Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 03:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2017 11:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2017 09:38
Indlæg: 7
Hej, jeg vil høre, om nogen af jer har erfaringer med enten CBD eller HTC olie mod restless legs syndrom? Jeg har svært ved at finde ud af, om jeg skal tage thc eller CBD, hvilken dosis, kapsler eller olie... der er så mange ubekendte, og lægerne vil joniske vejlede mig..

Jeg har taget tramadol i fem år, og det er i forbindelse med udtrapning fra tramdol (tager nu kun 50 mg depot), at min tendens til at få "restless legs" er eksploderet. Jeg mærker det både i arme og ben. Og det holder mig vågen den halve nat, og giver meget meget dårlig søvn.. :(

Håber nogen kan hjælpe :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 11:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Hej LBH.
Hvor længe har du taget tramadol og i hvilke doser? Det kunne jo umiddelbart godt lyde som abstinenser og dermed ikke noget der som sådan behøves at blive medicineret for. Det skulle gerne gå over automatisk, når din krop har indstillet sig til ikke at få de doser opiater mere.

Hvordan går det med motion? Det kan have en stor gavnlig effekt ved RLS. Det samme kan undgåelse af koffein, nikotin og alkohol. :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Senest rettet af Khazim 25 aug 2017 14:26, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 12:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg tvivler på at det hjælper. Jeg vil foreslå benzoer eller sovepiller.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 12:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
Jeg vil foreslå at du går til lægen. Abstinenser er en ting, men hvis du har fået rigtig RLS (Restless Legs Syndrome), så er der medicin, der kan hjælpe - med mindre det er det du vil undgå?

http://pro.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/318157

En vurdering kan du få på søvnklinik. Med en sådan i hånden er lægerne måske mere villige til at lytte?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 18:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 dec 2016 18:38
Indlæg: 35
Hold dig fra bezoer eller sovepiller. Hvis du ønsker og tage en kold tyrker, så spring ud i det. Sovepiller vil bare erstatte dit tidligere forbrug. De har også abstinenser ligesom alt andet. Du vil opleve RLS i en uges tid, men det vil reduceres markant efter en 4-5 dage.

Et godt råd af egen erfaring, var et kogende varmt bad, enten i karbad eller brusebad. Sørg for at vandstrålen rammer de steder dine RLS anfald kommer. Det plejede slappe mine af. Læs evt min tråd hvis du ønsker.

Lykke med det champ, det en hård kamp, men satme også det værd tilsidst.

_________________
Timendi causa est nescire


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 21:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 aug 2017 09:38
Indlæg: 7
Tak for jeres svar. Jeg har taget tramadol i fem år, ca. 200 mg. Dagligt.

Mit problem er, at min uro i arme og ben kun er blevet forværret siden jeg gik med på 50 mg. Det er nu 17 dage siden, at jeg gik fra 100 til 50 mg. Men uroen peakede (foreløbigt) for et pr dage siden og i nat sov jeg næsten heller ikke. Når det er værst kan jeg slet ikke holde arme og ben i ro og heller ikke finde ro selvom jeg står op og forsøger at lave noget. Kan nærmest ikke være i min egen krop.

Jeg har haft problemer med RLS allerede inden jeg tog tramadol, så min frygt er, at jeg generelt lider af RLS og at det er ekstra slemt for mig nu, fordi tramadolen har taget meget af den ubehag :(

Er dog fast besluttet på, at jeg skal ud af tramadol. Skal bare finde den bedste vej...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team