Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 21 sep 2017 09:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 sep 2008 19:05
Indlæg: 50
Hej Familiefar. Opløftende læsning.
Kan ikke rigtig relatere, da jeg ikke har brugt før selv. Men ville bare give en kommentar med på vejen.
Hvor er det bare sejt gået!
Håber du klarer den stadig. Er du begyndt at arbejde lidt igen?

:rocking: rock on dude!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 21 sep 2017 20:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Yep jeg er så småt begyndt at arbejde igen og energien vender laaangsomt tilbage. Jeg er stadig sindssygt træt hele tiden og skal presse mig selv til alt, men for hver dag der går får jeg en lille smule mere energi....


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 21 sep 2017 20:19 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Bare vent når foråret rammer er du længe oppe på fuld styrke og igang i fittness og alt muligt :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 21 sep 2017 20:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Puha....der er langt til det bliver forår....


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 21 sep 2017 20:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Nu skrev jeg også længe oppe - underforstået at energien længe er kommet tilbage :)
Du skal bare blive ved at gøre det du gør så kommer det helt af sig selv.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 22 sep 2017 08:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Jamen så vil jeg fortsætte kampen og vente på at jeg får min energi tilbage....Nu har jeg et dejligt billed i hovedet af et kommende forår fyldt af energi og uden dope...tak for det!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 08 okt 2017 15:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Puha.....skulle til forældedag den 24/9 og fandt endnu en pille og faldt i efter 16 dagen uden. Dagen efter hos lægen og få en kasse...siden har jeg taget ca 40mg om dagen med et par enkelte dage helt uden...tog min sidste pille fredag kl 15....igår var mellemsvær....idag bedre...hold nu kæft det her stof tager røven på en....Jeg nægter simpelthen at overgi mig til det her stof igen.
Op på hesten og tænker at de 16 dage ikke er spildte, da jeg har det klart bedre allerede her på anden dagen.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 08 okt 2017 17:49 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er nemlig rigtigt op på hesten igen :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 09 okt 2017 11:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Ja opiater er sådan noget for-fucking pulet lort.

Det er meget få mennesker der i virkeligheden kan slippe. Men supersejt at du forsøger at blive clean.

Det skal nok lykkes.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 10 okt 2017 20:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 maj 2017 21:28
Indlæg: 11
Kære familiefar. Har ik læst hele tråden, men noget af det, og på et tidspunkt troed jeg sg... lige at du var min mand!!!! Vi er en familie med 3 børn, og hans startede ogs som smertestillende ifbm en operation i marts 17 og han trapper med på suboxone nu på misbrugscenteret ... vi har haft nogle voldsomme kollisioner og skal til at flytte hver til sit. Vi har begge en fortid i misbrugsmiljøer og den slags, men er meget forskellige. Han var til downers og isolation, jeg var til det modsatte og fest. Nå, ja, respekt for din vilje! Det betyder alt! Styrke herfra!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 10 okt 2017 21:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2017 21:57
Indlæg: 154
Man skulle stifte en lille forening af familiefædre der kæmpe med dope..

Så kunne vi mødes over et glas piller i ny og næ.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 02 nov 2017 01:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Familiefar - er du der? Går det fremad? Gi lige en status! Du er sej og det skal nok lykkes.

Mit bidrag er lidt mere på længere sigt.

Det jeg vil bidrage med er mikrodosering med pscilocybin svampe eller alternativt en session med frømedicinen 5-meo-dmt. Svampene er milde med fantastiske antidepressiv og energi effekt. Frømedicin er en totaludrensning, ego død og genfødsel. Et kropsligt og mentalt reboot som er svært at sætte ord på. Men skal giften og psykologien helt ud af kroppen er der her det vildeste redskab.

Er du interesseret så send mig en pb - så kan jeg fortælle mere om det og evt hvor den slags foregår henne...

Alt det bedste herfra. Ja, lad os nyde vores drugs - det er fedt - men nogle gange er der også lige en pris vi skal betale, oprydningsarbejde der skal gøres og ting der skal styr på, så vi ikke mister det fine og værdifulde i vores liv.

//kemiskro


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 02 nov 2017 09:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har ikke læst hele tråden, men så ret hurtigt at NA blev nævnt som en mulig vej at gå. Jeg synes virkelig man skal overveje at tage til et misbrug center med en anden strategi hvis man har muligheden for det. NA hjælper da sikkert nogen få, men deres behandlingsstrategi har ingen evidens og i nogle tilfælde får man det værre af at gå der. Det er i hvert fald hvad jeg har hørt fra flere personer som arbejder hos Gadejuristen, Mændenes hjem og lign. organisationer som er helt tæt på de mest udsatte københavnere.

Grunden til at det kritiseres er at de gør mere ud af at gøre folk clean end at give folk værktøjer til at håndtere de fysiske og psykiske smerter som et stofbrug ofte er katalyseret af. Man kan sige de mener at stofferne er roden til alt ondt, hvor det nok ofte er sådan at der er noget der gør ondt og stofbrugeren bruger så stoffer til en form for selvmedicinering. I kognitiv terapi og andre mere evidensbaserede behandlingsformer forsøger man ikke at fjerne stofferne for enhver pris, men derimod at give stofbrugeren adgang til værktøjer der giver et godt liv. Det er i mine øjne først når man har disse værktøjer at man kan smide et misbrug på hylden. Ellers ender man bare med at genoptage misbruget eller skifte det ud med et andet misbrug.

Jeg ved godt der er nogen herindefra der har haft succes med NA, men på et generelt plan er der bare større succes rate med andre behandlingsformer. Det hænger selvfølgelig også sammen med at NA er anonymt og at det er svært at forske i succesraten, men sålænge stoffrihed er mere vigtigt for dem end brugernes gode liv så fråråder jeg dem.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 05 jan 2018 22:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Mmmm.....det gik ik lige så godt med at stoppe på Oxy....jeg har siden oktober været på 80mg om dagen suppleret med ryge heroin og overvejer kraftigt at henvende mig hos et misbrugscenter for at få hjælp, da jeg ikke kan klare en kold tyrker. Kan man få hjælp til afgiftning/døgnbehandling? Hvordan er det med burprenopine eller metadon, hvordan virker det iforhold til Oxy...kan man bruge det til nedtrapning? Skal man afgiftes før det bruges? Hvor mange mg har jeg brug for?
Jeg vil egentlig helst bare afgiftes og så tá den derfra og ikke skifte til en anden afhængighed. Er det lige så svært at stoppe med burprenopine eller metadon som Oxy?
Håber at der er nogen som kan hjælpe.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 jan 2018 14:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Familiefar skrev:
Mmmm.....det gik ik lige så godt med at stoppe på Oxy....jeg har siden oktober været på 80mg om dagen suppleret med ryge heroin og overvejer kraftigt at henvende mig hos et misbrugscenter for at få hjælp, da jeg ikke kan klare en kold tyrker. Kan man få hjælp til afgiftning/døgnbehandling? Hvordan er det med burprenopine eller metadon, hvordan virker det iforhold til Oxy...kan man bruge det til nedtrapning? Skal man afgiftes før det bruges? Hvor mange mg har jeg brug for?
Jeg vil egentlig helst bare afgiftes og så tá den derfra og ikke skifte til en anden afhængighed. Er det lige så svært at stoppe med burprenopine eller metadon som Oxy?
Håber at der er nogen som kan hjælpe.


Det er jeg ked af at høre. Vil klart anbefale dig at tage kontakt til et misbrugscenter og få noget prof hjælp! Har selv lige fået et tilbagefald efter 2-3 år uden metadon. Buprenofin og metadon har begge lange halveringstider, så abstinenserne er langvarige. For mit vedkommende var overgangen fra metadon til suboxone meget lige til. Dog skal man lige have et par dages kold tyrker imellem, og afgiftes inden man kan gives buprenofin. Metadon vil jeg fraråde, da jeg tog det endte jeg med at få totalt shut down på egenproduktion af testestoron, hvilket gav nogle rigtig nasty hormonrelaterede bivirkninger. Både kropslige og psykiske. Efter at være på buprenorfin i lidt tid blev min hormonbalance helt normal igen. Så hvis du vil på substitutionsmedicin vil jeg klart anbefale buprenorfin (subutex/subuxone). De forhindrer også tilbagefald til de hårdere opioider, da de blokerer for receptorerne.
Hvor mange mg du har brug for bør du diskutere med en læge, evt. en der er tilknyttet misbrugscenter. De vil nok trappe dig langsomt op under observation, indtil de kan se at du er abstinensfri.

Men du kan jo også bare, som du selv skriver, lave en direkte udtrapning af oxy. Så sparer du besværet ved at skifte præparat, hvilket i sig selv kan være rigtig hårdt.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 jan 2018 15:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej familiefar! :hjerte:
godt at du er her :)
suboxone og metadon bliver rigtigt ofte brugt til at trappe ud på.. -imo jo kortere tid jo bedre, da det jo er opioder :) -er selv på suboxone på 3. år og det kan ikke anbefales herfra at være på det så lœnge!! :/
buprenorfin er (hvad jeg ved) nemmere at komme af end metadon, men det er jo også 2 forskellige stoffer..
ang. misbrugscenter: lav en aftale, så skal man for det meste lœgge en urin-prøve og være stof-afholdende i mindst 24timer, før der gives et substitut.. så finder man XX-mg sub. der sammen med en sygeplejerske/læge..
-alt efter din situation så kan de godt sende dig til døgnbehandling, hvis det er dit ønske og det er muligt..
Hvordan går det eller med dig?..

skriv herinde, jeg vil gerne hjœlpe dig så godt jeg kan!
-alt godt herfra
mvh STW
edit: ^shambala kom først og siger det godt, syntes jeg^

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 jan 2018 16:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Tak for svar
Egentlig heller jeg til bare at trappe helt ud af Oxy uden brug af sub....jeg er holdt op med at knuse pillerne og kan holde mig nogenlunde rask på 2x20mg depot Oxy. Men jeg ved at herfra er det svært at skære mere ned og koldtyrker har jeg altså osse svært ved. Hvis jeg alligevel skal være abstinent et par dage inden overgang til sub...så kan jeg lige så godt fortsætte en kold....Er det lettere kortvarigt at bruge subutex? Er kortvarigt brug af subutex lettere at trappe ud af end fra Oxy? Jeg har ikke tænkt mig at komme på varigt subutex.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 jan 2018 17:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
På den realitiv lille dosis 2*20 vil jeg foreslå kratom i 10-14 dage. Bare hop af, tag første dosis når du ikke kan holde abstinenser ud mere. Du bør vente 16-36 timer efter stop af oxycontin til indtagelse af Kratom. Det er letteste måde.

Du skal stoppe med kratom efter endt udrykning.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 jan 2018 17:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Hej Familiefar.

Er ked af, at høre om dit tilbagefald. Hvis jeg må spørge, kender du så årsagen til tilbagefaldet?
Jeg tænker på, det må være vigtigt at kende til årsagen, og medregne den i den fremadrettede rehabilitering mod at blive clean, for at mindske risikoen for yderligere tilbagefald.

Alt held og lykke herfra.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oxy stop
Indlæg: 06 jan 2018 17:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2017 14:45
Indlæg: 59
Tror årsagen var at jeg havde piller liggende og så en dag mente at jeg godt lige kunne tage en enkelt....derfra kom jeg hurtigt op på de 80mg.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 133 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team