Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 14:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 dec 2016 22:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jan 2012 19:45
Indlæg: 30
Hej venner!

I får lige en kort opsummering af mit liv som misbruger. Hvis i vil have en uddybet version må i sige til.
Jeg har siden jeg var 13 år røget utroligt meget hash. - som så mange andre. Jeg er 21 i dag. Da jeg blev 15 flyttede jeg hjemmefra og begyndte at lave små kriminalitet hvilket hurtigt eskalerede. Da jeg blev 16 var jeg ude i et større amf misbrug, som hurtigt gik over til et blandingsmisbrug med hash, amf, coke når der var penge, tøs, hest og you name it. Det fortsatte et par år frem, indtil jeg blev 19ish. Der tilmeldte jeg mig militæret med det formål at jeg skulle blive stof-og hashfri. Det lykkedes, og det var et super sikkerhedsnet at være der. Efter et år skulle vi udsendes, men grundet min "pletfrie" straffeattest stillede FE nogle spørgsmål, som resulterede i at jeg ikke kunne komme med. Siden der er det gået ned ad bakke!
Jeg kom ud af forsvaret og begyndte i skole lige efter. De første 2-3 måneder var det ikke et problem at være alene og sober, men så lærte jeg en at kende som røg en del hash, og ja, i kan næsten gætte jer til hvad der så skete.
Nu er jeg igen igen igen igang med at stoppe med at ryge, men denne gang syntes jeg det er svært! Ikke det med at stoppe med at ryge i sig selv, den kender jeg ret godt, men jeg mangler noget at se frem til. Noget som gør, at jeg tror at der er et liv til mig på "den anden side". Jeg går meget med tanker om at flytte tilbage til den by jeg boede i hvor jeg kender alt og alle, med det ene formål at faktisk begynde at være kriminel igen. Jeg mener, det sidste år af mit liv har været et helvede. Jeg er utroligt ensom her hvor jeg er. Før i tiden var der altid fart på, og vi havde det sku grineren selvom at vi alt, alt for ofte sad i varetægt.

Det skal lige siges, at jeg er utroligt velfungerende ung dreng, og det er sjældent, og har altid været sjældent, at jeg får under 12 til mine eksamener. Derfor bruger jeg meget "fremtiden" som en trøst, og et håb for at jeg kan finde interesse i noget fagligt, da jeg ikke er specielt god til mennesker. Dog virker det igen utroligt ensomt.

Så har i nogen forslag? Har i haft noget at se frem til når i er stoppet, eller har i bare accepteret at man er meget ensom uden sine venner?

TLDR: Jeg har ikke svært ved at stoppe med stoffer eller hash, men jeg har brug for et grundlag for at holde det, da verden er meget grå uden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2017 12:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
du er ung vælg og gå den vej som giver mulighed for mest mulig lykke og jeg tænker ikke på den syntetiske optur. Lige meget hvor intens den er så er den forbigående.
Ægte ren lykkefølelse oplevede jeg først som clean.
Du har evnerne til at gøre hvad du selv vil.
Mht din udsendelse stod jeg selv for godt 20 år siden i samme situation, og afvisningen medvirkede til at skubbe mig den forkerte vej og jeg var i mange år vred.
Indtil jeg snakkede med nogle af mine gamle venner som var med i Jugoslavien og de traumer de hver og en slæbte rundt med, så den dag i dag er jeg godt tilfreds med at jeg "slap".
Hobbyes er vejen frem til at lærer nye venner og kende - det kræver selvfølge at man investere i dem.
Gennem fiskeriet har jeg fået både nye venner og bekendte som fylder daglig dagen med indput der ligger langt fra de indput vi delte i min tidligere omgangskreds.
NA er også en mulighed for at få "hurtige" venner ikke ment negativt, og for dem som det virker for en løsning. Det er ihvertfald fornuftigt og give det en chance.

Håber du kan bruge det til noget.
Godt nytår


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2017 00:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 jan 2017 23:53
Indlæg: 1
Hej, jeg synes at det er utrolig ærgerligt, at du ikke kunne fortsætte i militæret pga. 'mindre forseelser' når det nu var det du gerne ville.
Der bliver brugt alt for hårde sanktioner ift. folk som har lavet lidt ballade, men har viljen til at ændre kurs. Jeg tror heldigvis ikke at du har forspildt alle dine muligheder for at komme til at leve det liv du vil. Brug din fysiske styrke på at komme i super god form igen, meld dit til pakour, klatring, kajakroning eller yoga. Du kommer hurtigt i snak med nogle nye mennesker og brug de mennesker du møder derigennem - der behøver ikke at være fællesspisning hver gang, men stille og rolige nye relationer.

Jeg har taget mange forskellige stoffer gennem tiden - dels for at dulme depressioner og PTSD. Nogle er udskrevet af læger og taget helt lovligt imens andre er købt ulovligt ved bl.a. Hovedbanegården og er indtaget af ren kedsomhed. Følelsen af at der mangler noget i livet har stofferne dulmet og ensomheden har været fast følgesvend meget af tiden. Jeg har i hvert fald lært mig selv rigtig godt at kende, hvilket jeg ikke kimser af!
Min erfaring er at jeg har det bedst mentalt, hvis jeg også har det godt fysisk og dér kommer min lette fysiske træning ind (jeg har slidgigt i lænden og det ene knæ) - f.ex. en lang cykeltur, dans i stuen (helt alene til det musik jeg elsker) og lign. jeg prøver også at lave nogle ting der gør mig glad hver dag og uanset hvor banalt det lyder, kan 1/2-1 times fysisk eller mentaltræning gøre underværker (uden at komme til at lyde som en spelt-hippie!). Jeg får lyst til at spise sundere, min hud bliver pænere og mine mareridts forsvinder og en ny verden åbner sig, men det kræver vilje og kan godt lade sig gøre, at blive lykkelig clean.
Du skal dog overveje om du vil være clean for din egen skyld eller om det er et pres udefra, for så er det nærmest umuligt at klare det selv.
I sidste ende er guleroden jo, at DU bestemmer over dit liv og i takt med du laver andet end at ryge,vil du også møde nogle skønne mennesker. måske tænker du at du ikke kan bruge mine råd til noget eller også er det lige det kærlige spark du skulle have - det lyder som om, at der er meget mere i dig!
Mange knus og pøj pøj –kiu


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2017 12:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Nu så jeg at NA blev foreslået og det vil jeg gerne advokere imod at du benytter dig af. NA er en organisation som er bygget op omkring en model, hvor man skal tage afstand til sig selv og indrømme at der er højere magter der bedre kan styre ens liv. Det tror jeg ikke er sundt for nogen mennesker at tænke. Måske kan man bruge NA til at få et fælleskab, men det er et fælleskab der vil fordømme dig hvis du en dag falder i igen. Jeg har mødt flere personer der har fået direkte dårligere liv af NAs metoder. De hjælper folk til at blive clean, men de hjælper ikke folk til at få et bedre liv. Det vil sige at folk måske bliver clean i en periode efter deres NA besøg, men deres problemer er ikke bearbejdet og derfor vil misbruget ofte genopstå. Derfor vil jeg istedet anbefale dig at spørge brugernes akademi til råds (http://brugernesakademi.dk/). De har mest styr på lidt mere hardcore misbrugere end dig, men er sikker på de også ved hvor du kan få hjælp. De er ikke sådan nogen fordømmende typer der ikke kan forstå stoffernes positive sider, men går op i skadesreduktion og hvordan man kan få et godt liv som stofbruger!

Just my 2 cents. Der er nok nogen hvor NA kan hjælpe, men deres metoder har ikke en veldokumenteret effekt.

Til dit oprindelige spørgsmål vil jeg mene du sagtens kan finde nogen venner, som ikke sørger for du skal i detentionen for at have det fedt. Som de andre siger start til noget sport, frivilligt arbejde eller lign. Da jeg kom til københavn kendte jeg ingen, og følte mig ensom i starten. Men da jeg fandt et frivilligt job som bartender på et spillested havde jeg pludselig det du søger. Netværk og fart på (uden at skulle forbi fængslet).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jan 2017 12:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Enig i det meste af kritikken mht NA men jeg ser stadig at det virker for nogen i min omgangskreds.
At de sommetider ender med at blive så hellige at jeg ikke tåler omgang med dem er en anden sag - i forhold til de forbliver clean.
Men nu er jeg også en beskidt gammel sag.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team