Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 18:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 mar 2017 20:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2017 19:37
Indlæg: 2
Hejsa :)

Jeg havde, sidst jeg indtog trøfler for snart mange måneder siden, en ny oplevelse, som på sin vis var fascinerende, men samtidig også noget foruroligende...

Det foregik under et solotrip, hvor jeg havde indtaget en 3-4 gram indtørrede trøfler, lidt under hvad jeg tidligere har indtaget.

Trippet var ikke noget særligt at berette om ift hvad jeg ellers har oplevet, bortset fra den lille del, hvor det tog en lidt uhyggelig drejning. Kan huske at det pludselig blev noget rødt, og jeg mærkede så umiddelbart efter denne lyst/impuls til at dræbe. Den var forholdsvis stærk, men jeg kunne stadig godt kontrollere det.
Jeg har en økse under sengen, som jeg så forestillede mig at jeg anvendte til at slå nogle af beboerne i bofællesskabet ihjel med.
Derefter tog rejsen en anden drejning og impulsen forsvandt. Anslår at det ikke varede mere end et minut eller 2.

Må hellere nævne at øksen anvendes ift min interesse for friluftslivet, og aldrig har været ment til andet :) , ligesom det er et helt almindeligt bofællesskab jeg bor i.

Har siden da som skrevet ikke taget trøfler, men har været på flere åndedrætstrip, a la holotropisk åndedrætsterapi, uden problemer.

Må da indrømme, at det har skræmt mig lidt, for jeg kunne som sagt godt kontrollere impulsen, men det har da sat tankerne i gang om hvordan det kunne have gået, hvis jeg havde været på en højere dosis og den samme impuls var kommet.

Det var første gang i livet jeg har haft så reel en impuls. Alle mennesker har jo i vrede haft lyst til at slå nogen ihjel, men det er jo ikke noget man reagerer på, hvis man er normal i roen.
Dette var anderledes.

Så har derfor ikke taget trøfler siden, og tænker at hvis jeg gør det igen, skal der en sitter på, og ingen økser i nærheden :D

Jeg har tidligere taget ayahuasca 5 gange, hvor jeg en enkelt gang oplevede at blive reduceret til rent rovdyr, med knurren og det hele :D , det var faktisk ret sensuelt på en lækker måde, men der var ingen impuls på samme måde til at dræbe, som den jeg oplevede under trøffeltrippet.

Så, er der andre herinde der har haft lignende oplevelser?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2017 09:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Jeg har oplevet og komme hjem hvor jeg havde spist LSD og min rommie og gutterne klumpede mig i deres stimulans rus der bersærkede jeg og endte med at smadre alle mine ting, flytte hjem til Jylland fra Kbh osv
Tog 2-3 uger før jeg var nede på jorden igen.
Havde jeg haft et våben da de klumpede mig havde jeg helt sikkert brugt det :(
Men den direkte impuls til drab uden nogen provokation har jeg aldrig oplevet når jeg har trippet.
Tænker om du har haft nogle uafklarede problemer med dine samboere?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2017 17:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2017 19:37
Indlæg: 2
Nej, de er rigtig søde alle sammen, og der har ikke været nogen konflikter.

Dvs. selvfølgelig er der indimellem lidt småirritation over forskelligt i køkkenet, men det gælder hele vejen rundt. Det er jo helt normalt i et bofællesskab, og vi snakker småtingsafdelingen, ikke noget der kan retfærdigøre halshugning og lemlæstelse :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2017 12:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2004 12:28
Indlæg: 866
Geografisk sted: KBH
Jeg vil mene det er helt normalt det du har oplevet, psykedeliske stoffer forstærker ens impulser og sanser, og det er normalt at mærke nysgerrighed efter at afprøve ting/filosofere over ting man ikke tillader sig selv at gøre når man ikke er påvirket... Jeg vil faktisk sige det er sundt at gøre sig den slags tanker, så længe man acceptere at det ikke er andet end tanker og ikke bliver bange for sig selv og panikker. Generelt syntes jeg ikke det er sundt ikke at tænke på bestemte ting. Men selvom man tripper bør der være langt fra tanke til handling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2017 21:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Præcis, vi har ALLE syge tanker i tankemylderet på psykedelika, hvorvidt vi handler på det er forskellen på om vi er psykopater el. helt almindelige mennesker.. at du tænker tanken betyder ikke at der er noget galt med dig, tværtimod er både gode og dårlige tanker med til at lære os forskellen på godt og ondt.. og er med til at vi udvikler os til bedre mennesker..

Dog vil det være godt at planlægge sit trip på et tid og sted hvor du ikke kan gøre skade på dig selv el. andre..
hvis du når ud hvor du ikke kan bunde..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 17:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jul 2010 18:29
Indlæg: 6
Indbrydende tanker (intrusive thoughts), så som i situationen:
Man har en kniv i hånden, der er en anden i køkkenet, jeg kan stikke denne person ned.

Grunden til at man har denne tanke er, at det er den eneste måde din hjerne kan arbejde med handlingen, og bestemme om det er en god idé.
Det kan godt være skræmmende at man tænker det, men resultatet er jo oftest, at man bliver ked af det/føler skam over tanken.
Og det er lige netop dér at det virker, for ligepludselig har du fået forbundet handlingen med sorg og skam, ergo fører du den højest sandsynligt ikke ud.

Disse tanker har alle, og er en god måde at måle om en handling stemmer overens med sin moral.

Problemet opstår når man ikke har den korrekte respons ifht. ens moralske kompas, så som hvis man er på psykedeliske stoffer. Hvilket også er hvorfor det generelt er en dårlig idé at trippe i nærheden af våben/skrænter/hav og andre splitsekunds beslutninger der kan have voldsomme konsekvenser.

Med det ikke sagt at man ikke skal nyde en bunke svampe med en solopgang over havet, men lidt forholdsregler er måske gode at få på plads.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team