Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2017 15:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Mit døgnbehandlingssted lærte mig at buprenopin -giver mig et liv befriet for næsten alle bekymringer,

Efter døgnbehandling kom jeg i kommiunes misbrugscenter. De havde dog svært ved at håndtere mig fordi jeg i forvejen havde job.

Jeg får 1. mg bupreopin/dag - og det er for lidt.- mener jeg skal op på ca. 2-4 mg pr dag

Og der er BUBE overalt, omkring 50kr for en 8 mg subutex pille og de kommer til din postkasse. Endda blilligere en jeg skal betale for dem på apoteket.

Overvejer at klippe ledningen til lægerne og bare få mit medicin leveret

Hvad synes ?




p


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 17:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Tjah, problemet at du efter et stykke tid har skabt en ny baseline som du ligger på for at have det godt eller normalt eller hvad du får ud af det. Så er du ligevidt men kræver nu 3-4 mg bupe om dagen for at fungere.

Hvis du køber det af firmaer som betaler skat i deres hjemland og i øvrigt ikke er scumbags kan jeg ikke se noget problem i at købe det selv. Udover at det er synd for systemet, men altså: fuck systemet. :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 17:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 10:35, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 01:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
"Mit døgnbehandlingssted lærte mig at buprenopin -giver mig et liv befriet for næsten alle bekymringer"

Aha, hvordan fik de helt præcist formuleret dét? Har selv lidt svært ved at tro på det, og det er desuden en løgn hvis de har sagt det.

Synes virkelig det er en kæmpe fejl at gå udenom lægerne. Hvis du vitterligt HAR brug for den medicin du synes du mangler, så skal der argumenteres for det over for dem og så må man håbe de er forståelige over for det, det andet du har gang i lyder som en undskyldning for at beruse sig resten af livet. Forresten, når bup-tolerancen (ligesom alt andet narko sjovt nok...) går op, bliver rusen mindre interessant, ISÆR for bup, efter min egne erfaringer.

Du er ude på glat is, lægerne giver dig medicin for at hjælpe dig med at slippe de piller, men hvis du selv vil blive ved med at poppe dem er det dit valg, men det er jo bare ærgeligt.

http://imgur.com/Q4xQ4Lp

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2017 17:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Ja det er mig der har skrevet tråde om min nedtrapning - som ikke endte så godt.

Og det er sgu at buprenopin'en forhindrer mig i at eksperimentere videre med opiater - og egentlig en god forsikring.
Det lykkes mig dog at smide benzoerne, men havde ikke i min vildeste fantasi troet, at det var så hårdt at komme ud af et opiat-misbrug.

Som jeg har det lige nu får jeg det dårligt bare af at snakke om nedtrapning.

Selvfølgelig er buprenopin ikke løsningen på et afhænginghedsproblem. Det var noget jeg selv fik ud af opholdet. Men det var vildt fedt at blive "normal" oven i hovedet.

Som buprenopin bruger har jeg det bedre end jeg har haft det i mange-mange år. Jeg tør/kan ikke begive mig ud i noget så traumatiserende som nedtrapning nu. Jeg har haft kræft 2 gange og nogle andre alvorlige sygdomme. Tænker også lidt, at det tager ca. 1. år at blive okay hvis man vælger/kan stoppe. Hvor lang tid skal man spilde på at have det ad røven til? - jeg er 50 år. Hvis jeg ryger i sygdom igen kan jeg tage hele røvturen forfra.

Går i intensiv terapi for at finde ud af hvad det egentlig er jeg vil.

Men det er da dejligt at høre andres mening. Er der andre som har været på burprenopin?

Synes jeg har læst at der stort set ikke flyttes tolerance når man bruger burprenopin. Om man tager 16 eller 32 mg er egentligt underordnet. De fleste burprenopine brugere kan stabiliseres på mellem 2-4 mg pr dag. Dog med en højere startdose. Prøv at Google "burprenopine - less is more"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2017 17:44 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Hvis du synes at du har et stabilt liv på buprenorphine lige nu, så synes jeg egentlig bare du skal fortsætte med at holde stilen. Virker det så virker det, og sådan nogle kampe bliver ikke vundet med et trylleslag, så bare hæng i :).

Fra en Bluelight tråd: "2mg and below allows the norbupe to take effect, not just the bupenorphine. More norbupe = more euphoria, "classic" opi effects, and pain relief. I also believe the antidepressant/anxiolytic action to be more prominent at dosages 2mg or below, as well as the stimulate-like effects. " - http://www.bluelight.org/vb/threads/624 ... eally-more

Tror ikke det har noget med tolerance at gøre, men mere at buprenorphine simpelthen udgiver mere "NORbuprenorphine" i sub 2-4mg doser, som vidst skulle være det der gør at bup egentlig er euforisk. Begynder man at overskride de 2-4mg bliver receptorene mættet og så er der ikke så meget mere rus at hente efter dét punkt.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2017 17:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Tak for god læsning fudge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2017 09:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Tænker faktisk, at jeg hellere vil være på nuværende dose buprenopin end jeg vil ryge 20 cigaretter om dagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2017 22:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Hey igen trappen. Jeg synes sgu, at det lyder fornuftigt i forhold til at holde sig buprenorphine. Når, eller hvis du en dag føler klar til at blive medicinfri, så er jeg sikker på du også har styrken. Du har kæmpet så meget i den sidste tid, så hvis der er noget du fortjener, så er det sgu ro og stabilitet, og det er lige præcis hvad bupe kan give.

Jeg er "desværre" også røget tilbage på bupe (subutex) og benzoer (i lave doser)
Jeg fik et tilbagefald på oxycontin fordi at jeg fik det værre og værre efter min afgiftning for et par måneder siden. Jeg oplevede forværret depression, angst, konstant indre uro, hurtig hjertebanken, kronisk træthed, konstant omtåget og svimmel osv. Da jeg til sidst oplevede milde hallucinationer oveni fik jeg simpelthen nok, og jeg tog et tilbagefald på opiaterne, og oplevede selvfølgelig at jeg fik det en anelse bedre. Det stak så lidt af med en god sjat oxycontin, morfin, tramadol, xanax, valium osv. Og jeg valgte derfor at komme over på subutex igen. Jeg har fået foretaget diverse undersøgelser og blodprøver i forbindelse med min forfærdelige tilstand, og i den forbindelse fandt vi ud af, hvad der med meget stor sandsynlighed skyldtes min tilstand, og det var en forstyrret skjoldbruskirtel som producerer alt for meget hormon, som så resulterer i at mit stofskifte var omkring 175 - 200% højere end det burde være. Nå, men lige nu kan man vel sige, at jeg bruger subutex som en slags antidepressiv og forebyggelse af opiat misbrug, og jeg bruger benzoerne i nogle relativt lave doser til at opnå den indre ro, som jeg ikke har haft længe. Jeg bliver heldigvis også medicineret for stoskiftet, og er til blodprøver og opfølgnings samtaler ofte for tiden, og det går heldigvis fremad! Det er også længe siden, at jeg har haft det så godt, som jeg har det i øjeblikket. Jeg tager i øvrigt 2mg subutex 3 - 4 gange i døgnet, det holder mig stabil. Husk også at mit stofskifte smider medicinen meget ud af min krop igen, og det er derfor nødvendigt for mig at redosere oftere end folk med lavt eller normalt stofskifte.
Beklager den lange smøre, synes bare lige at jeg ville fortælle om min situation, nu hvor vi har fulgtes lidt i vores afgiftninger her på forummet :)

Ønsker dig alt vel med stabiliteten. Og bliv endelig ved med at opdater :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 18:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Hey igen...

Nå, men vi er da lidt i samme båd.

Jeg regnede godt nok ikke med det var så svært at komme af opiater. Jeg har sært nok ikke lyst en benzoer. Men kan bare ikke fungere uden jeg får mine opiater.

Og man løser ikke problemerne "bare lige" - efter man er blevet "clean" tager det så vidt jeg ved et år inden man har det nogenlunde og ikke konstant tænker på drugs.

Bubrenopin er for mig ihvertfald en rigtig god forsikring mod at gøre noget dumt.

Jeg kender den med stofskiftet. Fik selv kræft i skjoldbruskirtlen - fik den fjernet. Inden da var den alt for stor og producerede for meget stofskiftehormon. Operationen gør helvedes nas - og det var efter de to operationer at jeg blev hooked på opiater. Benzoerne fik jeg smag for da jeg 4x 1 uge var spærret inde i "jod-kammeret" - et sted man sidder i isolation, fordi man stråler og er radioaktiv. Så kan man sidde der og tænke over sin sygdom.

Kom i går til at tænke på, at jeg faktisk hellere vil tage buprenopin end jeg vil ryge cigaretter.

Seriøst, så er det dælme længe siden jeg har haft det så godt som jeg har det nu.

Læste at det lykkes meget meget få at skibbe et opiat-misbrug, så jeg skal være på buprenopin i laaaaaang tid inden jeg gider forsøge igen.

Mit største problem er, at ingen rigtig gider se mit misbrug på 1 mg. Det er først et misbrug hvis man et over 2-4 mg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 18:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Og forresten - selv held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2017 07:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 okt 2017 06:35
Indlæg: 1
Hejsan - dette er kommentare om min egen nedtrapning fra metadon 80 mg over subuczone og nu til temgesic - min nuværende dosis er 3x0.4 mg temgesic . Mit forløb begyndte midt i maj måned 2017 - 80 mg metadon og et tomultarisk døgnforløb som jeg frivilligt forlod - på 5 mg metadon . Her i den fase fået en SUND respekt for metadon - som jeg selv mente at jeg kunne trappe ud SF over en hård weekend ! Det blev isteden til 3 måneders Max lidelse - så metadon er i mine øyne en af de dårligere medikamenter.
Jeg landede fint på 6 MG subuxzone - og tog den derfra - jeg er ikke i nogen form for døgnbehandling - men trapper ID «på gaden» kaldes det vidst. Jeg blev foreslået at trappe ned med 1 mg hver 4 dg fra de 6 mg subuxzone !!!! Det har på ingen måder været a walk in the park” “a piece of cake” eller på dansk bare uproblematisk !! Jeg opledevede dog en snert af håb da jeg landede på 2 mg og 1.6 mg - men så kom den ondeste - fase indtil nu 1.2 mg Fuck -
Mit råd vil være - 0,5mg subuxzone hver uge IKKE 1 mg pr gang - og nu 0,4 mg temgesic tidligst over 5 dg . Abstinenserne rammer mig ligesom med 24 timers forsinkelse .
Jeg vender tilbage


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2017 21:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
@trappen:

Det passer simpelthen ikke at det tager et år før at du er ovenpå igen. Har været igennem samme tur som dig selv - en del gange inden det lykkedes mig at smide alle stofferne. Har været clean fra stoffer og alkohol i over 3,5 år nu - still going strong.

Inden jeg kom i behandling mente jeg også at mit liv peakede og at jeg sagtens kunne fortsætte indtil jeg blev gammel på 80 mg metadon, for mente jo selv at jeg var frisk og frejdig.
Når du er i medicinsk behandling med enten opioid substitution eller benzoer er det utrolig svært at forstå hvor påvirket man egentlig er af det.
- Jeg selv, og alle de clean venner der har været samme tur igennem som jeg selv har i hvert fald samme oplevelse.

Håber ikke du cutter forbindelsen til misbrugscenterets læge. Du burde presse mere på for at få noget mere terapi, i stedet for mere medicin.

Alt godt herfra :hjerte:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team