Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 15:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 jan 2019 15:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hejsa derude!

Efterhånden længe siden jeg har skrevet noget fornuftigt herinde så efter en længerevarende romance med mit Gabasystem i form af GHB og GBL tænkte jeg at jeg ville give mit besyv med til hvordan jeg endte med at håndtere dette og hvad jeg fandt ud af undervejs.

Først lidt baggrund for hvad Gabasystemet laver i vores hjerner.

Forenklet forklaret findes der 2 slags GABA-receptorer i hjernen hhv, GABAa og GABAb, hvor Benzodiazapiner typisk rammer GABAa og GHB derimod rammer GABAb.

Det er bl.a. derfor at man ser at der skal enorme doser Benzodiazapiner til at slå GHB/GBL abstinenser ned, og selv der opstår der tit mentale forstyrrelser selvom kramper og delir til dels undgås.

GABA er bl.a. med til at hæmme vores responser på input i hjernen, og agerer som en slags filter for trusler, farer og negative invitationer til samspil, om end fiktive eller måske bare nogle vi normalt får sorteret fra.

Derudover har midler som rammer begge disse receptorer også en kraftig muskelafslappende effekt, ala alkohol som også har en gabaergisk effekt.

Dette er dog svært forenklet men er med, lige for at lægge grundstenene.

Ligesom når man har været afhængig af opioder og hjernen igen skal til at lære at producere naturlige endorfiner af sig selv, begynder hjernen også at skrue ned for egen produktion af GABA under længerevarende indflydelse af disse.

Det kan medføre alt fra fysiske effekter af kvalme, uro og kramper til de psykiske i form af paranoia, angst, delir og hallucinationer.

Anyways, baggrund for min situation.

Jeg var begyndt at dosere GBL dagligt i store doser efter en dum bestilling blev til 2, og efter flere fester og binges endte jeg med at dosere 2-3 ml GBL hver tredje time for ikke at ende med kramper, svedtur og paranoia. Halvanden måned blev det til og blev værre og værre dag for dag, kunne mærke mit system begynde at stå af, og min hud lignede en meth-heads med fedtet hud og bumser som blev til sår for første gang siden puberteten. (GHB/GBL øger vist og HGH (Human-Growth-Hormon) så giver mening)

Jeg var stoppet med at drikke alkohol og tænkte at jeg lige skulle have lidt til nytårsaftenen men skulle lige smage lidt og den ene fest tog den anden, og pludselig sad jeg i saksen. (Hint, hvis du har svært ved at styre alkohol eller andre stoffer, hold dig fra at have GBL/GHB liggende i store doser)

Jeg forsøgte at trappe ned og kom også lidt ned i doser men det var en pain in the ass for hver 1/5 ml jeg gik ned da jeg kunne mærke Dopaminmanglen så tydeligt, hvilket fik bare gjorde at jeg gik i cirkler og trappede op og ned.

Ikke engang GHB virkede og blandede begge 2 for at holde den kørende uden at pludselig glemme at dosere GBL'en som jo hurtigt var ude af systemet.

Jeg vidste at jeg var på vej til ud på et sidespor for at underdrive, så begyndte at ressearche lidt for at finde ud af hvordan jeg kunne forberede mig bedst muligt.

Jeg havde tilfældigvis noget Pine Bark Extract (Pycnogenol) til at ligge og ved et opdagede også ved et tilfælde at efter jeg havde taget en kapsel af dette kunne der nogle gange gå dobbelt så lang tid imellem mine redoseringer og jeg vågende færre gange om natten for at tage en dose for igen at kunne sove.

Jeg læste op på det og fandt ud af at det havde vist sig at kunne potentiere midler med GABA'ergisk effekt, hvilket jeg jo havde mærket på egen krop. Det gav mig lidt blod på tanden og begyndte at læse mere og mere om midler som havde effekter på GABA systemet uden at kemisk ændre det ud af hvad Benzoer+GHB mf. netop gør.

Jeg har desuden også lært at nogle midler optages bedst igennem slimhinderne i bagpartiet (endetarmen) så tænkte at jeg ville prøve denne ROA også.

Efter en led omgang analsvie grundet GBL'en som er noget nær så sur på PH'en som man kan komme, blev det til en doses GHB i stedet.

Lur mig om ikke det virkede, men jeg blev ikke høj?! Jeg blev afslappet og mellow og abstinenserne forsvandt, men jeg fik ingen rush af Dopamin og eufori lige efter indtagelse, som selv små doser GHB/GBL gav hver eneste gang.

Jeg begyndte at tænke over om den slemme redosering og akutte abstinenser måske skyldes dopaminrebounden og egentlig ikke i så høj grad GABA systemet.

På 3 dage gik jeg fra 2-3 ml GBL og den løse GHB hver 3 time til 1/10 del uden af opleve abstinenser af nogen form, en smule savn af at blive høj ja, men ingen svedtur, ingen kramper eller paranoia osv. bare baseline. Og damn det havde jeg savnet.

Efter 4-5 dagen gik der omkring 6 timer imellem doseringer som var nede på en kvart fortyndet hat GHB og kunne sove 8 timer før jeg vågnede endda. Dog på 5mg Quetiapine, da jeg godt kunne mærke at indslumringen ikke var hvad den havde været, men hvor jeg før vågnede hver 2-3 time selv på 25 mg Quetiapine, så var jeg lettet for at sige det mildest over min nye route of administration!

Det skal siges at jeg var begyndt at tage Pine Bark Extract forinden så det var ikke på dennes bekostning alene, men mest fordi redoseringen ikke længere behøves.

Derudover har jeg bestilt eller skaffet stort set alle disse midler hjem da jeg vidste at jeg stadig ikke var helt ude af farezonen endnu og gerne ville have noget som stabiliserede mit GABA-system så jeg ikke blev fristet til at bestille mere hjem.

(EDIT, bestilte kun naturpræparaterne hjem)

Jeg fandt frem til følgende midler:


Citron Melisse Ekstrakt (Rosmarinic Acid Øger GABAa ved at hæmme enzymet (4-aminobutyrate transaminase) som komverterer GABA to L-glutamate)

Ashwagandha Ekstrakt (Potentierer GABA'ergiske midler og mindsker mental og fysisk stress)

Pine Bark Ekstrakt (Potentierer GABA'ergiske midler og er en potent antooxidant)

Passionsblomst Ekstrakt (Rammer samme steder på GABAreceptorerne som Benzodiazapiner)

Skullcap Ekstrakt (Indeholder Baicalein som rammer samme steder på GABAreceptorerne som Benzodiazapiner)

Kava Kava (Indeholder 6 psykoaktive stoffer hvoraf Kavain er hoveddelen, rammer GABAa har vist sig i rette doser at være lig med Benzodiazapiner i effekt)

L-Theanine (Hjælper til at opregulere flere neurotransmittorer bl.a. GABA)

Mucuna Pruriens (Øget Dopamin for at undgå relapse)

Bacopa Ekstrakt (Øger årvågenheden og hjælper en til at opdage hvad der er virkeligt og hvad der ikke er i paranoiaen, og modvirker angsten og uroen)

Baldrian Ekstrakt (Valerenic Acid binder til Adenosine receptorer og hjælper til søvn, hvoraf Koffein har modsat effekt på disse receptorer)

Kemiske midler som kan bruges:

Pregabalin (Lyrica) Virker på GABAb receptorerne og er efterhånden kendt som the (Go Too Remedy) mht. udtrapningen af GHB/GBL)

Baklofen (Ligeledes en GABAb agonist, og bruges mod alt fra kramper, Sclerosis, til Alkoholisme og Epilepsi og spasmer. Er også kendt som en af de effektive til udtrapning af GHB/GBL.)

Gabapentin (Den tidligere og mindre potente version af Pregabalin men også virksom bare i større doser. Virker også på GABAb)

Phenibut (Virker også på GABAb receptorerne men frigiver i mindre doser også Dopamin og kan være gavnlig i de akutte abstinenser ved GHB/GBL men abstinenser fra Phenibut er heller ikke ønskværdige så vær forsigtig her også)

Alt i alt synes jeg at jeg er sluppet utroligt let, og var ærligt talt begyndt at blive bekymret og overvejede at lade mig indlægge da jeg simpelthen ikke kunne skrue ned for doserne med GBL'en. Ligesom med Kokain og den hyppige redosering der sker når det highjacker ens Dopaminsystem, så virkede det til at tage alt hvad jeg havde ikke at skide det et stykke og begynde at dosere normalt igen.

Nu er der lige kommet en batch potent Kava Kava ind af døren, så jeg vil læne mig tilbage og nyde en lille high uden frygt for tolerance, delir eller beskyldninger om rape-intentioner fordi man altid bærer en lille flaske på sig.

You get it!

Cheers Nafets


Senest rettet af ...,,.., 20 jan 2019 14:57, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2019 17:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Det var da ikke ligefrem rart og nok heller ikke noget jeg skal prøve igen, men jeg kom ud af et heftigt benzo selvmedicinering for nogle år siden ved hjælp af Pregabalin.

Jeg måtte taper i starten med Diazepam men efter et par ugers taper gik jeg over til Pregabalin og det var relativt smertefrit derfra. Selvfølgelig en masse ubehag, men ingen krampeanfald, delirium osv.

Kan man tåle pregabalin og din læge/psykiater vil udskrive det til dig kan jeg personligt kun anbefale det til formålet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2019 18:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Rigtig fed informativ tråd, tak for at dele ud af guldkornene.
Jeg roder selv en del med både benzoer og GBL on/off (holder styr på dagene for at undgå tolerance), bruger det dog mest til at sove på. Har aldrig haft problemer med nogen af dem. Du virker til at have rigtig godt styr på det, så vil lige høre dig omkring dette. Nu hvor benzoer og GBL rammer hver sin GABA-receptor, betyder det så at krydstolerencen er lav? Jeg tager lige lange pauser mellem benzoer og GBL, som jeg gør mellem benzoer og benzoer, eller GBL og GBL. Kan jeg i virkeligheden tage dem med tættere mellemrum?
Måske lidt underligt spørgsmål, men kunne være fedt hvis der var mulighed for at gøre det en smule mere frekvent ift mine søvnproblemer

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 09:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 jul 2011 21:14
Indlæg: 807
Er du sikker på Det med GBL skulle være så surt ? Er det overbevist om det er ret meget ph neutralt men bliver i tvivl nu?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 13:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Har også hørt at Pregabalin skulle være yderst effektivt men igen mest til GHB osv, da det som du også nævnte kan være en god ide at trappe ned med en anden form for Benzo inden man skifter dem helt ud.

Så lidt da, glad for at det kunne bruges, da GHB/GBL misbrug sjældent fører gode ting med sig, men prøvede at hive det bedste jeg kunne ud af oplevelsen.

Mht. dit spørgsmål så har jeg ikke den store viden om forskellige Benzodiazapiner og krydstolerance, men i princippet burde de ikke interfere med hinanden, men en anden ting er hvordan din psyke oplever det, da den stadig konstant enten vil være ved at komme sig over en flooding af GABAa eller GABAb så kan sagtens munde ud i noget angst eller mentale forstyrrelser på sigt hvis du har taget dem on/off i længere tid vil jeg mene.

Typisk indtræder de værste symptomer et par dage inde i den bratte afslutning af GHB/GBL og mange Benzoer har også lang halveringstid så svært at sige om du overhovedet nogensinde når baseline.

Synes du skal prøve at bestille nogle af de præparater hjem jeg har skrevet om, bruger dem selv ifm. søvn nu, og til at give lidt mental ro på tanker og aktivitet efter en lang dag.

Det har aldrig været bæredygtigt at bruge benzoer eller GHB til søvn, selvom de virker så godt som de gør men adaptogener og urteekstrakter kan du hverken overdosere eller udvikle tolerance for, i hvert fald ikke disse. Det er så er de røvbillige at købe som pulver over nettet og bliver aldrig snuppet i tolden som kapsler og piller altid gør, så laver mine egne potente blandinger både til søvn, men også til morgenen med stimulerende ekstrakter i. Tror måske jeg bruger 2-3 kroner om dagen på det max.

Edit: Og ja GBL er utroligt sur, men GHB til gengæld er lavet om til en salt som helst skal være så PH-Neutral som muligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 14:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2745
Fedt Nafets godt du kom ud - elsker og læse dine faglige beskrivelse


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 16:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tak Fso!! Og ja som rootmood skrev i en anden GHB/GBL tråd, så er Heroin abstinenskonge af opiater, Kokain ved stimulanser og GBL ved anxiolytics. Der er dog kommet så mange analoger og RC'er at jeg tvivler på den holder vand længere men syntes det var en meget god beskrivelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 17:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hvis nogen nørder lidt i Nootropics osv. har jeg læst lidt om det her middel Emoxypine som strukturelt minder om Vitamin b6 men i stedet har væsentlig mere potent effekt, opdaget af russiske forskere i 80'erne.

Det er ved at at blowe op i div. supplementskredse og har fået rigtigt gode reviews af nogle af de mere hardcore brugere derinde som bestemt ikke er kendt for at sige god for hvad som helst.

Agerer vist neuroprotektivt, øger Dopamin, og vigtigt ifm. denne tråd, genindstiller receptorerenes evne til at binde til GABA igen, hvilket kan betyde meget hurtigere recovery selv efter årevis på store doser Benzodiazapiner.

Som bonus skulle det være en af de bedre midler i mod hangovers, hvilket der vist nok er ret godt belæg for og massere af anekdotisk evidens i hvert fald.

https://www.reddit.com/r/Nootropics/com ... nderrated/

https://newmind.com/emoxypine-succinate ... ms-98.html

EDIT: Denne gruppe af midler skal man ikke spøge med, og nogle gange kan der opstå potentielt livsfarlige interaktioner hvis man bruger flere RC's med krydsvirkninger så hvis man ikke har lyst eller tid til at læse nettet tyndt for alt fra anekdoter til div. videnskabelige studier så er det bedst at holde sig til naturmidler som en tommelfingerregel, men tænkte den skulle med alligevel grundet egenskaben på GABA-receptorerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 18:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Interessante sager! Har selv været nysgerrig på en "DIY" beroligende combo med ashawagandha passionblomst m.m!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 19:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kan kun anbefale Ashwagandha og virker wonders for stress og mental uro. Passionsblomst er lige på trapperne så den må jeg se frem til at prøve af.

Lavede på et tidspunkt en mundspray med Kava Kava tinktur i som virkede fantastisk, 5 sprøjt og så fik jeg en lille chiller på og angst og stress forsvandt.

Overvejer at lave en med en blanding af Kava Kava og blandt andet Passionsblomst Citronmelisse og Ashwagandha men tænker dog at den kommer til at smage fælt, men hey med et liv som stress-og angstfri burde en smule bitter ånde ikke holde mig tilbage.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 20:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Sådan en håndfuld 00 gelatine Kasper kan ellers også erhverves relativt let og... Jo, ville sige billigt, hvert fald i den mængde jeg fik dem i.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 20:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Læbepomaden skrev:
Sådan en håndfuld 00 gelatine Kasper kan ellers også erhverves relativt let og... Jo, ville sige billigt, hvert fald i den mængde jeg fik dem i.


Har lige købt 100stk gelatine Kasper for 14kr i inkl levering fra Wish. Ret billigt imo

@Nafets hvilke af de ikke-kemiske midler fra din liste ville du anbefale mig til søvn? Vil meget gerne give dem et forsøg. Kan de også slå et stimulans'trip' ned, og knocke én out så man kan schlafe?

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 21:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
14 kr?!?!? Hold da kæft, godt tip!

Faldte over det her studie, der sammenligner benzoer mht. Hypnotisk og angstdæmpende effekt, hvor der også bliver brugt passionsblomst(ekstrakt), hvor 200mg vidst skulle svare til 025-0.5mg xanax. Har ikke prøvet det endnu og har også hørt at det i den grad er meget mildere, men hvis man det kan hjælpe til det "værste" efter en voldsom tur, ville det være et fedt OTC sovemiddel (som.evt kunne forbedres med andre lidt ukonventionelle midler som nævnt øverst)

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... /pcn.12275

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2019 22:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 07 jul 2011 21:14
Indlæg: 807
Tjekkede lige op på det og som jeg sagde er gbl rigtig nok ph neutralt.
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=28236

Mente nok der stod i de papire der altid fulgte med min GBL at ph vidst var 6.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2019 12:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Shambhala skrev:
Læbepomaden skrev:
Sådan en håndfuld 00 gelatine Kasper kan ellers også erhverves relativt let og... Jo, ville sige billigt, hvert fald i den mængde jeg fik dem i.



Ja bruger også kapsler til at lave div. blandinger men ideen med en mundspray var den akutte effekt og lidt diskrete administrering som kan udføres i farten, efter behov.

@Nafets hvilke af de ikke-kemiske midler fra din liste ville du anbefale mig til søvn? Vil meget gerne give dem et forsøg. Kan de også slå et stimulans'trip' ned, og knocke én out så man kan schlafe?


De kan give noget ro og afslappethed og give bedre søvn men kan ikke slå en heftig stimulanskoger ned som en benzo eller GHB kan. Dog kan det stadig også betyde forskellen på rigtigt dårlig søvn og nogle gode timer på øjet.

Jeg bruger selv Citron Melisse, Baldrian, Ashwagandha, L-Theanine, samt Pine Bark til at potentiere, og afventer Passionsblomst og skal have skaffet noget Skullcap. Men kan allerede mærke væsentlig forskel og sover som en sten og er dejligt udhvilet uden at være alt for baldret når jeg står op.

Tit i perioder hvor jeg ikke får taget kosttilskudene ender jeg i længere faser hvor jeg ikke får sovet specielt godt, og falder sent i søvn, og dermed hurtigt bliver presset og stresset og får vendt døgnrytmen i Weekenden.


Mht. GBL så er der er det vist kun 4.5 i PH men stadigt surt og bruges netop også i syntesen af GHB til at sænke PH'en når den kautiske soda har hævet den for meget. https://en.wikipedia.org/wiki/Gamma-Butyrolactone Læs under properties til højre i kolummen.
Det er også et skrapt opløsningsmiddel og bliver brugt til at rense grafitti og fælge* men selvfølgelig ikke noget med PH'en at gøre, men lidt surt at det da.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2019 13:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Har netop fået Passionsblomst ekstrakt hjem og prøvet det, og fik en instant effekt som ikke var til at tage fejl af. Antidepressivt, afslappende og generelt opløftende.
Da jeg skulle sove sad jeg og hørte musik og lukkede mine øjne og begyndte at have milde CEV's af folk som dansede rigtigt smukt til musikken jeg hørte hvilket gjorde mig så glad i låget jeg lå og smilede over hele femøren. Det er ikke noget jeg har prøvet særligt tit, så gik straks igang med at undersøge og rigtigt nok, Passionsblomst har MAOI egenskaber og i den rette mængde og afart af blomsten, kan man opnå virkninger ala Syrian Rye og andre Harmalaer. Jeg er samtidigt på en brav mængde af andre midler, så det skal ikke udelukkes at de også har spillet ind, men hat gentaget forsøget igen i dag, og rigtigt nok kort tid efter begynder CEV's og euforien at dukke op, Især ifm. musik.

Har læst om flere som havde forsøgt sig med Passionsblomst og svampe eller DMT med rigtigt gode resultater, hvilket bestemt ikke skal udelukkes engang i fremtiden.

Kan varmt anbefale det til søvn, afslapning og til at stresse ned, da det er nærmest på linie med Kava Kava dog uden det hurtige onset.

EDIT: Fandt ud af at det meget vel havde rod i at jeg også havde taget Mucuna Pruriens hvilket indeholder DMT, Bufotenine mf. i små mængder oveni.

Over two thousand years ago the Ayurvedic physician Sushruta wrote in the Sushruta Samhita (one of the two key texts of Ayurvedic medicine) that Mucuna combined with Tribulus terrestris is a powerful aphrodisiac and tonic. Mucuna contains DMT, 5-MeO-DMT, and Bufotenin (amongst other alkaloids) and Tribulus terrestris contains harmine, an MAOI.

Det er i små mængder men da jeg har indtaget ekstrakt kan det sagtens tænkes at doserne har været store nok til at forårsage en mild virkning.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team