Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 23:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 sep 2017 16:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2010 16:30
Indlæg: 29
Jeg er for nyligt blevet diagnosticeret med angst og depression. Det har jeg haft de sidste par år, og siden jeg mistede min hund for 4 uger siden, har mit liv været kaos. Det fik mig til at indse at jeg skulle have hjælp…

Jeg er meget glad for cannabis, og indimellem haft perioder hvor mit forbrug af kodein, cannabis, og alkohol har været lidt for meget. Kodein er jeg stoppet med, men jeg har svært ved helt at give cannabis op. Jeg synes ikke selv at jeg har et misbrug, og jeg ryger det ikke hver dag mere. Jeg bruger som en måde at slappe af på i weekenden. Jeg er glad når jeg er skæv, jeg har ingen bekymringer, og det er en af de få steder hvor jeg kan slappe helt af.

Lægerne mener at det er noget skidt, om jeg så ryger en gang om ugen, eller hver dag, har givet mig Oxazepam, mod angstanfaldene. Jeg ved at der er mange herinde der har meget erfaring, og har prøvet det samme, og jeg har brug for noget hjælp…


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2017 18:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hvis jeg var i din situation havde jeg ikke fulgt lægens anvisning ift. oxazepam, men fulgt min egen intuition og gjort det jeg følte bedrede min tilstand. Samtidigt ville jeg i takt med anfaldende forsøge at bearbejde hvad end anledning de udarter sig af.
Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2017 20:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Jeg er helt enig med Alf'n i at Oxazepam for dit tilfælde er en møgdårlig idé. Oxazepam og andre benzodiazepiner gør din depression værre. Videnskabelige studier har påvist det. Det kan jeg selv sige god for. De trækker en længere ned i hullet, og forværre ens psyke. Selvom Oxazepam her og nu kan virke behageligt og lindrende, har det en rebound effekt. Mange læger er ikke klar over det.
Et misbrug definere ikke at man nødvendigvis tager sit stof hver dag. Man kan derimod konkludere noget ud fra hvad motivationen for indtaget er, og hvor ofte det hænder.
Stoffer kan være enormt effektive til at flygte og trøste sig selv. Livet kan sommetider være bittert og hjerteskærende, og tager man så lidt stof kan bekymringer og negative tanker trækker sig i baggrunden. Men uanset hvor meget man sniffer, ryger, indsprøjter, spiser eller drikker og uanset hvor mange dage man fortsætter - så forsvinder ens smerte og udfordringer ikke af sig selv. Du bliver derfor nød til at prøve at skabe noget bevidsthed om hvad du forsøger at fornægte via stofferne. Og ja, du for helt sikkert brug for hjælp. Den slags er kritisk og man kan ikke bare køre noget selvterapi. Du er nød til at tale face to face med folk. Håber du kan trække noget brugbart ud af min besked. Jeg lover dig for, at du kan gøre dig fri for din depression og slippe for at være nødtil bedøve og beruse dig selv. Det hele starter med erkendelser over for sig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2017 21:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 okt 2010 16:30
Indlæg: 29
Jeg er kommet videre siden sidst. Er faktisk lige startet i et psykiatrisk behandlingsforløb, og det har været virkelig rart at få talt det ud med nogle psykologer, og folk der har tid til at lytte. Jeg sidder stadig lidt fast mht. rusmidlerne. Kodein er stadig en gang eller to om ugen, det samme med cannabis. Jeg har været ærlig med mig selv, og jeg synes ikke selv jeg har et problem med cannabis, men kodein er lidt sværere... Jeg arbejder videre med det, og er opsat på at skære det ud af mit liv.

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2017 06:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team