Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 13:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 15:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 13:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 16:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Du kunne jo starte med at skære ned til én druk tur om ugen.
Og så evt med tiden til hver anden weekend.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 17:04 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 13:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 17:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Jeg kan ikke lade være med at tænke at sådan en som dig måske kunne ha' stor gavn af at tænke over dit liv under påvirkning af en psychedelisk substans, F.eks. svampe eller LSD. Det kan være netop det ændrede perspektiv du vil opleve, som på en magtfuld måde kan give dig motivationen til at ændre i dit liv.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 19:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Nej jeg har aldrig været den store fan af alkohol, så det er aldrig nået der til.

Men jeg vil bakke mr.cookie op, det lyder ikke helt dumt.
Man kan indse meget på sådan et trip.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 19:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 13:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 19:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Abstrakt_Neonlys skrev:
Okay, jeg ønsker dog ikke at bytte en substans ud med en anden.
Risikoen, i givet fald, ville stadig være der, for at man kunne blive for gode venner med "den nye" substitut...


Du får svært ved at misbruge de psykedeliske substanser, da du lynhurtigt opbygger tolerance.
Det var heller ikke ment som en substitut overhovedet.

Idéen er at kunne tænke over over sit liv og sig selv, fra et kraftigt ændret perspektiv, i en tilstand hvor dit ego er 'slået fra', ofte fører til at folk oplever en 'Epiphany' , en åbenbaring eller realisering, som gør det nemmere at lave positive ændringer for sig selv efterfølgende.

Jeg ved jo ikke om det er noget for dig, for psychedeliske substanser er ikke for alle, selvom jeg dog mener at de fleste nok vil ha' gavn af at opleve at få deres ego undertrykt en gang imellem.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 19:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2014 16:08
Indlæg: 29
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Abstrakt_Neonlys 15 dec 2020 13:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 20:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
.

_________________
NotoriskSpradebasse!


Senest rettet af Bl0dpump 15 okt 2015 21:59, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 20:38 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Antabus? Det har jo ikke rigtig andre bivirkninger end at du bliver drøn syg af at indtage alkohol, og det burde da være til at tale med din læge om.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 20:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej!
må jeg foreslå samtaleterapi og antabus.. kontakt til et misbrugscenter vil være meget passende, de er generelt meget behjœlpelige i at hjœlpe dig med at komme ovenpå og få styr på det hele.. -inden det bliver et endnu større problem..
det er ikke en fallit erklæring at henvende sig og spørge efter hjœlp; det er det nœrmere at lade vœre..

alt godt herfra :peace:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 20:51 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
"Jeg er flov over dette, som 28 årig at jeg allerede, åbenbart, har et problem som er svært selv at indse."

Jeg vidste jeg havde et problem da jeg var 19. Det var alt for flovt at spørge om hjælp og jeg anede ikke hvor, så jeg hærgede mig selv og min fysik de næste 16-17 år.
Du er voksen bid din stolthed i dig og henvend dig på misbrugscentret - bed om antabus og individuel behandlings forløb, som vil kunne passes ind i din dagligdag.

Pøj pøj med det.

Mvh


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 22:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Bare rolig, du er helt normal, det er svært for de fleste, mig inkl at sige man har et problem. Hvorfor drikker du? Og hvis ikke du ved det, så næste gang du får lyst, så lig dig ned og tænk over hvad det er du får ud af alkoholen, som du ikke kan få uden?

Og som der også er blevet nævnt, det er virkelig rart med terapi, at blive oplevet lidt på den støvede inderside, det har alle godt af. Jeg elsker at have et rum i min uge, hvor jeg kan gå ind, og bare få læsset ud af alt hvad jeg finder upassende for min omgangskreds. :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 feb 2015 23:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2013 18:36
Indlæg: 111
Abstrakt_Neonlys skrev:
Hej alle!

Jeg er en 28 mand(29 om 15 dage), som til dagligt studerer.
Jeg kan gå flere dage, hvor jeg ingen lyst har til alkohol, når jeg først begynder at drikke, har jeg svært ved at komme i hold.
Har i selv før oplevet noget lignende, og hvis, hvordan er i så kommet videre?
Ønsker på ingen måde indlæg lignende; "bare stop med at drikke", jeg kan gå mange dage, uden jeg har lyst til alkohol.
Udover alkohol nyder jeg ikke andre substanser, jeg er fagligt god i skolen, og har(udover min latente alkohol-rutiner) gode personlige forhold. Jeg er bare bange for, på længere sigt at alkohol kunne blive et endnu større problem end nu.

Når jeg drikker, evt. fredag til søndag(nogle gange reparationsøl mandag), drikker jeg c. 100 genstande, intet de resterende dage.
Jeg læser mindre i weekenderne, omgås hovedsageligt folk, der drikker dagligt - derved ingen undskyldning(er), for mine handlinger, jeg er i syv sind. Jeg ønsker ikke at ødelægge mig selv.
En ældre ven sagde igår(mandag d. 2. feb. 2015), han ikke ønsker at være med til at begrave mig.

Jeg håber at i kan hjælpe, eftersom mit uddannelsested ikke kan følge mig, da jeg klarer mig meget godt fagligt, og ikke er den "typiske" synder... Hvis i har(og er seriøse), hvad ville jeres rås så være?
Kontakten har været min læge og et misbrugscenter(selvom der udelukkende er tale om alkohol).
Jeg er flov over dette, som 28 årig at jeg allerede, åbenbart, har et problem som er svært selv at indse.

På forhånd tak.


Har selv været der (når jeg starter med at drikke kan jeg ikke stoppe igen). Mine drukture varede dog lidt længere af gangen end en weekend - og gjorde at jeg ikke klarede mig godt fagligt, men overlevede fagligt, mens der var "gang i festen".

Kan nok desværre kun give dig det svar du ikke vil have, nemlig stop med at drikke.
Det faktum at du kan kværne ~100 genstande på en weekend, mener jeg peger i retning af en skadelig relation til alkohol.
Har ikke kendskab til nogen der har haft den type forbrug og bagefter fået en fornuftig relation til alkohol.

Håber du finder en god langsigtet løsning.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 17 feb 2015 15:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg har selv været en rigtig grådig alkoholiker der drak som et svin en dag i ugen igennem mange år, sammen med store mængder koffeinpiller og efedrin piller..
Min vej ud af alt det var opiater, fjerner fuldstændig trangen og gør mig rar og stille og rolig.
Den løsning kan dog kun anbefales hvis du er ved at drikke dig ihjel. Jeg er smerte patient, så har adgang til det. Jeg vil altid være alkoholiker, men trangen efter at fyre den af, er minimal og kommer kun når jeg holder ufrivillig pause med opiater. Det skal siges at jeg aldrig har haft dagligt trang eller forbrug. Men når jeg gik i gang så var det til man væltede om.

Jeg går stadigt jævnligt til aa møder, for at blive mindet om hvorfor jeg ikke skal falde i. Og falder i det gør jeg også en sjælden gang når jeg er af medicinen.

Opiater kan så give dig lige så store problemer, men hvis folks lever er ved at stå af og man er i livsfare, så er det en løsning lægerne bør overveje. Opiater skader ikke din krop som alkohol gør. Men start med aa. Giv det et forsøg.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 17 feb 2015 15:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Find en dygtig psykedelisk guide/medicinmand, som kan helbrede din trang til at drikke. Jeg ved ikke hvorfor du skriver at du ikke vil tage psykedeliske stoffer, det er den indtil videre mest effektive behandling af alkoholisme og andet misbrug man kender.

Et alternativ kunne være noget transpersonligt baseret åndedrætsproces, f.eks. holotropi, som er en metode hvor man ved hyperventilation kommer dybt i sindet, på en måde der ligner en lille dosis psykedelisk medicin.

AA tror jeg ikke hjælper ret mange, så det vil jeg mene er spild af tid.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 jun 2015 03:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2013 16:03
Indlæg: 39
Har selv været:der hvor du er. Og har prøvet det meste, min oplevelse var at jeg var villig til at prøve alt, men at det vigtigste, sjovt nok, var at lade være med at drikke.

Har været i misbrugsbehandling til psykolog til psykiater og i AA, og måske har det givet mig noget andet end dårligt selvværd, men jeg ved at den dybe beslutning om ikke at drikke og dermed ikke dø og ikke være til grin og ynkelig har fungeret som den beste motivation

Jeg var patetisk som misbruger jeg havde givet lidt op og havde så uendeligt ondt af mig selv (det har jeg stadig lidt) det var de tæsk og den ydmygelse jeg følte som barn og alt det pis jeg havde oplevet der var ved at æde mig op. Mine omstændigjeder var ved at vinde over mig og jeg var ved at kvæles i alt den uretfærdighed som jeg havde gennemlevet og stadig gennemlever. Jeg var nødt til at æde den til sidst og erkende at selv om det måske ikke var fair, hvilket det ikke er, så var det udelukkende mig selv der kunne redde mig selv fra denne verden af lort jeg uden mit samtykke var blevet placeret i. Tldr: Den eneste der kan stoppe med at drikke er dig selv og kun så længe du ønsker det.

Håber det bedste for dig, det er en træls omgang.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 jun 2015 09:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
..


Senest rettet af Freidrich Gauss 14 jul 2018 10:49, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 03 jun 2015 12:52 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2013 16:03
Indlæg: 39
Er du mig? ;) Lyder meget bekendt det der.[/quote]


Måske i buddhistisk forstand : )

Jeg tror bare vi er kommet til den mest fornuftige konklusion man kan komme til omstændighederne taget i betragtning. Mit hjerte går ud til dem, der ikke har haft nok modstandskraft og stabilitet med hjemmefra(trods alt). Noget af det mest skræmmende ved min eksistens er at det er muligt at gå under og simpelthen fejle og i sidste ende dø. Man ville hverken være den første eller sidste der gik den vej.

På samme tid så virker det så uskadeligt bare at tage en pilsner og folk har svært ved at forstå det. Syntes det her citat fra True detective rammer det meget godt:

I’ve seen more souls lost down a bottle than any pit. At the same time, it’s hard to trust a man who can’t trust himself with a beer, don’t you think?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Alkohol
Indlæg: 04 jun 2015 14:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej Abstraktneonlys!

hvordan går det?..

lœste det ang. flovhed i første indlœg, og jeg ser på det sådan her: tœnk hvis du først have indset dit problem som f.eks 50 årig.. det ville vœre pinligt ja; men langt mere ville det være den spildte tid der ville ærge ên.. -så hatten af for at du har erkendt dit problem i så ung en alder!!

alt godt herfra
:peace:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team