Hey trappen.
Hvordan går det med din nedtrapning? Umiddelbart så lyder 1mg diazapam jo som meget lidt, men at det stadig er hårdt at komme af med, tror jeg gerne på. Det er sgu flot, at du trods alt har trappet helt derned.
Jeg står netop selv i en nedtrapnings proces af både burprenorphine (opioid) og oxapax (benzo) og har formået at reducere dosis af begge præparater med ca. 75% siden min nedtrapning startede for 35 dage siden. Det er pisse hårdt og ubehageligt ingen tvivl om det, men det kan lade sig gøre. Planen er, at jeg skal have smidt oxapaxen på mandag, og så smide burprenorphinen på torsdag i næste uge, og jeg er skam forberedt på, at det ikke bliver nemt.
Nafets kommer med nogle gode råd i forhold til lidt støtte medicin, derudover kan jeg også anbefale af bruge gabapentin i 4-5 dage efter du tager den kolde tyrker fra diazapam. Kratom er også et godt alternativ at konvertere til og trappe ned med, man skal dog være opmærksom på det holde fast i sin udtrapning, og være opmærksom på ikke at skifte en afhængighed ud med en anden. Ellers så kan man jo også få burprenorphine (subutex) som tager abstinenserne, og det er skræddersyet til at trappe ud på. Ulempen (for nogle) er så at man skal i kontakt med sit lokale misbrugscenter, og få medicin udleveret derfra.
Mit indtryk er ellers at du har rimelig godt fat i det. Jeg kunne slet ikke finde ud af at trappe ud på noget af det, da jeg ikke kunne foredrage abstinenserne - derfor er jeg i øjeblikket indskrevet på et døgnbehandlingscenter, som hjælper mig med at trappe ud, og hvor jeg kan begå mig, selvom jeg er i abstinens. Du bør også have i baghovedet, at døgnbehandling kan være et alternativ, hvis det bliver for svært.
Hold os endelig opdateret, og fortsat god kamp!