Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 23:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 okt 2017 21:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Nu er det sådan at jeg er født med hul i hjertet, det har ikke lukket sig i takt med jeg er vokset. Jeg oplever ingen problemer, med det i forhold til sport, eller noget i hverdagen. Jeg har ikke kunnet finde forskning i det i forhold til med stoffer, men ville høre om der var nogen der vidste noget i forhold til risiko for ting der kunne ske. Diagnosen er Perimembranøs VSD, og er ikke hæmodynamisk betydende.


Ved ikke om det er placeret under det rigtige emne ;)

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2017 21:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
det havde måske været meget god info at dele i din tidligere tråd: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 32#p714032

angående denne her tråd kan jeg ikke svare dig, men jeg kunne forestille mig at det nok ikke er så smart at lege med stoffer, da mange af dem påvirker hjertet til en hvis grad. håber der er nogle andre herinde, som måske kan hjælpe dig med nogle svar, følger lige med.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2017 22:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Det andet er gået over, det var dog heller ikke hjertet men ja det burde jeg nok have skrevet ;)

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2017 12:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Som du nok ved, leder din tilstand til at blod kan presses fra venstre til højre hjertekammer. Det betyder at trykket i højre side stiger, da trykket i venstre side dels er langt højere (det skubber jo blod rundt i hele kroppen, højre side skubber det 'blot' gennem hjertet) og da mængden af blod i højre kammer stiger (fordi blod fra venstre kammer presses ind)
Resultatet er, at du er mere disponeret for pulmonal arteriel hypertension - forhøjt blodtryk i det lille kredsløb (hjerte - lunger - hjerte). Da du er i den mindre alvorlige gruppe, sker der nok ikke alverden ved at være påvirket af stoffer akut.

Hvad der dog formodentlig sker er, at du er disponeret for komplikationer hvis dit blodtryk stiger meget som følge af stoffer. Dertil er det en tilstand der må forventes at blive gradvist værre med alderen, hvorfor diverse komplikationer kun bliver langt mere sandsynelige ved stofbrug - herunder bla. pulmonal arteriel hypertension.

https://pro.medicin.dk/sygdomme/sygdom/318356


Som en side note, er der virkelig ikke behageligt at læse pink skrift på okker-gyldenbrun baggrund.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2017 22:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Salsen, nu har du jo prøvet MDMA før og ud fra din triprapport at dømme havde du det dejligt :wink: .

Jeg ved det er træls at få det svar, at du bare skal holde dig fra stoffer. Det er det samme som lærerne sagde i skolen, og hvem af os hørte efter det? Så hvis du alligevel gør det, så sørg i det mindste for ALTID at have styr på hvor meget du tager, og så lad være med at tage for meget!
Mht. MDMA bør du i min optik aldrig gå over 100 mg og måske mindre. Lyt til din krop og find det sted der er godt for dig. Jeg selv behøver ikke at tage mere end de førnævnte 100 mg for at være skudt helt ud i ekstase land :eyes:
Det at være nørdet med sine stoffer og gå op i dosseringer er super sexet. Og du kan passende lærer alle dine narkovenner at veje deres drugs, når du viser dem din smarte lille 0,001 g vægt.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2017 20:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2015 12:08
Indlæg: 27
Jeg kan desværre ikke svare dig, men af ren undren og nysgerrighed bliver jeg nødt til at spørge: hvorfor har du ikke fået syet hullet sammen? Jeg har selv haft hul i hjertet og blev opereret som otte-årig. Mig bekendt vokser hullet sig større med tiden, og i mit tilfælde skulle det bare lukkes hurtigst muligt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 13:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
milkfortheblack skrev:
Jeg kan desværre ikke svare dig, men af ren undren og nysgerrighed bliver jeg nødt til at spørge: hvorfor har du ikke fået syet hullet sammen? Jeg har selv haft hul i hjertet og blev opereret som otte-årig. Mig bekendt vokser hullet sig større med tiden, og i mit tilfælde skulle det bare lukkes hurtigst muligt


Tror ikke det var stort nok vist, men er ikke helt sikker og kan nada finde i jounaler desværre

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 13:38 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Fanny skrev:
Hej Salsen, nu har du jo prøvet MDMA før og ud fra din triprapport at dømme havde du det dejligt :wink: .

Jeg ved det er træls at få det svar, at du bare skal holde dig fra stoffer. Det er det samme som lærerne sagde i skolen, og hvem af os hørte efter det? Så hvis du alligevel gør det, så sørg i det mindste for ALTID at have styr på hvor meget du tager, og så lad være med at tage for meget!
Mht. MDMA bør du i min optik aldrig gå over 100 mg og måske mindre. Lyt til din krop og find det sted der er godt for dig. Jeg selv behøver ikke at tage mere end de førnævnte 100 mg for at være skudt helt ud i ekstase land :eyes:
Det at være nørdet med sine stoffer og gå op i dosseringer er super sexet. Og du kan passende lærer alle dine narkovenner at veje deres drugs, når du viser dem din smarte lille 0,001 g vægt.

Hilsen Fanny


Sidst jeg tog det har det nok været omkring mellem 150-180 vil jeg gætte på, redosede 2 gange, første gang nok omkring de 100, tror dog også det var lorte mdma, tog lidt "langtid" før det kickede ind nok omkring 1 time og 10-20 min. Ja skal have skaffet mig en vægt :D

_________________


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 13:50 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jul 2017 19:09
Indlæg: 41
Randomname skrev:
Som du nok ved, leder din tilstand til at blod kan presses fra venstre til højre hjertekammer. Det betyder at trykket i højre side stiger, da trykket i venstre side dels er langt højere (det skubber jo blod rundt i hele kroppen, højre side skubber det 'blot' gennem hjertet) og da mængden af blod i højre kammer stiger (fordi blod fra venstre kammer presses ind)
Resultatet er, at du er mere disponeret for pulmonal arteriel hypertension - forhøjt blodtryk i det lille kredsløb (hjerte - lunger - hjerte). Da du er i den mindre alvorlige gruppe, sker der nok ikke alverden ved at være påvirket af stoffer akut.

Hvad der dog formodentlig sker er, at du er disponeret for komplikationer hvis dit blodtryk stiger meget som følge af stoffer. Dertil er det en tilstand der må forventes at blive gradvist værre med alderen, hvorfor diverse komplikationer kun bliver langt mere sandsynelige ved stofbrug - herunder bla. pulmonal arteriel hypertension.

https://pro.medicin.dk/sygdomme/sygdom/318356


Som en side note, er der virkelig ikke behageligt at læse pink skrift på okker-gyldenbrun baggrund.


Det var til hjælp, så faktisk skal jeg nok bare være mere opmærksom (selvfølgelig) og måske danse lidt mindre/mildere?

_________________


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team