Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej ..

Er en ung gut på de 27 år..

Har røget hash i 10 år fast hverdag, joints, bong og jeg skal komme efter dig.
Har diagnosen ADHD, let form for autisme , socialangst, med andre ord Asperger syndrom.

Konstant tanke myldre negativ tanker om de værste ting. Hvornår jeg dør , bliver jeg syg, og hvad skal jeg dø af, også bare derud af ellers. Har haft det sådan siden jeg var lille , altid bekymringer uden grund, svært ved at holde på et arbejde skole osv, begrund af mine tanker havde det skid psykisk, følte det hele i livet bare var arbejde og leve op til krav jeg ikke kunne. Fandt trøst i hashen da jeg selvmedicineret mig selv med den, og det hjalp . Mit forbrug tog nok overhånd efter som årene gik.

En dag for snart lidt over et halvt år siden gik det galt. Sad der hjemme med to kammerater , fyrede op i en god troldmand med skunk og hash, skal siges røg meget bong der , men efter jeg røg på jointen , tog 2-3 lunger , mærkede jeg en hammer fra himmelen smaske lige ned i hovedet på mig, fik svedture, hjertebanken åndenød kvalme rysten i kroppen indre uro , nervøsitet hele pakken på engang. Vidste selvfølgelig ikke hvad der skete med mig, så måtte sende de to kammerater hjem, da jeg troede jeg var blevet syg. DEt gik så lidt væk i løbet af aften, lagde mig ned og sov, men om morgenen, vågnede jeg ved sitren uro nervøsitet hjertebanken . Der vidste jeg der var noget galt, troede jeg skulle dø.

Kom til diverse undersøgelser på hospital, der var intet galt med mig, de mente det var mit stofskifte.
Så tog hjem igen men i 5 dage kunne jeg intet, kunne ikke sove, fik intet søvn og havde det konstant skidt, ikke som forkøelse skidt, Men rigtigt SKIDT. Endte så på psykiatrisk afdeling, hvor de med det samme sagde det var et angstanfald begrund af mit hashmisbrug, ville jeg ikke acceptere og prøvet igen at ryge efter 5 dage , fik det skidt med det samme, måske fordi jeg tænkte jeg måske får det dårligt. Har fået Oxapax på recept, men vil helt undgå et pille liv.

Hashen røg på hylden, men har aldrig været så nede efter det, er konstant deprimeret og ingen lyst til noget, ligeglad med det meste , og føler der mangler noget i mit liv nu, som en kæreste der blev taget fra mig. Lever sundt nu dyrker motion , træner, men ville til hver en tid heller tilbage bare chill game se film og ryge en fed.

Har dog prøvet igen at ryge lidt, mindre doser og mere forsigtig , nogle gange virker det som det skal , bliver glad bekymrings fri og lyst til noget til jeg normalt ikke ville. Dog andre gange får jeg den her følelse af uro i kroppen kan ikke sidde stille slappe af, som om jeg er ved at miste kontrollen over mig selv, hjertebanken derud af, svedig hænder , på kanten til et angst anfald. Har lært min krop godt at kende nu, så kan tit sige til mig selv " rolig nu der sker intet , ingen er døde af at ryge hash, slap af," Det virker for det meste , selvom når jeg kommer jeg om er alene og skal sove, der kan det godt blusse op og blive slemt .
NOk om mig

Ville høre om nogle kender til det problem jeg har, eller oplevet noget ligende.
Nogle som har gode råd, eller strategier.
Ved godt mange vil sige, bare stop med at ryge for altid , min læge gav os det alt skylden, havde en psykolog som ellers sagde der måske var noget mere bag det, en bare hash. Hashen har bare skjult det sande problem og kunne ikke skjule det mere, derfor kom det med 100 km i timen for at hente op på den tabte periode som hashen har holdt på.
Føler bare ikke jeg har det meget bedre uden den, har prøvet nu i over et halvt år.

Med de kærligste hilsner den urolige :)

Dedikeret medlem

Hej Goose89

Det lyder bestemt ikke særligt rart. Kan godt forstå at det er svært at slippe forbruget når du nu, har haft det så længe, men det ser ud, på det du skriver, at det er den eneste fornuftige vej frem for dig nu. Det skal siges at jeg måtte stoppe med at ryge pga de samme symptomer, og i den forbindelse også måtte ind på psykiatrisk afdeling og diskutere lidt eksistentialisme.
Der er mange teorier på hvorfor det sker for hashrygere så pludseligt, nogle mere langhårede end andre, men se på det som en chance for at gå nogle nye veje som du ikke vil kunne med et dagligt hashforbrug.
Der findes masser af andre naturlige substanser som kan hjælpe med at give lidt ro på, og kan virke meditativ ala cannabis. For nogle kan virkeligheden virke trippet nok i sig selv, men det er helt naturligt og i mine øjne sundt, at have noget man kan bruge, når man gerne vil hygge om sig selv/afstresse/falde ned whatever. Kroppens intelligens skal ikke undervurderes og når vi rammes af sådan en angst, taler den sit tydelige sprog. Kig evt på nootropic og find dig et stack som du tænker vil være spændende at eksperimentere med. Det kan være godt for en system som har været godt sovset ind i cannabis igennem lang tid. Derudover find nogle aktiviteter med andre mennesker så angsten ikke bliver en del af din mentale hverdag, og du får øvet sociale interaktioner uden at være høj. Alt i alt, virker det til at du er sluppet forholdsvis heldigt, ift. andre hvor hashmisbruget fører til en invaliderende angst eller psykosesymptomer. Det er i mine øjne få mennesker som har godt af et dagligt forbrug af hash, men det er selvfølgelig bare min erfaring.
Håber du finder en vej igennem din angst, og du finder ud af hvad den prøver at sige til dig :)

Vh. Nafets

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for dit svar , det jeg glad for.

Har os prøvede søge nye veje, som at dyrke en masse motion lave nogle andre ting. . Ja det er da rart at man er begyndt lave andre ting som træne og dyrke motion .
Mangler bare hashen til at falde til ro. Spille fifa med drengene og andre ting ligende. Glædet mig altid til jeg havde fri fra arbejde komme hjem koble af. Spille Playstation eller you name it. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal glæde mig til. Gider ikke spille mere , er tit urolig fordi jeg ikke ved hvad der skal ske. Før da jeg røg , så røg jeg så slappede jeg bare af med diverse ting..

Når jeg ikke er skæv mere nu gider jeg ikke noget, er bare halv depri .

Det nok bare en lang periode jeg skal over og igennem . Når man har røget i 10 år, så går der nok os lang tid før jeg helt er ligeglad med hashen .

Overvejet købe noget indica skunk med højt CBD indhold, har læst det er anti angst. Kommer aldrig til at ryge hverdag igen . ALDRIG. Ville da være rart at kunne bare nyde det engang imellem , men måske det løb er kørt for mig nu desværre..

Nu har jeg købt nogle BAldrian piller, som skulle hjælpe mod uro i kroppen. Håber de hjælper
I bund og grund har du ret, er sluppet billigt . Lærte os meget af mit angst anfald. Nu når den kommer kan jeg nærmest tale med den, fortælle mig selv der ikke sker noget og der intet er at være bange for. Kunne ikke være nogle steder til at starte med hverken arbejde , bus , tog . Det jeg kommet over men føler den er i nakken på mig konstant og kan bryde ud, nogle dage være end andre.

Men hey kunne da mærke jeg levedet ligepludselig da den kom ;)

Nårr ja , kan godt være jeg lyder som en noob, men hvad er nootropic stack?

Dedikeret medlem

Det er nemlig ofte svært fordi man har brugt det som noget at se frem til, en belønning, hvilket cannabis er god til at agere rollen som. Samtidigt er der det sociale som i mange tilfælde gør det endnu svære fordi alle ens venner måske ryger og det både frister, og føles småakavet at være "ædru" i blandt andre som har en anden vibe. Og ja depression er ofte en følge af at stoppe et langvarigt forbrug. Det vigtige er her at du gør det så kort som muligt, og stadig tager noget med du har lært af det. Kig på depressionen som om du skal ombygge nogle af de belønningstrategier din hjerne har lavet, og når den ikke kender de nye endnu, så vil den gå lidt i grå, og ikke have følelsen af at have noget som giver lys i hverdagen. Motion er essentielt, men langt fra det eneste vigtige trods hvad mange tror. Det er her du kan tage det positive i din trang til at selvmedicinere og din allerede udforskning af baldrian. Tanken er at hvis du alligevel skal selvmedicinere så gør det så godt som du kan! :) Det er det jeg mente med nootropics. Det er et udtryk brugt om substanser brugt for at skabe mentalt overskud. En stack er den kombination du vælger at tage. Der er kommet masser af online communities som kun diskuterer hvilke som virker bedst for hvad, og der er en del emner om folk som er stoppet med at ryge og hvad de har brugt. Det er nu du kan bruge den nysgerrighed du har, til at give din hjerne muligheden for at danne sig et nyt belønningssystem hurtigere. Jeg kan nævne nogle af dem som har gjort gode ting for mig:
Bacopa Monnieri, gurkemeje/curcumin, citronmelisse, Rosenrod, gotu kola, Tongkat ali(booster testotoron og giver øget energi)
Melatonin og 5htp for søvn. Jeg vil normalt ikke råde til nogle kemisk fremstillede produkter men tianeptine kan være utroligt effektivt mod depression, men skal aldrig stå alene da det kan være afhængighedsskabende så bruges med måde)
Læs gerne lidt den her: http://www.braintropic.com/beginners-gu ... ootropics/
Ellers tror jeg at du er på rette vej, din krop har sagt fra og du arbejder på at gøre noget ved det, og vigtigst af alt spørger om hjælp!
Fortæl endelig videre herinde hvad du finder ud af og hvordan det går :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]