Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 dec 2016 04:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 dec 2016 03:59
Indlæg: 2
Hej Psychedelia,

Jeg har et par ting jeg godt kunne tænke mig at få andre folks syn på. Men i får lige lidt baghistorie først:

Jeg har før i tiden ret røget meget cannabis (vi snakker 2.5-3 år siden og nok 3-4 joints og evt. bong på en normal dag) og jeg var samtidigt i en forholdsvis dårlig vennekreds. Vi begyndte så at lave lidt for mange knap så smarte ting (især i forhold til vores alder på det tidspunkt) og jeg kunne mærke at det begyndte at slide lidt på min psyke. Vi lavede ikke noget voldsomt, men bare ting som f.eks at pjække hele vores skolegang væk og bare sidde at ryge hash i stedet for. Mine venner var til sidst næsten kun folk jeg røg med eller folk der solgte hvor jeg også hjalp til engang i mellem. Da jeg stadig var mindreårig på det tidspunkt, gav det mig naturligvis noia på. Jeg har aldrig været sådan en kold, ligeglad type der ikke tænker over hvad folk som jeg betyder noget for tænker om mig. Var bange for at mine forældre, lærere eller andre folk som ikke lige skulle vide det fandt ud af det. Gad ikke have at de skulle blive skuffede eller vrede.

Det hele ændre sig så en dag, jeg havde nok røget hver eneste dag i hvert fald et års tid. Jeg får et virkeligt voldsomt angstanfald efter at jeg har røget for meget og indtaget helt latterligt store mængder nikotin (i forhold til jeg ikke røg smøger på det tidspunkt) på en elektronisk cigaret (ved godt det lyder dumt, men havde fået den af en kammerat i stedet for den 50er han skyldte mig så skulle jo prøve den hæhæ). Den havde gjort at jeg blev helt svimmel og var VIRKELIG basket i forvejen. Havde det rigtig dårligt og var overbevist om at jeg skulle dø. Havde en puls der bare bankede så hårdt at man skulle tro det var løgn og hyperventilerede helt vildt. Tænkte meget over at jeg havde slået op med min daværende kæreste et par måneder inden og tænkte bare på alle mulige trælse ting. Ringede ind til skadestuen og de snakkede mig til ro efter en halv times tid (selvom jeg ikke nævnte noget om cannabis).

Det gør så at jeg stopper dagen efter da jeg tænkte at det nok var min krops måde at sige stop på. Men anfaldene fortsætter dagligt i ca. 4 måneder. Nu er det heldigvis som sagt 2.5-3 år siden og har røget et par gange efter. Røg lidt en dag hvor jeg havde fået et par øl og det gik rigtig godt, tog et par sug da jeg tænkte det ikke kunne gå helt galt hvis jeg tog det meget stille og roligt. Og så en anden gang hvor jeg fik det ret dårligt igen (pga. jeg røg for meget og var meget fuld). Har også røget en enkelt gang med min kæreste som gik stille og roligt.

Mit spørgsmål er så, nu er jeg blevet voksen og føler jeg godt kunne tænke mig at prøve at ryge lidt engang imellem igen. Slet ikke i et voldsomt omfang, det vil nemlig hverken jeg (eller min kæreste som jeg heldigvis har fået igen efter flere år) have at jeg gør.

Har i nogen råd til at undgå angst når jeg ryger?
Føler lidt det hjalp at have drukket et par øl, men bryder mig generelt ikke om effekten af at blande det.
Har jeg ødelagt mit forhold til cannabis? Eller skal jeg bare tage det stille og roligt og prøve at blive så afslappet som muligt?
Nogle ting jeg kan gøre for at vinde mit forhold til cannabis tilbage?

Alle råd og tips modtages gerne, savner det virkeligt men gider heller ikke springe ud i noget. Føler bare jeg er klar igen.

Har desuden ADHD, men tror ikke at det spilder nogen rolle da jeg altid har valgt ikke at prøve medicin mod det.

Håber i kan hjælpe! : )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2016 09:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror du er den eneste der kan mærke om du kan styre det og tåle det. Men prøv at husk på dine erfaringer. Du har fået det dårligt af at drikke og ryge samtidig. Så lad være med at gøre det igen. Ryg i trygge omgivelser maks en gang om måneden. Så kan du jo bare stoppe igen, hvis det viser sig at du stadig får angst anfald. Synes det lyder som om dit angstanfald der, måske blev udløst af cannabis, men bundede i nogen andre ting. Nogen ting, som det ikke lyder til du kæmper med mere.

Noget helt andet er at jeg godt kunne tænke mig at høre hvor gammel du er? For det er altså ikke unormalt at cannabis virker overvældende for folkeskole elever. Da jeg kan høre du gik i folkeskole da du røg meget, kan det jo være du stadig gør det. Man skal helst ikke ryge cannabis før man er 20+. (ikke at jeg selv var så fornuftig, men set i bagklogskabens lys ville jeg gerne have ventet nogen år).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2016 13:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Start med at ryge ganske lidt, og optrap det fra gang til gang, så du vænner dig til det igen. Du kan også drikke cola til. Cola har en god synergi med cannabis, og er mindre angstskabende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2016 18:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Som de andre skriver, begynd med at ryge lidt af gangen og i trygge omgivelser.
Ryg på de gode dage, hvor dit humør er højt.

-Find en røg der passer dig. Det kan jo svinge lidt, hvad er man lige i humør til? Men det optimale ville vel være en ryger der ikke er for potent.

-Hold dig, som udgangspunkt, væk fra stærke “sativa“-sorter. De er generelt mere angstprovokerende.

-Du skriver at du ikke kan lide at blande alkohol og cannabis. Det vil jeg også råde dig til, at lade være med. Når det er sagt, lyder det ikke som skidt ide, at drikke en enkelt øl eller tø inden du ryger. Det kan i al fald hjælpe mig til at tage toppen af de ubehageligheder, der kan forekomme når man indtager cannabis.

-Hvis du alligevel skulle få lidt for meget, så tag en dyb indånding, og husk dig selv på at det hele nok skal gå(over) :) Kom væk fra hvor du sidder og koger, og få brugt dine ben. Få noget mad og drikke, og distraher dig selv ved at snakke med dine venner, eller en anden beskæftigelse der fornøjer dig.

-Lyt til dig selv :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2016 02:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 dec 2016 03:59
Indlæg: 2
Tak for gode svar, det sætter jeg pris på! : )
Tror i har ret i at det bare skal gøres stille og roligt. Tror jeg har tænkt mig at prøve det igen snart i nogle rare omgivelser og med de rigtige mennesker og se om det bliver en succes. Evt. få lidt sukker inden og imens og lade være med at ryge særlig meget på en gang.

Jeg er 18 år gammel, snart 19 og ved godt at jeg startede ud alt for tidligt med det. Fortryder det også, især fordi det blandt andet er historier som denne der giver cannabis et dårligt ry. Men har lært noget og alt kan have trælse resultater hvis man misbruger det. Går på HG på et handelsgymnasium så går ikke i folkeskole mere, det er nogle år siden. : )

Skal nok prøve at slappe af hvis jeg nu skulle få lidt for meget og huske at det ikke er noget man kan dø af!

Lige endnu et spørgsmål, tror I på hashpsykoser? Hvis ja, hvad tror i så der skal til før man ender der? Og hvad er en hashpsykose egentligt helt præcist? Har endnu ikke oplevet nogen der har virket direkte psykotiske af at ryge for meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2016 19:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
En psykose udløst af æstetisk baggrund (Indtagelse af et euforiserende stof) --eksempelvis hash, kan udløse en psykose du i forvejen var i risiko zonen for at udvikle.
Hashpsykose er et medieskabt ord, ligesom skunklaboratorie.

Jeg har oplevet personer der kom ud på deres livs flyvetur (inde i hovedet) af at ryge nogle hvæs på en joint... Så i at man ikke kunne komme i kontakt med dig, selvom de sad lige overfor dig.

Har oplevet en god ven tage 4 hvæs af en joint, bagefter sidde med konstant rysten i hele kroppen og samtidig være ligbleg. Det var vidst et angstanfald.

Men ligefrem psykotiske? De tror jeg ikke de var.
Du kan få det dårligt med paranoia osv. af at gå og tænke på psykoser, især hvis du bliver lidt "skrøbelig" når du er skæv.

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team