Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 14:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 nov 2016 09:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 nov 2016 10:25
Indlæg: 0
Hey

Har misbrugt Diazapam i ca. 10 år (ca. 15 mg pr dag) - nu er jeg i gang med at trappe ud af dem.

Men det er ellers ikke fordi det er nemt at få hjælp til det. Måtte tilmed skifte læge. Min gamle læge ville kun være med til at give mig 2x50 stk Oxopax, til at trappe ud med og noget muskelafslappende.

Min nye læge lavede et udtrapningsskema og sagde, at jeg bare kunne ringe hvis jeg skulle have hjælp.

Well nu har jeg ikke ikke taget diazapam i 6 uger og tager 4. stk oxapax dagligt, det skulle svare til ca. 8 mg diazapam - og dog, det gør det jo ikke alligevel, fordi jeg kun får ca. 4 x 2 timers "fred" fra abstinenser om dagen. Oxapax har en halveringstid på 5 timer.

Når det er værst bliver jeg nødt til at spæde op med opiater, som jeg også har brugt/misbrugt de sidste 10 år. Fx synes jeg Ketogan er ganske fortræffelige til at slå de værste abstinenser væk.

Selv om det er røv-træls at trappe ud var jeg nødt til det - jeg havde ikke nogen virkning fra pillerne mere - kun bivirkninger. Jeg havde ikke lyst til at tage endnu flere diazapamer, derfor valgte jeg helt at stoppe. Det bliver en sej tur og jeg er ikke færdig udtrappet før engang i maj.

Er der andre herinde der har taget turen ? - jeg synes især det er hårdt at være social. Alt hvad der har med familiekomsammener undgår jeg. Er begyndt at lave noget fysisk arbejde (lave brænde, hus osv), det hjælper faktisk på abstinenserne, nok også fordi jeg de sidste 4-5 år stortset ikke har lavet en skid, udover at passe mig job og familie - begge med kun 20% af hvad jeg egentlig kan præstere.

Noget af det jeg tænker over er hvad der egentlig er for en person der kommer frem, når jeg er trappet ud af pillerne. Er jeg den samme som jeg var i 2007 ? eller har jeg udviklet mig i de 10 år.

Hvordan med selvhjælpsgrupper i nærheden af Aalborg - er der nogen hvordan man kommer i kontakt. Tror det ville være rart at være sammen med nogle i samme situation.

Når jeg er færdig med diazapamen skal jeg nok i gang med at se på mit opiat-forbrug, som jeg nok ikke kan blive helt fri for pga en ulykke for 10 år siden. Lige nu tager jeg en 80mg oxycontin (eller oxynorm, det er depotpiller) om morgenen og ca 3-4 ketogan i løbet af dagen (tog ikke ketogan før udtrapning). Er der nogen der ved hvilke opiater (piller) der virker hurtigst ?

Er det en god måde at trappe ud på ?? - kan ikke rigtigt gøre det anderledes, hvis jeg også skal passe mit job. Føler mig afsindig sårbar og tager virkelig kritik tungt og på mit job kan jeg ikke bryde sammen dagligt.. Men det skulle være meget normalt når man er i sådan en nedtrapningsfase. Min kone kan jeg sagtens snakke med om det, men hun er bare ikke typen der nogensinde vil røre medicin og stoffer, så hun har ikke helt forståelse for hvorfor jeg ikke kan deltage i dit og dat. Det gjorde jeg før selv om det ikke var min livret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2016 20:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kan anbefale kratom som substitut til udtrapning af Opiater. Det virker både som agonist men også som antagonist som "fjerner" rusen fra hjernen simplificeret sagt. Mht til dine benzo-abstinenser så har jeg læst om flere som bruger picamilon til at trappe ud med. Picamilon er en lovlig substans som ofte kategoriseres under smartdrugs. Det er et gabamolecule splejset med vitamin b3 hvis jeg husker rigtigt som gør at gabaen bedre kan krydse blood-brain barrieren. Det giver ingen rus som benzoer gør, men potentierer mindre doser, og virker mod abstinenserne. Nogle bruger det mod angst som i dit tilfælde, og andre bruger det under nedtrapning for at få deres piller til at strække længere uden at få for store abstinenser. Kender ingen selvhjælpsgrupper i Aalborgområdet, men ved at NA (narcotics-anonymus) snakker om sådanne emner, og de samles også i grupper, så giv dem et ring og hør hvad der rører sig.
Held og lykke med din nedtrapning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2016 21:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
@Nafets

Gaba skal helst kun bruges når man er vel at smide de aller sidste mg. Ellers har de ingen effekt til den tid - hvor det virkelig kommer til at kradse.

Til trådstarter:
Hvor er det bare pisse sejt at du har valgt at smide det! Har selv været turen igennem - både med opiater og benzoer. Sjovt nok var det også oxycontin jeg faldt pladask for.

Oppe i Aalborg er der både NA som holder møder en 3-4 gange om dagen. Første gang man er til sådan et møde er det VILDT overvældende, det var det i hvert fald for mig. Men hvis man bliver ved med at komme er der virkelig for at få en helveds masse støtte og hjælp. Alle der sidder til de møder har været igennem det samme som du er igennem nu. Kan kun anbefale at bruge det.

Der findes også en anden rigtig go selvhjælps gruppe oppe i Aalborg. Det er et lidt andet koncept end NA, hvor der ofte er mange og du ikke rigtig får så meget feedback på dine problemer før efter selve mødet. Det er noget der hedder SMART Recovery. Det er nogle noget mindre grupper, hvor der bliver taget en problemstilling op, som en fra gruppen har. Denne problemstilling er så noget som hele gruppen hjælper og snakker om. Et virkelig godt koncept!

Her er en liste over NA's møder i hele Nordjylland:
http://nadanmark.dk/wp-content/uploads/ ... ylland.pdf

Har lige prøvet at søge på hvornår det er at SMART Recovery holder møde igen i Aalborg, men kan ikke lige finde det. Hvis du kontakter misbrugscenteret i Aalborg er jeg sikker på at de kan hjælpe.

Synes endvidere at du skal kontakte misbrugscenteret i Aalborg, for at få dem med indover på din udtrapning. De ved altså hvad de snakker om.

Held og lykke herfra! :)

Edit:
Har lige snakket med ham der stod for SMART Recovery møderne i aalborg, han kørte træt i det. Så der er NA møder deroppe, ud over en cleancafe hvis ikke jeg husker helt galt.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team