Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 09:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 mar 2017 19:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2011 22:22
Indlæg: 70
Hej Forum

Jeg har læst en del tråde igennem nu omkring amfetamin nedtur. Men jeg kan ikke rigtigt finde noget om de sådan rent fysiske tømmermænd. Så nu spørger jeg.

Min kæreste og jeg har valgt at gå pænt meget amf amok de sidste tre weekender. For ca 2 år siden havde vi et dagligt forbrug, men et meget lille forbrug. Hvis vi købte 5 gram, havde vi til en hel måned. For mit eget vedkommende gav det en velsignet ro. Jeg har ADHD og fik ikke medicin dengang. Nu får jeg 160 mg Ritalin dgl. Og har faktisk ikke rørt amf siden. Indtil nu. For tre weekender siden fik vi den idé, at drikke os stive, tage snitter og ryge joints. Det var skide sjovt. Vi var vågne i 3 døgn og uden tvivl verdensmestre i alt den weekend. Fyren vi købte af for år tilbage sælger stadig og hans amf er godt dyrt, men det er tilgengæld også stærkt. Så der skulle ikke meget til, før vi var totalt høje. Jeg er ikke vant til at drikke spiritus og ryger aldrig hash, så tænkte det var derfor, jeg var dårlig om mandagen.

Weekenden efter ville vi da lige prøve igen. Vi købte 3 gram amf og havde stadigt lidt fra weekenden før. Igen sov vi ikke et par døgn. Denne gang havde jeg dog insisteret på, vi fik noget at spise. I forvejen er vi begge slemme til at glemme mad og kan sagtens gå flere dage uden, selvom vi er på arbejde osv. Mandag var jeg fuldstændigt smadret. Min kæreste var ikke så hårdt ramt som jeg og han havde ellers drukket mindst to flasker rom oveni. Psykisk havde jeg det fint nok, men fysisk var helt færdig. Kunne ikke træne eller cykle eller rydde op og alt det andet en 40 årig nu burde kunne klare. Det varede faktisk hele ugen. Faktisk var det først fredag, jeg vågnede op uden følelsen af tømmermænd. Og hvad gjorde jeg så? Jamen det fejrede jeg da med at tage endnu en weekend i højeste gear. Og for fanden hvor var det sjovt.

Nu er det onsdag aften. Jeg stoppede med snitterne søndag morgen. Men jeg har det ganske forfærdeligt endnu. Hovedpine, kvalme (skal slet ikke tænke på mad), feber, kløe, ondt overalt. Faktisk som influenza. Men det er ikke influenza. I givet fald har jeg fået influenza hver mandag i tre uger og det er lige usandsynligt nok.

Jeg er med på, der selvfølgeligt kommer en fysisk reaktion, når man udsætter kroppen for sådan en overbelastning. Men synes det er vildt, det varer så længe. Kæresten har det fint. Han har endda lige spurgt om vi skulle feste i aften. Men det kan jeg slet ikke. Vi har aftalt at tage en tur igen i denne weekend. Nu ved jeg bare ikke helt. Det er sindssygt sjovt i mens. Men en hel uge med så voldsomme tømmermænd klarer jeg ikke igen.

Og nu til spørgsmålet: er det normalt? Får i andre også så vilde fysiske tømmermænd af amf??

Knus fra Sus


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 20:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Det lyder voldsomt - har oplevet psykiske tømmermænd som varede ugen over indtil det blev weekend før jeg blev hverdagsbruger.
Ellers lyder det lidt hen af de "tømmermænd"/abstinenser jeg fik når jeg forsøgte at stoppe med Meth, men da havde jeg taget det hver dag i årevis.
Gør dig selv en tjeneste og lad vær med at bruge det så tit.
Max en weekend hver anden mdr.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2017 23:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 nov 2015 14:40
Indlæg: 88
Hej Sus.

Har du læst dit opslag igennem?
Du skriver, at I har indtaget et par gram amfetamin over en weekend, ingen søvn i tre døgn, alkohol og det lader ikke til, at I får spist heller. Lyder det ikke usundt?

Den rutine belaster kroppen og den siger fra i form af feber, hovedpine og kvalme.
Når din krop endelig kommer sig, fejrer I det med mere amfetamin, lad vær med det.

Primært har du tønmermænd og derudover bør du holde pause, som Fso nævner.

Det bør ikke komme som en overraskelse.

God vind.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2017 19:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Nu er det heldigvis en del år siden sidst, men jeg fik også ca 5 dages nedtur efter en ordentlig amftur, det er der slet ikke noget usædvanligt i. Det viser bare hvor hårdt det er for kroppen. Jeg anbefaler at lade være med at køre så længe, det er helt sindssygt så meget det slider. Tag en enkelt eller 2 doser, og kør på til det stopper, og så ikke mere. Og gør det kun en gang hver tredje måned eller sådan noget, eller endnu bedre: lad helt være. Min egen erfaring er at med stimulanser som amfetamin mister man ikke noget af afgørende vigtighed i livet, hvis man lader være at tage dem (det kan til gengæld godt være tilfældet for visse andre stoffer).

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team