Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 08:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 sep 2016 20:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2016 19:47
Indlæg: 6
Hej

Jeg er en ung mand på 24 år, som er misbruger. Jeg har hele mit liv været afhængig af spil og sukker. Det kan forklare mit håbløse kontroltab i forhold til stoffer. At jeg lever i dag er sikkert mange læger en kæmpe gåde. Jeg er blevet kaldt et selvlysende mirakel, af en ven, efter at have 1 år clean, da man får en selvlysende nøglering i NA ved 1 års cleantid. Jeg gider ikke at bruge tid på at forklare dysfunktionelle elementer i min familie, der gør mig fuldstændigt disponibel for at være misbruger, fordi det er næsten altid den samme historie om igen. Fælles for misbrugere er, i min optik, at de ikke er lykkelige mennesker, som i desperation prøver at komme væk fra sig selv, mens selvmordet gradvist opbygges af stofferne.

Der har altid været fart på. Jeg startede med at ryge tjald og drikke, da jeg var 12. 14 år gammel gik jeg i gang med hårde stoffer, som jeg udviklede et misbrug af i 15-16 års alderen. Fra jeg var 17 har min røv været solgt til stoffer med undtagelse af et par behandlinger og noget cleantid. Med en del forgiftninger, behandlinger, afrusning og shuffling rundt i systemet har jeg overlevet at drikke ca. 3 flasker stærk spiritus, adskillige gram kokain og amfetamin. Jeg er en sucker for stimulanser. I går fik jeg ritalin blandet med amfetamin. 6 store baner på 5-10 min bare for at komme i gang. Jeg tager stoffer og alkohol på daglig basis og negligerer ofte at spise. Nogle gange tager jeg benzoer og oxy, men det tiltaler mig ikke lige så meget som stimulanser. Kokain, amfetamin, mdma, alpha-pvp, 4-flour amfetamin, hash og alkohol er mere mig. At jeg ikke er blevet psykotisk efter 100 mg alpha-pvp (på 3 timer), 3 gram coke, 2 gram amfetamin, 3,5 gram mdma, 10 gram hash og en masse alkohol på 2 døgn er mig en gåde. Noget holder hånden over mig. Det er jeg sikker på, for hvis ikke der var nogen mening med tilværelsen, så havde jeg været endnu mere dødelig. Jeg har haft clean perioder, men jeg har ikke fundet min tilværelse meningsfuld og fyldestgørende. Stoffer er en slags selvmedicinering fra kedsomhed og følelsen af at være alene. Ensomhed lever i sit bedste velgående, da jeg har oplevet så mange sindssyge ting, sindssyge mennesker, at jeg føler mig unormal i en sådan grad, at jeg ikke kan acceptere mig selv, hvis jeg sammenligner mig med en anstændig lovlydig borger. Særligt dette afholder mig fra at blive clean! Drømmen havde vel bare været at leve et fredeligt og lykkeligt liv. Jeg har ikke noget tæt forhold til min familie og mange er desuden misbrugere eller psykisk syge på en så invaliderende måde, at de ikke engang kan tage sig af sig selv, hvorfor det ville være håbløst af dem at forsøge at tage sig af mig.

Jeg er indforstået med at livet ikke er en dans på roser, som stoffer kan give en oplevelse af i kort tid. Kærester, jobs, hobbier har ikke været tilstrækkelige substitutioner til stoffer. Det er som om, at mit liv er "bedre", mens jeg kører i en tunet bil. Stabilitet er kun fedt, når det kommer til økonomi. Det eneste der har gjort mig clean i perioder har været et... lad os bare kalde det et traffikuheld i den tunede bil, fordi jeg har været blandt afstumpede mennesker som har gjort det virkelig surt for mig. Det er lige til et nervesammenbrud. Jeg ser mig selv blive mere som dem og min evne til at give en fuck bliver mindre dag efter dag. Det er ikke fedt at nå til sådan et punkt i sit liv. Jeg forstår, at næste gang bilen kører galt er jeg måske død. Ønsket om at blive clean er ikke stærkt for tiden, for min benægtelse lever i sit bedste velgående, når jeg glemmer, at jeg har sat mig for at stoppe med at tage stoffer. Min impulskontrol er til grin, når det kommer til stoffer.

Jeg er klar over bivirkningerne ved stoffer og den skade man gør på sig selv psykisk ved at leve sådan. Der er bare intet rationelt over beslutningsprocesserne tilbage i mig. Det er hårdt at se sig selv som et dumt svin, når samvittigheden splittes med begæret for stoffer. Jeg kan simpelthen bare ikke tåle stoffer. Jeg kan derfor ikke opfordre nogen til at tage dem, da jeg ikke ved, hvordan det er at være i stand til at styre dem. Jeg er ganske klar over, at mit liv er fucked, men håber at få nogle gode råd til at komme videre. PS. har søgt behandling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 20:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg synes det er så flot, at du gider fortælle om det. Jeg tror langt hen af vejen, at bare det selv at få sat ord på, kan hjælpe meget.
Altså, håber ikke det lyder corny, men jeg ville virkelig ønske, at især en af mine kammerater som nu er død, selv kunne have sat ord på sine problemer. Så fucking big up for det.

Dog er jeg slet ikke god til at komme med råd, men jeg vil spørge, om du har fået svar på behandling? Hvad har du søgt; psykiater, psykolog, misbrugscenter?
Jeg prøver selv at stoppe/skære kraftigt ned med cannabis, og selvom det på ingen måde kan sammenlignes med dit forbrug, så tror jeg er vigtigt, at man prøver at trappe ud, og acceptere at man rent faktisk har et misbrug.
Så tror jeg, at man får nemmere ved samtidig at acceptere sig selv.
Det jeg mener her er, at det kan blive så voldsomt tabuiseret, både fra omverdenen men man kan også selv begynde at få de tanker, at man bare skiller sig alt for meget ud osv. - der tror jeg, at det er vigtigt at prøve at arbejde med at erkende og acceptere sig selv på både godt og ondt.

Det der med ikke at finde mening i livet, tror jeg kun, at der er rigtig mange der kan nikke genkendende til.
Man kan godt få meget ud af, at acceptere at man ikke er ligesom alle de andre anstændige, lovlydige borgere. Der er ingen, der er normale. Og hvis de er, altså hvis de selv ville kalde sig "normale" (de ville nok bruge nogle andre ord), så ville jeg egentlig bare være glad for ikke at være en del af det. Men vi er alle dybt forskellige, og det kan være sundt at erkende dette..

Men igen, jeg er slet ikke god til at hjælpe som sådan.. Håber du kan bruge noget af det her positivt..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 21:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2016 19:47
Indlæg: 6
spaffeh skrev:
Jeg synes det er så flot, at du gider fortælle om det. Jeg tror langt hen af vejen, at bare det selv at få sat ord på, kan hjælpe meget.
Altså, håber ikke det lyder corny, men jeg ville virkelig ønske, at især en af mine kammerater som nu er død, selv kunne have sat ord på sine problemer. Så fucking big up for det.

Dog er jeg slet ikke god til at komme med råd, men jeg vil spørge, om du har fået svar på behandling? Hvad har du søgt; psykiater, psykolog, misbrugscenter?
Jeg prøver selv at stoppe/skære kraftigt ned med cannabis, og selvom det på ingen måde kan sammenlignes med dit forbrug, så tror jeg er vigtigt, at man prøver at trappe ud, og acceptere at man rent faktisk har et misbrug.
Så tror jeg, at man får nemmere ved samtidig at acceptere sig selv.
Det jeg mener her er, at det kan blive så voldsomt tabuiseret, både fra omverdenen men man kan også selv begynde at få de tanker, at man bare skiller sig alt for meget ud osv. - der tror jeg, at det er vigtigt at prøve at arbejde med at erkende og acceptere sig selv på både godt og ondt.

Det der med ikke at finde mening i livet, tror jeg kun, at der er rigtig mange der kan nikke genkendende til.
Man kan godt få meget ud af, at acceptere at man ikke er ligesom alle de andre anstændige, lovlydige borgere. Der er ingen, der er normale. Og hvis de er, altså hvis de selv ville kalde sig "normale" (de ville nok bruge nogle andre ord), så ville jeg egentlig bare være glad for ikke at være en del af det. Men vi er alle dybt forskellige, og det kan være sundt at erkende dette..

Men igen, jeg er slet ikke god til at hjælpe som sådan.. Håber du kan bruge noget af det her positivt..


Jeg synes det er rart du viser sympati, for jeg er ikke stolt over mit liv.

På mandag fortæller min visitator mig, givetvis, om jeg er bevilliget til døgnbehandling.

Det har naturligvis en terapeutisk effekt at dele om det man skammer sig over og har på samvittigheden, sammen med andre der er lige så rykket. Det efterlader mig bare ikke som en der passer ind i et almindeligt arbejdsmiljø fx. Den normative diskurs om villa, volvo og vovse er i sig selv intetsigende, men der er tryghed ved at ligne sin nabo en smule. Jeg er klar over, at jeg indeholder kvaliteter og det gør mig værdifuld. Desuden er jeg af den opfattelse, at mennesker er værdifulde bare for at være til, uden at skulle leve op til noget særligt. Jeg føler mig bare meget anderledes.

Hvis du ikke føler du kan kontrollere det, hvorfor så prøve på det? Det er er kamp du ikke kan vinde. At blive ved og ved med at tage noget er som at kaste benzin på et bål i forsøg på at lave flammer, der ikke kan blive store nok jf din rus. Nedtrapning er for mig at se kun forbeholdt opiater, benzodiazepiner og alkohol. Apropos opiater: jo tættere på døden jo bedre. At tage en kold tyrker på det rette tidspunkt er tit betinget af de rette ydre omstændigheder, som gør processen gunstig. Motivationen til at stoppe kan være meget svær at finde. Ofte kommer den til en selv, fordi man har fået nok. Nogle rammer ikke engang bunden. Nogle mennesker bliver kronisk psykotiske og fortsætter bare. Det er bare ikke det værd at bruge stoffer, hvis ikke man kan styre dem.

Det er godt nok i sig selv du bakker op, for det kræver i virkelig mange tilfælde professionel hjælp at komme videre. Det forventer jeg ikke af dig. Fedt du giver dig tid til at svare på mit indlæg. Tak man.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 21:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Fuck det at have villa, vovse og volvo. Alt det der er pis. Man skal finde ud af, hvad der virker for en. Og det kan tage flere år at finde ud af det.
En der er mig meget nær, har efter 28 år nu endelig fundet ud af, at personen ikke kan leve op til andres/samfundets forventninger til en. Og det er så sindssygt vigtigt, synes jeg, fordi ellers kan man leve et helt liv i ulyksalighed/kedsomhed/ensomhed etc.

At du ikke passer ind i et almindeligt arbejdsmiljø lige nu, giver ret god mening. MEN - se langsigtet på det (noget vi mennesker ofte er forfærdelige til). Du kan bruge et par år, på at prøve at få styr på dig selv vha. behandling, nedtrapning, samtaler o.lign.
Og når der så er gået et par år, så har du jo stadig sindssygt meget af dit liv foran dig.

Og 100%, hvis stoffer SLET ikke er for dig, hvilket det jo godt kunne tyde på mht. din familie, så skal du formentlig prøve at finde ud af, hvordan du stille og roligt kan få et liv, hvor det ikke er umuligt, at stoffer ikke er med i billedet.
Men det tager tid - tror det vigtigste er, at erkende at det tager lang tid. Tid er så vigtigt.

Jeg er overbevist om, at du uden tvivl kan ende med at blive stolt af dig selv. Rigtig stolt endda. Tænk hvis du kunne bryde hele mønsteret, du ikke selv fra barnsben har valgt at være i?
Igen, tid er en vigtig faktor her.

Og rart at høre at det hjælper en smule. Du kan jo også komme ind på vores chat, hvis du føler, at det kunne være fed at chatte med nogen, som formentlig har kendskab til miljøet.
Alt det bedste din vej. Virkelig :)

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 22:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2016 19:47
Indlæg: 6
spaffeh skrev:
Fuck det at have villa, vovse og volvo. Alt det der er pis. Man skal finde ud af, hvad der virker for en. Og det kan tage flere år at finde ud af det.
En der er mig meget nær, har efter 28 år nu endelig fundet ud af, at personen ikke kan leve op til andres/samfundets forventninger til en. Og det er så sindssygt vigtigt, synes jeg, fordi ellers kan man leve et helt liv i ulyksalighed/kedsomhed/ensomhed etc.

At du ikke passer ind i et almindeligt arbejdsmiljø lige nu, giver ret god mening. MEN - se langsigtet på det (noget vi mennesker ofte er forfærdelige til). Du kan bruge et par år, på at prøve at få styr på dig selv vha. behandling, nedtrapning, samtaler o.lign.
Og når der så er gået et par år, så har du jo stadig sindssygt meget af dit liv foran dig.

Og 100%, hvis stoffer SLET ikke er for dig, hvilket det jo godt kunne tyde på mht. din familie, så skal du formentlig prøve at finde ud af, hvordan du stille og roligt kan få et liv, hvor det ikke er umuligt, at stoffer ikke er med i billedet.
Men det tager tid - tror det vigtigste er, at erkende at det tager lang tid. Tid er så vigtigt.

Jeg er overbevist om, at du uden tvivl kan ende med at blive stolt af dig selv. Rigtig stolt endda. Tænk hvis du kunne bryde hele mønsteret, du ikke selv fra barnsben har valgt at være i?
Igen, tid er en vigtig faktor her.

Og rart at høre at det hjælper en smule. Du kan jo også komme ind på vores chat, hvis du føler, at det kunne være fed at chatte med nogen, som formentlig har kendskab til miljøet.
Alt det bedste din vej. Virkelig :)


Hvor er chatten?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 22:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
hent hexchat, og så skal det se sådan her ud i boksen til højre når du tilføjer kanalen :) http://prnt.sc/cfrf4z

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2016 22:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Grazie, Fritzie.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2016 23:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2014 21:49
Indlæg: 195
misbruger9000: Ville ønske at jeg havde nogle gode forslag til dig - men jeg må tilslutte mig spaffeh råd om selverkendelse og det at acceptere sig selv. Tillader mig at tilføje det tredje hvilket er selvanerkendelse. Det er utroligt vigtigt at anerkende sig selv. Det kan være svært, men start et sted. Alt fra at svinge en opvaskebørst, formulere sig eller orientere sig om nyheder via avisen er værdigt for selvanerkendelse. Selvom man kaster sig ud i en opgave, hvor man efter egen vurderingen ikke levere efter forventningen, så er der anerkendelse at skænke sig selv for forsøget.
Du har helt ret i, at alle mennesker er ubetinget værdifulde - men er du overbevist? Du beskriver at du alligevel føler dig anerledes. Hvordan føler man sig anerledes? Det at du føler dig anerledes er det ikke en tanke? Altså en tanke hvor du vurdere dig anerledes. Jeg tror på, at der gemmer sig en nøgle i den tanke. Og det fedeste ved tanker er, at man bøje og forme dem efter lyst. Jovist er nogle grundlæggende tanker om sig selv tæt forbundet med kraftfulde følelser, og disse tanker kan være svære at bearbejde og ændre - men bevar roen - der er lys forude! De kræver bare ekstra pleje og forkælelse. Armeret med erkendelse, accept og selvanerkendelse, så har man et forspring ;)

spaffeh: Du nævner, at du efter egen mening ikke er god til at hjælpe som sådan - der må jeg altså melde ærligt ud, at jeg ikke er enig med dig! Jeg synes at du er skide god ;) Overvej lige det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2016 03:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hvad så hvorden går det med det hele?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2016 12:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg ser først tråden nu, og ved ikke om du stadig følger med. Men jeg svarer alligevel. For mig er det oplagt hvad du skal gøre. Siden du er så afhængig af stoffer, hvorfor så ikke bruge dem på en konstruktiv måde? Jeg hæfter mig ved at du ikke tager LSD og svampe, men det er erfaringsmæssigt de bedste stoffer at bruge i psykedelisk terapi. Ibogain har også vist sig at være godt imod stofmisbrug. Desuden er det vigtigt at du ikke er fysisk aktiv, men lægger dig i en seng, tager øjenbind på, og hører musik igennem hele trippet. Det er der mange, der har gode erfaringer med. Der findes også terapeuter, som anvender psykedeliske stoffer, men det er selvsagt noget der foregår i det skjulte, da det er ulovligt. Jeg håber at det kan give dig mod på at komme videre med dit liv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2016 14:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Enspænderen skrev:
Jeg ser først tråden nu, og ved ikke om du stadig følger med. Men jeg svarer alligevel. For mig er det oplagt hvad du skal gøre. Siden du er så afhængig af stoffer, hvorfor så ikke bruge dem på en konstruktiv måde? Jeg hæfter mig ved at du ikke tager LSD og svampe, men det er erfaringsmæssigt de bedste stoffer at bruge i psykedelisk terapi.


Hvorfor ikke bare stoppe med at fylde sit hoved med stoffer og få lidt psykolog hjælp, ligge sit liv om med god kost og motion måske noget mindfuldness meditation oven i hatten, tvivler på flere stoffer er løsningen, for en som er afhængig af stoffer... ?

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2016 15:58 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Jordforbindelse skrev:
Enspænderen skrev:
Jeg ser først tråden nu, og ved ikke om du stadig følger med. Men jeg svarer alligevel. For mig er det oplagt hvad du skal gøre. Siden du er så afhængig af stoffer, hvorfor så ikke bruge dem på en konstruktiv måde? Jeg hæfter mig ved at du ikke tager LSD og svampe, men det er erfaringsmæssigt de bedste stoffer at bruge i psykedelisk terapi.


Hvorfor ikke bare stoppe med at fylde sit hoved med stoffer og få lidt psykolog hjælp, ligge sit liv om med god kost og motion måske noget mindfuldness meditation oven i hatten, tvivler på flere stoffer er løsningen, for en som er afhængig af stoffer... ?

Det kan virke besynderligt at det forholder sig sådan, men det gør det rent faktisk.

VICE har lavet en dokumentar om 5-MEO-DMT som flittigt bliver anvendt til stofmisbrugere, den kan klart anbefales og kan ses her:

https://www.youtube.com/watch?v=cOFSX6nezEY

Jeg ville som udgangspunkt give dig ret i at konventionel behandling bør prøves først, stensikkert, men psykedelisk behandling er ikke fantasi, det er virkelighed, og hvis man er resistent for konventionel behandling, hvorfor så ikke give det en chance?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2016 18:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Der er også lavet en række dokumentarfilm om anvendelsen af ibogain til behandling af stofmisbrugere: http://en.wikipedia.org/wiki/Ibogaine#Media. Men det drejer sig især om heroinmisbrugere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2016 23:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Enspænderen skrev:
Der er også lavet en række dokumentarfilm om anvendelsen af ibogain til behandling af stofmisbrugere: http://en.wikipedia.org/wiki/Ibogaine#Media. Men det drejer sig især om heroinmisbrugere.

Lige præcis med ibogaine ville jeg være meget påpasselig, det er nok heller ikke et stof man sådan lige falder over til terapi i Danmark, men hvis man gør så skal man træde varsomt, i modsætning til nogle af de andre klassiske psykedeliske stoffer, så er der altså rapporteret en hel del dødsfald ved brugen af Ibogaine efterhånden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2016 12:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det er helt rigtigt, BasicReality. Men der er et sted i Holland, hvor de tilbyder Ibogain-terapi: www.thesacredvoyage.com.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2016 22:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg har selv været samme mølle igennem som dig. Har idag snart 3 års cleantime, for at bruge det der lækre NA udtryk ;)

De mennesker jeg har mødt i behandling som er clean, er de folk som har turde åbne helt op overfor deres terapeut i den individuelle terapi samt turde gå forrest i gruppeterapien. Det er super super vigtigt at turde vise sårbarhed. Det lykkedes først for mig efter at jeg var ved at dø af en OD og måtte erkende at jeg ikke kunne styre mit misbrug. Selv i behandlingen gik der rigtig lang tid inden jeg fandt motivationen.
Men når du når til den erkendelse at der ikke er andet der virker, blev det for mit vedkommende en naturlig selvfølge at smide de gamle tanke og handlemønstre ud af vinduet.

Ved at der i 9000 er flere muligheder end NA indtil du forhåbentlig kommer i døgnbehandling. SMART Recovery findes så vidt jeg ved stadig deroppe en gang eller to i ugen.

Held og lykke! Ved hvor svært det er. Noget af det sværeste for mig, var at skære 98 % af min omgangskreds fra. Held og lykke herfra!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 12:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2016 19:47
Indlæg: 6
Jeg er i døgn nu og har 22 dage clean. Jeg havde aldrig nået hertil, hvis ikke jeg havde forsøgt at være clean før, da processen er skræmmende, hvis man ønsker at få det bedre. Alle kan stoppe med at tage stoffer, men for at forhindre sig selv i at starte igen er det nødvendigt at få det bedre! En ting der er helt sikkert er, at jeg ikke skal nærme mig psykedeliske stoffer, for at få det bedre. Hvordan er det gennemtænkt? Hvorfor er netop psykedeliske stoffer og ikke placebo kausalt med et ophør af at tage stoffer - og hvordan hænger psykedeliske stoffer sammen med at få det bedre og ikke bare være afholden? Afhængighed er en illusion om behovstilfredsstillelse, fordi stoffer ikke kun giver eufori, men også lindrer, da man har haft en god oplevelse med at tage dem de første gange, fordi man nok havde problemer dengang man startede med at gøre det. Med tiden vil de skabe en mere elendig tilværelse fx grundet tolerance og abstinenser, hvorfor man skal have det bedre, for at forblive clean, da den mest naturlige løsning på at få det bedre er at tage et stof, fordi det giver en illusion om behovstilfredsstillelse. Jeg tilslutter mig Obamas idé om at være åben, da det halverer smerten at dele noget med et andet menneske. Det går overraskende godt, tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016 14:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
misbruger9000 skrev:
Jeg er i døgn nu og har 22 dage clean. Jeg havde aldrig nået hertil, hvis ikke jeg havde forsøgt at være clean før, da processen er skræmmende, hvis man ønsker at få det bedre. Alle kan stoppe med at tage stoffer, men for at forhindre sig selv i at starte igen er det nødvendigt at få det bedre! En ting der er helt sikkert er, at jeg ikke skal nærme mig psykedeliske stoffer, for at få det bedre. Hvordan er det gennemtænkt? Hvorfor er netop psykedeliske stoffer og ikke placebo kausalt med et ophør af at tage stoffer - og hvordan hænger psykedeliske stoffer sammen med at få det bedre og ikke bare være afholden? Afhængighed er en illusion om behovstilfredsstillelse, fordi stoffer ikke kun giver eufori, men også lindrer, da man har haft en god oplevelse med at tage dem de første gange, fordi man nok havde problemer dengang man startede med at gøre det. Med tiden vil de skabe en mere elendig tilværelse fx grundet tolerance og abstinenser, hvorfor man skal have det bedre, for at forblive clean, da den mest naturlige løsning på at få det bedre er at tage et stof, fordi det giver en illusion om behovstilfredsstillelse. Jeg tilslutter mig Obamas idé om at være åben, da det halverer smerten at dele noget med et andet menneske. Det går overraskende godt, tak.


Hvor er det mega optur at høre! Har egentlig ikke så meget mere at tilføje, ville bare lige tilkendegive min personlige begejstring, ønske dig god vind fremover og husk at psychedelia er der hvis der er noget der presser på du skal ud med eller lignende <3 :rocking:

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team