Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 20:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 sep 2016 19:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 sep 2016 18:48
Indlæg: 1
Hej

Jeg har pga kronisk sygdom gennem mange år brugt Dolol. I starten tog jeg dem kun engang i mellem, når jeg havde invaliderende ondt. Pludselig blev det til hver eneste dag, fordi jeg simpelthen får det af helvedes til. Rastløs, ingen søvn, ekstra ondt, rindende næse, følelsen af at være ved at blive rigtig forkølet. Doserne har været for det meste små , nogen gange kun 50 mg pr dag. På psykisk dårlige dage , har jeg taget 3 på en gang, velvidende , at NU var det et skråplan.

I går fik jeg så morfin , alterfast 10 mg. I går fik jeg to stk, i dag kun en , det skyldes KRAFTIGE smerter. Men for f.., det er som om jeg aldrig kommer ud af det.

Nu til spørgsmålet: er det farligt at tage en "kold tyrker" ? Hvor længe vil jeg ha det SÅ dårligt? Jeg ved godt man siger at dolol ikke giver abstinenser, men det kan de altså .

Morfin, JA, det er jo et skridt i den forkerte retning, havde oxynorm før, ca. 30
Pr år, men jeg kan ikke rigtig styre det med dem, jeg synes jeg begyndte at spise for sjov.

Undskyld den lange smøre, please hjælp. Kan man dulme med noget som ikke er medicin? Alkohol måske ?

På forhånd mange tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2016 21:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil?

Hvis du får smertelindring på grund af en kronisk sygdom, er det så ikke dumt at smide det?

Du kan sagtens tage en kold tyrker, det er dog bestemt ikke noget jeg vil anbefale. Det er virkelig ikke rart.

Det lyder som om at du tænker på at droppe den smertestillende med at få en ordentlig brændert på? Nok den dummeste ide du kan få.
Snak med din læge om at du har et overforbrug, eventuel få din smertelindring udleveret gennem et misbrugscenter.

Held og lykke herfra!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2016 22:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Ud over hvad Obama skriver, så prøv den alternative verden, og her vil du måske blive skuffet en del gange, da det jo er alternativt, men f.eks akupunktur, opsøg en heilpraktiker, eller phytoterapeut, biopath/naturopath, kinesiolog, der findes alternativ smertelindring, om du finder det som virker i den alternative verden ved jeg ikke, jeg har selv gode erfaringer med homøopati også mod smerter, men hvad angår kronisk sygdom der medfølger smerter så kan du måske lede længe inde du finder en alternativ løsning.. Prøv dig frem ?

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2016 22:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Hej

Jeg har gennem 12-13 år har jeg fået 400mg Tramadol (Dolol, Tradolan, Mandolgin m.f.)

jeg har droslet ud af dem et par gange, men hver gang er jeg startet inden for en mnd. igen.

Jeg kan anbefale et par "hjælpemidler":

Magnesia: mod "Hård mave"

Loperamide (imodium): mod "Tyndskid" og så er det i sig selv et "opiat" der dog skulle være så stort at det ikke kan passere "The Blood-Brain Barrier" men jeg er ikke 100% overbevist, for jeg følte mig let påvirket, når jeg tog en håndfuld.

HAMPE CBD Olie (Lovligt): Jeg bruger Endocaś 15% olie "decarboxylated" og nu er jeg 7 døgn "clean" olien tager næsten 100% af abstinenssymptomerne.

Jeg bruger en mængde olie der svare til 75-125 mg CBD til natten, halvdelen el. lidt over et par timer før sengetid og så resten 30-60 min. før jeg falder i søvn.

Kulde: dæmper adrenalinens effektivitet og gør at man kan slappe af..

Mvh. Bright..

>>> Er det tilladt herinde at dele Producent og forhandler links + Billeder... relateret til Lovlig HAMPE CBD OLIE fra "Endoca" ???

For det giver mulighed for medicinsk THC-fri Cannabis aka HAMP, entil politikerne får tilladt "urten" som helhed.

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2016 23:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kratom kan bruges til udtrapning af opiater da det især er godt mod en hjerne som har været i "opiatgrebet" Kratom indeholder nemlig opiat antagonister såvel som agonister så vidt jeg ved. Er der tendens til afhængighed så er dette også noget du skal passe på med, men er godt til at trappe ud af svære opiatmisbrug med mindst muligt abstinenser. Har snakket med en som har leveret til heroinklinikker under bordet over hele verden fordi det simpelthen bare er så effektivt ift. de typiske præparater. Men kan ikke stresse det nok, pas på med det det er stærkt vanedannende iform af dets opiateffekt, men har også ry for at forårsage ocd/tourettes symptomer ved langvarigt og tungt forbrug


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2016 13:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Nafets skrev:
Kratom -- er stærkt vanedannende iform af dets opiateffekt, men har også ry for at forårsage ocd/tourettes symptomer ved langvarigt og tungt forbrug


Det lyder som en perfekt ide :hm:

Jeg ville i de fleste tilfælde foretrække ikke at risikere at skifte en afhængighed ud med en anden, ja Kratom kan bruges hvis der ikke er andre muligheder men jeg ville hellere drosle dosis ned de piller vi er afhængige af og så bruge mine tidligere nævnte "remedier" når man er stabil på minimal dosis, til at kicke det helt..

Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2016 18:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Problemet ligger i at hvis man er afhængig af lad os sige metadon, så kan selv langsom udtrapning, være et helvede at komme igennem. Hvis du bare bytter metadon med et andet opiat i pilleform som ikke indeholder antagonister så går det langsomt og ja du risikerer at blive afhængig af det i stedet. Kratom er klart at foretrække ved udtrapning af svære opiatmisbrug, læs selv op på det og se alle de historier der er med forsøg med loperamid, subutex osv som er gået galt, hvorimod kratom hjælper


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2016 21:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg har haft succes med Loperamide :D og nu med CBD olie :D men der er tale om Tramadolhydrochlorid ikke metadon..

Når jeg startede igen skyldes det ikke abstinenser men at jeg var en tumpe der godt lige mente jeg kunne nyde den rare følelse et par dage uden at blive afhængig igen..

Men en dag blev til 2, blev til en uge osv.. og så var abstinenserne tilbage igen (inden da havde jeg været clean i ca. 1 månede da men havde stadig lidt besvær med at sove..)

Jeg sværger til CBD-Olie men havde jeg ikke råd el. adgang ville jeg bruge loperamid igen (men start i det små der skal ikke så fandens mange til og de har en lang "halveringstid i kroppen")

Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2016 21:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Er helt med på hvad du beskriver, men denne tråd handler om hvordan OP kan dulme sine smerter og undgå abstinenser fra dolol og evt skifte det ud.
CBD olie kan være effektivt men som smertelindring som skal dække hvad dolol tidligere har, skal du over i kratom, eller andre opiater. Og ville til enhver tid vælge kratom, da det er SÅ meget nemmere at smide.
Abstinenserne er minimale ift dolol/tramadol/subutex.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2016 00:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
BrightShadowDK skrev:
Hej

Jeg kan anbefale et par "hjælpemidler":

Loperamide (imodium): mod "Tyndskid" og så er det i sig selv et "opiat" der dog skulle være så stort at det ikke kan passere "The Blood-Brain Barrier" men jeg er ikke 100% overbevist, for jeg følte mig let påvirket, når jeg tog en håndfuld.
.


Hijacker lige hurtigt tråden... Har læst om andres oplevelse med Loperamid og det lyder som noget... Ikke rart narkotika at indtage for en rus... Men hvis man endelig skal gøre det, er der vidst en fidus med at sort peber skulle gøre det lettere for det at krydse BBB. Tag ikke mit ord for det, bare et (potentielt) potentierings-tip.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2016 12:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
fudge:
Man Tager aldrig Loperamide for en rus, man tager det enten som anvist mod "tyndskid" eller som "Off Label Use" for at fjerne/mildne "Restless-body" og andre abstinenssymptomer..

Nafets:
Jeg regner med at du med OP mener "Julle" (Tråd starter) og når du nu referere til Dolol igen
og ikke Tramadol(hydrochlorid).. må jeg udlede at du ikke forstår at Dolol kun er et salgs navn
og at det aktive stof i Dolol er Tramadol(hydrochlorid)

Tramadol Handelsnavne: Dolol®, Mandolgin®, Nobligan®, Tadol, Tradolan og mange flere fx. Ultram i USA

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2016 13:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Nafets skrev:

CBD olie kan være effektivt men som smertelindring som skal dække hvad dolol tidligere har..


Det jeg taler om er ikke nødvendigvis at bruge CBD-Olie mod smerter, da jeg ikke er imponeret over den smertelindrende effekt.. (måske fordi jeg kommer fra en Tramadol, Ibuprofen og Paracetamol kombo)

Jeg anbefaler mine "Remedier" udelukkende mod abstinenser, smertelindring ud over de smerter abstinenserne giver bør behandles på anden måde
(jeg er personligt kommet frem til at muskler og sener sammentrækkes/spænder som resultat af Tramadol abstinenser og derfor giver stærkere smerter end man ville ha uden medicinen..)

Da jeg var ca. 4 uger clean havde jeg opdagede jeg at jeg næsten ikke tog Ibuprofen og Paracetamol længere, fordi jeg havde betydeligt mindre smerter end når jeg brugte Tramadol (Jeg havde det så godt at jeg blev overmodig og tog dem igen for "rusens skyld")

Nu er Jeg på 10. dag uden Tramadol og tager kun 50-75mg CBD til natten og har kun abstinenser jeg kan leve med.. jeg har passet mit job i hele perioden, men vil ikke anbefale CBD i dagtimerne hvis du køre bil el. betjener maskiner da det har en udtalt sløvende effekt.. Jeg bruger Ibuprofen og Paracetamol efter behov (pas på med Ibuprofen)

Min sidste recept siger 11-05-2016 hvor jeg normalt får 200 depot piller af hver 200 mg, jeg er på 400mg dagligt (svarer til 2x 50mg, 4x dagligt) og var ved at have overtalt min læge til at det ikke var nok, så jeg havde mere el. mindre fået lov at gå op på 600mg, da jeg indså at de ikke var løsningen men en stor del af problemet.

så nu har jeg stadig 110 piller af 200 mg hver, og de må hellere ryge i toilette når jeg er 100% sikker på at jeg kan eksistere uden dem, men det jeg ville frem til er at jeg får udskrevet piller (efter eget ønske) til 3,3 måneder pr. gang og det er nu 5 mdr. siden jeg sidst bestilte og jeg har mere end halvdelen tilbage..

så Jeg nærmer mig nok at lægehuset begynder at undre sig over at jeg ikke holder det normale interval når nu det er depottabletter hvor det er meningen man skal ha stoffet i blodet så godt som 24/7/365...
(min følelse er at depot er langt sværere at kicke end de alm. i samme mg/døgn dosis)

Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2016 16:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Vil bare lige nævne, at jeg netop selv er blevet afgiftet fra kratom og har været fri fra det i en måned idag. Selv med afhjælpnings medicin som lyrica, gabapentin og rivotril har det været et helved på jorden, og abstinenser bliver bare ved, og ved, og ved, og det værste er klart den efterfølgende dybe depression og svære angst som følger efter den akutte abstinensperiode. Har selv prøvet at trappe ud kratom op til 10 gange måske uden resultat, da jeg stadig var gik i abstinens i forbindelse med udtapningen, og ikke var i stand til at arbejde eller hygge mig på nogen måde. Jeg er stadig efter en måned mærket af mit kratom misbrug, som varede i godt og vel 8 måneder.

Jeg siger ikke at kratom ikke vil være et fornuftigt alternativ at udskifte og trappe ned på, men jeg ved af erfaring at abstinenser fra et kratom misbrug kan være ret brutale, det var de ihvertfald for mig. Jeg har dog aldrig været i misbrug af andre opiater, så kan ikke rigtigt hælde det op mod noget. Men den eneste udvej for mig var at tage den kolde tyrker og få medicinsk og mental afhælpning på et misbrugscenter.

Det der bl.a. også gjorde det så forbandet svært for mig at trappe ud, er at kratom som bekendt kan virke meget behageligt og meget euforisk, så når man pludselig står i udtrapningsperiode, og man mærker de forbandede abstinenser fordi man er gået ned i dosis, er det simpelthen så uhyggelig svært at lade være med at redosere, så man i det mindste kan føle sig som et menneske igen.

Jeg siger ikke at det ikke er alle som ikke er i stand kan udtappe på kratom. Det ved jeg, at der er få der kan, men størstedelen er ikke i stand til det af samme årsag som jeg nævner. Tjek evt. https://www.reddit.com/r/quittingkratom/ her kan man få vejledning og støtte i forbindelse med sit kratom stop eller udtrapning, men efter at have læst ret intenst på forummet i løbet af de sidste par måneder, kan jeg konstatere at det kun er 1 ud 20 (måske?) Der har viljen og styrken til at følge udtrapningsplanen.

Håber ellers det bedste for dig Julle. Kan varmt anbefale dig at søge hjælp på et misbrugscenter, som jeg selv gjorde i forbindelse med mit kratom misbrug. De kan give dig råd og støtte, og det er sejt at du har et ønske om at stoppe, det er altid det første skridt på vejen! Men forvent at det bliver en hård kamp, men du kan sagtens vinde den, og i sidste ende vil du komme ud på den anden side som et stærkere og mere erfarent menneske! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 05:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jul 2016 23:27
Indlæg: 17
Søg afvænning og vær ærlig ven. Det er dine bedste muligheder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2017 03:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2016 00:20
Indlæg: 13
Hjælper Gabapentin på abstinenser? Jeg kan få fat i det, men jeg vil da gerne høre folks oplevelser med det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2017 21:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
@ Denblåbåd

Ja, det gør det. Mener de findes i 3 eller 400 mg, det er nogle år siden efterhånden jeg sidst fik dem.
Spis en af dem 4-5 gange om dagen, og trap lige så stille ud af dem. Snak eventuelt med din egen læge omkring det.
Jeg har fået gabapentin hver gang jeg skulle trappes ud af opioider.

Det skal selvfølgelig siges at du ikke skal drikke eller blande med andre stoffer. Men tag fat i din egen læge eller det lokale misbrugscenter. De er altså slet ikke så farlige :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team