Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 00:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 jan 2018 20:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Er der nogle af jer der har prøvet at få hjerterytmeforstyrrelser ved brug af kokain, altså rytmeforstyrrelser der fortsatte efter kokainen var ude af systemet? Jeg er selv i denne situation, ved indtagelse af kun 2 streger alm. størrelse nytårsaften. Det er ganske ubehageligt når hjertet ikke slår som det skal. Har været ved lægen og er blevet sendt videre til hjerteafdelingen for at finde ud af hvor slemt det er. Måske går det i sig selv, jeg ved det ikke. Er der nogle af jer der har erfaring med det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 21:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Jeg tog en del Coka over en kort periode. Jeg tror ikke at det var kokaiens skyld men et par måneder efter fik jeg virkeligt høj puls på 180-220 i en kort periode det bliver også kaldt superventrikulær takykardi, men jeg tror faktisk bare det var helt tilfældigt at det skete lidt efter mit kokain forbrug...

men tænker det er meget sandsynligt at ved kokain forbrug kan opstå arrytmias dog meget uheldigt hvis du kun har taget stoffet en gang...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 21:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Har taget det før og også en del. Men det var i min ungdom, nu er jeg i 30’erne. Min puls er nærmere for lav, den er helt nede omkring 53 til tider, men ligger ellers omkring 58-60, som er tæt på normal. Lige nu slår hjertet som det skal og har gjort det en halv dag. Så er der ingen symptomer. Det var omkring fredag jeg blev dårlig og tog til lægen. Tirsdag, onsdag og torsdag var der ingen problemer. Tyder på det kommer i anfald.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 21:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Altså er det muligt at det er psykisk og ikke fysisk? Lyder meget usandsyndligt at der er sket noget slemt af sådan en lille dose


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 21:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Tja, at man bliver skide bange gør det ikke bedre, det er helt sikkert. Men havde egentlig glemt alt om aftenen (nytårsaften) da jeg pludselig fik de samme symptomer om fredagen, blodet løber fra hovedet, svimmelhed, nærbesvimelse og så det at jeg kan mærke hjertet holder en kort pause for så at slå et par hurtigt slag. Ekg’en ved lægen viste det samme. Har snakket med vagtlægen og giftlinien i går, som sagde der ikke var den store grund til panik, men er selvfølgelig alligvel bange for jeg har ødelagt et eller andet i hjertet. Selvfølgelig håber jeg det bare går i sig selv og falder tilbage i rytmen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 22:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Okay så tyder det ikke på noget psykisk når de kan se det på ekg... forstår godt du er bange men du må holde hovedet koldt og håbe på det ikke er så slemt. Er ikke læge men jeg tror faktisk ikke det er så galt men der skal self tjekkes op på det for at være 100% sikker.

Hvis det er meget generende kan du jo evt tage betablockere til lægerne osv har fundet ud af hvad det er :) men det vil jeg lige konfrontere min læge med inden, da jeg jo ikke er en læge ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 22:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Tak for snakken. Jeg tænker også nok det skal gå, men man bliver fandme godt nok forskrækket når det er hjertet der begynder at brokke sig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 22:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Bestemt jeg havde det på samme måde. Det er virkeligt ubehageligt... ://


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2018 23:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Jeg har også oplevet lidt af det du beskriver, pludselig ændring i hjerterytme, kan du forklare mere præcist hvad dit hjerte gør, hopper det et slag over, tager det et slag ekstra end det plejer, eller er forstyrrelsen så slem at dit hjerte slår arytmiske slag i længere tid ?

KOPIERET FRA NETTTET :
En hjerterytmeforstyrrelse (hjertearytmi) opstår, når de elektriske impulser, som skal samordne hjerteslagene, ikke fungerer korrekt. Det får dermed hjertet til at slå for hurtigt, for langsomt eller uregelmæssigt.

De fleste mennesker oplever af og til kortvarige og oftest helt harmløse arytmier. Det kan være hjertet, som springer et slag over, eller der kan komme nogle ekstra, hurtige hjerteslag efter hinanden. Tilstanden opleves som hjertebanken eller at hjertet ganske kortvarigt går "i stå". Det er ikke i sig selv farligt. ¨
Symptomerne afhænger af, hvilken rytmeforstyrrelse du har. Men fællestræk er svimmelhed, øget trætbarhed, åndenød og hos nogen besvimelse

( citat slut )

Jeg ville være helt rolig hvis jeg var dig, der er nok ikke noget farligt galt, men godt du får det tjekket :D

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 00:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Det slår arytmisk i længere tid, kan have det dårligt i timer af gangen. 4 alm. slag, springer ét over og så 4 alm. igen osv. Har lige nu haft mega hjertebanken og fik det ret skidt, det går lidt bedre nu. Lige nu slår mit hjerte arytmisk igen, det gør jeg får en enorm uro indeni.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 01:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Jeg har ikke oplevet det selv. Men kender én der hvor hans hjerte tog et ekstra slag. Han var både hooket på steroider og kokain. Han forsatte selvom det betød nogle ture på hospitalet. En dag fandt hans kæreste ham i hans seng død. Han nåede kun blive i starten af tyverne, det er virkeligt noget man skal have respekt for når det kan koste én livet.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 02:45 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det kan vel også skyldes noget i kokainen? Evt at din krop reagerer på noget specifikt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 03:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
SKS skrev:
Det slår arytmisk i længere tid, kan have det dårligt i timer af gangen. 4 alm. slag, springer ét over og så 4 alm. igen osv. Har lige nu haft mega hjertebanken og fik det ret skidt, det går lidt bedre nu. Lige nu slår mit hjerte arytmisk igen, det gør jeg får en enorm uro indeni.


Det blev nævnt om det er psykisk, kan du ligge mærke til om din hjertebanken bliver tricket af tanker, situationer eller følelser ?

Det jeg tænker mest over, er om du måske har tricket noget angst, og angst kan tit opleves meget fysisk, altså med ændring i ens hjerterytme, stigning af adrenalin og uro i kroppen.

Min næste tanke er at du måske kunne være født med en lille hjertefejl, f.eks en indsnævret blodåre der føre til hjertekammeret, hvis det er tilfældet skal der ikke særligt mange stimulanser til før du oplever at dit hjerte ikke kan følge med resten af kroppen. ( dette var altså bare en strø tanke, tag det ikke ilde op eller sådan, dette er kun en teoretisk idé til dit problem ) du skal få svaret fra en uddannet læge før man kan være sikker, alt andet som det jeg skriver er kun ren gætværk, så tag det ikke for seriøst.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 14:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det lyder ikke ligefrem som angst, det burde ikke give arytmi. En hjertefejl havde ikke givet symptomer nu, hvis effekter af kokainen skulle til, for at gøre den symptomatisk.

Det skal bare undersøges klinisk, så godt du har gang i dé hjul. Er man sikker i sit engelsk og nysgerrig, er her to ressourcer:

"Drug-induced arrhythmias" (Let læselig)

"Treatment of patients with cocaine-induced arrhythmias: bringing the bench to the bedside" (Akadmisk)


Edit:

Hvis du, OP, læser de links jeg gav, så lad det ikke lede til mere nervøsitet, men tag det som den viden det er. Den slags arytmi du oplever er mere ubehagelig end farlig, det vigtige er at få det under kontrol. Forhåbentligt kan du nøjes med tidsbegrænset medicinsk behandling. (Jeg er heller ikke læge)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 14:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Mange tak for jeres svar alle sammen. Det er lidt svært at svare jer hver enkelt, men har læst hvad I har skrevet og tjekket de links i har vedlagt. Som skrevet før, så kan angst helt sikkert spille ind ved at gøre situationen værre, men ingen tvivl om der er ét eller andet galt, når hjertet lige pludselig går ud af takt og jeg får det mega ubehageligt. Men det hjælper at snakke om det og tage det lidt med ro. Jeg skal nok opdatere jer i forløbet når jeg kommer i kontakt med sygehusvæsenet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 16:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Det med at hjertet lige hopper et slag over eller taget et ekstra, det har jeg oplevet mange gange, især i forbindelse med en vild festival eller andre vilde fester, det kan også være et hjerteslag som lige er dobbelt så kraftig som alle andre, som mærkes i hele kroppen, det giver angst og man bliver da bekymret, men som det er nævnt er det mere ubehageligt end det er farligt, tror faktisk det er ret normalt at opleve som menneske.

Mit bedste bud jo mere jeg tænker over det er at du har oplevet noget ganske ufarligt, og jeg tror vi alle i en vis udstrækning har oplevet det, det er dog individuelt hvordan man oplever det :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 17:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Jordforbindelse, problemet er jo at det slår ureglmæssigt i flere timer af gangen og jeg bliver fysisk meget dårlig af det og andre gange får jeg mega hjertebanken, fordi min puls er lav (53) og mit blodtryk er højt (160).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 19:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
SKS skrev:
Jordforbindelse, problemet er jo at det slår ureglmæssigt i flere timer af gangen og jeg bliver fysisk meget dårlig af det og andre gange får jeg mega hjertebanken, fordi min puls er lav (53) og mit blodtryk er højt (160).


Okay nu er jeg med, nu forstår jeg godt din bekymring, lyder ikke helt normalt, men det lyder heller ikke farligt, bliver da spændende at se hvad lægerne finder frem til.

jeg ville nok holde mig langt væk fra stimulanser hvis jeg var dig ( indtil lægerne ved hvad det er ), ik fordi at der skulle være noget farligt i det, men bare for at holde hjertet i stabil rytme hele tiden :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 19:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jan 2018 20:54
Indlæg: 14
Lige nøjagtig, det her ønsker jeg ikke at prøve igen. Som skrevet før, så bliver man fandme bare bange når man ikke ved hvad der sker med én. Så snart jeg kan mærke hjertet slår ud af takt ryger blodet fra hjernen, jeg bliver døsig, får vildt meget uro i kroppen, føler jeg skal kæmpe for ikke at besvime og det kan vare i lang tid. I dag har jeg ikke rigtig haft symptomer. Men det havde jeg jo heller ikke tirsdag og onsdag efter nytår, det var først torsdag jeg blev ramt. Så det kommer nok i en slags anfald.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Lyder også ret underligt, men det skal nok gå over tænker jeg.

god bedring, og hold os lige opdateret når du får svar fra lægerne :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team