Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 apr 2024 00:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 nov 2017 13:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2015 12:08
Indlæg: 27
Hej alle

For en lille uge siden havde jeg min første oplevelse med MDMA. Vi sad sammen tre venner, hvor af de to har taget MDMA mange gange og har rimelig godt styr på doser, erfaring med stoffet osv. Da min ven målte op spurgte han både til min højde og vægt, og jeg fik også væsentligt mindre end han og min anden ven gjorde. (jeg mener jeg fik 70mg)

Ca 15-20 minutter efter vi har indtaget MDMA'en, bliver jeg fuldstændig overvældet af summen inde i kroppen. Mine fingre summer og især inde i hjernen. Min hjerne summer vildt meget (forestil jer det der sort/hvid kriblekrabler der kommer på en tv-skærm, der ikke virker). Sådan føltes det inde i mit hoved. Derudover har jeg også kvalme (vi opløste det i vand og drak det - min umiddelbare forståelse er at kvalme og opkast er rimelig normalt, når man drikker det?). På vej over til toilettet kunne jeg overhovedet ikke holde balancen. Jeg havde det også som om jeg svævede henover gulvet. Jeg fik sat mig ned og sad i 10 minutters tid (føltes som meget længere!). Kvalmen forsvandt og så fik jeg det skide godt efterfølgende.

Lige i starten var jeg sgu alligevel lidt paranoid. Mine venner der havde aldrig selv oplevet dét jeg oplevede og havde heller ikke set den reaktion hos andre. Jeg ville lige høre om der er nogen der har prøvet at have sådan en rimelig intens summen inde i hjernen/hovedet, når den første "bølge" af MDMA'en rammer? Hvis det er fordi jeg tog for meget, er det jo lige noget jeg skriver mig bag øret, hvis jeg skal prøve det igen en anden gang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2017 14:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg kender godt denne summen inde i hovedet. Den lyder ligesom et fjernsyn, der ikke er indstillet på en kanal, men den har en lysere tone. "Sitren" er et bedre ord. Det er ganske almindeligt at stoffer har denne bivirkning. Men jeg bemærker det som regel ikke under selve trippet. Det bliver først et problem bagefter, når jeg skal sove. Nogle gange kan jeg ikke falde i søvn, fordi det sitrer inde i hovedet.

70 mg. MDMA kan ikke være for meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2017 18:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2015 12:08
Indlæg: 27
Enspænderen skrev:
Jeg kender godt denne summen inde i hovedet. Den lyder ligesom et fjernsyn, der ikke er indstillet på en kanal, men den har en lysere tone. "Sitren" er et bedre ord. Det er ganske almindeligt at stoffer har denne bivirkning. Men jeg bemærker det som regel ikke under selve trippet. Det bliver først et problem bagefter, når jeg skal sove. Nogle gange kan jeg ikke falde i søvn, fordi det sitrer inde i hovedet.

70 mg. MDMA kan ikke være for meget.


Sitren er også et godt ord - men jeg synes ikke jeg hørte nogen lyde, jeg kunne bare mærke det sitrede inde i hovedet, især lige bag panden :eyes:
Hehe, nej jeg synes også det virker urealistisk at 70mg skulle være for meget, men better safe than sorry, så ville da lige spørge herinde alligevel :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 10:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det er ualmindeligt at man får kvalme og kaster op på MDMA. Det er kun sket én gang for mig. Drikker du øl til? Det er bedst bare at drikke vand.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 11:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Enspænderen skrev:
Det er ualmindeligt at man får kvalme og kaster op på MDMA. Det er kun sket én gang for mig. Drikker du øl til? Det er bedst bare at drikke vand.


Hvad snakker du om? :o MDMA har en kraftig stimulering af Serotonin, som meget hurtigt kan udløse kvalme og opkast?
Det er måske heller ikke super klogt kategorisk at afvise 70 mg som "for meget". Husk nu på at folk er forskellige, hvilket selvfølgelig betyder at folk reagerer forskelligt på forskellige stoffer samt doser.

@milkfortheblack
Jeg har ikke selv oplevet de ting du oplever, men umiddelbart lyder det som om at MDMA påvirker dig markant mere end andre. Det er nok noget du skal tage hensyn til i fremtiden, hvis du vælger at fortsætte med at eksperimenterne med MDMA.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 12:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Prøv 120-130mg næste gang på tom mave og jeg lover dig at du får en helt anden oplevelse med stoffet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 12:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Rubeus: er det noget du kan uddybe??.. :roll:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 18:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ikke lyt til Rubeus. Hvis man får det mærkeligt af en lav dosis ville det være dumt at næsten fordoble. Tror umiddelbart bare du havde lidt angst overfor situationen. Synes altid man bliver lidt nervøs i starten. Især på mdma, svampe og lsd. Tror den ligger i at man ikke kan vide hvad der kommer til at ske. Måske læs mere op på stoffet selv. Istedet for kun at få info gennem dine kammerater.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 18:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2015 12:08
Indlæg: 27
Hector Salamanca skrev:
Ikke lyt til Rubeus. Hvis man får det mærkeligt af en lav dosis ville det være dumt at næsten fordoble. Tror umiddelbart bare du havde lidt angst overfor situationen. Synes altid man bliver lidt nervøs i starten. Især på mdma, svampe og lsd. Tror den ligger i at man ikke kan vide hvad der kommer til at ske. Måske læs mere op på stoffet selv. Istedet for kun at få info gennem dine kammerater.



Jeg havde skam også læst nogle triprapporter/andre første gangs-oplevelser med MDMA, og læst HR-tråden herinde + nogle på engelsk - men var selvfølgelig lidt nervøs alligevel, som man jo nok altid er første gang. Jeg har bare ikke læst om nogen der har oplevet samme summen som jeg fik, og det var nok det der skræmte mig lidt. I hvert fald har jeg ingen planer om at tage en højre dosis :D dagene efter havde jeg det også helt fint. Var lidt sløv næste dag og havde ikke rigtig nogen appetit i 2-3 dage efter, men jeg havde ingen nedtur eller andre ubehagelige følelser

@Enspænderen: drak intet alkohol, kun appelsinjuice, vand og lidt faxe kondi


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 nov 2017 19:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Rubeus skrev:
Prøv 120-130mg næste gang på tom mave og jeg lover dig at du får en helt anden oplevelse med stoffet.

Det var da godt nok et af årets værste råd

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2017 15:30 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2014 15:50
Indlæg: 20
Jeg har aldrig selv oplevet sitren i hjernen på MDMA, men opkast fornemmelsen rammer mig hver gang jeg tager det.
Tror det skyldes det ekstreme bodyload som man kan få ved comeup, hvilket også er grunden til at jeg tager det meget sjældent.
De første 20 min af en MDMA rus skal bare overståes for mig, men efter det er gået over så er det bare lutter lagkageeufori 8)

_________________
"Et godt trip er en sund sjæls reaktion på et sygt samfund"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2017 13:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 maj 2015 12:08
Indlæg: 27
Jeg havde tømmermænd og nok fået ca 6 timers søvn dagen før, og havde ikke fået spist så meget i løbet af dagen. Har jo læst at man helst ikke skal spise for meget før man tager mdma, men tror i søvnmangel og (meget) tom mave spillede ind ift den meget intense følelse da mdma'en ramte?
(Havde spist en lille sandwhich til morgenmad og nok ca 50g pasta en tre timer før jeg indtog mdma'en). Har googlet en hel del, men har ikke kunne finde noget der matcher mine oplevelser)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team