Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jul 2018 23:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jun 2018 22:47
Indlæg: 15
Hej

Undskyld hvis jeg ikke poster det rigtige sted, men jeg skrev den under "bagsiden af medaljen", og nu kan jeg ikke finde den.

Anyway. Tænker at der sikkert sidder en del i denne kategori, som kan hjælpe (håber jeg)

Jeg er ved at trappe ud af DHC( dihydrocodein).

Jeg oplever en voldsom uro i knæ og somme tider arme. Jeg ligger og spræller med benene og somme tider armene. Det er uhyggeligt væmmeligt. Somme tider føles det nærmest som om at knæene brænder.

Det hjælper ikke at gå/løbe. Det giver max 5 minutters ro.

Er der nogen af Jer der kan anbefale et præperat man helst kan købe i håndkøb, som hjælper? Det er også fint hvis det er på recept.

Jeg kender til Kinin, men det er mest til lægkramper, og synes ikke rigtig at virke på det her.

Jeg ville virkelig være glad hvis nogen kunne hjælpe, for det her er grimt.

Tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 01:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Opiater er ikke lige mig, men her er, hvad jeg lige kunne falde over:

1: Restless legs er ikke uhørt som komplikation af opiat forbrug: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3959028/

2: Restless legs er ret normalt, når man stopper opiater: https://www.choosehelp.co.uk/topics/det ... s-syndrome


Udstrækning, motion og benzodazepiner / cannabis er hvad der ofte foreslås. Det lader dog til, at tid er den vigtigste faktor.

Tag dig i øvrigt gerne tid til, at lære forumet at kende - det er slet ikke så svært, at finde sine gamle posts, når man lige bliver bekendt med hvordan man navigerer på siden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 02:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Har du prøvet med magnesium? Skal ikke sige om det virker. Men det plejer at tage uro i kroppen

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 09:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Magnesium og så få din læge til at give dig en bøtte beta-blokker - det gir ro i kroppen..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 12:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Nu er dette råd ikke en dårlig joke, jeg har selv ofte det problem efter opioid forbrug. Hvis det skal gøres uden at blive afhængig af nye ting, så er mit råd.
Op og ned af trapperne, gør dig hamrende træt i alle de muskler der driller. Det går over efter et par uger. Det kommer selvfølgelig igen hvis man indtager disse ting igen. Og det gør de fleste, jeg er selv et håbløst tilfælde.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 14:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
En 3-5 Kodimagnyler vil meget vel kunne give dig lidt ro i kroppen så du kan få noget søvn da der er meget små mængder Kodein i, samt Magnesium som også har en indvirkning på uro i nervesystemet. De små mængder Kodein kan være med til at give en anelse lindring for det jeg stærkt formoder bare er klassiske abstinens-symptomer på din udtrapning af opiatet Dihydrocodein. Der er også Acetylsalicylsyre/Aspirin som virker mildt smertestillende og febernedsættende. Husk ikke at tage for mange da det kan give maveuro og på sigt kan medføre mavesår da de også er blodfortyndende. De kan købes i alle butikker som har håndkøb. Hvis du skal op i større doser og din mave ikke tåler de mængder Acetylsalicylsyre så prøv denne guide evt. viewtopic.php?f=80&t=12994 Husk at det er for at skabe en midlertidig lindring af dine symptomer så du kan få sovet og få noget ro, ikke skabe en ny afhængighed. Jeg er klar over at de " naturlige" metoder de andre så fint råder til, i teorien, burde være de mindst skadende. Problemet er at der er en stor procentdel af dem som går igennem opiat udtrapning som i stedet for at nå tilbage, oplever så stærk modstand og frygt mod deres abstinenser, at det paradoksalt nok afholder dem fra at turde trappe ned eller stoppe igen.
Derfor er jeg i de fleste tilfælde mest tilhænger af at gøre det så smertefrit som muligt da jeg ikke aner hvem som har et nervesystem som de håndterer proaktivt med frygt eller stress, og hvem som agerer modsat og lader sig styre af det.

God fornøjelse, håber du får dig noget hvile snarest.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 16:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jun 2018 22:47
Indlæg: 15
Hej allesammen. Beklager at det røg under den forkerte kategori. Må også indrømme at jeg er lidt glad for det, for der er virkelig kommet brugbare svar og links :)

Tusind tak til Jer alle, for den tid I har afsat til at skrive svar, som jeg kan bruge til noget :) Fantastisk forum.

Vedrørende Beta-blokkere : Hvilken type skal jeg have. Kan se at der findes selektive og ikke-selektive?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 16:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Magnesium CITRAT - skal være citrat. ved du kan få det med mærket solaray på apoteket/matas.

Held og lykke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 20:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Jeg vil anbefale dig at læsen min Tramadol-tråd igennem da jeg lister nogle ting der har hjulpet mig og sikkert kan hjælpe dig..

Tramadol: abstinenser og udtrapning.....
viewtopic.php?f=18&t=52535

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2018 21:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Nafets skrev:
En 3-5 Kodimagnyler vil meget vel kunne give dig lidt ro i kroppen...........


Jeg syntes at dette grænser til dårlig HR... heldigvis nævner du også at det kan være farligt... og da tråd starter skriver at han er ved at trappe ud.. må man forvente at han har en rene vare (ellers har jeg misforstået/overset noget)

Jeg vil væde rigtig meget med at det er når han prøver at sove at problemet er størst, så derfor er det det den sidste dosis man kicker.. men alt det står i min Tramadol tråd..

Peace Bright..

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 00:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
magnesium

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 08:04 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Bassemand323 skrev:
Hej allesammen. Beklager at det røg under den forkerte kategori. Må også indrømme at jeg er lidt glad for det, for der er virkelig kommet brugbare svar og links :)

Tusind tak til Jer alle, for den tid I har afsat til at skrive svar, som jeg kan bruge til noget :) Fantastisk forum.

Vedrørende Beta-blokkere : Hvilken type skal jeg have. Kan se at der findes selektive og ikke-selektive?


Jeg har kun prøvet dette præparat:
http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/918
Det giver god kropslig ro og burde ikke være svært at få uskrevet -- der er ingen rekreativ værdi at hente i det..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 08:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jun 2018 22:47
Indlæg: 15
Hej allesammen :)

Tak for endnu flere råd.

Jeg har købt Magnesium 360mg depottabletter. Der står 1 i døgnet, men ved ikke om det kan hjælpe med 2 eller flere? Jeg vidste ikke at det skulle være Citrat. Hvad er forskellen?

Jeg læser afgjort din tramadol tråd. Tak for linket. Selv om forslaget var en hel del kodimagnyler, så ville jeg aldrig overskride de 2 hver 4. time på grund af acetylsalisylsyren. Så skulle det da være koldtvands-ekstraktion, hvilket er at gå den forkerte vej lige nu. Jeg tror han foreslog det, for at overgangen ikke bliver for voldsom. Ja, jeg har som du skriver, den "rene vare".

I går var jeg nede på 1 90mg dhc. I dag har jeg, trods manglende delekærv, taget 2/3 af 1 tablet. Det er altid den sidste lille del, der giver problemerne.
Jeg tager et par enkelte vodka-drinks, når det er slemt, men er bevidst om ikke at skifte et misbrug ud med et andet.

Endnu engang mange tak for råd og links :) Det her er et fedt sted.

Tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 22:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Hvis du har pengene er heated-CBD-olie ret effektivt, men det er ikke helt gratis..
Nye regler siger at det er lovligt at importere CBD fra et EU-land hvor det sælges lovligt til Danmark (til personligt brug) også selvom det stadig er ulovligt at sælge det i Danmark (loophole mens vi venter på ny lovgivning)

Endoca er en pålidelig producent og google er din ven.. (dem der heder RAW er kun halvt så efektive, så glem dem og gå efter HEATED aka DECARBOXYLATED)

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2018 10:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
BrightShadowDK skrev:
Nafets skrev:
En 3-5 Kodimagnyler vil meget vel kunne give dig lidt ro i kroppen...........


Jeg syntes at dette grænser til dårlig HR... heldigvis nævner du også at det kan være farligt... og da tråd starter skriver at han er ved at trappe ud.. må man forvente at han har en rene vare (ellers har jeg misforstået/overset noget)

Jeg vil væde rigtig meget med at det er når han prøver at sove at problemet er størst, så derfor er det det den sidste dosis man kicker.. men alt det står i min Tramadol tråd..

Peace Bright..


Det eneste han vil risikere ved dette er lidt tynd mave grundet magnesiumet, samt en smule maveonde (I de færreste tilfælde) grundet Acetylsalicylsyren. I taler om det som var det gift, det er et stof udvundet af Pilebark, også kaldet Aspirin, og selvom det er mildt blodfortyndende er det ikke giftigt i større doser, læs 3-5. Det er endda gavnligt som forbyggelse mod div. former for kræft. Dårlig HR er at råde til halvfesen selvhjælpsteori baseret på nogle samtidige trends om motion-og kost, umiddelbart trukket op af hatten eller hørt over hækken. Det medvirker bare til at flere forsøger forgæves og ender tilbage på de stærke opiater mf. Som sagt vil du bedre kunne arbejde ud fra en forståelse af hvordan nervesystemet reagerer, integrerer og husker stress/abstinenser og hvordan det reelt indvirker på at smide stoffet i længden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jul 2018 12:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Mener faktisk FDA advarede mod/forbød blandingen af acetylsalicylsyre​ og kodein for nogle år siden, pga uheldig indvirkning på sundheden, men tror Brights pointe er at det kan være farligt at komme tilbage på opiod-vognen når man først har kicket det meste, især nær man har stærkere opioder tilgængelige.

@Bassemand323
Har desværre ikke andre gode råd til restless legs end der allerede er givet, baldrian kan måske hjælpe lidt på søvnen, men vil ønske dig god bedring og held og lykke med stoppet. Husk i øvrigt ikke at være for hård ved dig selv hvis der er mindre tilbagefald, det er meget normalt, og selvbebrejdelser har det med at fører en videre ind i misbruget.
Stærkt du tager tyren ved hornene, godt gået!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2018 01:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2012 01:50
Indlæg: 302
Bismann skrev:
Mener faktisk FDA advarede mod/forbød blandingen af acetylsalicylsyre​ og kodein for nogle år siden, pga uheldig indvirkning på sundheden, men tror Brights pointe er at det kan være farligt at komme tilbage på opiod-vognen når man først har kicket det meste, især nær man har stærkere opioder tilgængelige.


Hej Bismann:
Nej så har jeg ikke formuleret mig tydeligt nok: jeg mente at acetylsalicylsyre ligesom andre NSAID kan give livstruende blødende mavesår, og vi ikke ved om @Bassemand323 el. andre der læser denne tråd står på grænsen til et mavesår i forvejen så ja jeg mener at det er dårlig HR at anbefale at overdose NSAID´s.. spesielt når det ikke er nødvendigt og han har de rene piller så han kan bruge dem til at trappe ned på..

men ja, du har ret i at mange opiate Overdosis sker når en der er clean, starter direkte op på den dosis han/hun var vandt til, men vedkommendes tolerance i mellemtiden er faldet..

Jeg så denne Dokumentar for ikke så længe siden (hvis nogen er interesseret)

Sweet sweet codeine: Nigeria's cough syrup crisis - BBC Africa Eye documentary
https://www.youtube.com/watch?v=-I_Lche2otU

_________________
If you do drugs ?
Don't let drugs do you !!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2018 01:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Ah i see, den problemstilling havde jeg ikke lige overvejet, men det synes jeg er en god pointe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2018 01:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Nafets skrev:
Det eneste han vil risikere ved dette er lidt tynd mave grundet magnesiumet, samt en smule maveonde (I de færreste tilfælde) grundet Acetylsalicylsyren. I taler om det som var det gift, det er et stof udvundet af Pilebark, også kaldet Aspirin, og selvom det er mildt blodfortyndende er det ikke giftigt i større doser, læs 3-5. Det er endda gavnligt som forbyggelse mod div. former for kræft. Dårlig HR er at råde til halvfesen selvhjælpsteori baseret på nogle samtidige trends om motion-og kost, umiddelbart trukket op af hatten eller hørt over hækken. Det medvirker bare til at flere forsøger forgæves og ender tilbage på de stærke opiater mf. Som sagt vil du bedre kunne arbejde ud fra en forståelse af hvordan nervesystemet reagerer, integrerer og husker stress/abstinenser og hvordan det reelt indvirker på at smide stoffet i længden.

Lidt OT, men du hopper dybt i "the naturalism fallacy". Acetylsalicylsyre er ikke naturligt, salicylsyre er (Salix, pil). Men begge dele er ikke specielt sunde.
Det med kræft er mildt fis, det handler primært om metastaser, ikke udvikling af kræft.

Motion derimod er ganske anerkendt ifht RLS..

Jeg beklager kortfattetheden, skriver på smartphone, men følte behov for, at addresserer den varme luft.

Edit: Post nr 1234, der er lang vej til 12345...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2018 17:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jun 2018 22:47
Indlæg: 15
Hej allesammen :) Tak for alle de gode råd.

Det lyder interessant med heated-CBD-olie. Tak, og penge er ikke et problem.

Jeg har prøvet at trappe ud en gang før dette forsøg, men tabte kampen. Det med motion mm virker kun kortvarig. Det er desværre ikke en løsning.

Jeg vil være ærlig og fortælle, at jeg har givet op. Det gik op for mig, at jeg endte med at drikke en flaske vodka dagligt. Så det er et forfærdeligt dilemma. Jeg vil så gerne ud af DHC, men ikke på bekostning af at drikke. Man kan sige at jeg snød mig selv, for jeg bildte mig ind at jeg var næsten ude af DHC, og det var i sagens natur let, fordi jeg drak så meget.

Men jeg giver ikke op. Jeg giver det et forsøg igen snarligt, hvor jeg bruger nogle af de ting I har anbefalet mig. Altså uden alkohol. De 3 ting jeg finder nyttige, er 1) heated-CBD-olie. 2) Beta-blokkere. 3)Magnesium
Jeg får med sikkerhed ikke min læge til at udskrive Betablokkere, så det ville være dejligt hvis nogen kunne oplyse hvilken type Betablokkere jeg skal bruge?
Jeg kan godt se, at jeg skal skynde mig lidt med anskaffelse af heated-CBD-olie, inden de får lukket det hul.

Så selv om det gik galt med dette forsøg, så har alle Jeres råd gjort at jeg er bedre rustet, når jeg kaster mig ud i endnu et forsøg.

Mange tak for alt :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team