tænkes, der har hobet sig en masse skidt op, som ikke engang ryger med ud, når du pudser næse.

Jeg er som sagt ikke ekspert, men det er et forsøg værd.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2016 22:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg tænker heller ikke at det skyldes dit misbrug.
Jeg er dog ikke videre erfaren i at sniffe cola, men mere i amf og keta, hvoraf jeg nogle dage efter, har som kødbensdrengen nævner haft lidt rester siddende, hvoraf jeg lige som du selv har kunnet indsuge det ene næsespor, men dette har også været tilfældet ved mindre forkølelser, hvor jeg virkeligt ikke har skullet snuse særlig kraftigt, før næseboret klappede sammen.
Jeg tror det er ret normalt.
Så du skal nok ikke over tænke det.
Men ja, det er jo svært at udtale sig om.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2016 23:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 maj 2016 14:29
Indlæg: 3
Mit forbrug har hvertfald ikke været meget værre end nævnt ovenstående. Rigtig rart at vide jeg ikke er den eneste der kan 'lukke næsebor' haha. Jeg har forsøgt at benytte næsespray, uden nogen rigtig forskel. Tak for tippet ang. næseskyller, det vil jeg forsøge.

Jeg har lagt mærke til at mit ene næsespor er en bitte smule mindre, end det andet. Måske er der sku bare gået en smule paranoia i den. Er den nogen der ved om 'næseflabben' kan blive beskadiget før brysk osv? Synes de eneste skader jeg læser om, er i mellemvæg osv. Jeg er også stadig nysgerrig, om der er nogen konsekvenser med at komme til lægen med en Coke skadet næse. Får man bare hjælp, eller kommer der nogen form for konsekvens? Ved fx at hvis man kommer i behandling med stof afhængighed, så kan man ikke uddanne sig som politimand. Ikke at jeg ønsker det, men stadigvæk!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2016 00:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Din læge har tavshedspligt. Derudover kan man jo ikke straffes i DK for hvad man HAR taget. Det er heller ikke ulovligt at være påvirket (medmindre du kører bil). Det er ulovligt at sælge, købe eller besidde. Ergo så kan hvad du HAR lavet ikke give dig problemer hos lægen og lægen må ikke ringe til politiet og sige, at han har en periodisk "misbruger" som patient. Han/hun skal alene forholde sig til det problem, du har, og forsøge at reparere skaden. Vedkommende har ingen ret til at vide, hvorfor du mistænker at din skade er opstået, men lægen kan muligvis selv se det. Men selv dér skal lægen bare holde sin mund. Hvad der skrives i en eventuel journal, vides selvfølgelig ikke, men den er jo kun til internt brug i sygehusvæsenet.

Jeg synes det er meget normalt, at det ene næsebor opfører sig anderledes end det andet. Det sker sgu også, når jeg er forkølet, og jeg lider tilmed af græs-allergi/høfeber, og da sker der også tit, at jeg er helt stoppet i det ene bor, men ikke i det andet.

Men igen - køb sådan en næseskyller. Mange tror, det er pisse besværligt, men reelt skal du bare bøje dit hoved til siden og hælde vand fra skylleren ind i det ene næsebor, hvorefter det ryger ud af det andet (og vise verca) og forhåbentlig tager det en masse lort med, der sidder i dine bihuler.

Om det løser dit problem, vides ikke, men ved at se om strålen varierer fra næsebor til næsebor, finder du i det mindste ud af, om der er noget der blokerer et sted.

Held og lykke :-D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2016 23:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2014 21:49
Indlæg: 195
Fortsætter du med at sniffe coke, så gør det til en vane, at få skyldet eller pudset din næse hver gang efter en tur.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2016 17:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Næsehorn er vejen frem.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jul 2016 23:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jul 2016 23:27
Indlæg: 17
Jeg vil som daglig bruger af kokain kommentere at mit venstre næsebor kan desideret helt lukke sig sammen, pga det man har ætset/opløst/nedbrudt af næseskinnen på indersiden. Der det svier, der kan man miste næse :) (næsten forventeligt :rocking: ) mit er blevet ramt af i 2010 at sniffe uanede mængder af MDMA på fler-døgs raves også med coke, stærk amfetamin til sidst også. det noget man må lære at leve med, ja specielt som daglig snemand - :peace:

ellers dosser emmaen og drik den i vand. Husk bare i dit eget tempo mht mængden but you probbaly allready know :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2016 18:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Overvej om din glæde ved coke er større end din glæde ved at kunne gå i naturen og tag en ordentlig åndedrag gennem næsen uden at den kollapser, jeg mener du skal vel leve en del år i nu, og når du bliver ældre så sætter man pris på at kunne dufte med sin næse, mit råd ville være at stoppe med at putte ting op næsen, du bliver glad for den beslutning senere hen.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2016 12:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Billede
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ntley.html

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2016 12:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Slap helt af en næse han har, men okay 9 års daglig brug... hans organer må være rimelig slidt ned ... DAMN

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2016 12:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2014 21:49
Indlæg: 195
Han har vidst glemt at pudse næsen ^^


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 06:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jul 2016 23:27
Indlæg: 17
Kommenterer efter lang tids offline tid. Bruger ikke coke dagligt mere. Men har betalt prisen. Billedet der postet ovenover er så en tand hvis ikke MEGET i uoverensstemmelse med MIN næse. Lugtesans er bedre og venstre næsebor er bedre. Men pudser ik glorien, er da fysisk skadet i næsen. Klap klap for i kunne regne dén ud folkens ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 07:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Sådan en Coke næse må være en hver misbrugers mareridt haha.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 08:07 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Pierre skrev:
Sådan en Coke næse må være en hver misbrugers mareridt haha.....

Hvis næsen ikke virker mere er der vel altid plugging eller IV, ved godt det ikke er ligeså "charmerende" som at sniffe det, men en coke næse skal da ikke være i vejen for et fortsat misbrug.

P.S. vil på ingen måde anbefale et misbrug af coke under alle omstændigheder, har selv været der, godt nok for en kort periode, men på et halvt år fik det smadret min økonomi og så meget andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 15:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har en ven der fik sådan en næse, dog ikke fra coke brug/misbrug men via bihulebetændelse - en agressiv en af slagsen. Hans næsevægge var helt rådnet op så næsen faldt sammen, den skulle skulle flere gange dagligt med saltvandsopløsning eller sådan noget. Hvis ikke han gjorde det, så lugtede det direkte af råddent kød blandet med rådden fisk. Simpelthen så klam en lugt der gjorde det umuligt at være i sammen rum. Der var mange der valgte ham fra, dog ikke mig da jeg godt kunne leve med det.

Nok ikke helt relateret til trådens emne, men blev nødt til at dele det da jeg så billedet. Fy for pokker en omgang!

Trådstarter: Dejligt at høre du er kommet ud af det, men ærgeligt du har fået varige mén. Man kan håbe dine symptomer forsvinder helt med tiden. Min kammerat fik en gang plastikkirugi så næsen ser 90% normal ud igen og styr på hans sygdom.

Hæng i :)
Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team