Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2018 23:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
Jeg er, som skrevet før, i gang med at droppe ud tramadol. Jeg er på 12 dagen "clean" men er tæt på at opgive. Ikke at jeg ved hvor jeg skulle skaffe dem, da lægen "heldigvis" er med indover.
Jeg kan holde trætheden, smerterne og alle de andre abstinerner ud....men uroen!! Jeg er ved at blive sindssyg, mine øjne er rødsprængte af søvnmangel! Dagen går nogenlunde når bare jeg ikke sidder for meget ned, skal holde mig i gang konstant, men når jeg når aften kan jeg ikke engang sidde og se tv, for ikke at tale om sove...søvn er virkelig en by i Rusland pt :-(
Jeg havde nogle oxicontin til de første dage, og har kratom, men synes virkelig ikke det virker, jeg kegler rundt i sengen og sparker huller i mit sengetøj, hvis det endelig lykkedes mig at falde i søvn, vågner er jeg igen efter få timer og så starter det forfra.
Kan det virkelig lykkedes, det her? Har fået dem i ca 4 år og været på høje doser, var nede på omkring 150-200 mg da jeg stoppede helt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2018 00:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Få en æske inslumringspiller ved lægen (burde du ku få i og med du har lægen med ind over)
mangel på søvn fucker dig op på alle måder
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2018 14:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Ja en æske zolpidem, ikke tage dem for længe.
Du burde være over det værste, fald ikke i nu. Keep fighting.

Tramadol har jeg aldrig været på eller anset for noget, men kan læse fra flere, at abstinenserne kan være lige så slemme som fra rigtige opioider.

Alt andet lige, så må du meget snart få det bedre.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2018 15:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hyl nok Kratom indenbors indtil det dulmer. Det nytter intet at begynde igen med de gamle piller. Uroen stammer fra dine opiodereceptorer og har ikke noget at gøre med Serotonin-effekten som Tramadol også har. Det og så nogle sovepiller til at kickstarte søvnen, skulle gerne kunne gøre tricket. Folk er trappet ned fra Metadon Heroin mf. på Kratom, prøv evt. at bestille nogle forskellige strains hjem og skift imellem dem indtil du finder en som virker. Nogle gange sender de gammelt halvt uvirksomt pulver fra lageret, og hvis du kun har en slags, kan du også udvikle tolerance for den ret hurtigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2018 19:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvor mange gram kratom har du prøvet.
Mærker du ikke 5 gram, så prøv 10 gram... Også her ikke mere ind en uge på kratom , 2 3 gange dagligt.

Det virker hvis du har købt kvalitet.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 19:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
Jeg har købt flere forskellige, men problemet er jeg har brugt kratom til at trappe ned på, trappede ned fra omkring 600-1000 mg om dagen, til 250 på en måned. Da brugte jeg kratom. Så nu er jeg så også afhængig af det. Jeg vil ikke op i højere doser da jeg så bare står med endnu et problem....
Jeg har fået nogle sovepiller af en ven, de virkede de første to dage...nu virker de kun få timer.
Jeg er faldet i....suk suk suk....men når det er sagt er det kun for at få en pause fra uroen, jeg skal til lægen i morgen og så må han henvise mig til et eller andet sted hvor de kan hjælpe mig, for jeg kan åbenbart ikke selv.
I øvrigt er tramadol fuldt ud af sammenligne med "rigtige" opoider, kender folk der er trappet ud af både oxi, heroin og tramadol og som ikke har kunnet mærke den helt store forskel, især misbrug af depot, som jeg har haft, skulle være slemt. Jeg havde læst op på det, var forberedt, og klar til kamp, og de første 3-4 dagen med feber, "influenza" m.m. var piece of cake da jeg egentlig havde forventet det var meget værre....men den uro...Den fik mig ! Var slet slet ikke forberedt på det ville være så voldsomt:-(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 19:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Ved godt den kan være slem og ja mange falder også i igen, så vær ikke hård ved dig selv på grund af det. Og ja hvis du også har brugt den samtidigt kan den godt være svær men nok bare et tegn på at du skal trappe langsommere ned. Husk dog at Kratom er meget nemmere at trappe ned fra selv store doser en andre opioder, så hvis det er et spørgsmål om at du ikke gider være afhængig af dette i stedet for, men at det så samtidigt gør at du relapser, så ved du godt at det nok også handler om noget andet end ren lindring.
Det i sig selv er også helt i orden, da ønsket om at være høj, ofte stammer fra andre steder der misprioriteres eller ikke bliver lyttet til. Bare du selv kan se forskellen på undskyldninger og justeringer på udtrapningsplanen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 21:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
Du har klart en pointe. Jeg har dog slet ikke taget mængder jeg kunne "blive høj" , to 50 mg er jo intet i forhold til hvad jeg plejer at indtage. Det har kun lige taget toppen af uroen men håber på jeg i nat får sovet, det er snart længe siden...
Jeg føler virkelig bare ikke kratomen har lindret mig de sidste mange dage, der er ligesom gået ond cirkel i det der uro, min krop er fuldstændig smadret fysisk af at kegle sådan rundt, selv i søvne. Hvis jeg tager store doser kratom får jeg monster hovedpine, det ville dog være bedre end uroen, men som sagt har jeg ikke følt det har hjulpet, selv med store mængder.
Jeg tror jeg må starte på en frisk imorgen, ja jeg faldt i idag, men tror du jeg har ødelagt nedtrapningen helt? Håber virkelig ikke jeg skal starte forfra med uroen :cry:
Jeg har været lidt bange for kratomen, er medlem af flere kratomforums og synes bare det lyder til at være slemt at trappe ud af? Bekymringen for en ny afhængighed var faktisk reel, men kan godt se din pointe med at det ikke er bedre jeg æder tramadol igen :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 21:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Nej kan jeg godt se ikke er det store. Men at gå fra 600-1000 mg om dagen til intet på kun en måned er måske også lidt for heftigt et skema, tænker jeg. Måske du skulle planlægge det over nogle måneder i stedet og så til sidst kun tage det ifm. søvn så uroen ikke plager dig om dagen, og der kan Kratom tage de værste abstinenser. Prøv at bestil noget rent Bacopa hjem og suppler med Kratom da det hjælper betydeligt med PAWS især. Og nej Kratom er bestemt heller ingen joke at trappe helt ud af, men du kan skifte imellem 5-10 strains og langsomt gå fra 30-50 g om dagen til 1-2 g uden egentligt at blive abstinent på noget tidspunkt og det er rigtigt svært at klare med noget andet præparat. Derfor det anbefales af så mange, men der er så også mange som bliver fanget i den da det kræver viljestyrke ikke at blive ved med at dosere højt på de forskellige strains når det er så let tilgængeligt og man har så store mængder liggende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 22:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Jeg er aldrig begyndt på kratom, før jeg var helt af opioiderne, så her kan jeg ikke give dig råd. Altid vente og ikke være på flere ting sammen.

Nafets, har en god pointe, du er trappet for hurtigt ned af Tramadol,. Få evt lavet en udtrapning plan med lægen eller misbrugscenter, gå lidt op i dosis, stop kratom. Når du er stabil, så trapper ud af Tramadol.
Blot en mulighed.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 09:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
Jeg har i øvrigt købt Bacoba, hvad betyder PAWS?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 09:45 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
https://americanaddictioncenters.org/wi ... l-syndrome

http://www.benzoinfo.dk/cha/pw-dk.htm


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2018 17:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jeg har selv trappet ud af tramadol og lykkedes med det til sidst, men måtte erstatte det med antidepressiv i længden pga. uro og angst problematikker.

Jeg er helt enig med Nafets i at det nok er en lidt for hurtig nedtrapning, men lidt uenig i, at de langvarige abstinenser ikke skyldes serotonin-genoptaget. Rene opiater er efter min erfaring nemmere at trappe ud af end tramadol/antidepressiv. Tramadol er bygget op af de samme molekyler som det SNRI antidepressive middel "Effexor" som for mig var endnu mere ubehagelig at trappe ud af end Tramadol.

Håber du lykkes med det uden hjælpemidler, men hvis ikke det lykkedes, og du eventuelt har humør/angst problemer oven i, og ikke er fjendtligt indstillet overfor antidepressiver, kan man overveje et mildt antidepressivt middel som Zoloft (serotonin og lidt dopamin). Det skulle også være nemmere at trappe ud af end både Effexor og Tramadol... Men så er det slut med at tage MDMA og lignende, virkelig en skidt combo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 23:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
Nafets skrev:
Nej kan jeg godt se ikke er det store. Men at gå fra 600-1000 mg om dagen til intet på kun en måned er måske også lidt for heftigt et skema, tænker jeg. Måske du skulle planlægge det over nogle måneder i stedet og så til sidst kun tage det ifm. søvn så uroen ikke plager dig om dagen, og der kan Kratom tage de værste abstinenser. Prøv at bestil noget rent Bacopa hjem og suppler med Kratom da det hjælper betydeligt med PAWS især. Og nej Kratom er bestemt heller ingen joke at trappe helt ud af, men du kan skifte imellem 5-10 strains og langsomt gå fra 30-50 g om dagen til 1-2 g uden egentligt at blive abstinent på noget tidspunkt og det er rigtigt svært at klare med noget andet præparat. Derfor det anbefales af så mange, men der er så også mange som bliver fanget i den da det kræver viljestyrke ikke at blive ved med at dosere højt på de forskellige strains når det er så let tilgængeligt og man har så store mængder liggende.

Bliver man mindre afhængig af kratom ved at skifte mellem de forskellige?
Og ved du om brugen af morfin udsætter udtrapningen af tramadolen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2018 23:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
kryddersnaps skrev:
Jeg har selv trappet ud af tramadol og lykkedes med det til sidst, men måtte erstatte det med antidepressiv i længden pga. uro og angst problematikker.

Jeg er helt enig med Nafets i at det nok er en lidt for hurtig nedtrapning, men lidt uenig i, at de langvarige abstinenser ikke skyldes serotonin-genoptaget. Rene opiater er efter min erfaring nemmere at trappe ud af end tramadol/antidepressiv. Tramadol er bygget op af de samme molekyler som det SNRI antidepressive middel "Effexor" som for mig var endnu mere ubehagelig at trappe ud af end Tramadol.

Håber du lykkes med det uden hjælpemidler, men hvis ikke det lykkedes, og du eventuelt har humør/angst problemer oven i, og ikke er fjendtligt indstillet overfor antidepressiver, kan man overveje et mildt antidepressivt middel som Zoloft (serotonin og lidt dopamin). Det skulle også være nemmere at trappe ud af end både Effexor og Tramadol... Men så er det slut med at tage MDMA og lignende, virkelig en skidt combo.


Det underlige er at mit humør faktisk ikke har det skidt, det er rent fysisk jeg har problemer. Faktisk har jeg tit tænkt over at større mængder af tramadol tit gjorde mig i dårligt humør...Det fandt jeg underligt da det jo burde være omvendt. Ikke at det hjalp på hverken den fysiske eller psykiske afhængighed, jeg tænkte bare ofte på hvor åndssvagt det føltes at tage noget jeg blev i dårligt humør af :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2018 13:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis dit problem er uro i kroppen, så er det vel benzoer du skal have. Du skal selvfølgelig passe på ikke at blive afhængig af benzoer, men det kan vel ikke skade at tage en halv pille inden sengetid i en kortere periode.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 00:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Jeg blev selv for nyligt under en psyk indlæggelse midlertidigt afhængig af benzodiazepiner. Uroen i kroppen var decideret uudholdelig, selv efter bare et uge eller to med sporadisk, næsten dagligt benzoforbrug. Heldigvis var den kortvarig. Den type uro efter så langt et tramadolforløb lyder forfærdeligt. Virkeligt. Fuck det lyder ikke rart.

I starten startede dette indlæg med en advarsel om at erstatte dit gamle misbrug med nye. Dette er naturligvis en fare (som du allerede virker til at være opmærksom på. Efter at have tænkt lidt lyder det dog som om at din udtrapning er gået for hurtigt. At slet ikke at kunne sove eller slappe af er nemlig også farligt. Nogle milde benzoer eller kratom er (som de andre også siger) altså en god ide, hvis du spørger mig. Din læge har (nok) ingen personlig erfaring med misbrug og kan derfor godt være mindre vidende på området end man skulle tro. Det er ihvertfald min erfaring fra psykiatrien. Lyt til dig selv og din krop, men hold dig for guds skyld til udtrapningsplanerne.

Held og lykke. Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 01:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
jeg har ingen erfaring indenfor området med at trappe ud af denne klasse stoffer, kan som sådan heller ikke komme med nogle råd andet end moralsk opbakning. så ville bare lige sige at jeg synes du er mega sej trådstarter! Bare hold ud og sørg for at holde dig til din plan og hav målet i sigte! du kan sagtens klare det, det tror jeg på! og vil også våge at påstå at du snart er ovre den værste del af dit projekt! :rocking: :hjerte:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 17:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Det lyder som et godt et udgangpunkt for nedtrapning. Jeg har aldrig prøvet så høje doser, men kunne godt forestille mig det virkede omvendt. Jeg tror, at jeg vil foretrække at trappe ud af en ren opiat (morfin, kodein), som er enklere stoffer end tramadol - så skal man bagefter kun trappe ud af morfindelen, ikke serotonin og noradrenalin (det er det som kan give mærkelig blink/lyn i hovedet når man trapper ud). Det lyder mærkeligt at skifte fra tramadol til fx. morfin og så trappe ud af morfin, men jeg har hørt om det før. Hvis du har en god læge, burde vedkommende kunne lave en realistisk nedtrapningsplan.



Jeanet skrev:
kryddersnaps skrev:
Jeg har selv trappet ud af tramadol og lykkedes med det til sidst, men måtte erstatte det med antidepressiv i længden pga. uro og angst problematikker.

Jeg er helt enig med Nafets i at det nok er en lidt for hurtig nedtrapning, men lidt uenig i, at de langvarige abstinenser ikke skyldes serotonin-genoptaget. Rene opiater er efter min erfaring nemmere at trappe ud af end tramadol/antidepressiv. Tramadol er bygget op af de samme molekyler som det SNRI antidepressive middel "Effexor" som for mig var endnu mere ubehagelig at trappe ud af end Tramadol.

Håber du lykkes med det uden hjælpemidler, men hvis ikke det lykkedes, og du eventuelt har humør/angst problemer oven i, og ikke er fjendtligt indstillet overfor antidepressiver, kan man overveje et mildt antidepressivt middel som Zoloft (serotonin og lidt dopamin). Det skulle også være nemmere at trappe ud af end både Effexor og Tramadol... Men så er det slut med at tage MDMA og lignende, virkelig en skidt combo.


Det underlige er at mit humør faktisk ikke har det skidt, det er rent fysisk jeg har problemer. Faktisk har jeg tit tænkt over at større mængder af tramadol tit gjorde mig i dårligt humør...Det fandt jeg underligt da det jo burde være omvendt. Ikke at det hjalp på hverken den fysiske eller psykiske afhængighed, jeg tænkte bare ofte på hvor åndssvagt det føltes at tage noget jeg blev i dårligt humør af :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 23:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2018 20:46
Indlæg: 26
Jeg takker for opbakningen og hjælpen. I denne weekend blev jeg så træt af det hele at jeg tog en ordentlig bytur inkl coke. Idag har jeg gevaldige tømmermænd, hvilket dig føles en del bedre end abstinenser...ggg men af en eller anden grund ingen uro idag.
Tænker kampen fortsætter i morgen, synes det er blevet en smule bedre i løbet af de sidste dage, dog med hjælp fra skiftevis morfin og kratom og sovepiller, for at forsøge ikke at blive afhængig af nogle af delene. Ved ikke om det giver nogen mening at gøre det sådan, men da jeg henvendte mig på misbrugscenter, sagde de at de godt kunne hjælpe
mig, men at jeg skulle være forberedt på at få en indberetning på mine børn. Det er jeg under ingen omstændigheder villig til så, ingen hjælp derfra :cry:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team