Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 14:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ja, som sagt har jeg røget godt og vel 10-12 joints af den stærkeste kaliber hash man kan opsnappe rundt om her i Danmark..
Ikke noget semi, eller lignende :)

Igennem de 6 år jeg har været storforbruger af den fede, har min længste pause været på 14 dage udover disse 16 dage(det var ligeså stort et helvede).. Da jeg startede med at ryge vejede jeg 57kg, har været helt nede på 45kg imens jeg røg(var indlagt på hospitalet i 14 dage da jeg var nede på den vægt, blev undersøgt i hoved og røv, men de fandt ingen som helst problemer), og nu vejer jeg 48kg siden min kold tyrker. (er 180cm høj, så min BMI er mtherfking lav)

Som sagt så er min appetit så lav, at jeg faktisk ikke føler mig mæt i længere end 20 minutter af gangen, og så er jeg sulten igen - de dage jeg spiser nogenlunde føler jeg mig meget oppustet nærmest en time efter jeg har spist. (små portioner er meget nemmere end store selvfølgelig) - meget svært at få maden ned, men spiser da en del mere end da jeg røg synes jeg.. Spiser noget havregryn og bananer, og en masse sødmælk, da det er det nemmeste at få ned. Men får som regelt en slags "gag" fornemmelse i min hals når jeg spiser.. Det er sku det sværeste i mit liv, at spise mad efterhånden.. og især at få lavet noget ordentlig aftensmad, det er kun hos mine forældre jeg får den "gode" aftensmad/spise.
Det bliver til en masse salat pizzaer til aftensmad, herhjemme.

På de 16 dage, har jeg spist én enkelt 225g bøf, 5 kartofler og noget flødesovs. (1 dag fungerede det nogenlunde appetits mæssigt)
Har også en masse sure opstød, ved ikke om jeg har for meget mavesyre, har nogle mavesyre tabletter, har lige spist en enkelt af dem for at se om det hjælper imorgen.

Har konstant intet energi, kan dårlig nok bevæge mig hen til supermarkedet som ligger ca. 200 meter væk. Føler ikke rigtig jeg kan være mig selv, pga mit lave energi niveau, er slet ikke den samme som da jeg intet forbrug af hash havde..

Det skal siges jeg er 24 år gammel, startede da jeg var 16 - men begyndte først rigtig at misbruge den fede da jeg var omkring de 17-18 år.

Jeg ville høre om der var nogen der haft lignende erfaringer eller måske nogle gode råd.

Jeg er helt færdig med at ryge fed det næste stykke tid(1 år mindst eller ihvertfald til jeg vejer omkring 65-70kg), tæller ikke rigtig dagene, sover fint om natten, sveder ikke, og føler at den værste periode burde være over.

Min appetit/energi niveau er det store problem.

Er der nogen der kan hjælpe mig? Hvor længe skal dette mareridt fortsætte?

Hvis der er noget vigtigt jeg har glemt at skrive eller i føler i har spørgsmål, så siger i bare til.
Undskyld på forhånd, hvis der allerede er en tråd ligesom denne(har været på udkig, men uden held)

Sorry hvis det hele ikke er sammenhængende, føler som sagt ikke min hjerne kan følge med, pga det lave energi niveau jeg har.
Redigere mit indlæg imorgen, og læser det igennem en gang til for ting jeg har glemt at nævne..
Håber på nogle svar indtil da.

Mvh sonny

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej s0nny0, de symptomer du beskriver med appetitløshed, har jeg aldrig hørt i forbindelse med cannabis rygning. Tværtimod er cannabis kendt for at give appetit, og det kan hjælpe f.eks kræft-patienter som har mistet appetitten pga kemo. Derfor tror jeg ikke at din appetitløshed har noget at gøre med rygningen.
Men det er en god ide at begynde at gå op i god mad. Som Mr Gone skriver, er det også godt at motionere, fordi det får din krop til at optage det du spiser.
Jeg har selv i perioder haft svært ved at tage på, og her har motion hjulpet på appetitten og optagelsen.
Det du skriver med oppustethed og mavesyre, har jeg et likke råd mod: spis mælkebøtte blade - hver dag. Før og efter maden. 5-8 stk. Bitterstofferne i bladene stimulerer galdeblæren og enzym- udskildelsen, og hjælper fordøjelsen. Det hjalp overraskende godt for mig.

Jeg skal lige høre: er du kvinde eller mand?

Og så har jeg flyttet tråden til Medaljens bagside ;)
Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Det med at have appetitløshed efter cannabis ryge-stop kender jeg alt for godt. At du ikke har hørt om det før Fanny giver god mening, for kender kun selv til meget få, som får det problem når de holder op med cannabis rygning. Jeg husker at det begynder allerede på første dagen. Alt føde der ikke indeholder meget væske eller olie skal tvinges ned. Det føltes som om at rugbrød voksede i munden og når mundfulden skulle synkes fremprovokerede det opkast. På grund af dovenskab, manglende tid og interesse kunne jeg lige tvinge én lille skål Choco Crüsli ned om dagen. Det fortsatte i 5-6 dage hvorefter appetitten steg gradvist. Dengang anerkendte jeg ikke hvor vigtigt næringsværdien af ens kost er imodsætning til nu, hvor forholdsreglerne ville være helt anerledes.
I anledning af de andres fine råd, vil jeg tilslutte mig og tilføje lidt:
Siden at du døjer med manglende overskud her og nu, kunne det være en idé at starte ud med at anskaffe nogle proteinshakes. De fleste færdig-lavet købe shakes indeholder både makro- og mikronæringsstoffer. Nutramino har nogle ret lækre produkter, som både smager godt og har en lækker cremet konsistens. Vel og mærket er de dyre, så vidt jeg husker omtrent 35,- for ½ L. Selvom det ikke kan anbefales at erstatte alm kost med den slags "kost-tilskud", så vil de tjene dig godt, for at lægge en god bund. Forhåbentligt vil de fremme dit energi niveau, så du kan komme i køkkenet og få lavet noget ordentligt mad, så du kan komme dig over din "restitutions-fase" bedst muligt.
Hvis produkterne fra kølehylderne er for dyre, så kan man få protein pulver i mange forskellige varianter, som hurtigt og nemt blandes med enten vand eller mælk.
De gange hvor jeg har oplevet appetitløshed efter rygestop har det varet i omtrent 14 dage. Hold dig så vidt muligt fra sodavand, slik, kage og kaffe.
Husk at drikke rigeligt med vand. Mindst 2 liter dagligt.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
The-Midnight-Howl skrev:
Det med at have appetitløshed efter cannabis ryge-stop kender jeg alt for godt. At du ikke har hørt om det før Fanny giver god mening, for kender kun selv til meget få, som får det problem når de holder op med cannabis rygning. Jeg husker at det begynder allerede på første dagen. Alt føde der ikke indeholder meget væske eller olie skal tvinges ned. Det føltes som om at rugbrød voksede i munden og når mundfulden skulle synkes fremprovokerede det opkast. På grund af dovenskab, manglende tid og interesse kunne jeg lige tvinge én lille skål Choco Crüsli ned om dagen. Det fortsatte i 5-6 dage hvorefter appetitten steg gradvist. Dengang anerkendte jeg ikke hvor vigtigt næringsværdien af ens kost er imodsætning til nu, hvor forholdsreglerne ville være helt anerledes.

Ja ok. Appetitløshed efter at man er holdt op med cannabis giver mening, men nu lød det mere som om at trådstarter havde mistet appetitten imens han røg, og ikke som følge af at holde op. Derfor undrede det mig :eyes:

Hvordan går det med dig nu, Sonny? Det er lang tid siden vi har hørt fra dig.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Deep in your brain
Jeg ved sgu ikke helt... Jeg tabte mig også helt vildt meget da jeg røg bong hver eneste dag, så slemt at mine venner begyndte at kommentere på det endda. Var nede og veje 10kg mindre end mine normale vægt på ca. 2 år.

Selvom det er korrekt at hash hjælper til med at forøge din appetit, så tror jeg også at dens bivirkninger direkte kan mindske din appetit. I mit tilfælde spiste jeg kun aftensmad når jeg stod op, og når jeg så kom hjem ved morgenstunden, pisse skæv, dominerede dovenskaben mit humør, og jeg fik derfor ikke spist mere, førend jeg lagde mig til at sove igen.

Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      

Jeg mister også appetitten hvis jeg ryger heftigt på bong i en periode. Enda så meget, at jeg bliver nødt til at holde en pause, for ikke at tabe mig yderligere.
De første to-tre dage inde i pausen har jeg heller ingen appetit, men derefter går spisningen også amok i en periode, sådan at jeg tage det på igen, jeg lige har tabt mig hehe :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]