Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 12:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 aug 2017 10:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2017 09:38
Indlæg: 7
Kære alle,

Først og fremmest tak for dette altid konstruktive og venligtsindede forum!

Jeg har de sidste 5 år taget tramadol mod rygsmerter. Jeg startede med at tage 300 mg. om dagen. Af flere omgange er det lykkedes mig at gå 50 mg. ned og de sidste år jeg kun taget 100 mg. om dagen.

Jeg tager depottabelletter på 100 mg. Dvs. En halv morgen og en halv aften.

De sidste 100 mg. har jeg dog slet ikke kunnet overskue at slippe af med. Jeg ved, at mange af jer vil tænke, at 100 mg. er så lidt, så det kan ikke være det store problem, men jeg vejer for det første ikke meget, er generelt meget sensitiv over for stoffer og ja, uanset hvordan man vender og drejer det, så får jeg altså bare voldsomme abstinenser, hvis jeg ikke får min daglige dosis.

I forgårs glemte jeg så at få min morgenpille, og da jeg stod overfor en forlænget weekend, tænkte jeg, at nu vil jeg prøve at komme af med det sidste. Grundet abstinenser er det dog ikke lykkedes mig at slippe af med min aftenpille. Men på nu 3. dag har jeg undværet mine 50 mg. om morgenen.

Mine spørgsmål er nu:
1. Jeg har haft ekstra ondt i ryggen om aftenen, men jeg er ikke sikker på, at det bare er fordi, jeg ikke er smertedækket af mine piller. Jeg har et håb om, at den ekstra smerte jeg føler her i starten også er relateret til min detox. Er der nogen, der ved noget om det. Hvis de ekstra smerter faktisk er en effekt af, at jeg ikke er smertedækket og jeg derfor kan forvente så meget ekstra smerte i fremtiden, er det meget demotiverende..
2. Depottabeletterne varer op mod 12 timer. Når jeg kun tage noget om aftenen vil jeg hele tiden løbe tør for dækning. Er det en dum måde at gøre det på? Ville det være bedre at reducere mit indtag både aften og morgen?
3. Jeg er lidt tilfældigt gået i gang med dette i en weekend, så det er ikke muligt for mig at bede min læge om metadon eller andet mod bivirkninger. Det kan jeg gøre på mandag. Hvad vil I foreslå at jeg bruger til at hjælpe med at trappe ud og er der noget jeg kan tage, som ikke er receptpligtigt, inden mandag?
4. Det har været relativt let for mig at trappe ned de forrige gange. Men det virker til, at det med at slippe de sidste 50-100 mg. er sværere end de 200 mg. jeg trappede ned inden. Kan I bekræfte det?

Håber nogen kan hjælpe med lidt viden og perspektiv.

De venligste hilsner.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2017 13:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
1 når man tager morfin præparater så "glemmer" kroppen selv at danne sit eget smertestillende, så de ekstra smerter kan godt aftage når kroppens egen produktion kommer i gang.
2 jeg ville fordele så jeg fik både morgen og aften i henhold til dine egne overvejelser.
3 ikke min spidskompetence men jeg er sikker på andre kan byde ind :)
4 det sidste er altid det sværeste så du har helt ret.

Velkommen til du kan læse lidt i de her tråde som pt er aktive med lignende problematik:
viewtopic.php?f=18&t=53766
viewtopic.php?f=18&t=53451&start=60


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team