Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:24


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 jun 2017 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Hey

Har det mærkeligt. Er ved at trappe ud af 80 mg Oxycodon.

Har egentlig ikke taget oxycodon mere end 3-4 mdr, men havde over 3-4 år opbygget et dagligt indtag på vel 4-5 stk 30 mg kodein, 3 tramadol og 3-4 Ketogan.

Og altså for 3-4 mdr siden mens jeg trappede ud af diazapam (som er afsluttet) blev alt "pilleriet" lagt sammen til én 80 mg oxycodon pille om morgenen. Dette forløb uden gener.

Nu er jeg startet med at trappe af oxycodon. Dosen er spilittet til 8 x 10mg - er trappet til 6 stk (60 mg) på 3-4 dage.

Og så problemet. Hvis jeg venter for længe med at tage en pille får jeg svedetur og sædvanlige abstinenssymptomer. Det er sen eftermiddag/aften jeg synes de oxy´er bliver ubehagelige.

Omvendt, når jeg tager en 10 mg pille, får jeg vild ræs på. Det føles lidt som da man var helt ung og kunne blive plakatstiv af 3 øl - og det var ikke en ret behagelig brandert.

Så må vælge mellem svedetur eller dårlig rus. Rusen er meget "hård"

Tænker at diazapam-pillerne tidligere gjorde oxy´erne behagelige.

Har overvejet at trappe på ketogan eller kodein i stedet - er det en god eller dårlig ide ? Havde forestillet mig at jeg skulle trappe ud på nogle måneder, men som det tér sig nu vil jeg næsten hellere ha´ abstinenserne også blive hurtigt færdig

Er der nogen der kan genkende den ubehagelige rus man får af oxycotin ? (faktisk lidt det samme med tramadol/dolol)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2017 19:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Jeg forstår ikke at du kan få et euforisk rus af en 10 mg pille, når du har taget 80 mg på en gang i en lang periode.

Er de 10 mg piller OxyNorm og ikke OxyContin? Altså er de instant release og ikke extended release som OxyContin? Det er umiddelbart den eneste forskel jeg kan ske.

Og personligt synes jeg bestemt ikke du skal trappe ned på Ketogan og codein i stedet. Ketogan er normalt endnu mere euforiserende end oxycodon og samtidig er det noget rod at skulle trappe ned på 2 stoffer frem for et.

Jeg afventer svar på om det er OxyNorm du trapper ned på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2017 20:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Det er oxycodon - nogle af dem er fra GL Pharma andre fra Nordpharma og andre fea Addord. Og det er depotpiller (!) - den pakke jeg som er på 20mg, der hedder pillerne Oxynorm, men der står Oxycodon på den navnelabel (med mit navn) som apoteket printer ud og sætter på.

Og egentlig er det jo Oxycotin der burde være detoppille, men der står "depotpille" på æsken. Så Oxycodon er åbenbart to forskellige typer medicin. Det burde være nogle der brænder ud hurtigt. Men det gør mine ikke.

Det er særligt sidst på dagen efter jeg hsr fået 4-5 piller, at det begynder at suse. Generalt bryder jeg mig ikke om oxycodonrus. Som sagt skiftede jeg nogle tranafol/kodein/ketogan ud med én oxycodon 80mg. Rusen virker anspændt - ved ikke hvorfor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2017 21:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Kan godt følge dig i at oxycodon er en ret stimulerende rus, har det præcis på samme måde med dolol som du selv beskriver.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2017 00:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Oxy'er er den mest behagelige opioidpille der findes IMO.

Skide flot du gerne vil trappe ud.
Snak med din egen læge om det, eventuelt begynd at få noget gabapentin eller lign.

Du kan ikke slippe udenom at der bliver et par hårde dage. Har selv trappet mig selv ud, og taget utallige kolde tyrkere på langt langt højere doser end det du har nu.
Spænd hjelmen og betal prisen - også selvom det er super super ubehageligt. Det kan på ingen måde anbefales at trappe over på et andet opioid.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2017 23:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Obama skrev:
Oxy'er er den mest behagelige opioidpille der findes IMO.

Skide flot du gerne vil trappe ud.
Snak med din egen læge om det, eventuelt begynd at få noget gabapentin eller lign.

Du kan ikke slippe udenom at der bliver et par hårde dage. Har selv trappet mig selv ud, og taget utallige kolde tyrkere på langt langt højere doser end det du har nu.
Spænd hjelmen og betal prisen - også selvom det er super super ubehageligt. Det kan på ingen måde anbefales at trappe over på et andet opioid.



Helt enig - oxy(norm) er det bedste opioid du kan få. Det fineste. Min yndling. Og fedt du vil trappe ned - men tråden er halvgammel - så det er nok vand under broen - forhåbentlig.

Mit spørgsmål er - hvorfor foreslås gabapentin (epilepsi/nervesmerte medicin) oveni ?

Jeg spørger fordi jeg lige har fået netop gabapentin for nogle langvarige gamle nerveskadesmerter (og en pakke oxynorm oveni, til selve smerterne). Hvorfor synes du Gabapentin skal bruges til nedtrapning?


Senest rettet af kemiskro 03 nov 2017 23:45, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 18:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Gabapentin bruges ofte til at tage toppen af abstinenserne under en nedtrapning.

Noget ala pga gabapentin og pregabalin går ind og påvirker samme gruppe af receptorer som opioiderne fx gør.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2017 23:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
hmmm, men lige nu spiser jeg både oxy og gabapentin sammen - og vil klart gerne lammes max af oxy'erne... betyder det at jeg mister noget af oxy effekten?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2017 14:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Nej, du får en synergisk effekt af at blande gabapentin og oxy.

Pas dog på med at spise for mange af hver. Det er altså den her gruppe stoffer flest mennesker dør af.
Netop pga synergisk effekt ved at blande opioider, benzoer, alkohol og andet medicin der går ind og påvirker dine gaba receptorer.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2017 09:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Obama skrev:
Nej, du får en synergisk effekt af at blande gabapentin og oxy.

Pas dog på med at spise for mange af hver. Det er altså den her gruppe stoffer flest mennesker dør af.
Netop pga synergisk effekt ved at blande opioider, benzoer, alkohol og andet medicin der går ind og påvirker dine gaba receptorer.



Jeg er her endnu :-) Og tak for info. Heldigvis har jeg ikke adgang til oxy til daglig - lige nu er det pga smerter. Er spænd på hvad et par ugers on/off brug 20-30Mg/dag betyder mht abstinenser denne gang... Tænker det bare er at æde den kold...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 22:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Godt at høre du er her endnu. ;)

Jeg har prøvet at tage en del kolde tyrkere fra oxy'er. Det er virkelig ikke særlig fedt! Så pas nu på dig selv og brug stoffer med omtanke :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team