Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 03:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 aug 2017 06:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2017 04:33
Indlæg: 12
Hej med jer

Jeg er ny på forummet, så håber jeg overholder alle retningslinjer, ellers så giv mig et heads up!

Jeg har haft et coke forbrug i ca. 1 år nu, hvor jeg har taget 1-2g coke hver uge, fordelt over 2-3 dage om ugen. Jeg er stort set altid blandet det med alkohol, nogle gange i ret voldsomme mængder. Jeg skal stoppe nu! For jeg er begyndt at kunne mærke nogle ret så ubehagelige konsekvenser af misbruget. Min fysiske kunnen er helt smadret, hvis jeg løber en tur på 5km, så går min krop i baglås og jeg føler mig syg og dårligt tilpas resten af dagen. Hvis jeg overanstrenger mig for meget 2-3 dage i træk, får jeg også vildt ubehag, som ofte udløser næseblod og jeg er nødt til at holde min krop i konstant ro. Faktisk er jeg ret meget nødt til at holde mig selv i ro næsten hele tiden :( Jeg har de vildeste drømme og vågner flere gange om natten og er nødt til, at spise noget mad for at få ro på mig selv... ja, og så har jeg en konstant hyletone for ørene!

Jeg er sgu lidt bekymret for mit hjerte, men lægen har lavet et hjertekardiogram og siger der ikke er noget i vejen :S

Det er vildt svært at stoppe, men jeg kæmper som en gal med det, og det går den rigtige retning!

Så spørgsmål:
1. Er der nogle der har haft nogle af disse symptomer? Hvis ja, hvilke og hvad gør i ved det?
2. Er det muligt at komme af med symptomerne over tid?
3. Er mit misbrug fuldstændigt vanvittigt, eller er der er der nogen i samme båd? (Føler jeg har smadret mit liv helt)
4. Hvis der er nogle der har nogenlunde samme erfaring med coke, ville jeg være glad for en privat samtale (privatbeskeder herinde), for jeg står ret alene med det og mangler sgu ret meget en ligesindet, at snakke med!

På forhånd tak


Senest rettet af John Snow 12 aug 2017 06:39, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2017 06:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2017 04:33
Indlæg: 12
PS. Alle gode råd eller tanker om emnet modtages med kyshånd!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2017 12:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Sund mad og motion, der er ikke andre måder at få det bedre på. Hvis det er for meget at løbe 5 km så start med at gå istedet, det er heller ikke sundt at overtræne en i forvejen nedkørt krop.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2017 14:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
3. Er mit misbrug fuldstændigt vanvittigt, eller er der er der nogen i samme båd? (Føler jeg har smadret mit liv helt)


Vil ikke være smagsdommer om det er vanvittigt eller ej, men det er nok mere end den gennemsnitlige daner, på den anden side tror jeg tilgengæld der findes stor håndfuld mennesker der har haft et MEGET værre misbrug og kommet ud på den anden side uden alt for mange skavanker. Hold hovedet højt, drop lige kokainen og alkohollen for en længere periode, få spist noget sundt og varieret, få dig rørt en smule, men lad nu vær med at presse dig selv mens din krop vender sig til at være sober igen. Tror uden tvivl også der er nogle psykiske symptomer der spiller ind mht. hjertet og sådan, men skal selvfølgelig ikke lade som om jeg er læge, så hvis det fortsætter, burde du nok få en 2nd opinion.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 aug 2017 19:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2017 04:33
Indlæg: 12
Stort tak for dit indlæg fugde! Du giver håb til en mand med ondt i sjælen :) Tror du har ret i dine synspunkter, og det bliver nok f´´´´ hårdt det første stykke tid, både fysisk og psykisk, men jeg tror, jeg har holdt min fest. Tak igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2017 19:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 mar 2009 14:44
Indlæg: 33
Hvordan går det med dig John? :)
John Snow skrev:
Stort tak for dit indlæg fugde! Du giver håb til en mand med ondt i sjælen :) Tror du har ret i dine synspunkter, og det bliver nok f´´´´ hårdt det første stykke tid, både fysisk og psykisk, men jeg tror, jeg har holdt min fest. Tak igen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team