Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2017 00:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Hej alle sammen.
Fredagen inden nytår indså jeg at jeg gik med et alkoholmisbrug, som har stået på i flere år efterhånden.
Tidligere har jeg talt herinde omkring mit hashmisbrug som jeg heldigvis er ude af nu. Har været røgfri i 3½ måned nu uden problemer og det kører bare :D

Mit hashmisbrug kunne jeg længe ikke erkende eller indse og i længere tid har jeg ikke set tegnene på alkohol-overforbrug, som nu er endt i et mere direkte misbrug.
Jeg har i 3½ måned boet på et slags socialaktivt bosted, som tidligere har været misbrugshjem med døgnbehandling - nu er der en anden model. Der er i hvert fald misbrugskonsulenter og andre fagpersoner til at støtte op omkring alt i dagligdagen.

Den fredag fik jeg erkendt overfor personalet at jeg havde et alkoholproblem, hvor erkendelsen kom fra en ubehagelig oplevelse. Har i 1½-2 ca haft en klemmende, ubehagelig følelse omkring leveren som er blevet mere og mere mærkbar i hverdagen. Særligt i forbindelse med at drikke alkohol og dagene efter. Den fredag aften, efter en 8-12 genstande(øl) fik jeg et ordentlig tryk i højre side, nærmest som at blive sparket og var ved at ryge af stolen. Blev naturligvis meget skræmt og gik derfor til personalet for at få hjælp og snakke.
Har været ved læge samt hospitalet for at få taget leverprøver og de viste intet, udover han kunne se et minimal infektionstal pga. jeg har været meget forkølet denne uge. Skal dog tale med egen læge når han er tilbage fra ferie.

Jeg besluttede mig for at stoppe helt med alkohol fra det punkt samt at få hjælp. Har siden da haft en god snak med min behandler, fået luftet min dårlige samvittighed og lagt kortene på bordet.

Der blev foreslået antabus men det afviste jeg, da jeg ikke bliver syg/dårlig af ikke at få alkohol. Men så blev jeg fortalt kort om Campral og Naltrexon til "symptomsbehandling", da jeg som regel får lyst til at drikke mere efter en enkelt øl eller til at booste humøret på gode/dårlige dage.
Har læst lidt på nettet omkring disse 2 typer medicin og behandlingsområderne passer umiddelbart godt til mine behov/problematikker fysisk/psykisk. Skal tale med husets læge på onsdag omkring medicin og behandling, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer der har erfaring med medicinsk behandling af alkoholisme/misbrug.

Jeg er 100% opsat på at holde mig fra alkohol og meget gerne til den dag jeg dør, da det generelt har skabt mange problematikker i mit liv.

Ser frem til at høre om jeres erfaringer - også hvis det er omkring venner/familie :)

Mvh og god aften

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 12:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Jeg har selv et massivt alkoholmisbrug som kører on/off. De gode dage er en flaske vodka, dårlige 2. Er blevet afruset 4 gange i år og prøvede med camprall til behandling efter, det var ikke fordi det betød noget for mig, da mit alkohol indtag tit har at gøre med angst eller depression. Men hvis jeg var dig ville jeg prøve det, det har utrolig få bivirkninger og er værd at prøve af.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 13:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... holmisbrug

Har du prøvet nada, mange har en effekt af dette.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 18:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Hvis du stadig har ondt i leveren, så husk at drikke en masse vand hver dag :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 19:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
@crazym: Det er et noget størrer forbrug/misbrug end jeg har men det ændrer selvfølgelig ikke på at det stadig er problematisk :) Hvad jeg kan læse mig til virker det heller ikke til der er særlige bivirkninger, så det bliver vist vejen frem med camprall :P

@Fso: Nada har jeg fået for uro og stof trang en del gange og det har været rart, så det tænker jeg også bliver en fast del af behandlingen. Har dog ikke fået nada i over en måned nu.

@Fritzie: Jeg har altid drukket meget vand, 1-2 liter per dag i gennemsnittet. Da jeg røg fede hver dag drak jeg endnu mere vand pga tørst :) Har dog ikke rigtig ondt eller ømhed mere, ikke i forhold til før.

Tak for jeres indput :D

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017 13:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg fik udleveret Campral 333mg til en uge, hvor jeg skal have 4 stk dagligt. 2 morgen, 1 middag og 1 aften. Er meget spændt på hvor godt de virker efter en uges tid :) Går ud fra jeg får til en uge af gangen.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017 11:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har været på camprall 333 af flere omgange over 2-3 år. Forvent ikke mirakler! Det skal komme indefra og af eget ønske - så kan de være en støtte. Husk at camprall også er hård ved leveren, så undgå alkohol samtidig!

Held og lykke :D

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017 19:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Skitzo skrev:
Jeg har været på camprall 333 af flere omgange over 2-3 år. Forvent ikke mirakler! Det skal komme indefra og af eget ønske - så kan de være en støtte. Husk at camprall også er hård ved leveren, så undgå alkohol samtidig!

Held og lykke :D


Tak for dit input :) Jeg ønsker det helt bestemt også indefra da jeg tydeligt kan se hvor meget det har påvirket mig personligt samt mit sociale/familie liv. Siden d. 30 december har jeg kun drukket 2 guld damer, som var søndag aften sidste weekend. Havde ikke planlagt/tænkt mig at købe+drikke, det kom lidt som en automatisk tanke. Det har jeg så snakket med min behandler om og fundet frem til en del af mit adfærds og reaktionsmønster.

Føler allerede at det virker selvom jeg først startede med campral torsdag morgen. Det er nok delvist placebo men det er også en fin start. Mærker kun til bivirkningen omkring tynd mave, som dog skulle stoppe efter 7-14 dage senest.

Jeg ser heller ikke midlet som en mirakel løsning men som en ekstra støtte til at hjælpe, udover ugentlige samtaler med behandler samt at fokuserer på andre ting i min hverdag.
Det med leveren har jeg dog ikke hørt noget om, men sådan er det jo vel generelt med medicin. Tror dog ikke det er hårdere ved leveren end et overforbrug af alkohol f.eks. Men jeg takker for info - vil have det med i tankerne :)

Det der Kambo virker noget dramatisk, så det springer jeg lige over :D

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2017 13:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej igen.

Det virker lidt mærkeligt for mig, hvis du ikke har fået tjekket dit levertal inden opstart af campral? Alle gange jeg har startet på dem, har jeg skulle til lægetjek INDEN start. Da min læge samt misbrugsbehandler fortæller at det er hårdt for leveren at arbejde med stoffet. Men selvfølgelig kan det ikke være værere end alkohol misbrug! =)

Som du nævner er det højst sansynligt placebo indtil videre, da det først virker efter et stykke tid. Men det er også lige meget, så længe det går fremad.

Kan du "sagtens" drikke 2 guldbajere og så stoppe igen? Det skal du være glad for! I mit tilfælde er det enten eller. Var det haugaard som en gang sagde "1 øl er for meget - og 1000 er for lidt" .. ? =)

Du er altid velkommen til at skrive en PB til mig, hvis det er - Har været det hele igennem.

Skitzo

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 01:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg fik taget leverprøver nogle dage forinden jeg skulle starte på campral. Prøverne viste intet andet end han kunne se jeg var forkølet pga. et minimalt infektionstal, så jeg går ud fra alt er i orden i den forbindelse :) Fik dog at vide af andet personale, udover i denne tråd, at det ikke var så godt for leveren. Det nævnte lægen eller min behandler dog intet om. Fik kun at vide af lægen det kunne give hård/løs mave og jokede lidt med at det var jo ikke uvant for personer med alkoholoverforbrug/misbrug - han var meget flink og rar at tale med :D
Så jeg har købt Lactocare mælkesyre tabletter efter anbefaling fra flere behandlere for at hjælpe på maven i tilvænningsperioden. Nu har jeg ikke så tynd mave som i starten ;)

Har fint kunne undlade at drikke siden den aften og de 2 guld damer. Flere gange har jeg prøvet at presse tanken frem, om hvordan en/flere øl ville smage, hvordan den rare følelse ned gennem halsen ville være osv. Men inden jeg kunne tænke tanken færdig, var det som om der blev slukket for kontakten. Tænker f.eks "hmm hvordan mon en øl ville smage lige nu og hvordan det....." og så stopper tanken så jeg er nødt til at "genstarte" tankeprocessen. Jeg har kun gjort det for at udfordre mig selv lidt og har der kunnet mærke at det er begyndt at virke :D

Så som udgangspunkt tror jeg sagtens at jeg kan stoppe bare lige sådan, dog hjælper det jo en del med ugentlige samtaler samt campral. Oveni er jeg jo også indstillet på det da jeg kan associere det at drikke alkohol, med mange flere negative ting end positive. Mange bække små ;)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 maj 2017 23:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
Hey, har selv kæmpet med alkohol problemer i mange år og er stoppet mange gange - men når det er mere end én gang er det jo fordi jeg er startet igen.

Vil bare lige melde ud at det er super vigtigt at tage vitaminerne: B-combin samt B1 stærk da disse hjælper dine nerver med at blive 'bygget op' igen.

Alkoholen smadrer nerverne, som regel først i fødderne og benene, og bliver disse nerver helt smadrer ender du med ikke at kunne gå ordenligt. Da vil du også opleve kramper, nogle mere livsfarlige end andre.

Altså jeg tager dem dagligt lige her og nu fordi sidste gang jeg drak var i torsdags, d. 4. maj 2017. Så lige her og nu er jeg igang med mit forhåbentlig aller sidste stop med druk. Eller, jeg er stoppet, og er ved at bygge mig selv op igen.

Drik selvfølgelig masser af vand når du stopper men husk også alt det du sikkert ikke får på druk: mad, proteiner, kulhydrater - det hele.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team