Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 09:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 okt 2017 14:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hejsa :) hvordan går det med dig E-M?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2017 09:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
STWOD Tak fordi du spørger :hjerte: Det går faktisk ok. Jeg er nede på 90 mg depot nu og har trappet 30 mg ned på 2 uger. I går var første gang hvor jeg havde lyst til at tage mere. Vi skulle ud på restaurant og da kunne jeg mærke, at jeg har brugt morfinen som en tryghed og for at døse mig selv, da det at være ude dræner mig. Så jeg brugte morfinen som en trøst. Men dette gik først op for mig i går :roll: Jeg talte med min mand om det og jeg tog ikke noget. Men hold da op, hvor det lort kravler under huden på en!

Det har været til at holde ud med abstinenserne de sidste par dage. Jeg får dixarid mod de værste abstinenser og så tager jeg CBD olie også. Jeg sørger for at holde mig aktiv, når det er værst og så kan jeg godt abstrahere fra det. Men 5-6 timer efter jeg har taget depoten, så har jeg 2-3 timer hvor abstinenserne så småt kommer og det varierer i styrke. Jeg sveder, gaber konstant, får tåreflåd, uro i kroppen, smerter og den der ubehagelige fornemmelse dybt inde i maven/rygraden. Men nu mangler der “kun” 90 mg.
“130 down, 90 to go” :rocking:

Knus fra mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2017 09:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Godt at høre!! :]
Det med at du får lidt absti ved/efter depotindtag kan godt være fordi der er en 30% "instant-release" og resten er over depot.. -mener jeg, er ikk helt sikker lige nu..
husk at vœre god mod dig selv og dit nervesystem! go mad, vand, let motion og hvile osv..
fedt at din mand er en sådan støtte!! fedt fedt :)
Hva dose CDB indtager du?..

-alt godt herfra
Vh thewar

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 okt 2017 18:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Åh i dag har været en hel forfærdelig dag!!! Jeg trappede 10 mg yderligere ned i morges, så nu hedder dosen 20x30x30 mg. Men jeg har måske trappet ned for hurtigt, jeg lå på 120 mg for nøjagtig 14 dage siden. Jeg havde ellers ligget 5 dage på 30x30x30 og følte mig “stabil”, da der jo vil være abstinenser uanset. Men i dag har jeg simpelthen haft den ledeste diarré og medicinen løb lige igennem mig og så hjalp den ikke og abstinenserne har derfor været slemme. Jeg måtte derfor tage den næste dosis free 6 timer i stedet for 8. Jeg er helt flad, har ingen energi eller madlyst og kan ikke holde andet ud, end at ligge og være ynkelig i dag og i vildt dårligt humør! Har skrevet til min smertelæge og spurgt hvad jeg gør når jeg får diarré, det er jo ikke godt for min addison :-( Jeg tror også min krop prøver at spille mig et puds, for jeg får smerter i led og muskler. Åh hvor jeg glæder mig til at jeg er ude af det!!!
Hvor lang tid går der, før kroppen er renset helt for morfinen? Hvor mange uger går der før jeg bliver “normal” igen? Jeg har læst, at morfin fucker med endorphinerne i hjernen og at der går et stykke tid, før det hormonelle virker normalt igen og at man kan risikere, at ryge ned i et sort hul. Passer dette? Har jer der har kommet ud af et årelangt forløb fået problemer med depression? Jeg har taget morfin i 3 1/2 år og forinden tramadol i 5-6 år før dette.

Jeg tager 5 dråber med CBD olie 30% og så har jeg THC olie jeg kan tage, når jeg ikke kan holde smerterne ud. Men jeg prøver at holde meget tilbage på THC, da jeg jo nødigt skulle erstatte et misbrug med et andet... Men jeg må sige, at jeg har prøvet ALT medicin, alternativ behandling osv og intet har taget smerter, PTSD, søvnløshed som CBD og THC :-) Det er mirakel olier!!! :-) Jeg har faktisk dage, hvor jeg INTET kan mærke, ingen smertet og for første gang siden jeg gik med med alvorlig stress i Januar 2014, kan jeg sove igennem. Jeg vågner først når min krop får abstinenser, efter 5-10 timer efter sidste indtag. Så jer er så glad hvad det angår!! :-) Men det har været ret grænseoverskridende for mig, da jeg aldrig har rørt nogen form for stoffer/hash og jeg har aldrig røget eller drukket meget. Så jeg er en atypisk misbruger. Eller er jeg en misnruger? Det kam jeg ikke finde ud af... Hvad ville I andre sige? Skal jeg resten af mit liv sige, at jeg har haft et problem med abstinenser da jeg skulle stoppe med morfinen. Er jeg så misnruger og skal jeg så gå til møder og passe på resten af min tid?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2017 03:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Nu er jeg nede på 60 mg og det går fint :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2017 07:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Fedt godt at læse <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2017 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Det du gør er sejt...

Prøvede at smide oxycodonerne i sommer men tabte kampen.

Når du bliver clean og er kommet igennem abstinenserne, er det ufatteligt vigtigt, at du i LAANG tid fokuserer ekstremt meget på at forblive clean. Jeg kunne ikke holde ud at blive clean og endte foreløbigt med at parkere mig selv på kommunens misbrugscenter og 6 mg burprenopine om dagen.

Ved ikke hvor længe jeg skal “være her” - men man føler sig på en måde fængslet. Det er seriøst svært at komme videre med sit liv - eller ihvertfald mere besværligt at være på drugs.

Hold fast i det du vil. Det betyder afsindigt meget. Jeg havde ikke kræfterne til det i denne omgang - så jeg må prøve igen engang.

Og ja, man har klart færre smerter uden morfin end når man får en pæn daglig dose.

Krydser fingre.

(Har selv en fantastisk hustru som støttede da jeg afruses, det betyder helt vildt meget at man støttes)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2017 21:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
- iøvrigt, diarré er man nødt til (også) at udholde under opiat udtrapning og et stykke tid efter.

Knækbrød og bananer hjælper mig - hvis man samtidig lægger sig på maven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2017 12:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
trappen skrev:
Det du gør er sejt...

Prøvede at smide oxycodonerne i sommer men tabte kampen.

Når du bliver clean og er kommet igennem abstinenserne, er det ufatteligt vigtigt, at du i LAANG tid fokuserer ekstremt meget på at forblive clean. Jeg kunne ikke holde ud at blive clean og endte foreløbigt med at parkere mig selv på kommunens misbrugscenter og 6 mg burprenopine om dagen.

Ved ikke hvor længe jeg skal “være her” - men man føler sig på en måde fængslet. Det er seriøst svært at komme videre med sit liv - eller ihvertfald mere besværligt at være på drugs.

Hold fast i det du vil. Det betyder afsindigt meget. Jeg havde ikke kræfterne til det i denne omgang - så jeg må prøve igen engang.

Og ja, man har klart færre smerter uden morfin end når man får en pæn daglig dose.

Krydser fingre.

(Har selv en fantastisk hustru som støttede da jeg afruses, det betyder helt vildt meget at man støttes)


Kære trappen :hjerte:
Tak for at du deler din oplevelse med mig. Jeg er skkker på, at du nok skal klare det næste gang du prøver! Det er BENHÅRDT at komme ud af! Jeg er nede på 50 mg nu og nu begynder det at trække tænder ud :shock: Det er ikke sjovt og jeg er ved at være fed up med at have abstinenser nærmest 24/7 :roll: Jeg er også begyndt at nyse nok stop, minimum 4 gange pr gang og nogle gange så mange gange i træk, at jeg nærmest ikke kan trække vejret. Min næse kilder og mine øjne løber i vand. Jeg har konstant uro i kroppen og tæller timer til jeg kan tage næste pille. Men jeg vidste jo, at de sidste 5-6 piller ville blive de værste. Jeg rejser til Gran Canaria i morgen med en veninde og holder pause mens jeg er afsted. Når jeg kommer hjem tager jeg den sidste tørn og trapper ud af de sidste 50 mg. Men åh det er hårdt nu... Jeg kan dog sagtens stadig holde mig fra morfinen jeg har liggende. Det er godt :hjerte: Men jeg glæder mig til det er overstået!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 nov 2017 13:26 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Dejligt at du holder fast E-M :) håber du får et afslappende pusterum, som vil give dig ekstra overskud til det sidste stykke vej efter ferien.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2017 14:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Hej igen. Nu er jeg nede på 25 mg og trapper yderligere 5 mg ned i dag. Det er pisse hårdt nu, min krop er slidt efter flere måneder med abstinenser! Men jeg giver ikke op! Jeg er ved at være der, hvor jeg snart tager den kolde tyrker.. Planen er, at når jeg kommer ned på 15 mg så stopper jeg helt. I forbindelse med dette, så vil jeg spørge jer der har prøvet det om:
Hvor længe har man abstinenser efter stop? Det er snart jul og vi skal på skiferie mellem jul og nytår og jeg vil helst være helt uden morfin til den tid.
Hvor længe har man slemme abstinenser efter stop?
Er abstinenserne lige så slemme, som hvis jeg havde taget en kold tyrker på 220 mg morfin end nu når jeg stopper på 20 mg?

Jeg har sat en uge af til at få det helt ud af min krop, men er det urealistisk?

Det er helt klart uroen i mine ben og inde i maven der er det værste for mig. Så snart der er gået mere end 8 timer, så kan jeg ikke sidde stille med benene. Som i slet ikke. Jeg må sparke ud i luften med arme og ben for at kunne holde det ud og det kan man vel ikke gøre i flere døgn, eller hvad?

Jeg håber I vil svare mig, jeg har brug for råd :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2017 20:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg har ikke prøvet noget som minder om din nedtrapning så har lidt svært med at svare på nogle af dine spørgsmål, men der skal nok komme en ind over som kan hjælpe.
Super godt gået at du er kommet så langt :) klap dig selv på skulderen.
Det vil selvfølgelig være lettere med en kold tyrker fra 20 mg end det havde været fra 220.
En uge så er du over det værste men frisk er du nok ikke. Så måske du skal tage den kolde tyrker så tidligt som muligt, eventuelt en uge på 20 mg også stop.
Som sagt er jeg ikke helt på hjemmebane, men håber du kan bruge det til noget :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2017 22:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Gang halveringstid af det morfin du tager med 7. Ved en tyrker ved du så hvornår det er helt ude af din krop. 3-5 dage efter nul er langt det værste overstået.
Mens du trapper ned, sørg for du ikke selv styre pillerne og når du hopper helt af, hav ikke adgang til det.
Lidt kratom til en uge vil hjælpe. Tag det inden din mave går helt i stå, det vil ske mellem time 24-48 efter nul.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2017 23:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Vil tilføje at kratom ved mig hjælper så meget at jeg kan fungerer de dage og maven ikke går i stå. Det er bare vigtigt at stoppe med det efter en uge eller 10 dage. Imodium mod tynd mave.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2017 12:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Tak for svar :-) Jeg er på 20 mg nu. Tager 5 mg hver 6 time og vil gå yderligere ned på 2.5 mg x 4 inden jeg stopper. Så stop dosen bliver 10 mg og så stopper jeg helt. Jeg har i hele denne periode på 3 måneder haft adgang til uanede mængder af matrifen plastre og nærmest to fulde glas 100 med 10 mg morfin, men har sagtens kunne holde mig væk fra dette. Så det kommer ikke til at friste mig ;-) Jeg har ikke det psykiske behov, det er “kun” min krop der er afhængig, hvilket jo er slemt nok. Men jeg er glad for at jeg ikke har lysten til at hoppe i glasset, for så tør jeg slet ikke at tænke på hvor svært det ville være!

Det er de sidste slemme abstinenser jeg er mest bekymret for, da jeg ikke må få diarré pga min sygdom addison.. Har haft abstinenser hver eneste dag i varierende grad i 3 måneder nu, så det kan jeg godt klare. Håber bare jeg undgår addison krise og indlæggelse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2017 20:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Du er kommet flot og langt ned, det er ikke sikkert det bliver så slemt.Det havde været meget være i højere dosis.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2017 21:09 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ja det er rigtigt sejt gjort :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2017 19:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Jeg startede på en kold tyrker i går og har ikke taget noget i 32 timer nu. Jeg har nærmest ikke sovet i nat grundet uro. I dag har uroen aftaget, men til gengæld har jeg fået en dundrende hovedpine og det gør ondt i hele kroppen. Jeg fryser uanset hvor meget tøj jeg tager på. Varme bade hjælper har jeg fundet ud af.. Men jeg giver ikke op :-) Men sjovt er det sku ikke :-(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2017 22:28 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Optur din lange hårde rejse er snart ved enden om to døgn mere er du over det værste!!

Hepper fra sidelinjen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2017 23:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Du må være på nul eller over, det betyder at det ikke bliver meget være, hvis det er en trøst.
Jeg husker den første store tyrker og der var jeg fire til fem gange højere oppe i afhopnings dosis og havde taget uafbrudt i mange år. Det værste var næsten at tiden stod så stille, sekunder var minutter, timer var døgn, jeg sad opgivende og stirrende ud i luften. Det bedste råd jeg kan give dig, er at prøve at beskæftige dig i mellem de lange varme bade. Og husk hvert minut der går, er tættere på målet.

Håber ikke jeg er så dum at falde i igen.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team