Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 feb 2017 00:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Jeg blev lige inspireret til endnu en tråd.

For nogle år siden (2012) havde jeg en voldsom oplevelse efter indtagen af alkohol.
Efter et brud med en kæreste tog jeg i byen med gutterne fra min klasse og som den eneste pige fik jeg selvfølgelig rigeligt at drikke.
Jeg drikker normalt ikke spiritus og bliver nemt fuld.

Min weekend forløber således:
Fredag tager jeg i byen og jeg får en del vodka/redbull
og så husker jeg ikke mere før søndagformiddag ..

Jeg vågner søndag formiddag på psykiatrisk afdeling og en læge fortæller mig, at min veninde har fået mig indlagt lørdageftermiddag da jeg var ukontaktbar og dybt psykotisk.
Jeg har det egentlig fint omend jeg er hævet i ansigtet af gråd og en meget tom/trist/forvirret følelse.

Jeg bliver udskrevet til min ekskæreste med lovning om at jeg ikke er alene de efterfølgende dage og bliver senere indkaldt til udredning og får, efter en længere proces, diagnosen skizotypi samt et længere behandlingsforløb på OPUS, da jeg får flere mikropsykoser efterfølgende.

Jeg har efterfølgende talt med de mennesker jeg var i kontakt med i løbet af weekenden og alle fortæller at jeg om fredagen var fuld, men glad og endda tog frivilligt med en fyr hjem og jeg er da os selv tog hjem fra ham morgenen efter.
Lørdag formiddag er jeg i kontakt med en veninde som bliver bekymret da jeg ud af det blå bliver voldsomt ked af det i telefonen og da hun kommer ud til mig er jeg helt væk i gråd og jeg ryster og kan ikke styre noget i min krop. Derefter bliver jeg indlagt.

Jeg har ikke som sådan hørt at man kan blive psykotisk dagen efter indtag af alkohol, men lægen fastholdte altså at det var det der havde udløst psykosen.


Er der andre der har prøvet det?

Jeg har det fint i dag og er ikke længere psykotisk og jeg drikker mig aldrig fuld.
Kun et glas vin til maden en sjælendt gang :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 00:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Og den dag i dag kan jeg stadig intet huske af den weekend. Hele lørdagen er slettet fra min hukommelse ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 13:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg ved det ikke, men måske skyldes det snarere at du fik for meget redbull: http://da.wikipedia.org/wiki/Red_Bull.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 13:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Enspænderen skrev:
Jeg ved det ikke, men måske skyldes det snarere at du fik for meget redbull: http://da.wikipedia.org/wiki/Red_Bull.


Citat:
I dag er man faktisk kommet så langt i forskningen, at man mener, at aminosyren taurin kan forebygge psykoser.

ikke udløse ;)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 14:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2016 00:21
Indlæg: 46
Ville nu heller ikke skyde på det var redbull, jeg har en rimelig høj koffein tolerance :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 18:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Citat:
I dag er man faktisk kommet så langt i forskningen, at man mener, at aminosyren taurin kan forebygge psykoser.
ikke udløse ;)


Ja, men det er ikke sikkert at det sidste ord er sagt i den sag. Du ved hvordan det er med sundhedsforskningen. Det skifter hele tiden. Og så er der det andet stof i redbull, glucoronolacton. Der er sikkert en god grund til at de to stoffer er kommet under mistanke. Alternativet er at det er koffeinen eller alkoholen, der har virket psykotisk. Det er vel ret usandsynligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 21:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Nu skal jeg ikke pille yderligere i noget men jeg tænker umiddelbart at det skyldes det der skete efter du var taget hjem med ham fyren i kombination med dit nylige brud.
Svære brud kan godt gøre tingene i ens hoved meget komplicerede, og hvis du samtidigt har været sammen med en anden, eller måske vågnede op og ikke vidste om du havde været sammen med ham, er det mange ting at skulle håndtere. Derfor kan man godt gå i "overlevelsestilstand" og miste overblikket for en stund. Følelser har det med at hobe sig op, og især når det handler om forhold og brud kombineret med store mængder alkohol så kan det hurtigt gå galt.

Det kan også være at du troede at det ville være godt for dig at være sammen med en ny, men da det kom til stykket var du slet ikke klar, og det føltes som om du lavede et overgreb på dig selv, ved at lade det ske, hvilket skabte reaktionen. Der kan være mange ting i det, men vigtigst er at du lytter til dig selv og hører hvad der er galt.

Glem forresten psykiatriens diagnosesystem. De træder i vande og aner for det meste ikke hvad de laver. Tag samtale-hjælpen og glem derefter hvad de prøver at prakke dig på og læs grundigt op på hvilken medicin de vil give dig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bandit420 og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team