Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 10:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 feb 2017 20:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Ja, som overskriften lyder.
Hvor ofte tager i hvilke stoffer? :)

Det er mest af nysgerrighed efter en samtale med en ven :)

Og et andet spørgsmål (efter samme samtale).
Kan man begå selvmord på kokain?
Det er KUN af nysgerrighed og ikke grundet intentioner.
Min egen tanke er at man ville blive dårlig og evt kaste op eller besvime inden man nåede det dødelige punkt. Medmindre man selvfølgelig suger det hele af en omgang.

Som sagt, KUN af nysgerrighed ang dødeligheden ved kokain :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 20:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Jeg prøver at holde mig til HR rådene, og det lykkes ganske fint.
Dog med undtagelse af cannabis, det er hver aften.

Min ven så en dø til en fest engang, i USA.
De havde været godt igang med noget kokain, da en hev noget frem der kom direkte fra Mexico. Hun faldt om efter 1-2 streger, med blod ud af næsen, hun fik hjerte stop. Så JA, man kan godt dø af kokain.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 20:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Hold da op! Jeg er ked af at høre om din veninde :(

Er der nogen 'regler' om hvor stor en dosis der er dødelig?
Jeg ved godt man ikke kan komme med et facit, men måske en retningslinje?

Hvilke stoffer indtager du udover cannabis? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 21:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Du kan prøve at søge på "cocaine LD50", LD50 er hvilken dosis der skal til før at 50% af forsøgsdyrene er døde. Det kan findes for både rotter og mennesker ofte.

Med ren kokain, vil jeg skyde på det er rimelig nemt at slå sig selv ihjel, hvis det er det man går efter, og selv hvis man ender med at besvime og kaste op, kan det også være dødeligt (blokkere vejrtrækningen). Der er også andre faktorer som om man har svagt hjerte bla. Det vil heller ikke hjælpe at kaste op, hvis man har suget det op i næsen.

Renligheden af kokain i Danmark er omkring 20% svjh, så er det selvfølgelig sværere (alt efter hvad der er i - det kan også blive mere farligt), og så kommer ting ind som hvor meget man kan have i næsen, og andre ting der gør det svært at tænke tanken længere ud.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 21:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Fritzie skrev:
Du kan prøve at søge på "cocaine LD50", LD50 er hvilken dosis der skal til før at 50% af forsøgsdyrene er døde. Det kan findes for både rotter og mennesker ofte.

Med ren kokain, vil jeg skyde på det er rimelig nemt at slå sig selv ihjel, hvis det er det man går efter, og selv hvis man ender med at besvime og kaste op, kan det også være dødeligt (blokkere vejrtrækningen). Der er også andre faktorer som om man har svagt hjerte bla. Det vil heller ikke hjælpe at kaste op, hvis man har suget det op i næsen.

Renligheden af kokain i Danmark er omkring 20% svjh, så er det selvfølgelig sværere (alt efter hvad der er i - det kan også blive mere farligt), og så kommer ting ind som hvor meget man kan have i næsen, og andre ting der gør det svært at tænke tanken længere ud.



Når jeg google 'cocain ld50, står der 1,2g. Men der er vel forskel på om man er mand eller kvinde og om man vejer 50kg eller 100kg samt hvor ofte man tager det osv?
Jeg tror ikke helt jeg forstår det ..

Vil det egentlig slå en ihjel med det samme, eller kan man godt falde død om en uge efter indtag?
Hvs du ved det selvfølgelig :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 21:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Ja du kan sagtens få en overdosis på kokain, som Fritzie siger er risikoen betydelig større hvis du har kokain af høj renhed.

Hvis du planlægger at begå selvmord vil jeg dog fraråde kokain (vil generelt fraråde selvmord - der er oftest hjælp at hente), det er højst sandsynligt en smertefuld død da du overbelaster kredsløbet indtil du får hjertestop.

Nu siger du det kun er et spørgsmål, men for god ordens skyld så er nummeret til livslinien 70 201 201, de er til at træffe fra 11.00-04.00. Jeg har selv haft snakket med dem en dag hvor det var rigtig svært, og det var nok til at jeg fik det bedre for en tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 21:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
BasicReality skrev:
Ja du kan sagtens få en overdosis på kokain, som Fritzie siger er risikoen betydelig større hvis du har kokain af høj renhed.

Hvis du planlægger at begå selvmord vil jeg dog fraråde kokain (vil generelt fraråde selvmord - der er oftest hjælp at hente), det er højst sandsynligt en smertefuld død da du overbelaster kredsløbet indtil du får hjertestop.

Nu siger du det kun er et spørgsmål, men for god ordens skyld så er nummeret til livslinien 70 201 201, de er til at træffe fra 11.00-04.00. Jeg har selv haft snakket med dem en dag hvor det var rigtig svært, og det var nok til at jeg fik det bedre for en tid.



Tusind tak for omsorgen, og ja jeg kan sagtens forstå du skriver som du gør :)

Mit spørgsmål kommer sig af en fremlæggelse i min klasse (jeg læser til socialrådgiver) hvor gruppen påstod at det var ' ekstremt nemt' at dø af kokain og at mange gjorde det. Jeg har bare set så mange tage store (og mindre ved bedre kval) mængder og har ikke kunne finde noget omkring det. Altså at det skulle være SÅ farligt som den gruppe påstod, Og de havde fixelancen som eneste kilde - nogle som jo skal advare om brugen og formentlig (tænker jeg) gør det værre end det er for at skræmme folk.

En efterfølgende samtale førte så til debatten om selvmord og tænke at spørge herinde, da jeg ikke selv mener det ville være særlig nemt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 21:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg ved det ikke fra andet end google, har aldrig selv forsøgt mig, eller kender nogen der er død af det (og det er selvfølgelig ikke lovligt at lave forsøgene på mennesker). Men hvis du kigger lidt videre, så finder du også nogle mg/kg tal, og så kan du prøve at regne på det, men det er gennemsnitligt, så det er ikke til at sige hvor meget der skal til for at en bestemt person dør. Fandt tallet 95.1mg/KG, som svarer til 7g ca for en der vejer 75kg. Jeg er ikke klar over om der er forskel på mænd og kvinder, og hvor meget, nok en smule.

Hvis man dør af det, så tror jeg mest det er pga. hjertestop, som Soft Parade også skriver, og at det sker inden eller i løbet af at stoffets koncentration i kroppen er højest - altså en 5-20 minutter.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2017 21:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Okay - tak for svarende. I er super informative :)

Nu er jeg en pige og kom til at tænke på om ens cyklus påvirker noget? Alkohol virker fx anderledes under visse dele af cyklussen og humøret kan jo os få en tur.
Det er fair nok via i mænd ikke ved det selvfølgelig ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team