Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 06:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 12 jul 2018 18:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvad med 4) - nogle meningsfulde aktiviteter der kan fjerne fokus fra det negative og fylde dit liv med noget positivt? :- )

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2018 22:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jun 2018 22:47
Indlæg: 15
spaffeh skrev:
Hvad med 4) - nogle meningsfulde aktiviteter der kan fjerne fokus fra det negative og fylde dit liv med noget positivt? :- )


God pointe :) den kommer på som nummer 4 ;)

Tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2018 00:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Altså, det der råd med motion er sådan lidt lol. Som at blot motion skulle løse ting. Men finder du nu noget sport, du synes er awesome, så kan du ende med at få en masse venner og komme ud og rejse med den.. Fx.
Eller andre meningsfulde ting, få en hobby eller noget..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2018 13:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Randomname skrev:
Nafets skrev:
Det eneste han vil risikere ved dette er lidt tynd mave grundet magnesiumet, samt en smule maveonde (I de færreste tilfælde) grundet Acetylsalicylsyren. I taler om det som var det gift, det er et stof udvundet af Pilebark, også kaldet Aspirin, og selvom det er mildt blodfortyndende er det ikke giftigt i større doser, læs 3-5. Det er endda gavnligt som forbyggelse mod div. former for kræft. Dårlig HR er at råde til halvfesen selvhjælpsteori baseret på nogle samtidige trends om motion-og kost, umiddelbart trukket op af hatten eller hørt over hækken. Det medvirker bare til at flere forsøger forgæves og ender tilbage på de stærke opiater mf. Som sagt vil du bedre kunne arbejde ud fra en forståelse af hvordan nervesystemet reagerer, integrerer og husker stress/abstinenser og hvordan det reelt indvirker på at smide stoffet i længden.

Lidt OT, men du hopper dybt i "the naturalism fallacy". Acetylsalicylsyre er ikke naturligt, salicylsyre er (Salix, pil). Men begge dele er ikke specielt sunde.
Det med kræft er mildt fis, det handler primært om metastaser, ikke udvikling af kræft.

Motion derimod er ganske anerkendt ifht RLS..

Jeg beklager kortfattetheden, skriver på smartphone, men følte behov for, at addresserer den varme luft.

Edit: Post nr 1234, der er lang vej til 12345...


Jeg hopper ikke dybt nogen steder, jeg prøver at forklare at det er et stof som mimikker og ligger utroligt tæt op af det som man i gamle dag udvandt af pilebark. Jeg er den sidste til at romantisere, men jeg vil heller ikke lade mig høre at jeg ej tænker HR-relateret når jeg råder til en mindre dosis Kodimagnyler for at forhindre tilbagefald eller det der er værre.
Jeg er klar over at det ikke er sundt med store doser, Kodein, Magnesium, eller Acetylsalicylsyre i længden men ligesom hvis du skal trappes ud af Benzodiazapiner, så er det i de fleste tilfælde en god ide at lave en så smooth udtrapning som muligt.
Det samme gør sig i langt de fleste tilfælde også gældende ved Opiater da talrige eksempler viser at afskrækkelsen fra en abstinenstur i de færreste tilfælde virker hensigtsmæssigt men derimod skaber mere frygt og ubevidst leder til højere doser.

Mht. kræften så har jeg aldrig postuleret at den kan kurere eller agere led i behandlingen, selvom studier faktisk også viser at det modvirker spredelsen af tumorer. Det jeg skrev var at Acetylsalicylsyre har en forbyggende effekt på visse kræftformer, hvilket også er veldokumenteret efterhånden (http://lmgtfy.com/?q=Aspirin+And+Cancer) Ja det kan også forårsage mavesår og blødninger men der er risikoer ved stort set alle de stoffer og medikamenter der arbejdes på at skabe en mere sund debat om herinde på forummet. Jeg kan ikke se hvorfor denne skal dæmoniseres bare fordi den ikke er illegal men reelt set er et fint eksempel på en måde at forsøge at integrere et tidligere rusmiddel(læs Kodein) som en lettilgængelig folkemedicin ifa. smertestillende sammen med Aspirin(læs Acetylsalicylsyre)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2018 21:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg har ingen ide om hvor godt Betablokkere virker og om der er nogen interaktion med CBD, men hvis du tager CBD burde det ikke være nødvendigt med betablokkere..

jeg syntes ikke det lyder som om du har læst mig Tramadol tråd endnu.. så det vil jeg endnu en gang råde dig til inden du prøver igen..

(grunden til at jeg har været stoppet og startet flere gange er ikke abstinenser men en form for psykologisk afhængighed)

for et par dage siden havde jeg 33 dage clean fra tramadol og 18 dage uden cannabis.. men jeg fik jo en hel kasse af 100x 200mg depot tramadol dvs. at jeg har 70 tabeletter tilbage........

så gæt hvem der tog et stykke A4 papir foldede det fint, og kom 1x 200mg tablet inden i og rullede det med et mameladeglas til tableten var knust til fint pulver.. hvor på jeg kom pulveret i en kapsel..

Den sad jeg så og kiggede på resten af aftenen men faldt i søvn uden at tage den.. men næste aften tog jeg den alligevel + 1000 mg Paracetamol (forstærker den sløvende effekt, selvom min læge ikke tror på det) + 400 mg Ibuprofen (for at modvirke muskelspændinger)

så det svarer til at en person med ca. 0 tolerance tog 4x 50 mg (std. ikke-depot-piller)

Der gik nok ca 2 timer før jeg nåede det punkt hvor jeg, når jeg lukkede øjnene sumpede mellem at være vågen og sove.. THE BUZZ..

Næste dag efter 12 timer var jeg stadig behageligt ør efter turen..

Det er nu omkring 2 døgn siden jeg tog den og jeg har ikke haft nogle problemer med at sove el. RLS.. men jeg ved at jeg leger med ilden..

og Jeg vil anbefale folk ikke at starte på opiater for de sætter klørene i os både fysisk og psykisk..

mit dilemma er nu kan jeg moderere mig og kun tage dem engang imellem så jeg ikke opbygger tolerance og dermed abstinenser.. el. skal jeg tage det voksne valg og aflevære dem på apoteket..........

NÅ.. det blev sq lidt af en svada, men som du kan se kender jeg lidt til opiater.. men i sidste ende er det ikke stofferne men os selv der udgør den største hindring, og før vi finder ud af hvorfor vi bruger dem.. får vi heller ikke magten over dem..

Peace Bright.. (er stadig cannabis fri, ABV er Insane)

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 01:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Nafets skrev:
... at det modvirker spredelsen af tumorer. Det jeg skrev var at Acetylsalicylsyre har en forbyggende effekt på visse kræftformer, hvilket også er veldokumenteret efterhånden (http://lmgtfy.com/?q=Aspirin+And+Cancer)

Aka metastaser. Tak for det halv-arrogante link, hvis du magtede at læse det, så du, at det udelukkende handler om endetarmskræft. Ergo mildt fis.

Så, du gentog indholdet af mit indlæg med lidt dårlig attitude og halve sandheder.. Skulle du finde noget som er relevant, kan du skrive en pb for afklaring, ASA og cancer er vidst ikke et relevant emne her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2018 12:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Du har ret det hører sig ikke til her, men du kunne starte med at stoppe med at kalde mit indlæg varm luft og sige jeg hopper dybt i din hvad du ser som The Natural Fallacy. Som jeg ser det handler det her om HR ikke om flueknepperi, hvilket du pænt hurtigt fik det taget ned på.

"
Randomname skrev:
Motion derimod er ganske anerkendt ifht RLS..
"

Måske den eneste slatne halve sandhed herinde som du selv har bragt til tråden. RLS kan være forårsaget af mange ting, hvor opiatinduceret RLS kun er en lille gren med meget specifikke årsager: Manglende/ikke aktive dopamin-og opiodereceptorer i Basalganglierne og Rygraden, hvor andre er forårsaget af Mangnesium-og Jernmangel, Parkinsons, Nyresvigt, Diabetes samt gigt mf.

Igen.. Let Me Resarch That For You: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3622409/ Hvis det også forbygger og til dels behandler så handler det ikke kun om metastaser, hvilket alene i sig selv også er interessant og kan hjælpe mange så forstår slet ikke hvorfor du forholder sig sådan.

Men hvis vi skal stoppe med at hijacke andres tråde med OT's, så synes jeg at det er en interessant debat om hvorvidt mild nedtrapning eller hård abstinenstur er den mest hensigtmæssige løsning på opiatmisbrug. Vi kommer meget vel til at se endnu flere som kommer søgende efter hjælp, efter at de er blevet afhængige af lægeudskrevet morfika, og med den skepsis og mistillid som findes til systemet, (hvilket er stigende faktisk) kommer vi til at sidde med en masse mennesker som søger peer-to-peer råd og ej igennem behandlingssystemet. Derfor duer det slet ikke med de her trendbaserede og ufunderede råd som lige så godt kunne have været: at råde folk til at udfolde sig mere kunstnerisk i romantikken,råde andre til at bede mere og gå i askese i 1500 tallet, spise mindre fedt i 80'erne.. osv.

Nu ved jeg godt du fik sagt at Opiater ikke lige er dig, men siden du så fint debatterer med, så er jeg da interesseret i at vide din, såvel som de andre erfarne opiofiles, holdninger til hvordan man bedst kommer af med og stopper med opiater. Nogle skal bare have én abstinenstur så er de kureret, de fleste andre slet ikke, så hvordan kan man vide sig sikker til at råde på sådan en vis?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jul 2018 14:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Nafets skrev:
Nu ved jeg godt du fik sagt at Opiater ikke lige er dig, men siden du så fint debatterer med, så er jeg da interesseret i at vide din, såvel som de andre erfarne opiofiles, holdninger til hvordan man bedst kommer af med og stopper med opiater. Nogle skal bare have én abstinenstur så er de kureret, de fleste andre slet ikke, så hvordan kan man vide sig sikker til at råde på sådan en vis?

En ret bred, fagligt funderet viden baseret i biokemi, molekylærbiologi og genetik, kombineret med en personlig interesse i både pragmatiske, etiske og filosofiske aspekter af medicin.

Det til side, tror jeg, at det er almenkendt, at nedtrapning af en hver substans har en stor psykologisk komponent. Der er derfor flere problemer i, at du på denne måde mundrere alt muligt sammen i en stor blanding. En ting er, hvad man kan gøre for at afhjælpe ubehagelige symptomer på abstinenser, noget andet er hvad der rent medicinsk kan gøres, for at lette processen. Hvad der holder én fra, at falde i igen, er noget helt 3.

For mig at se, er punkt 1,2 og 3 derfor blot gode råd til, at lette vejen ud af opiat misbruget. Spaffeh's punkt 4, er dét, der holder én ude af misbruget. Punkt 4 kræver i højere grad personlig erfaring, punkt 1-3 er blot fysiologi. Den medicinske intervention står et misbrugscenter for.

For OT kommentare om din manglende evne til at læse et paper, se PB i din indbakke.

@Bassemand,
Ærgeligt, at du måtte give op, men samtidig vigtigt, at du kan være ærlig omkring det og bære det. En flaske vodka om dagen er helt klart ikke hensigtsmæssigt. Så er lav-dose opiater nok sundere.
Mht Beta-blokkere, tror jeg nu godt, at du kan få din læge med på vognen, de hænger meget løst på dem. De udskrives fx. for ting som eksamens angst og andre "småting", da de afhjælper nogle af de fysiologiske symptomer på angst. Jeg kender dog ikke systemet fra "misbrugrens" side, måske lægen vil insistere på, at du ikke trapper ud selv.(?)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team