Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 aug 2017 18:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
trappen skrev:
Har lige taget samme tur som dig. Jeg klarede den ikke og endte med at komme på substitutionsmedicin som holder abstinensernerne væk.

Men det skal jeg også af engang og det er endnu hårde en at trappe af morfin.

Gad vide om man kan springe over på morfin inden man skal trappes ud og derved komme nemmere ud ?



Jeg tror ikke det vil ændre noget i længden, da abstinenser vil komme uanset hvad. Jeg valgte og springe ud i en kold tyrker, uden udtrapning eller noget andet. Jeg vil hellere have det skidt i nogle dage, også få et dejligt resultat, end at jeg skal på noget erstattende medicin end det jeg tog, så jeg kan komme tilbage igen i opiat følelser. Men det min mening, mange folk tager hjælp til sig på hver deres måde. Nogle kommer på misbrugscenter og ender med forventet resultat, og nogle falder i igen.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 00:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
Update fra igår D 9/8 som skrives idag 10/8 klokken 00.55. Skriver så sent fordi jeg fik en krampe efter jeg ikke har fået det i et døgns tid nu. Jeg har endnu søvnbesvær og har ikke sovet mere end 1.5 time i alt, siden start af cleaning. Så det er ret slemt.

Men prøver og holde ud, så må vi se hvordan det går imorgen. Det sværeste er nok når dem omkring mig, går i seng. Man føler sig helt alene, også venter jeg heletiden på det bliver lyst igen.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 02:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
Update 10/8 02.36: Prøvede og sove, men jeg fik kramper igen, og jeg havde lige troet de vil forsvinde.


Jeg er virkelig i søvnmangel, mine øjne er røde.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 07:44 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Kom du igennem natten?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 08:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
Update 10/8 08.49: Natten har været hård, og jeg har måtte tage mig meget sammen. Fik dog natten overstået, havde kramper og alt det andet. Et kogende varmt bad hjælper på og aftage lidt i en lille tid. Har fået kramper on and off. Nu håber jeg at jeg får det bedre.
Har fået appetitfølelsen igen, dog kan jeg ikke spise meget endnu. Men føle jeg er sulten, det kan jeg igen. Det er d 4 dag som clean nu. Ingen søvn i nat, men lige 10 min nåede jeg og få her imorges. Jeg er stadig utrolig meget i søvnmangel.

Tak fordi i følger med til jer der gør, og at i støtter mig på sidelinjen.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 09:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Keep in trucking! På et tidspunkt skal du nok gå ud som et lys og få en god tiltrængt hvile. Spis det du nu en gang kan få ned og tag det en dag af gangen.

Dejligt at læse det går fremad ellers!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 23:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
Update 10/8 23.26: Jeg har det okay når det ikke er nat, så har jeg ikke kramper, men blot diarré opkast og influenza følelse. Men ligeså snart natten kommer, og jeg ligger mig ned, så flyver de her spasmer/kramper i mine arme. Det er min 5 dag som clean nu når vi er ovre klokken 00.00. Men jeg forstår bare ikke at det med kramperne ikke er aftaget. Noget nogen ved noget om?

Hvor lang tid kan der cirka gå fra hvor jeg er, til jeg ikke har kramper og alt det.

- har endnu ikke sovet, og jeg har ikke sovet i 4 døgn nu

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 23:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Jeg mener det du oplever hedder "Restless leg syndromet" elle RLS. Har hørt at mange synes det er det værste ved at slippe misbruget at komme igennem, men det kunne da være værd at se hvad andre har haft af oplevelser med det.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2017 07:29 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg har hørt om folk der får Nada dvs nåle i ørene som hjælper i mod restless legs, der findes også medicin imod men det er du vist ikke så interesseret i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2017 14:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
11/8 14.12: Natten til 10/8-11/8, var okay, da jeg var udenfor indtil det blev morgen. Jeg havde fået nogle piller af en veninde, som ikke skulle være vanedannende eller noget. Det skulle være sovepiller, så ved en 5 tiden så valgte jeg så og prøve en, og det kan slet ikke anbefales. Man bliver helt væk, kan knap nok sige en halv sætning uden og lyde forkert. Man sover som regel på den, men ser ud til jeg var vågen, men kunne ikke huske noget. Det var så første og allersidste gang. Jeg snakkede med min læge idag 11/8, og hun sagde jeg nok havde pålagt 1 til 1.5 dag, eller et par timer symptomer/absistenser. Lægen sagde hun ikke rigtig har lyst til og udskrive mig noget sovemedicin, da jeg egenligt bare vil erstatte et andet misbrug med et andet. Det havde hun nok ret i. Må virkelig holde ud endnu, har været "clean", i 5 dage nu. Så håber virkelig tingene snart ændrer sig. Mit søvn er virkelig intet, som sagt så har jeg ikke lukket et øje endnu.

Og til jer der har skrevet og støttet, så vil jeg bare sige tusind tusind tak. Hvis der er en derude der er i samme situation, så må i meget mere end gerne skrive, også til jer der ikke er.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2017 14:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
PS: Så hed pillen quetiapin sandoz

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2017 15:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Til trods for din læges modvillighed kunne du have godt af 20 stk zolpidem, som er en indslumrings pille, med kort halveringstid. Bare lige til at få lidt søvn her i den svære tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 aug 2017 18:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Hey alouch82.
For ikke så længe siden, var jeg igennem samme tur som dig. Jeg kunne stortset ikke sove i 8 dage, og det resulterede hallucinationer og halv-psykotiske øjeblikke. Jeg nægtede også at tage quetiapin af netop samme årsag som dig, for det man bliver lammet på en mega ubehagelig måde.. Men efter lidt kamp med lægen på døgnbehandlingsstedet gav han mig mulighed for at få dem i halve, og det ændrede det hele. Jeg tog hvad der svarede til 5-10mg ca. hver aften i en periode, og det gjorde præcis hvad det skulle. Det lukkede stille og roligt ned for tankerne og det hele og man faldt stille og roligt hen uden det blev ubehageligt. Hvis du har mulighed for det så prøv det.
Ellers vil jeg bare sige fortsat god kamp. Du gør det pisse godt! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2017 05:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
13/8 05.49: Jeg har idag været med familien ude, og har stortset ikke sovet, men det nok fordi det sted vi overnattede hos, har jeg ikke vænnet mig til. Nok om det. Jeg har stadig en smule spasmer/kramper, men de er faldet en smule. Men har taget et varmt bad hvergang jeg har valgt mig og ligge i sengen og prøve sove. Det har virket nogle gange, men det maks 20 min. I foregårs sov jeg ca 1 time på et døgn; og følte mig mere frisk. Har de sidste par dage brugt mine natte udenfor med nogle venner. Så tager jeg hjem ved 4-5 morgentid. Synes satme det her er langsomt.

Lige noget jeg vil dele med jer som jeg oplever. Nogle gange når der er lidt mørkt, så kan jeg forestille mig at der sker ting som ikke er der. Eksempel føle der er noget ved siden af mig, også kigge også få et chok på en lidt anden måde. Det noget der er begyndt efter jeg stoppede mit misbrug.

På mandag D 14/8 har jeg en tid hos misbrugscenteret, også må vi se om man kan gør noget ved min søvn, for jeg gider intet medicin som kan erstatte noget andet, især ikke når jeg har været clean indtil vidre. Har hverken lavet en nedtrapning eller noget.'hoppede bare ud i en kold tyrker.

Men jeg skal nok opdatere videre ligeså snart der sker noget. I må mere end gerne skrive, og tusind tak for de som støtter mig. Det en vigtigt ting

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2017 06:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 aug 2017 05:46
Indlæg: 2
Hej alouch82 hvordan har du det nu?? kan se disse indlæg er gamle,så er bare nysgerrig,er du helt ude af morphin ov?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2017 07:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
hooked skrev:
Hej alouch82 hvordan har du det nu?? kan se disse indlæg er gamle,så er bare nysgerrig,er du helt ude af morphin ov?



Hej hooked. Jeg er ikke helt ude af abstinenser, men har ikke rørt noget Morfin eller lignendepræperater.

Har nu været clean i 7 dage

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2017 08:30 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
7 dage så er du over det værste efter min oplevelse af det :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2017 15:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvordan går det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2017 13:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
Update: 15/8/13.10. Idag er jeg på min 9 clean dag, og jeg er ved og mærke at giften aftager sig. Jeg har sovet i et par timer, og har ikke mere af hvad angår kramperne. Jeg er ved og blive frisk igen. Jeg nyser dog stadig, hvilken er en klassiker. Har stadig lidt feber og en virkelig lille følelse af forkølelse. Men ellers er alt andet væk. Jeg var i misbrugscenteret D 14. Jeg snakkede med en behandler, og tog så en urinprøve, og utroligt nok, så var jeg negativt i alt, selvom det kun var 8 dage siden der. Så kom jeg ind hos lægen, også snakkede vi der. Han sagde jeg havde klaret det værste, og jeg virkelig snart er i mål. De ser ingen grund til og give mig medicin, da det vil være for dumt. Jeg spurgte hvad jeg skulle gør af hvad angår søvnen, og da sagde han at det stille og roligt vil komme igen.

Det går godt indtil vidre og jeg er egenligt stolt. De første 1-4 dage var rædselsfulde. Men det vigtigste er at man virkelig har folk omkring sig, folk der elsker en. Jeg valgte selv og stoppe, selvom jeg havde piller til 2 dage mere, men nok var nok. Jeg gad ikke leve i en falsk skal, hvor man skal æde gift for at blive til et helt andet menneske. Sådan som jeg havde det med pillerne, har jeg nu, uden pillerne. Ikke helt, men det er meget tæt på.

Man kan selvfølgelig have valgt en udtrapning, men personligt så er det min mening at man egenligt bare udskyder sit stop, eller i værste tilfælde erstatter det med noget andet.

Søvnen er nok det som dræber en mest, plus kramperne når de er der, Havde man kunnet sove, så vil det havde gået en del hurtigere.


Mit råd er og holde sig beskæftiget, lave ting eller snakke med nogle. Når mine kramper var slemmest, så var et kogende bad medicin for mig, da det stoppede dem. Eller lagde jeg, og kogende vand på håndklæder som jeg så smed over armene, det hjalp 1 gang også sov jeg i 20 minutter. Jeg drak grøn te 2 gange dagligt, da det renser kroppen for affald. Spiste sundt, og de værste dage, var jeg ude og gå ture. Men kærlighed, det nok det bedste man kan få.

Tusind tak for alles opbakning og beskeder. Jeg er så taknemmelig for alt og at jeg har muligheden for at skrive herinde.


Enhver der har spørgsmål eller brug for et lille skulderklap, er mere ene velkommen til og sende mig en privat besked, eller skrive en kommentar herinde.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2017 14:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Fantastisk opdatering du kommer med, alouch82!
Det gør mig glad at høre :)

Også tak fordi du har holdt os opdateret imens, det giver med garanti andre folk blod på tanden til at springe ud i det.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team