Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 22:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2018 00:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 13:24
Indlæg: 26
En abstrakt men konstant nærværende panik-før-lukketid-agtig følelse på næsten alle planer at mit slut-20'erne liv. Føler at tiden speeder hurtigere og hurtigere afsted, og at der en masse potentiale og muligheder jeg ikke har fået udnyttet, og sandsynligvis heller ikke når at gøre noget ved, mens jeg er ung nok til det. Det kan lamme mig ret meget nogen gange, når det lige rammer.

Hjælper ikke på det, at en af mine største nemesis er overspring/udsættelse, som gør at jeg bruger alt for meget tid i et mentalt dødvande, hvor jeg ikke rigtig kommer videre med de ting der er vigtige for mig, men heller ikke rigtig får slappet af og ladet op. Arbejder med denne uvane, men det er godt nok svært, da det har stået på stort set hele mit liv.

I det mindste har jeg ikke været så hårdt ramt af vinter-deprihed i år, hurra for det. Så kan man da lidt bedre holde ud at være til stede i sit liv, og prøve og ændre det til det bedre, end når man har det der "skal-lige-om-på-den-anden-side-af-28.-februar" mindset!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2018 23:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 05:45
Indlæg: 87
Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
En af mine bedste venner og bandmate har lige fået aggressiv hjernekræft, Min fætter har lige begået selvmord. Jeg sover på et gulv i et øvelokale og har ingen penge. Jeg har fået en sød kæreste, men jeg kan åbenbart ikke finde ud af at være i et forhold. Jalousi og dysfunktionelle mindloops finder altid en vej, uanset hvor loose og cool, jeg bilder mig selv ind at jeg er. Jeg sover aldrig før 5.00 og har et stort dagligt forbrug af Peter Belli tobak. Mit selvbillede er helt fucked for tiden. Jeg kan ikke finde ud af hvem jeg er, eller burde være. Jeg har svært ved sociale situationer, føler ikke længere at jeg har noget relevant at sige, men jeg kan heller ikke finde ud af at være alene. Eneste der hjæper er en god omgang breakcore!

Nogle der ved hvordan man forbliver glad over en længere periode, og har et lykkeligt problemfrit forhold? lol :)

Pas på jer selv derude venner! Gå med fred.

_________________
Døden er kun begyndelsen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2018 17:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
SpotlessMind skrev:
En abstrakt men konstant nærværende panik-før-lukketid-agtig følelse på næsten alle planer at mit slut-20'erne liv. Føler at tiden speeder hurtigere og hurtigere afsted, og at der en masse potentiale og muligheder jeg ikke har fået udnyttet, og sandsynligvis heller ikke når at gøre noget ved, mens jeg er ung nok til det. Det kan lamme mig ret meget nogen gange, når det lige rammer.

Hjælper ikke på det, at en af mine største nemesis er overspring/udsættelse, som gør at jeg bruger alt for meget tid i et mentalt dødvande, hvor jeg ikke rigtig kommer videre med de ting der er vigtige for mig, men heller ikke rigtig får slappet af og ladet op. Arbejder med denne uvane, men det er godt nok svært, da det har stået på stort set hele mit liv.

I det mindste har jeg ikke været så hårdt ramt af vinter-deprihed i år, hurra for det. Så kan man da lidt bedre holde ud at være til stede i sit liv, og prøve og ændre det til det bedre, end når man har det der "skal-lige-om-på-den-anden-side-af-28.-februar" mindset!


+ 1


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2018 21:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
SpotlessMind skrev:
En abstrakt men konstant nærværende panik-før-lukketid-agtig følelse på næsten alle planer at mit slut-20'erne liv. Føler at tiden speeder hurtigere og hurtigere afsted, og at der en masse potentiale og muligheder jeg ikke har fået udnyttet, og sandsynligvis heller ikke når at gøre noget ved, mens jeg er ung nok til det. Det kan lamme mig ret meget nogen gange, når det lige rammer.

Hjælper ikke på det, at en af mine største nemesis er overspring/udsættelse, som gør at jeg bruger alt for meget tid i et mentalt dødvande, hvor jeg ikke rigtig kommer videre med de ting der er vigtige for mig, men heller ikke rigtig får slappet af og ladet op. Arbejder med denne uvane, men det er godt nok svært, da det har stået på stort set hele mit liv.

I det mindste har jeg ikke været så hårdt ramt af vinter-deprihed i år, hurra for det. Så kan man da lidt bedre holde ud at være til stede i sit liv, og prøve og ændre det til det bedre, end når man har det der "skal-lige-om-på-den-anden-side-af-28.-februar" mindset!


Har du overvejet at meditere? Eller gøre noget der er betydningsfuldt for dig, hvor du får slappet af (hobbyer)? Som du selv nævner er det blot en (u)vane, og vaner kan ændres. Har selv været der, har selv ændret mine vaner både den ene og den anden vej, men min pointe er, at det slet ikke er umuligt.

@Anarchobase har du overvejet at få professionel hjælp? Og er Peter Belli tobak hash? ^^ Du lyder til lidt at være ramt af angst og en form for generel nedtur. Tag det seriøst og få snakket med nogen om det. Dog tror jeg aldrig, at du vil oplevet et lykkeligt problemfrit forhold lol. Men du vil helt klart kunne arbejde dig hen imod det. Fordybelse i ens hobbier synes jeg dog ofte hjælper.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2018 22:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jan 2018 21:01
Indlæg: 5
jeg har været i østen i 1 mdr. så kæmper med alkoholdabst. / og for det ikke er løgn røg jeg på hospitalet i doha med de abst. !! hvor de gav mig drop med morfin sagde de. jeg har aldrig fået mofin før i armen . ca 20 timer og kunne så flyve videre hjem ....har i noget kendskab til abst. fra mofinen ?? for nu har mine alkoholdabst. varet 8 dage så der må også være noget fra morfinen .....uholdligt til trods for jeg har mine vanlige oxepax 2 om dagen ...har øget til 4 tager det ikke helt. byd ind med lidt hjælp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2018 18:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 nov 2011 23:11
Indlæg: 167
Geografisk sted: København
Der skal altid lægge en udtrapningsplan ved opstart af benzodizipiner, de har i den grad svigtet


quote="Khazim"]
Harster skrev:

Nej, jeg er i Nordsjælland. Jeg er meget opmærksom på mit forbrug af benzoer, og har kun brugt dem i absolutte nødsituationer. Jeg blev forresten ikke informeret om bivirkningerne af det antidepressive medicin forinden, så jeg føler mig virkelig svigtet af ham, da jeg ikke har andre muligheder end at selvmedicinere.


Harster: Jeg synes det er rigtig vigtigt at du vender dine tanker med din læge/psykiater, så i kan få snakket om en holdbar løsning.
Det ville være en skam at stoppe med din behandling, udelukkende fordi du er nervøs for potentielle bivirkninger. Der må jo være en grund til at du har opsøgt psykiater i første omgang.

Om det så er medicin der er det optimale valg for dig, er svært at sige. Derfor er det vigtigt at få snakket med dine behandlere omkring hvordan du har det med medicineringen og hvorfor du har det sådan :)

Nu er det ikke kotume at psykiatere (og ej heller læger) fortæller om alle tænkelige og utænkelige bivirkninger ved en given behandling, når de starter op.
Jeg kan til dels godt forstå at du føler dig svigtet, men jeg tror bestemt ikke at han har gjort det for at snyde dig.

Hvad mener du med at du ikke har andre muligheder end at selvmedicinere?[/quote]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 00:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Går dagligt og føler folk laver spirituelle lege med mig. Og føler mig tom og ligegyldig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 08:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
psycha skrev:
Går dagligt og føler folk laver spirituelle lege med mig. Og føler mig tom og ligegyldig.


Er det før og/eller efter din tur på en masse drugs i weekenden? For hvis det kun har været efter weekenden er det ikke så unormalt efter de doser du har indtaget. Uanset hvad gør det ikke noget godt for en depressiv tilgang at indtage så meget amfetamin. Kunne ikke lade være, fordi jeg tænker du er et godt liv værdig! :hjerte:

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 09:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Det er noget jeg har døjet med siden jeg var lille pga jeg har skizofreni, og er 18 nu. Men fik først min diagnose i november.. Mange tak for din besked hector


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 09:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
-


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 90 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team