Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 nov 2017 06:43 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
....


Senest rettet af KUASHI 01 aug 2022 11:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 09:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 19:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 10:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tag i behandling og fortæl om din oplevelse sig du har brug for noget til at støtte dig. Det jeg stoppede med meth fik jeg suboxone i 1-2 mdr blandet med noget stærkt antipsykotisk.
Det hjalp mig igennem - mit liv var kaos men det gjorde jeg slap for alle de psykiske abstinenser tror jeg for kan ikke huske det store fra den tid.
Var indlagt de første uger på den lukkede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 10:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Hold da op et skriv. Du virker meget velformuleret og ikke helt blank, men jeg har ikke nogle gode indskud til hjælp hvis du allerede er ved misbrugcenter og lignende.

Tilgengæld synes jeg det er et virkelig interessant indblik i crack-oplevelsen, noget man MEGET sjældent hører til på den danske front.

Jeg ved ikke hvordan jeg personligt kan hjælpe, men send en besked hvis du har brug for at snakke om det yderligere. Kan ikke forestille mig hvor hæsligt det må være, har heldigvis kun rodet med amf og "regulær" kokain i mindre omfang, men du skal værtfald have tilbuddet.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 13:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Friedrich Gauss skrev:
Lommeuld i piven må være en klar indikator på, at man er gået en tand for langt haha

Måske skulle du prøve med noget andet end DMT for at komme gennem de næste par dage. Nu har jeg aldrig selv haft Crack crawings men har sgu prøvet snart alt andet og man dør altså ikke af en pludselig komplet afholdenhed, det er ikke spor sjovt nej men det er det heller ikke om en uge, hvor du er yderligere 7 lange fattigere.

Gas nu lige lidt ned inden det får konsekvenser for dig :)

Venligste hilsner

Gauss fyren.


Det er bare straight up ikke et særlig godt råd, at folk bare skal stoppe fra den ene dag til den anden, for det kommer meget an på hvilket stof der er tale om, om det er farligt.
Jeg tænker du skriver i bedste mening, men det virker lidt som om du bare tager meget let på det og får det til at lyde som om, han da bare kan lægge narkoen på hylden, "det er jo ikke svært".

Til trådstarter:
Vanvittig beskrivelse af hvordan det hele har gået til, uhyggeligt at det går så hurtigt!
Som der bliver skrevet, virker du rimelig fattet om situationen og har et ønske om at stoppe.
Jeg tænker også det bedste er at komme i mere tæt kontakt med misbrugscenteret og muligvis få undersøgt døgnbehandling?

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 15:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
fudge skrev:
Hold da op et skriv. Du virker meget velformuleret og ikke helt blank (...)

Det synes jeg oftere er modsætningen end tilfældet.. Jeg kender mange der har, eller har haft misbrugsproblemer, som langt fra er tabt bag en vogn! Generelt er jeg overbevist om at folk der tager stoffer har en højere IQ end gennemsnittet.

Jeg er enig med Gauss fyren. Det nytter ikke noget at substituere et misbrug med et andet, og misbrugscentrene er mange gange gode til også at fastholde deres patienter i misbruget, fordi faciliteterne ikke tillader afrusning eller mere dybdegående psykoterapi.
Hvis du har en at kunne koble dig lidt på i den næste tid, vil jeg råde dig til det. Det er kun dig selv, der kan stoppe dig.
Fat mod og tag tyren ved hornene.

Edit: Hvis du har lyst kan du tage med mig ud og vinterbade? :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 15:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 19:53, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 15:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 19:54, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 18:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Friedrich Gauss skrev:

Nu skal jeg ikke kloge mig på Crack, som jeg allerede gjorde klart tidligere. Men efter et misbrug på stoffet i 14 dage, er MIN overbevisning at det er ganske ufarligt. Kender mange som gennem deres misbrugscenter har været parkeret på et en substitut over længere tid (ja flere år for nogen), her er der selvfølgelig tale om opiater og er klar over man ikke kan drage en klar sammenligning.


Ahh, enten har jeg ikke forstået dit tidligere indlæg eller også er det skrevet lidt utydeligt, eller begge. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 19:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor var det vildt at gennemleve mine egne tider på crack da jeg læste dit indlæg.
Årh hvor kan jeg huske alle følelserne, eurofien og ja... Hvorfor det er så forbandet afhængighedsskabende.

Hvis jeg var dig, så vil jeg søge at komme i døgnbehandling og lægge stofferne på hylden.
Når man først er der i sin misbrugskarriere hvor du er, så er det på tide at stoppe mens legen stadig er "god".
Taler af egen erfaring. Jeg stoppede først da jeg var ved at dø af en OD på netop kokain.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 19:47 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
....


Senest rettet af KUASHI 01 aug 2022 11:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2017 21:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Nej bare rolig, de cravings jeg får opvejer slet ikke den livskvalitet jeg har i dag.
Bare de tanker du beskriver her viser jo meget godt at du snart er ved at være der hvor du skal vælge mellem at gå helt på røv og albuer eller få styr på dit misbrug. For det er et misbrug det du har gang i.

Jeg kom i døgnbehandling dagen før jeg fyldte 24. Direkte fra sygehuset. Og selvom det gjorde "ondt" at tænke på at det var slut nu, så kunne jeg godt se at det ikke kunne fortsætte. Jeg havde mistet alt i mit liv. Venner, familie, bolig, kørekort, bil, penge, tillid, 20 kg muskelmasse og ja... Livet gik kun ud på at få fat i coke og dope.
Havde på daværende tidspunkt været i døgnbehandling en enkelt gang før, hvor jeg ikke var klar til at lægge stofferne på hylden. Jeg skulle bare lige trappes ud af metadon og benzoer, så var jeg så god som ny igen.

Den dag idag har jeg snart 4 års cleantime fra både alkohol og stoffer. 3 år fra smøgerne og aldrig haft det bedre! Hverken psykisk eller fysisk. Min familie stoler på mig, har fået kontakt til de af vennerne der var værd at samle på, er ved at tage mit kørekort igen, har den lækreste lejlighed og er i gang med at afdrage på den gæld jeg fik skabt mens jeg var i misbrug.

Så kan virkelig anbefale en omgang døgnbehandling, når man er der i sin narko karriere hvor du er og hvor jeg var. Det går kun en vej når man er først ligger på gulvet og leder febrilsk efter rester.
Jeg endte endda selv med at sidde og ryge lakken fra det bord hvor jeg tørrede mit freebase i håb om at der var lidt der.

Sygt at tænke tilbage på.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2017 19:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Stærk tråd! Jeg følger helt sikkert med på sidelinjen!

Alt godt til dig!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2017 14:24 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Klarede du weekenden?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 11:01 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
.....


Senest rettet af KUASHI 01 aug 2022 11:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 12:52 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg tror det vil være bedst for dig og din ven at i holder en pause med at være sammen, eller lykkes dit projekt med at stoppe højt sandsynligt ikke.
Du er tidligt i afhængeligheds forløbet desto længere du venter med st gøre noget ved det jo svære bliver det!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 15:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Jeg tror dit liv er lidt på vej i den forkerte retning lige pt. Synes lidt jeg kan fornemme at du ikke helt er klar til at slippe det endnu, men jeg vil måske overveje din nuværende omgangskreds og miljø.

Jeg finder det egentlig meget interessant at læse om, men det minder mest af alt om en tragedie in the making.

Hvordan er dit dag til dag liv for tiden? Ryger du crack hele dagen, eller har du noget at holde dig beskæftiget med eller hvordan står det til?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2017 19:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
....


Senest rettet af KUASHI 01 aug 2022 11:08, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2017 20:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 13:24
Indlæg: 26
KUASHI skrev:
fudge skrev:
Jeg tror dit liv er lidt på vej i den forkerte retning lige pt. Synes lidt jeg kan fornemme at du ikke helt er klar til at slippe det endnu, men jeg vil måske overveje din nuværende omgangskreds og miljø.

Jeg finder det egentlig meget interessant at læse om, men det minder mest af alt om en tragedie in the making.

Hvordan er dit dag til dag liv for tiden? Ryger du crack hele dagen, eller har du noget at holde dig beskæftiget med eller hvordan står det til?



Jeg skal være fuldstændig ærlig at sige at det aldrig har gået dårligere. Du har ret i jeg ikke er parat til at slippe stoffer, et spørgsmål jeg ofte stiller mig selv er; hvornår er jeg? Jeg er kontanthjælpsmodtager der får en forhøjet ydelse grundet svær psykisk diagnose. Jeg har ikke arbejdet siden jeg gik ned med skizofreni som 18 årig. Mit liv er stilstand, jeg er for "syg" til at komme i rigtig aktivering og kommunen prioriterer jeg kommer ud af mit aktive misbrug før de vil sende mig videre i systemet. Jeg har en hf med et latterligt lavt gennemsnit (jeg kom igennem på en cocktail af gin og benzoer) så der er ingen worthwhile universitets uddannelser jeg kan komme ind på. Jeg strejfer rundt i byen og når jeg kan overkomme det er jeg frivillig bartender. Når man er "svært" psykisk syg og går derhjemme er man nødt til at finde hobbyer at beskæftige sig med. Jeg maler, mixer vinyl, spiller en gang i mellem computer og så er der narkotika. Jeg anser mig selv som level 6/10 narkonørd. Jeg ved helvedes meget om stoffer, så meget at jeg næsten ikke har respekt for dem mere. Jeg ved ikke om der er nogen der kender det, at miste respekt for stoffer jo mere de ved om dem. Det er ikke nødvendigt, men jeg fortrækker mindst én mild fed om dagen. En almindelig størrelse joint eller en to-smøgs kan gøre mig grænse-psykotisk i flere timer, så jeg holder det lavt. Af en eller anden mærkelig grund bliver jeg ikke skraldpsykotisk af hardcore stimulanter, medmindre jeg ikke sover. Derfor har jeg landings-kits i form af benzodiazepiner. Dissociativer er sjove til tider. Som en tur i tivoli. Ligeså er psykedelika. Jeg er en af de typer der enten bare er ligeglad eller har et dødsønske, jeg blander alt hvad jeg kan komme i nærheden af. Husker events og fester hvor der er blevet blandet kokain, amfetamin, methylphenidat, svampe, ketamin og changa. Alt sammen inden for den samme nat. Jeg ryger mine cigaretter hurtigt, jeg drikker min øl hurtigt, jeg tager store streger. Jeg er bange for det er angst-relateret. Jeg er ikke engang sikker på hvorfor jeg misbruger, jeg er bange for det er en blanding af selvhad, diagnosehad, kedsomhed. Måske har jeg gjort det her shit så længe, jeg identificerer mig selv som "langt ude misbruger". Jeg vil nødig kalde mig selv "Steso", for ærligt talt, har jeg aldrig mødt en der har kaldt sig det, fatte to brikker. Jeg læser foruden heller ikke bøger på grund af koncentrations-besvær og lavt energiniveau.
Jeg lever for natten for det meste, byen jeg kommer fra er på trods af beskeden størrelse, gearet til mig. Der er sågar en lille men passioneret undergrund for elektronisk musik, jeg følger. Jeg prøver så vidt muligt at køre eskapisme på maksimalt niveau. Jeg hader mig selv når jeg vågner om morgenen, omkring 9 eller 10 af mine nikotinabstinenser. Jeg ryger en smøg eller to efter behov, sidder en halv time og tænker over min situation. Jeg laver et morgen mix på mit DVS setup og stopper når det første trainwreck forkommer. Har jeg en klump hash ryger jeg en nol af den. Så er det lidt hip som hap hvad der kommer til at ske. Op af formiddagen prøver jeg at få stablet en aftale på benene med et af mine medmennesker. En undskyldning for at komme ud af lejligheden for ellers lukker jeg mig bare inde for at grave efter ny musik eller spille fucking Minecraft* eller noget equally useless.

Jeg anser det at jeg er begyndt at ryge crack som verdens største fuck-up. Der er ingen andre jeg bebrejder end mig selv. Jeg kan dog generelt ikke lide folk med cluster B personlighedsforstyrrelser. Jeg siger ikke det er min vens borderfinke der fik mig til at ryge crack, men jeg anser hende som en vigtig katalysator til min ven og jeg's fancy new crack habbit og eventuelle fald. Den ven der sidder i saksen med mig, min bedste ven, er ikke nogen jeg vil give afkald på, på grund af narkotika. Vi sidder i det her sammen og vi agter at støtte hindanden til et liv uden kokain. Vi skal tage alle mulige andre stoffer, men vi skal aldrig røre kokain igen, navenligt crack. Det lyder ikke som en optimal løsning, men jeg vil på ingen måde være ham foruden, han er en af de bedste mennesker jeg kender. En ener, du ved. Han har allerede lavet NC regel på tøsen med BPD. Det er en god start.

Og så lige for en god ordens skyld, jeg ved udmærket godt at folk skizofrenidiagnoser skal holde sig LANGT væk fra stoffer, navneligt potente stimulanter (selv kaffe egentlig) af chance for at blive (permanent) psykotisk. I har fuldstændig ret og jeg skal være ærlig at sige, jeg ikke fatter hvordan jeg kan være så velfungerende dagen idag, med både en afhængighed af stimulanter og en fully loaded skizofrenidiagnose. Hvis der er nogen der føler de skal være hurtige på buzzeren omkring den problematik; please lad være.

Jeg skal snakke med min sygeplejeske i doublediagnoseteamet om mit lille crack problem her engang i ugen. Når jeg forklarer situationens alvor, er jeg sikker på der kommer til at ske noget relativt akut. Kan ikke huske hvad der specifikt sker når der er tale om en patient med svær psykisk lidelse, men jeg kan forstille mig indlæggelse, enten åben eller lukket, indtil jeg er detoxed.


*Er der nogen der vil spille Minecraft med en pseudo-intelligent crack-head, så send en pm. Vi har en fed server. :eyes:


Du siger du ikke læser bøger, men du skriver virkelig godt. Det mener jeg helt oprigtigt. Hvis du kommer på fode igen, og mangler noget at udfylde tiden/kedsomheden med, håber jeg næsten du gør noget mere i det, for du har en fængende måde at beskrive dit liv på, og fornemmer også, at du har haft vilde nok episoder i dit liv, til at kunne skrive nogen virkelig interessante historier.
Krydser fingre for, at du har fået noget hjælp til at komme ud af misbruget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2017 20:47 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 nov 2017 05:02
Indlæg: 27
....


Senest rettet af KUASHI 01 aug 2022 11:08, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team