Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 23 apr 2019 09:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
holiiloh skrev:
Har jeg hele tiden gjort! Og ja det var min plan indtil jeg opdagede at ingen responderede positivt på det så det var mere op af bakke end jeg havde forventet så jeg venter med at arbejde videre med det indtil jeg har lært mere om hvordan jeg kan imødegå de behov der er for sammenhæng, uden at skulle forsvare at den viden der arbejdes med er effektiv og værre mine intentioner med dem.


jeg har en god kammerat som er tidliger misbruger og har noget på straffeattesten i den sammenhæng
han tager en uddannelse som forgår mens han er på kontanthjælp og det er hans måde at komme ud af sit eget misbrug og samtidig hjælpe andre og der er efter hvad han siger gode penge og muligheder for arbejde når han er færdig med hans uddannelse.

der får du den rigtige indgangsvinkel til at rent faktisk komme til at arbejde inden for det område med en uddannelse så du har papir på at du har uddannet dig og du har noget nemmer ved at faktisk få et arbejde blandt andet inden for det offentlige og det tror jeg ville være et meget godt valg hvis du gerne vil i den retning.

jeg har selv haft interesse i psykologi og psykiatri igennem mange år. faktisk siden jeg var seksten og jeg er nu 44 år gammel men at man læser mange bøger og studere på egen hånd i sådanne nogen emner uden andre særlige forudsætninger gør ikke nødvendigvis en istand til at bruge de ting man lære på andres vegne.

hvis det er mere en form for selvterapi der driver værket så er der ingenting i vejen for at læse og lære så mange ting så muligt men skal man påvirke andre menneskers liv så skal man altså sørge for at de ting man laver er iorden og der er en officel godkendt uddannelse en rigtig god ide til at starte med selvom det ikke i sig selv er nogen garanti for at man rent faktisk egner sig til at arbejde med andre mennesker. det er ikke alle der er det selvom de er istand til at tage en uddannelse inden for et eller andet område .

det er så bare mit råd til dig hvis du gerne vil de ting og det er faktisk en meget fornuftig uddannelse som giver mange fordele på sigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2019 10:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2018 13:00
Indlæg: 33
Jeg har allerede en længeregående uddannelse på det sociale område, i stil med det du nævner, men som sagt har jeg forsøgt at gøre lidt op med den der mentalitet med at se mig og min uddannelse og kurser. Det er nemlig efterhånden sjældent ensbetydende med at man er dygtig til det man er uddannet til, og i det at jeg tilbyder det som et gratis no strings attached sessioner, så ser jeg især ingen grund til at skulle forsøge at bryste mig at div. titler og erfaringer. Hvad man bruger sin fritid og har sin passion omkring tæller i dag, hvad du har uddannet dig til er titel, papir og pis langt hen af vejen, og det kommer folk også til at opdage når systemet krakellerer da kompetencer som er persistente og indefra drevne pludselig skal dominere innovationen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2019 14:26 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Så du har en uddannelse på det sociale område der har taget mere end 5 år? Ellers er det ikke en længere videregående uddannelse.
En uddannelse er LANGT fra bare en titel, pis og papir... Specielt ikke når det handler om sårbare mennesker, ofte med svære psykiske lidelser og dobbeltdiagnoser.

Prøv du at hop ind til NASA og søg et job som ingeniør for den næste rumraket, fordi du i din fritid ved siden af dit job som SOSU assistent nyder at sende colaflasker op i luften ved at pumpe dem op med luft og vand.
Det fungerer bare ikke sådan! Alt inde i mig skriger mod at du helt sikkert har været på kurser af den ene og anden slags. Bevars. Men derfra til at få den fornødne tillid fra en person i misbrug, som er nødvendig for at personen åbner op, samtidig med at du (MULIGVIS) ikke nødvendigvis, men muligvis risikerer at skade denne persons sind uopretteligt er simpelthen forfærdeligt. Der er en grund til at en uddannelse som læge tager så mange år. Det er fordi at det er vigtigt man ved hvad man laver. Der er det altså ikke nok at dissekere en frø i ens fritid.

Lad os tage et eksempel her, hvad nu hvis du gør den her person fuldstændig afhængig af din healing og du pludselig skal have penge for det, eller opdager at den her person forfølger dig eller kimmer dig ned konstant fordi at han/hun er i så stor ubalance eller er psykotisk? Hvad så? Det er altså ikke en møntsamling du bruger fritiden på. Husk lige det.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2019 14:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
holiiloh skrev:
Jeg har allerede en længeregående uddannelse på det sociale område, i stil med det du nævner, men som sagt har jeg forsøgt at gøre lidt op med den der mentalitet med at se mig og min uddannelse og kurser. Det er nemlig efterhånden sjældent ensbetydende med at man er dygtig til det man er uddannet til, og i det at jeg tilbyder det som et gratis no strings attached sessioner, så ser jeg især ingen grund til at skulle forsøge at bryste mig at div. titler og erfaringer. Hvad man bruger sin fritid og har sin passion omkring tæller i dag, hvad du har uddannet dig til er titel, papir og pis langt hen af vejen, og det kommer folk også til at opdage når systemet krakellerer da kompetencer som er persistente og indefra drevne pludselig skal dominere innovationen.


hvad er du uddannet til ?

altså en hobby skal man nok bruge ti år på at udvikle færdigheder i før man sådan cirka kan sige man har et vidst erfaringsgrundlag og viden om og det gælder sådanne ting som astrologi eller tarot kort og så mange ting .

og der mener jeg en hobby som ikke er ensbetydene med at man skal tjene penge på det eller lave det til et arbejde og slet ikke til at man skal stable et terapi forløb på banen for andre mennesker selvom man har en vis kontaktflade til andre mennesker der søger de ting som en form for hjælp til selvhjælp.


jeg ved ikke hvordan du forventer at hjælpe misbruger uden et vist kendskab til sociale lovgivning psykiatriske diagnoser evt fysiske sygdomme osv der kan spille ind hos de mennesker du vil hjælpe hvis du skal arbejde alene på hobby plan men du må gerne skrive lidt om hvad du er uddannet til og dine kompetencer så er.

iøvrigt skriver du at du tilbyder gratis hjælp uden forventing om at der skal være økonomi indblandet i det men det modsiger jo lidt det du siger med at du ville tage betaling for det indtil du fandt ud af der ikke var så meget interesse i det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2019 15:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det kan godt bide en i halen sådan noget ja. Svært at sige hvad som kommer først modstanden fra dig eller forummet her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2019 15:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2018 13:00
Indlæg: 33
Du kan sagtens argumentere for det når det kommer til tekniske uddannelser som raketingeniør men når du sidder i det offentlige og skal håndtere en hverdag med sårbare mennesker og travlhed så betyder dine lange hypoteser og afhandlinger om magt og system NADA. Der er mange kandidater som overbygninger til professionsbachelorer eks. så ser man tit jo.
Faktum er at dem som har været der i nogle år før dig, uddannelse eller ej, agerer meget mere effektivt på arbejdspladsen og kender borgerne en del bedre.
Hele pointen var at tilbyde gratis rådgivning/terapi da det også kan være en smule hyklerisk at tage penge for den første gruppe som egentlig også agerer prøveklude men skal jeg bruge mere tid på at forsvare mig end at yde en frivillig service, må jeg påtænke om det i virkeligheden handler om at folk har svært ved at stå overfor sådan en omfattende viden og der netop går forsvarsmekanisme i den. Fordi så kan man jo netop anfægte den viden som er der, hvis også man kan få anfægtet personen. Foregår dog oftest vice versa i den direkte kommunikation.

Jeg har en masse viden om både psykiatri, sociallovgivning, og ja sjovt nok også astrologi og tarot. Gider dog ikke nævne uddannelse mm. da jeg netop forsøger at holde mig lidt anonym herinde af flere årsager. Men igen tilbudet var der, men hopper tilbage i skjul og prøver at finde en løsning hvor jeg kan sortere lidt mere i hvad jeg vil bruge tiden på når jeg skal arbejde med det igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2019 16:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Men søde ven... Det her er ikke en kritik af dig som person. Husk lige det. Det er en kritik af det du har skrevet og din ageren. En videnskabelig teknisk uddannelse bygger på fakta. Det samme gør psykologi og psykiatri. De bygger alle på årevis af bittersød erfaring fra andre før dem. Der er generelt ret bred konsensus omkring fx kognitiv terapi, hvordan det virker og hvorfor det virker. Det er altså noget man skal eksamineres i før man får sine papirer på at man har den fornødne viden og de fornødne evner før man får lov til at behandle andre mennesker.

Selvfølgelig kan man være en rigtig rigtig god menneskekender, der forstår at hjælpe andre mennesker. Men det her er altså ikke en hobby på linje med skak hvor man konsekvensfrit kan afprøve nye indlæringsteknikker. Det her handler om liv og død for de misbrugere som er så skadet af gamet, at de faktisk erkender at de har et problem og et ønske om at stoppe.
Lad mig komme med et helt lavpraktisk eksempel.. Jeg har en ven, som er blevet udsat for insest som barn af sin stedfar igennem mange år. I hans anden døgnbehandling blev der bevilliget en hulens masse penge til at behandlerne der skulle lave intensiv terapi med ham omkring hans fortid. Han fik hele to samtaler, hvor han åbnede helt op omkring al den smerte han har været igennem. Men så blev han ladt i stikken fordi at ejerne af stedet var ekstremt pengegriske og ikke afsatte de ressourcer som de havde fået penge til, til hans behandling. Han forlod stedet som et åbent dødeligt sår. Der gik ikke lang tid før han faldt i, igen og igen... Har flere gange modtaget opkald fra både intensiv og psykiatrisk hvor han har været indlagt fordi han enten var ved at dø af en OD eller havde forsøgt at tage sit eget liv.
Hvad vil du gøre hvis han kom med i din gruppe, fordi han pludselig havde genfundet en eller anden form for holistisk håb.

Det kræver enormt mange ressourcer, tid, ekspertviden og teknikker for at behandle sådan en som ham.
Alt respekt for at du gerne vil hjælpe andre og gøre det til en levevej. Det er der ingen køer på isen ved, overhovedet. Tværtimod. Men at hjælpe folk uden en grundlæggende terapeutisk uddannelse og udenfor trygge rammer er sindsygt farligt for dem som du vil hjælpe. Der findes masser af anerkendte terapeutiske uddannelser, disse tager flere år, hvor man selv gennemgår ens liv og bliver udsat for samme terapi som man skal hjælpe andre med. Og kan godt afsløre at det kan få selv den største og stærkeste til at knække sammen i gråd.

Hvis du virkelig gerne vil hjælpe folk, så gå den vej. Gør det rigtigt og gør det godt.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2019 18:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2018 13:00
Indlæg: 33
Kan godt lide at du kalder mig søde ven.. Eller nej synes jeg faktisk er en smule ynkeligt at tale ned til andre i en faglig debat. Prøv du at sætte dig ind i halvdelen af den teori som blev præsenteret. Det er noget af det mest hardcore fordi du netop ikke kan gemme dig bag sårbarhed eller stringent metodik længere, denne viden som også er begyndt at komme frem iform af Enneagram teori og terapi er noget af det ypperste som kan undervise selv de gamle dygtige terapeuter som måske har meget erfaring med det praktiske og sessioner men måske har en smule fragmenteret teori.

Der er trends i alt må du forstå, også indenfor videnskab og måling, og at tro at der er én sandhed og et faktum er netop en af de ting som gør at det ikke er for dig, endnu velogmærket.

Det kræver en forståelse af flerfacetterede virkeligheder, og en robusthed til ikke at lade sig opsluge eller blive opblæst som de færreste kan holde til kan jeg godt skrive under på. har også arbejder traditionelt terapeutisk med alt fra åndedrætsterapi til spørgeteknikker og kropskontakt og ikke at sige at de ikke har lige så meget potentiale og kan være gavnlig, så kræver denne viden at du som behandler kan hæve dig over sandhedsbegrebet, og både dirigere, men også slippe styringen så den anden faktisk definere, og så samle op hvor man lander. Har selv været helt knust sammen i gråd igennem nogle terapier og omvendt også haft direkte mystiske oplevelser igennem andre, men at sige at jeg er færdig vil være arrogant at tro at noget er færdigt er hele tanken som må udraderes i en hvis man skal kunne bevare benene på jorden med sådanne modeller. Nogle kalder det en initiationsvej, andre en slags gudelig viden om ROC rings of coherence og nogle ser det for hvad det er. Det er mange ting på én gang, og det er svært for de fleste som sidder fast i dualisme eller nærmere en slags vidensmæssig etnocentrisme.

Når det så er sagt så er din respekt for det at sidde med en andens liv i hænderne også ærbødigt men du må samtidigt indse at selv en trænet terapeut som ikke formår at ramme behovet eller ser forbi invitationerne til samspil, vil stadig kun være det. Ham som så forbi og måske var kompetent men ikke kunne nå og ramme ind til personen. Nogle er fødte musikere uden nogensinde at have fået en musiktime, og outperformer i nogle tilfælde også endda de trænede med længder. Men et system eller nærmere en tankemåde, som ikke er åben overfor en bredere forståelse eller en mere specifik indgangmetode, må siges for alvor at have spillet fallit. Ligesom regeringer kører psyops og får alle til at køre selvcensur på alt som hedder konspirationsteorier, så er der også krigere som stiller sig klar til at forsvare den struktur som har optaget shamen eller healerrollen i det moderne samfund, til ingen verdens nytte. Vær ikke en af dem, brug din tid på at søge at kende, opløse og bygge dine egne grænser, ikke forsvare et system som pr. defination træder vande.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2019 09:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Det var ikke for at tale ned til dig faktisk. Men point taken ;)

Jeg synes at du konstant glider af det jeg skriver til dig og snakker utroligt svævende om løst og fast...
Gider du ikke godt svare på følgende spørgsmål sådan helt kontant opstillet i punktform?

1. Lad os tage et eksempel her, hvad nu hvis du gør den her person fuldstændig afhængig af din healing og du pludselig skal have penge for det, eller opdager at den her person forfølger dig eller kimmer dig ned konstant fordi at han/hun er i så stor ubalance eller er psykotisk? Hvad så?

2. Misbrugsbehandling er altså ikke en hobby på linje med skak hvor man konsekvensfrit kan afprøve nye indlæringsteknikker. Det her handler om liv og død for de misbrugere som er så skadet af gamet, at de faktisk erkender at de har et problem og et ønske om at stoppe. Er du godt klar over det? Og er du klar til at tage ansvaret og konsekvenserne af det?

3. Hvad vil du gøre hvis ham min nævnte ven der har været udsat for overgreb som barn pludselig overlod alt tro og tillid til dig og din behandling? Vil du turde behandle ham?

4. Hvordan vil du behandle en med dobbeltdiagnose? Lad os sige paranoid skizofreni og et opioid og hashmisbrug? Han får psykofarmaka for hans skizofreni. Vil du turde tage ansvaret for ham og i så fald, hvordan vil du behandle ham? Skal han smide sin psykofarmaka?

5. Hvor skadet skal en person være, før du ikke længere mener du har evnerne til at behandle personen?

6. Er du villig til at fortsætte med at hjælpe den samme person i en længere årrække ganske gratis?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2019 14:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2018 13:00
Indlæg: 33
Obama skrev:
Det var ikke for at tale ned til dig faktisk. Men point taken ;)

Jeg synes at du konstant glider af det jeg skriver til dig og snakker utroligt svævende om løst og fast...
Gider du ikke godt svare på følgende spørgsmål sådan helt kontant opstillet i punktform?

1. Lad os tage et eksempel her, hvad nu hvis du gør den her person fuldstændig afhængig af din healing og du pludselig skal have penge for det, eller opdager at den her person forfølger dig eller kimmer dig ned konstant fordi at han/hun er i så stor ubalance eller er psykotisk? Hvad så?

2. Misbrugsbehandling er altså ikke en hobby på linje med skak hvor man konsekvensfrit kan afprøve nye indlæringsteknikker. Det her handler om liv og død for de misbrugere som er så skadet af gamet, at de faktisk erkender at de har et problem og et ønske om at stoppe. Er du godt klar over det? Og er du klar til at tage ansvaret og konsekvenserne af det?

3. Hvad vil du gøre hvis ham min nævnte ven der har været udsat for overgreb som barn pludselig overlod alt tro og tillid til dig og din behandling? Vil du turde behandle ham?

4. Hvordan vil du behandle en med dobbeltdiagnose? Lad os sige paranoid skizofreni og et opioid og hashmisbrug? Han får psykofarmaka for hans skizofreni. Vil du turde tage ansvaret for ham og i så fald, hvordan vil du behandle ham? Skal han smide sin psykofarmaka?

5. Hvor skadet skal en person være, før du ikke længere mener du har evnerne til at behandle personen?

6. Er du villig til at fortsætte med at hjælpe den samme person i en længere årrække ganske gratis?


Nej du betvivler mine kompetencer og jeg forsvarer min ret til ikke at gide skulle forsvare dem hvilket er ret meta så kan godt forstå hvis du også har svært ved at følge med.

Til nr. 1 så er det en del af livet som behandler, terapeut rådgiver osv. at nogle gange ser nogle en slags redderrolle i en, og vil søge at tillægge en alskens uforløst de ikke selv kan rumme ved sig selv. At tro at nogle terapuetiske discipliner står uden for oplevelser som denne synes jeg måske grænser til det naive. Du ser ny-uddannede psykologer, helt grønne coaches/NLP-practitioners, socialrådgivere, socialpædagoger for bare at nævne nogle få, hvor for dette scenarie sker, og sker ofte. At jeg skulle ruste mig i mere end andre faggrupper og underlægges mere scrutiny må du forklare mig, det er ikke mit job når det er dig som tvivler, ikke for at lyde træls.

Til nr. 2 er det igen en opsamling af hvilke tilbud som reelt er derude og hvor mange både trænede og meget grønne og nye folk som sidder med særligt svære tilfælde. Der er mange kan jeg forklare dig, og rigtigt mange som fejler, grusomt. Men havde jeg i stedet for at arbejde med denne slags viden, taget div. kurser som ligger tæt op af de trends og ideer som samtiden har så ville selv samme publikum klappe i hænderne. Du må forstå at folk har selv et frit valg til at deltage og jeg påstår ikke at jeg udretter mirakler, tværtimod! Det jeg laver er navigering og præcisionsrådgvining. Hvad folk bruger den viden til, kan jeg henvise til folk eller proffesioner som laver mere specificeret terapi eller arbejde. Det du prøver at afklare er etikken i at udføre en slags arbejde hvori nogle har nogle forventninger, eller forhåbninger til min rolle, ikke deres udfald. Det jeg prøver at fortælle dig er at alt den slags viden og metodik som du eller andre priser så højt engang stod hvor jeg står. Med en mere præcis eller bredere løsning og samtidigt pludselig også alt modstanden og det etiske ansvar? for de andre professioner som i sig selv i slutningen af trendsfasen, enten begynder at forsvare deres eksitensberettigelse imens de uddanner flere og flere, eller omvendt begynder at fremstå kliché agtigt.

Til nr 3 må du også forstå at jeg ikke skal behandle eller agere mentor eller rollemodel i den slags arbejde selvom man selvfølgelig kan argumentere for at det til dels altid sker i en vis grad. Dog er hele meningen med det at udradere denne tænkning da det egentligt er relationsarbejde du påpeger men dette er rådgivning og oplysning om sammenhænge, og hans tendens til at ville hægte sig på mig er en del af modellerne som ville blive påpeget såfremt det overskred mine grænser og hvis jeg kunne fornemme at han søgte relation ikke rådgivning.

Til nr 4, så er dobbeltdiagnose i mine øjne igen et symptom på et system som ikke formår at strukturere korrekt men begynder at søge mudrerede forklaringsmodeller i stedet for at direkte gøre det de burde. Studere det organ de forsøger at helbrede. Nogle skizofrene er stemmehørere, nogle ser hallucinationer og andre er paranoide og præget af vrangforestilligner for at simplificere det. Vidt forskellige hjerneproblematikker og centre involveret hvis du som psykiatri altså begyndte at have en mere ydmyg tilgang til tidligere tiders fejlantagelser. Misbrug kan også have mange årsager og både være demonstrativt, copingstrategi, eller en helt fornuftig ide om selvmedicinering men med rigtigt dårligt redskaber/metoder som kan ses af personen hvor de står nu. Dermed igen tilbage til navigering fremfor relationsdannelse.

Til nr. 5, nogle mennesker er ikke parat til at kigge på syv parametre så derfor ideen om at skalere det ned til 3 og 5 så en person som har kognition som en 5 årig og kan sidde og kigge på billeder og tegne og snakke måske kropsfornemmelser osv, kan have gavn af det. Det vil dog altid være et skøn, og ønsker nogle relationsdannelse eller nogle at diskuttere med så ville jeg pr. defination spilde deres tid, hvis ikke de var interesseret i den form for rådgivning jeg tilbyder.

Til nr. 6 Nej det har aldrig været en del af planen, selvom frivilligt ca. 30 procent af tiden doneres til personer og organisationer uden midler, men selvfølgelig hvis jeg så at nogen ville være hjælpløs foruden min hjælp eller støtte havde jeg uden tvivl taget tid, og ressourcer af til dem. Derudover har jeg selv et ret rummeligt forhold til at have andre mennesker inde på livet af mig, men som professionel vil jeg ikke kunne eller have lyst til at overtage en mentor eller omsorgsrolle, da det er den følelsesdrevede mentalitet som jeg peget på at vi snart skal til at lægge af os. Hvis jeg kan rådgive og løfte 20 rådgivere eller fagpersoner som derefter højner kvaliteten af deres arbejde eller dem de måske selv underviser så rammer jeg flest og udfra en mere jordnær kausalitet også forårsage mest gavn. Man kan også tænke i andre baner og prøve at forestille sig at lige netop denne man poster energi i, vil sprede sig som andre ringe i vandet osv. men det er i mine øjne en smule romantiseret og kan man ikke have med sig ind i rådgivningsøjemed hvis man skal hjælpe folk med at se svære problematikker i øjnene, da netop det ofte er svaret. At erkende det svære, for først der åbenbares løsningen ofte. Noget med modstand, blinde vinkler og energiarbejde at gøre også men det er vel og mærket muligt.

Så alt i alt har jeg selv et ton af etiske dilemmaer som desværre eller heldigvis, præger store dele af min daglige tænkning, men om jeg er i tvivl om effekten, intentionen og præcisionen i metoden, så står jeg soleklart fast. At modstanden opstår, er for mig stadig tricky at deale med men historisk giver det mening at det er broden for at integrere noget nyt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Psykofreak og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team