Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 07:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2017 14:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Hej med jer :hjerte:
Jeg har langt om længe fået henvisning til smerteklinik og er efter eget ønske, gået i gang med at trappe ud af morfinen. Det er gået ok indtil videre, jeg er konstant små abstinent, det er irriterende og påvirker mit humør men det er ikke værre end at jeg kan holde det ud :? Jeg er gået fra 4-6 morfin piller på 10 mg (er stadig på 120 mg depot morfin) til nu at tage 2 morfin piller om dagen. Men jeg kan mærke det bliver sværere.. i næste uge skal jeg ned på 10 mg og uge efter 5 mg og så slut. Men tre uger mere med disse latterlige abstinenser kan jeg næsten ikke rumme og så mangler jeg stadig at trappe ud af depoten :cry: Fandens til lort og jeg skulle ønske jeg aldrig var startet på det!!! Har I nogle råd til hvad jeg kan gøre for at lette abstinenserne? Jeg træner og prøver at fokusere på andet. Jeg har købt cannabis olie, det prøvede jeg for første gang i sidste uge. Første gang gik fint og jeg har aldrig været så smertefri, siden jeg fik kroniske smerter :D Men anden gang fik jeg taget lidt for meget og jeg hørte lyde der ikke var der og var sku ved at gå i panik. Meget underlig følelse og jeg kunne ikke tale rent eller gå lige. Men det tog abstinenserne. Nu er jeg blevet helt bange for at tage det igen og jeg vil jo ikke erstatte et misbrug med et andet :eyes:
Livet er ikke nemt!
Knus fra mig og håber der er nogle der har nogle gode ideer :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2017 21:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Hej E-M :)
Det lyder til at du allerede er rigtig godt på vej. Godt at høre at du har fået en henvisning til smerteklinikken, det håber jeg flasker sig for dig :)
Har du læst de andre emner gennem tiden hvor folk er stopper med opiater? Vi har en del gode forløb, som giver et indblik i hvordan det kan komme til at foregå.
Nogle gange er det også dejligt at kunne læse at folk rent faktisk kommer igennem selvom det til tider kan virke helt uoverskueligt.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2017 07:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Kære Khazim :hjerte: Tak for dit svar, det betyder enormt meget at nogle svarer når man kæmper alene. Jeg besluttede i går, at stoppe helt med morfin 10 mg. Jeg skal til Rom om halvanden uge med min mand og jeg orker ikke tanken om, at være abstinent på hele denne skønne tur :( Så jeg tager en lille tur den næste uges tid med hvad det nu må bringe og så har jeg det godt på turen. Jeg ville være i min sidste udtrapningsuge da vi sal afsted og det er sku ikke fedt! Jeg tog den sidste pille (er stadig på depot morfin, den Udtrapning starter når jeg kommer hjem fra Rom) i går kl. 13.30 og nu er det morgen dagen efter. Vågnede fem i morges med abstinenser og dårlig mave, tog Mik depot og fik det godt igen. Så det bliver nok ikke så slemt at skulle droppe morfin 10 mg pillerne. Så fra at tage 8-10 af dem dagligt til nu ingen gør mig stolt og giver mig modet og håbet om at jeg nok skal klare, at komme ud af det :rocking: I dag skal jeg ind på smerteklinikken og få nada nåle mod abstinenser. Så må jeg se om det hjælper :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 18:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
Kan snildt sætte mig ind i din situation. Det et Fandens stof som bare æder sig i en. Tog selv doser som var højere end dem du tog/tager. Mit råd er at du enten følger udtrapning eller stopper helt. DU vil opleve abstinenser, du har nok ikke oplevet de slemme udfra hvad jeg kan læse mig til, men de vil komme. Kroppen har en del af giften i sig, og der kan gå op til en måned inden du er helt abstinentfri. Du er velkommen til og skrive eller tjekke min tråd ud omkring mit morfin stop.


Håber alt er vel og at du kommer igennem det. Det ikke en rar krig, men når den først er ovre, så vil du opleve en helt anden verden.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2017 08:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Nu har jeg været uden morfin 10 mg i 8 dage. Jeg havde små abstinenser de første 5-6 dage og så gik det væk. Når det var værst, tog jeg lidt THC olie og så fik jeg dejlig ro i kroppen. Super hjælpemiddel!! Jeg er faktisk ret stolt, jeg har taget det lort i over 3 år og var oppepå 80-100 mg dagligt for under 2 måneder siden. Nu mangler jeg kun de sidste 120 mg som jeg får i depot morfin. Jeg har på fornemmelsen, at det er her det bliver hårdt! Meget hårdere end at trappe ud af morfinen 10 mg. Og min læge der sagde, at jeg var blevet psykisk afhængig!!? Jeg har 170 morfin piller liggende, jeg ved ikke hvor mange matrifen plastre og ikke en gang har jeg haft lyst eller taget noget af det.. Måske kan jeg lavebyttehandel næste gang jeg skal købe THC olie på staden haha :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2017 08:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Alouch82, tak for dit svar :hjerte:
Hvor er du sej, jeg har læst om din hardcore udtrapning! Det ville jeh også gøre, hvis jeg kunne :rocking: Men jeg må aldrig få diarré, da jeg lider af en sygdom hvor jeg får livsvigtig medicin. Løber denne igennem min krop, uden at jeg optager den, så kan jeg gå i chok med døden til følge. Så jeg kan ikke andet end at trappe roligt ud.

Hvordan har du det nu? Har du savnet pillerne? Er du kommet helt ud uden tilbagefald? :hjerte:

Jeg er mest bekymret for de kroniske smerter jeg har. Hvordan jeg skal klare det uden smertestillende når smerterne bliver ulidelige :cry: Men jeg er startet op på CBD olie og har THC liggende også. Det skal bare ikke blive en vane med THC, så erstatter jeg bare et misbrug med et andet. Eller hvad tænker I? Det bliver jo brugt af mange til kroniske smerter.

Jeg fik førtidspension her den 1 August, det er både godt og trist. Ville så gerne kunne arbejde og jeg elskede mit job som sygeplejerske :hjerte: Livet bliver ikke hvad man havde forventet :o


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2017 08:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
godt gået!! Stærk at læse!
?: har du haft brug for alle PN-doser eller er der et par af dem du har taget for rusens skyld?
Depotpillerne giver jo en stabil morfindose i kroppen.. så lav trappen, altså trap f.eks 10MG Depot.. og bliv stabil på den dose i f.eks en uge, og trap så igen 10 ned ned etc.. alouch har en pointe de hårde abstinenser kommer måske først når stoffet er ved at være helt ude af systemet..
jeg tror ikke de vil have morfika i bytte på staden, ja jeg vil faktisk fraråde at tage det med derind.. hvis endeligt; skal de jo flippes en del gader før broen.. ;) men pas på dig selv!! igen jeg fråråder det, at handle med sketchy junk's.. jeg bifalder derimod din rejse mod stoffrihed på det kraftigste!!
alt godt herfra <3

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2017 01:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Stærk tråd, sejt gået og fedt at høre at thc dråberne har effekt, er der et label der giver lidt info om produktet du har?
Rigtig meget god bedring , du har en sej kamp foran dig! Jeg vil følge på sidelinjen...

Jeg studsede over at du problemfrit har rigelige mængder morfika i skuffen - når du begynder at udtrappe din depotmorfika skal du nok revurdere om det er noget du selv skal styre - jeg ville personligt have fingrene i dåsen allerede før min hjerne havde kreeret en dårlig undskyldning!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2017 22:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Tak for jeres svar, I er skønne :hjerte: Jeg har faktisk ikke haft den psykiske lyst til at tage morfinen, det er udelukkende fysisk, at min krop reagerer med abstinenser. Jeg har aldrig taget morfinen for at blive "dopet", ikke en eneste gang. Jeg bryder mig ikke om følelsen at være dopet og sløv. Men grundet mine smerter og angsten for dette, så har jeg vænnet min krop til mere og mere og pludselig så styrede morfinen mig og ikke omvendt :roll: Jeg har ingen problemer med at have det liggende, men jeg ved selvfølgelig ikke om jeg kan være ligeså cool når og hvis jeg får seriøse abstinenser.. Jeg er dog ret stædig og jeg SKAL og VIL ud af det møg!! Men sexlysten er ved at vende tilbage og det er smerterne også :? Så her er der både godt med skidt på :D
Men er gået fra at tage 80-120 mg morfin dagligt af pn til o mg på under 2 måneder, det er så fedt!! Så nu mangler jeg bare depoten og så skal jeg nok personligt smide møget ud :rocking:

Du har ret, jeg skal nok lade være med at tage matrifen plastre og morfin med til at bytte med på staden. Ved ikke lige hvad jeg tænkte på haha :lol:

Jeg får mit CBD fra et firma der hedder canmed og har også nogle chokolader med THC fra samme sted. Så har jeg hentet THC "tjære" (olie, men det er nærmere tjære i konsistensen) på staden og det er MEGA stærkt!! Så tør næsten ikke at tage det, da jeg jo ikke bryder mig om følelsen at være "høj"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2017 00:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Godt gået. Skriv endelig næste gang det går galt. Det går galt når du har alt det liggende og adgang til de sager, med garanti.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2017 11:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
[quote="E-M"]Alouch82, tak for dit svar :hjerte:
Hvor er du sej, jeg har læst om din hardcore udtrapning! Det ville jeh også gøre, hvis jeg kunne :rocking: Men jeg må aldrig få diarré, da jeg lider af en sygdom hvor jeg får livsvigtig medicin. Løber denne igennem min krop, uden at jeg optager den, så kan jeg gå i chok med døden til følge. Så jeg kan ikke andet end at trappe roligt ud.

Hvordan har du det nu? Har du savnet pillerne? Er du kommet helt ud uden tilbagefald? :hjerte:

Jeg er mest bekymret for de kroniske smerter jeg har. Hvordan jeg skal klare det uden smertestillende når smerterne bliver ulidelige :cry: Men jeg er startet op på CBD olie og har THC liggende også. Det skal bare ikke blive en vane med THC, så erstatter jeg bare et misbrug med et andet. Eller hvad tænker I? Det bliver jo brugt af mange til kroniske smerter.

Jeg fik førtidspension her den 1 August, det er både godt og trist. Ville så gerne kunne arbejde og jeg elskede mit job som sygeplejerske :hjerte: Livet bliver ikke hvad man havde forventet :o[/

Hey! Jeg har det fremragende, er helt ude af det og føler mig som et menneske igen. Jeg er ikke 100% abstinentfri, har stadig mit nys som sker hvert 15-20min, så nyser jeg lige 2 gange og sådan fortsætter det, men ellers alt andet er stoppet. Jeg har på ingen måder lyst til Morfin, eller piller i det hele taget. Røre ikke engang panodil, vil ikke i nærheden af piller.

Men stå fast i din rejse og du vil blive glad, tro mig. Jeg havde flere smerter i lænden da jeg tog morfin end da jeg stoppede. (Diskusprolaps)


Held og lykke!

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 14:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Update :) Ingen tilbagefald og jeg har ikke taget morfin endnu :rocking: Om 3 uger skal jeg ind til smertelæge og begynde at trappe ned i depotmorfin. Er stadig lidt småabstinent når der er gået 4-5 timer efter jeg har taget depoten. Men ikke værte end at jeg kan aflede mig selv. Har ikke haft brug for medicin mod abstinenser endnu, det ligger stadig på apoteket. Glæder mig bare nu til at trappe helt ud :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 14:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Du tager ikke morfin og er stoppet osv. Men du skal til at trappe ned på det langtidsvirkende morfin.???

Så er du slet ikke henne hvor det gør rigtigt ondt. Har jeg misforstået noget ?

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2017 13:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
vectra skrev:
Du tager ikke morfin og er stoppet osv. Men du skal til at trappe ned på det langtidsvirkende morfin.???

Så er du slet ikke henne hvor det gør rigtigt ondt. Har jeg misforstået noget ?


Øøhhhhh hvem siger det ikke gør ondt, at trappe 120 mg ned i daglig dosis på halvanden måned? Hvis du skal være så negativ, så synes jeg du skal lade være med at svare :shock: Negative mennesker er det sidste jeg har behov for lige nu :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2017 16:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Nogle mennesker har brug for at få hele sandheden på en gang og andre i ryk. Tro mig nogle af os har været hvor du er.
Jeg krydser fingre for det lykkedes for dig. Selvfølgelig er du noget langt og det er flot. Jeg skal nok lade være med at fortælle om den svære del som er at stoppe med den sidste del, det kan variere meget fra person til person. At ramme null dosis er der de fleste har det værst, men det betyder ikke det bliver slemt for dig.
Håber du følger op på din udtrapning herinde, vi lytter og støtter gerne.
Du kan jo måske hjælpe andre en anden gang. Jeg beklager at jeg to modet lidt fra dig. Der er hjælpemidler der ude til det værste hvis det bliver nødvendigt. Indtil videre gør du det godt.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2017 19:32 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Du misforstår Vectra der var ikke noget negativt over hans indlæg :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 sep 2017 08:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Undskyld hvis jeg overreagerede lidt :hjerte: Jeg er bare så stolt af mig selv og mit største ønske er at stoppe helt med det møg! Jeg ved godt, at det har været den nemme del indtil videre, men jeg prøver at opretholde min iver og kampgejst til når det bliver svært. For det bliver svært og det kommer til at gøre ondt :cry: Jeg ved godt, at jeg ikke aner hvor hårdt det bliver endnu... Jeg får krug for al jeres støtte og kærlighed, når vi når dertil :hjerte: Men tag ikke modet fra mig :hjerte:

Lige er helt andet spørgsmål... oplevede I at svede enormt nemt og meget, da I var på morfin? Jeg har aldrig svedt før og da blev syg og startede på al den medicin jeg tager nu, så er jeg begyndt at svede noget så meget!!! Det er irriterende og klamt. Bare jeg skal lave aftensmad, så løber det ned af min ryg med sved :cry: Men da jeg får hydrokortison, stofskiftemedicin og morfin, så ved jeg ikke hvilke piller der giver mig denne bivirkning. Jeg håber SÅ meget det er morfinen, for de andre piller kan jeg ikke stoppe med..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2017 13:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Hej igen :-)
Nu er jeg begyndt at trappe ned i depotmorfinen og planen er, at jeg skal trappe 10 mg ned om ugen. Men jeg er sku allerede vildt abstinent!! :-( Jeg har trappet 20 mg ned, godt nok kun på 7 dage. Jeg kan simpelthen ikke holde ud, at skulle gå rundt og være abstinent i over 12 uger!! Så vil jeg heller gøre det lidt hurtigere (trappe 10 mg ned hver 5 dag) og komme hurtigere ud af det. Jeg er jo abstinent uanset hvad. Hvordan har det været for jer andre der er trappet ud, havde I også abstinenser? Det er ok de første par timer efter jeg har taget morfinen, men efter 3-4 timer kommer abstinenserne big time og jeg går og ryster, sveder og har den der hule ubehagelige følelse, dybt inde i maven :-( Jeg får dixarit mod abstinenser og jeg tror de tager toppen. Men det er godt nok hårdt, at vente 6 timer hver gang. Jeg har dog ikke haft den mindste trang til at dykke ned i morfinen jeg har liggende, eller at tage mere depot. Jeg snyder jo ingen andre end mig selv :-/ Men får jeg lysten, så er aftalen, at jeg giver medicinen til min mand og så må han "låse" dagens mængde ud til mig.
Jeg har brug for lidt støtte fra jer, bliver det bedre? Går det lidt op og ned? Jeg er på 100 mg dagligt nu, har trappet 120 mg ned i alt siden jeg startede. Men jeg har på fornemmelsen, at det svære først lige er startet.. Please giv mig lidt gode nyheder om hvordan det gik for jer, giv mig lidt opbakning, jeg har sådan brug for at høre, at der er en vej ud af det her!!! :-( Jeg VIL ud af det!!! Jeg SKAL klare det, men lige nu lider jeg :-(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2017 15:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er hardcore, det du har gang i - godt du har en god mand, sig til ham, at han ikke må bukke under for evt sweettalk der måtte komme... Sådan som jeg der det, så trækker du pinen ud ved at trappe ned med 10mg i ugen - måske det skal gøres endnu langsommere? Det lyder ulideligt i mine ører at strække abstinenserne ud over så lang tid.. Personligt havde jeg gået for en kold tyrker, især når du har din mand som støtte - tage den uge i helvede og så langsomt rejse dig op igen, fremfor tortur i måneder... Det er bare mig, med meget ringe opioidabstinenserfaring...

God energi sendes din vej, det er helt sikkert!! Jeg følger spændt med i din udvikling.. =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2017 21:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Ja, jeg har tænkt tanken mange gange selv. Men problemet er, at jeg lider af en meget sjælden sygdom sekundær addison, hvor jeg ikke producerer stresshormon kortisol. Jeg må derfor, under ingen omstændigheder, få diarré eller opkast, da jeg risikerer at gå i “addison krise” med koma og død til følge :roll: Så det er ikke en mulighed, at tage en kold tyrker. Men jeg kan trappe ud af det hele hurtigere, så jeg ikke skal være abstinent i 12-15 uger. Så må jeg holde den på grænsen og komme ud af det hurtigere. For helvede, pis og lort og argh :x Jeg skal ALDRIG røre det lort igen, når jeg er ude af det!!!! ALDRIG!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team