Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Indlæg: 27 dec 2017 10:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
vectra skrev:
alouch82 skrev:
Sejt gået og utrolig godt klaret. Du skal nok komme igennem det. Min sidste pille tog jeg d 7/8/17, hvilket er 5-6 måneder siden, og jeg vil lige noterer at jeg på ingen måder har/ eller får trang til noget som helst. Hverken psykisk eller noget andet.

Jeg har stadig mulighed for at begynde, da der er morfin og andre præpareter i samme kaliber, liggende hjemme. Men ikke engang en panodil pille tager jeg hvis jeg får hovedpine eller andet.

Så til jer der siger hun ikke kan komme af det helt, det rent sagt ligeud bullshit.

Hæng i og hav tanken i baghovedet at du bliver den rigtige dig igen.


Hvad har du liggende af A klasse morfin, du frit kan lade ligge ?
Du har ikke begreb om at være rigtigt afhængig og vær du lykkelig for det. Du har næppe oxycodon 20-80mg liggende uden at kunne røre det. Ellers er du en sjældenhed som jeg aldrig har mødt. Jeg sidder sku og savler uhæmmet ved tanken om at æde sådan nogle og jeg har snart 6 måneder clean. Mentalt vil jeg lige så meget have det skidt som da jeg var på det.



Det er lidt skægt hvordan du kan sidde bag din fine skærm og konkluderer hvad jeg har og ikke har.

Har ikke tænkt mig at nævne ting, men Oxycodon ligger hjemme. Kan du have en kedelig dag. :|

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2017 14:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg kan konkludere at du er en heldig mand at kunne lade det ligge. Aldrig truffet en der har været dybt afhængig og have det sådan. God da til dig.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2017 19:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
vectra skrev:
Jeg kan konkludere at du er en heldig mand at kunne lade det ligge. Aldrig truffet en der har været dybt afhængig og have det sådan. God da til dig.



Ditto mate

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2017 23:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Selvfølgelig kan man have det liggende, hvis man ikke er psykisk afhængig. Jeg har haft oceaner liggende af plastre, depot morfin og morfin DAK. I min udtrapningsperiode har jeg ikke en eneste gang (vi snakker om 4 måneder) ikke taget så meget som 5 mg mere end jeg “måtte”. Til trods for daglige abstinenser i alle måneder. De sidste tre uger efter jeg tog den kolde tyrker, har jeg haft det mega skidt og der ligger næsten 200 morfin DAK i skuffen, ikke en gang har jeg haft lyst eller trang til at tage dem. Så det kan godt lade sig gøre. Jeg er slet ikke bekymret for det. Jeg er til gengæld ved at kaste op af at have uro når jeg skal sove, det håber jeg snart går væk!! Jeg ligner en zombie med kæmpe rande under øjnene, da jeg ikke får mere end et par timers søvn om natten. Men på fredag er det 3 uger siden jeg stoppede helt. Så det må snart blive bedre... Af bivirkninger det er forsvundet er kløe på kroppen om natten, svamp i munden konstant, sukker trang, ekstrem svedning hvor sveden løb ned af min nakke og ryg, sløvhed, smerter og det jeg har mest optur over er at min sexlyst er kommet tilbage juhuuu. Så nej, det møg er helt slut!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2017 02:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg er nok også et hjælpeløs tilfælde angående psykisk opioid afhængighed. Jeg ville slet ikke kunne lade det ligge. Når jeg er clean, så er det et stort problem at lade være med at bestille de ting fra lægen eller udenlandske kemi producenter, de cloner alt. Det er dog lykkedes mig snart 6 måneder. I er begge langt stærkere der. Eller er jeg bare tyk hovedet at vil blive ved med at udsætte sig selv for de kolde tyrkere og faren for overdosis.
Håber i holder jer clean , og at i ikke får samme appetit til de sager som jeg har. Smil

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2017 07:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
vectra skrev:
Jeg er nok også et hjælpeløs tilfælde angående psykisk opioid afhængighed. Jeg ville slet ikke kunne lade det ligge. Når jeg er clean, så er det et stort problem at lade være med at bestille de ting fra lægen eller udenlandske kemi producenter, de cloner alt. Det er dog lykkedes mig snart 6 måneder. I er begge langt stærkere der. Eller er jeg bare tyk hovedet at vil blive ved med at udsætte sig selv for de kolde tyrkere og faren for overdosis.
Håber i holder jer clean , og at i ikke får samme appetit til de sager som jeg har. Smil



Kære Vectra
Jeg føler med dig helt inderst inde fra mit hjerte :hjerte: Jeg har faktisk sagt og tænkt MANGE gange i dette forløb, at hvis jeg havde haft den psykiske trang, så ville opgaven have været nærmest umulig for mig. Bare de fysiske abstinenser er forfærdelige, men hvis man også skal kæmpe med den psykiske del, så må det være såååå svært! Men du er altså sej :rocking: 6 måneder har du klaret og så ville det være ærgerligt, hvis du faldt i. Så vær stædig, giv ikke op! Jeg kan læse bare i det du skriver, at du kæmper en daglig kamp og det er her forskellen ligger. For jeg tænker slet ikke over de piller jeg har liggende, da jeg ret og slet ikke har lyst til at tage dem psykisk. Så det fylder intet i mine tanker. Men hvor er det bare urætfærdigt let for os der ikke har trangen. Jeg beder til, at du kan holde dig clean. Du må bare ikke overtale dig selv med sweet talk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2017 14:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
fuck det er optur at høre de fysiske tegn er ved at svinde ind E-M!! til trods for at jeg ikke kender dig, er jeg er meget glad på dine vegne! <3 du er en stor inspiration for en pillhead som mig.. jeg ska have nok tilløb på; så håber jeg at komme over på den cleane side!

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2017 08:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Tak STWOD :-) Jeg håber du får styrken til at stoppe, du kan godt, du skal bare tro på det og være stædig. Jeg har sovet 12 timer i nat uafbrudt og da jeg vågnede var jeg sulten! Så nu nærmer jeg mig normale tilstande igen :-) Får stadig lidt uro og smerter i mine ben og om aftenen, men jeg tror måske ikke eet har noget med abstinenser at gøre. Jeg havde problemer med dette før morfinen, så det må jeg lære at leve med. Jeg er så glad for at det værste er overstået nu. 2018 bliver et godt år :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jan 2018 10:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Du kan være stolt af dig selv. I mit tilfælde så har jeg været på et eller andet siden 12-14 års alderen, de første mange år på op piller og alkohol, derefter morfin. Så det kommer jeg aldrig ud af, kender ikke andet og er aldrig glad eller tilfreds med noget som helst clean. Den psykiske afhængighed er det sværeste, men fysiske afhængighed er da hellere ikke sjov, når man ligger der og vrider sig.

Du gør det rigtige nu, med tiden ville du nok være blevet psykisk afhængig.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2018 10:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
5 uger siden jeg stoppede i dag og det går bedre og bedre :-) Har stadig lidt uro i benene, men det kommer kun om aftenen når jeg er træt og jeg tror faktisk ikke det har noget med abstinenser at gøre. Mit søvnmønster har også ændret sig og jeg kan ikke sove mere end 4-6 timer af gangen. Jeg har absolut i FDB kvalme mere og kan spise uden at blive dårlig, det har jeg ikke kunne i mange år! Jeg kan også “føle” mig selv igen, en underlig og lidt skræmmende oplevelse. Jeg har været ved siden af mig selv på morfinen, så det er så positivt det der sker :-) Jeg er helt ude af THC, som jeg tog for at holde de værste abstinenser nede og der har ingen problemer været med at stoppe heldigvis. Jeg tager dog stadig CBD olien for mine kroniske smerter. Stoppede også med dette i 3 uger, men så begyndte jeg at få ondt igen. Så det kan jeg ikke undvære og heller THC end morfin! Ville helst af med al unødvendig medicin, men skal jo også have lidt livskvalitet. Overskuddet er enda så stort, at jeg i mandags droppede sukker og kulhydrater (da min addison sygdom gør at jeg er i højrisiko for at udvikle type 1 diabetes). Da jeg var på morfin blev jeg en sukker junkie, endnu en bivirkning. Jeg spiste 2-3 flødeis hver dag, slik og cola. Ikke godt, men trangen var simpelthen så stor at jeg ikke kunne lade det være. Efter stop med morfin havde jeg ingen lyst og jeg har ikke spist slik og is i 4 uger. Egentlig en underlig bivirkning... Det er det bedste jeg har gjort for mig selv, at stoppe med morfinen. Men jeg må sige, at det har været 4 måneder i absolut helvede og jeg har SÅ stor respekt for dem der stopper. Jeg kan dog ikke forstå jer der udsætter jer for en kold tyrker gang på gang og så stater op igen :-( Jeg skal aldrig igennem det her igen, aldrig! Det er hårdt på alle måder, fysisk, psykisk og socialt. Min søster sagde forleden, at jeg havde været en anden person de år jeg var på morfi og at huk nu kunne mærke mig igen og at jeg var blevet mig selv igen. Det er meget rammende og sigende og bekymrende. For mens jeg var i morfin helvede, synes jeg bestemt ikke at det påvirkede mig på min personlighed. Men der tog jeg sku fejl :-) Som sygeplejerske da jeg arbejdede inden jeg blev syg, så jeg ærligt talt lidt ned på misbrugerne. Jeg tænkte, at de “bare” skulle tage sig sammen og stoppe. At abstinenserne ikke kunne være så slemme. Jeg er SÅ ked af at jeg havde denne tankegang og hvor uprofessionel jeg var!!! :-( Man ved intet før man selv har prøvet det! Hvis jeg ikke var førtidspensionist, så ville mit kald være at arbejde med misbrugere. At hjælpe og lytte og kunne forstå. Måske skulle jeg blive frivillig et sted, der mangler forståelse indenfor dette felt. Jeg har selv diskuteret og blevet misforstået blandt læger. De stempler en med det samme som junkie og uanset hvad man siger og gør, så ser de på en som løgner og manipulator. ÅH hvor kunne jeg skrige af vrede og frustrationer nogle gange!! Læger har afsluttet mig fordi jeg stillede krav og fordi jeg krævede svar. Det har været en skræmmende rejse det her og man burde sku skrive en bog om hvordan misbrugere bliver behandlet og mistænkeliggjort! En anden ting der undrer mig, er at man ikke kan få behandling på et venter hvis man har fået receptpligtige stoffer. Man kan da blive lige så afhængig uanset om medicinen er på recept eller ej. Men hvis man skaffer det på det sorte marked, så kan man få fuld hjælp!? Det giver da ingen mening. Der er så mange aspekter i det her.
Sorry for det lange indlæg :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2018 10:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Og undskyld for de mange stavefejl ;-) Det gik lidt hurtigt haha. Håber I forstår meningen med indlægget alligevel :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2018 00:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Jeg mener det vigtigste i en nedtrapning er støtte (læs: en anden end dig selv eller lægen, der styrer din nedtrapning)

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2018 08:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2017 11:46
Indlæg: 4
Det er sgu godt gået E-M, beundre din viljestyrke... Kan godt blive lidt misundelig, men ikke mere end jeg på alle måder onder dig et liv uden afhængihed, som du har kæmpet bragt for! :wink:

Jeg er pt. selv afhængig af morfin, i mit tilfælde skyldtes afhængigheden dog ik' smerter, men derimod uvidenhed. Havde igennem 2 - 3 år taget amfetamin periodisk, ikke hverdag (men ofte), min genbo havde en nytårsaften taget fejl af en bord-bombe og et kanonslag, og fik foruden et mistet øje sprunget hele sin hånd af, så han var i besiddelse af flere æsker hurtigt virkende morfin DAK piller [30.mg] som han aldrig havde taget pga. han drak fra morgen til aften. En dag fik jeg en æske, og fandt desværre ud af, at de havde en behaglig og beroligene effekt efter et par dage på amfetamin.

- Jeg var helt bevidst om at de var vanedannende, men havde aldrig forestillet mig de var SÅ svære at komme ud af, ej heller hvor grimme abstinenserne ku' være... Ironisk nok er jeg blevet afhængig på samme måde som mit største idol Elvis Presley, som jeg ellers før i tiden undrede mig en del over, ikke kunne lægge de skide piller på hylden, NU ved jeg hvorfor :(

Håber jeg en skønne dag kan gå samme tunge vej som du har gået E-M, om ik' andet har din historie givet noget inspiration og stof til eftertanke, ønsker dig det bedste i fremtiden :D

Ps. Vil stærkt fraråde en kold tyrker til dem af jer der har været afhængige af morfin gennem en længere periode, abstinenserne er langt fra ufarlige hvis du stopper fra den ene dag til den anden, sat på spidsen kan de i værste fald være dødlige (derfor er lægerne så rundhåndet iht. morfin recepterne)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2018 13:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
Lige en sidste opdatering :-) Nu er der gået 9 måneder siden jeg stoppede helt og jeg har det supert! jeg sover som en sten om natten,6-8 timer i streg og jeg er så glad. Morfinen ligger i safen og jeg har ikke haft lyst eller trang til at tage det. Depotpillerne og fentanyk plastrene er smidt ud og den recept på 100 stk depot morfin der lå på apoteket, bad jeg den om at slette.

Jeg har opdaget, at jeg har op til 2 år af mit liv jeg nærmest ikke kan huske. Det er skræmmende... Morfinen sløvede virkelig mit sind og krop... Men det er det bedste jeg har gjort at stoppe. Jeg har faktisk mindre smerter nu, end da jeg tog det møg.

I har altså været fantastiske herinde til at bakke op og heppe på mig, I er skønne alle og enhver :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2018 19:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Sejt. Hvor er du sej. Og hvor er det fedt at du er der hvor du er nu. Masser af os hobbybrugere får noget at tænke over. Ligger selv og chiller i sommernatten med lidt alkohol og 10mg oxy og har det skønt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2018 10:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
E-M du er fucking awsome! :gud: tak for en super opdatering!!
har du lært nogle tricks du vil dele (mht nedtrap og stop)
mvh STW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2018 14:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
smerteklinikken på Rigshospitalet? Det håber jeg ikke. De er hamrende ligeglade med en som menneske. jeg blev smidt på en psykolog og morfin, så lægen en gang og så blev jeg afmeldt pga fravær, på trods af vi havde en klar aftale om at jeg kunne melde afbud pga mine meget kraftige smerter i ryg, hofte og ben. Fik en ny læge derude som ikke tilså mig en eneste gang men som stadig kunne lave en journal til kommunen. Flere gange havde jeg problemer med at få udleveret morfin da jeg skulle dukke perdonligt op først og flere gange havde de først tid efter jeg ikke havde flere piller. Jeg fik 120mg depolan og 6-8x10mg morfin dak i døgnet og flere gange kold tyrker pga fejl fra systemet.. Til sidst kunne jeg ikke mere så det smadrede mig og jeg stoppede selv fra den ene dag til den anden med depot og en måned efter smed jeg alle de hurtigvirkende fra den ene dag til den anden . Jeg havde en lang periode med abstinenser og var mega syg. DET KAN IKKE ANBEFALES men ingen lyttede og jeg kunne ikke klare mere morfin. Jeg fortæller blot min historie hvis du ikke føler at de lytter på dig. Få evt en ekstra læge med på råd og stil krav. Det var jeg ikke god nok til og her 4 år efter er jeg stadig i samme båd. Har dog ikke rørt morfin siden og kommer aldrig til det igen. En rigtig udtrapningsplan er det rigtige valg og SÅ STÆRKT at du prøver at komme ud af det djævelskab .. Held og lykke <3


edit havde ikke læst alle svar inden jeg postede men fucking godt klaret !!! Keep it up ! :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2018 11:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2016 07:01
Indlæg: 41
STWOD skrev:
E-M du er fucking awsome! :gud: tak for en super opdatering!!
har du lært nogle tricks du vil dele (mht nedtrap og stop)
mvh STW


Tak :D Det der fungerede bedst for mig, da det var værst, var lange meget varme bade. Både i badekar og bruser. Det hjalp enormt på de værste abstinenser og gav en midlertidig ro i kroppen. Massage/berøring var også vildt godt, så blev mit nervesystem forvirret og abstinenserne aftog. Min mand masserede mine rystende/urolige ben meget! De første mange døgn efter jeg stoppede helt, sov jeg kun mens jeg lå i det varme vand i badekarret, eller når jeg fik massage. En anden sjov ting var, at det var som om over 2 års hormoner skulle ud på en gang, eller opstartes. Jeg fik virkelig meget sexlyst haha :eyes: Så sex hjalp også enormt på abstinenserne. Jeg tog THC olie for at holde det ud og det hjalp enormt! Havde aldrig prøvet det før, så havde nogle gevaldige kogere ind til jeg lærte at dosere det. En aften fik jeg det vildeste grineflip over, at jeg synes vores datter så sjov ud da hun spiste og jeg græd af grin. Jeg stoppede med THC 2 uger efter stop med morfin og det gik også fint. Ingen abstinenser herpå.

Udover disse tricks, så er stædighed og viljestyrke nok det vigtigste :hjerte: Der er ingen nem vej og man må bare holde ud. Det bedste er nok ikke at starte på det. Men jeg var som sagt heller aldrig psykisk afhængig, tør ikke at tænke på hvor svært det må være for jer der har den psykiske trang


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2018 12:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 sep 2018 11:09
Indlæg: 13
E-M skrev:
STWOD skrev:
E-M du er fucking awsome! :gud: tak for en super opdatering!!
har du lært nogle tricks du vil dele (mht nedtrap og stop)
mvh STW


Tak :D Det der fungerede bedst for mig, da det var værst, var lange meget varme bade. Både i badekar og bruser. Det hjalp enormt på de værste abstinenser og gav en midlertidig ro i kroppen. Massage/berøring var også vildt godt, så blev mit nervesystem forvirret og abstinenserne aftog. Min mand masserede mine rystende/urolige ben meget! De første mange døgn efter jeg stoppede helt, sov jeg kun mens jeg lå i det varme vand i badekarret, eller når jeg fik massage. En anden sjov ting var, at det var som om over 2 års hormoner skulle ud på en gang, eller opstartes. Jeg fik virkelig meget sexlyst haha :eyes: Så sex hjalp også enormt på abstinenserne. Jeg tog THC olie for at holde det ud og det hjalp enormt! Havde aldrig prøvet det før, så havde nogle gevaldige kogere ind til jeg lærte at dosere det. En aften fik jeg det vildeste grineflip over, at jeg synes vores datter så sjov ud da hun spiste og jeg græd af grin. Jeg stoppede med THC 2 uger efter stop med morfin og det gik også fint. Ingen abstinenser herpå.

Udover disse tricks, så er stædighed og viljestyrke nok det vigtigste :hjerte: Der er ingen nem vej og man må bare holde ud. Det bedste er nok ikke at starte på det. Men jeg var som sagt heller aldrig psykisk afhængig, tør ikke at tænke på hvor svært det må være for jer der har den psykiske trang

Mega fedt at vide jeg ikke er den eneste der tager lange varme karbade til hjælp mod abstinenserne, er enig med alt hvad du siger

_________________
Fuckt op på amfeta og diverse


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team