Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 mar 2019 05:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Hej langtid siden jeg har været på siden, men ville bare høre nogle råd til hvad i har af råd. Jeg får pt udskrevet 14x5mg valium af min doktor og har fået det et stykke tid efterhånden, taler omkring et år. men har det seneste år taget den lidt videre til, at få 8 mg Clonazepam om dagen, disse er ikke udskrevet til mig, og lovede mig selv jeg ikke ville begynde på andet end da jeg fik dem valium udskrevet. Dette har stået på i nok et halv år. vågner op tager 4 2 mg clonazepam, tager ned for at hente mit medicin. Det skal siges ingen ved om mit clonazepam forbrug.

Har bostøtte og tør ikke sige det til ham, da vores tillid nok vil blive forkert... Er der nogle, ved godt der ikke er magiske midler mod benzo afhængighed. For det er ikke fordi jeg har særlig svært ved at skjule det. Folk syntes mere jeg er på, da jeg lider af det som min læge på psykiatrisk kaldte ekstrem angst. som jo forsvinder i den cocktail af benzoer.. Har før i tiden taget en masse RC benzoer som virkede rigtig godt, men der vil jeg ikke tilbage til. Plejede før jeg kom på valium at drikke mindst 2 flasker vodka om dagen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2019 19:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Pfuii... en enorm dosis, især hvis du mener Diazepam, da Valium ikke længere udskrives. (det aktive stof hedder diazepam, pillerne kan hedde alt muligt)

Jeg led af svær angst og var i behandling med høje doser alprazolam, jeg kom først ud af angsten, efter jeg trappede ud af alprazolam og skiftede til antidepressive præparater, der er langt bedre til at behandle angst. Kombineret med mindfullness.

Det er lidt svært at give dig et råd, når du får så høje doser, der skal en god psykiater til.

Håber det lykkes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2019 14:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Store doser Bacopa Monnieri er uovertruffent til at håndtere angst, men du skal helst af BZD også. Du kan evt. forsøge at trappe over på Lyrica/Pregabalin eller Baklofen og langsomt trappe ned derfra. Også angstdæmpende men ikke så "potent" eller afhængighedsskabende som benzoer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2019 15:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hejsa Crazym! :)
bør du ikke kunne nævne det for din bostøtte?.. altså det er jo det vedkommende er der for; altså hjælpe dig..
eller vil du lave en udtrapning selv.. -gør det gerne sammen med en som du stoler på..
hvorfor tager du de ekstra der?.. rus eller får du ikk nok dzp?
jeg kender personligt til både at være angst, afhængig og samtidigt misbruge benzo, og vil rigtigt gerne hjælpe dig så godt jeg kan!
skriv her eller på pb
vh STW

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2019 01:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Tusind tak for svar.STWOD. nej dem jeg tager om morgenen er fordi, jeg har mega angst, og henter medicin hverdag, da jeg ikke skal have det til at stå ved mig, da jeg ikke kan styre det... Har nu sagt til min bostøtte at jeg tager dem, jeg bliver nødt til at ligge kortene på bordet. Jeg vil videre i mit liv- men jeg har taget så mange rc-benzos. som har ødelagt mit hoved. Det er fint med lyrica, men får allerede 600 mg af det om dagen...

Får også concerta, 54+18- og 14x5 valium om morgen- mens jeg får til middag 18 mg- og aften 18 mg- og 50 mg phernagan (stavet forkert) og samtidig får jeg lamitrogin 200 mg om dagen, da jeg også har epilepsi. og Jeg er ved at være træt af alle dem piller, men har brug for dem. Men det er forfærdeligt- og ved ikke hvordan jeg kommer ud af benzoerne. det ved jeg vil blive et helvede... og de er begyndt at tale om det, og jeg er pissebange for det. har taget dem 14xvalium(diazepam) da det skulle rettes haha...men har taget dem i omkring et år.... så hvad kan jeg bruge til at hjælpe så jeg ikke dræber mig selv. For selv den tanke er en af de eneste jeg har.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2019 12:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
stærkt at du har nævnt det! godt gået!
okay. jeg tog selv omkring 10x5 stesolid plus alt det løse ved siden af i mindst 5år.. har ikke kendskab til rc'erne.
hvis du mærker efter har du så mere, eller oftere angst end da du startede?..
-Jeg havde meget angst da jeg var oppe i høj dosis, som om min nerver konstant brokkede sig.. det var så sådan at filmen knækkede for mig, og jeg så det som en mulighed for at lægge den del af mit liv om.. henvendte mig til misbrugscenteret og psyk. og bad om hjælp, og fik droslet ned i dosis over lang tid.. jeg har nu angst et par gange pr måned ca, kontra hver dag.. og min hjerne og krop snakker sammen igen.. gu var det hårdt, men det var alt ubehaget værd.. der er selvfølgelig forskel på benzoer til at fungere på, og så de ekstra man tager oveni..
der er mange herinde som har været igennem møllen som kan hjælpe med det her, du er ikke alene om det!
tag små skridt, så når du frem til hvor du vil..
mht selvmord, så er det slet ikke det værd - livet er alt!! kontakt livslinjen, hvis det er noget du tænker meget over! du må oss gerne få mit nr!
puha, håber du kan bruge noget af det og se bort fra resten af mit ævl.. :)
mvh Stw :hjerte:

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2019 18:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Tusind tak for det meget ærlige svar. Det betyder rigtig meget, og dejligt at vide man at der er folk som dig der klarere den, og kom ud på den anden side, tror gerne på det har været hårdt... Jeg får ikke mere angst af at tage dem, men tværtimod. Før i tiden kunne jeg ikke komme ud af døren uden at begynde at svede og ryste af bare angst. Så der bestilte jeg altid vodka på nettet, så jeg kunne komme ud efter en halvflaske. Handle og sådan. Men nu kan jeg tage bussen der er helt fyldt, handle og snakke et par ord med vedkommende bag kassen.

Så i forhold til hvordan jeg levede før, hvor jeg ikke snakkede med nogle eller besøgte eller ville have besøg af mine venner i omkring en måned af gangen, da jeg drak 2 flasker vodka om dagen, og skulle kaste op efter hver drink, mens jeg holdte det inde efter hver drink, så jeg kunne nå at optage så meget alkohol før jeg kastede det op igen.

Er pissebange for at vende tilbage til det, jeg havde et år, hvor jeg skyd coke, for at glemme det hele... og komme over angsten, da jeg fandt ud af at jeg ikke behøvede så meget alkohol, når jeg skyd. endte dog med at bruge 1200 kr om dagen på det, og var meget tæt på af dø indtil flere gange... Derfor er jeg pissebange for at komme af dem, og vende tilbage til det liv jeg er sikker på vil dræbe mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2019 01:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Nafets skrev:
Store doser Bacopa Monnieri er uovertruffent til at håndtere angst, men du skal helst af BZD også. Du kan evt. forsøge at trappe over på Lyrica/Pregabalin eller Baklofen og langsomt trappe ned derfra. Også angstdæmpende men ikke så "potent" eller afhængighedsskabende som benzoer.



Lidt sent jeg skriver, men hvad er store doser bacopa?

Spiser selv bacopa mod min angst.

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2019 10:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hvordan går det hos dig crazym?..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2019 14:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Se at få trappet ud af den du ikke får ved lægen. I det du får en anden benzo, så tror jeg ikke der bliver helt slemme abstinenser. Da jeg trappede ude af clonazolam, brugte jeg Zolpidem til at lande på.
Skær så meget og hurtigt af nummer to som muligt, gem kun til abstinenser og brug mini dosering der kun fjerner toppen af abstinenserne.

Jo længere du venter, jo svære bliver det.

Har selv været af benzo i 3 år nu, og mangler dem ikke. Drømmer lidt om rusen, men skal ikke ud i det igen. Svært at komme af det.

Hel og lykke.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2019 18:50 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Hej, så er jeg her igen, Beklager den lidt sene update. Jeg er begyndt på nedtrapning af min Diazepam, det er en ekstrem langsom og mærker ikke noget endnu. det skal dog også siges det kun er 2 piller af de 14, så det kommer til at tage ekstrem langtid, men det er dejligt at de er forstående over min kæmpe angst for det. Så er er faktisk ved rimelig godt mod.

Samtidig har jeg selv fjernet de 8 mg Rivotril til 4 mg i stedet. Dog er det lidt irriterende at det lige er på samme tid, udtrapning af diazepam. Men jeg betaler ikke ikke meget for mine Rivotril, så tænker på at sætte den nedtrapning på hold, mens jeg arbejder med nedtrapning af diazepam.

Er blevet afsluttet på psykiatrisk afdeling på AUH, da de siger de ikke kan hjælpe mig mere. Så har fået en tid ved lægen, som gerne skulle give mig en henvisning til en privat psykiater.

Så alt i alt- Går det fremad, tror også det er fordi jeg har fået en lidt bedre bostøtte, da den gamle fik mig sat i RKI, samt ville sætte mig i arbejde, selvom han kendte til mit misbrug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2019 10:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
:hjerte: øjjj det er godt at høre crazym!! og fedt at du har fået en anden bostøtte.. den nye lyder federe :)
små sikre skridt min ven, så ska du nok komme frem!
ka du holde dig fra at tage ekstra rivo?

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2019 17:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er rigtig godt at du har fokus på nedtrapning - er dit rivotrilmisbrug en hemmelighed?

I min verden lyder det som dobbeltarbejde at trappe ud af to forskellige benzo'er, i stedet for at blive stabil på den ene, og så trappe ud af den!?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2019 00:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Nej det er ikke en hemmelighed mere, både psykiatrisk og misbrugscenter ved det. desværre clashede det hele sammen, for ville ud af mit side misbrug, men samtidig er de begyndt at trappe mig ud af diazepam. Så må være ærlig at jeg er bange- og mit sidemisbrug vil blive værre nu, det er min største frygt- har altid været afhængig af alt der kan stoppe min angst- hoved sagligt GBL, så jeg er bange for at være ved at bestille igen, men ved når den er åben så er den først lukket når den er to.

Har ADD så mit hovedet bliver mega stresset af tanken og er desværre begyndt at drikke voldsom igen, og slettet alt social medie, kan godt være det lyder latterligt, men det er der jeg aftaler ting med mine venner.

Men har mest af alt slettet lortet, da jeg var ved at blive det største røvhul på alle dem. og også et et uhøfligt svin over for folk jeg mener gør noget forkert.

Prøvede selvmord sidste år omkring denne tid-50 rivotril-28 bromazepam og 30 til 40 pregabalin. endte dog bare med at jeg kom i delirium. og blev indlagt da mine venner have hørt om det. Synes mit humør er så ustabil- og vil gerne indlægges men kan ikke pga af side misbruget.

havde smadret hele min lejlighed, og bare gået, og politiet havde åbenbart været der, da de havde min nøgle, prøvede også at skære min puls åre over, men det gjorde for ondt, så fik kun omkring 2 cm. Dette var på en måned.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2019 07:19 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Puha en omgang jeg føler med dig, kan du ikke få dem med på iden om at trappe dig ud af rivotrilerne først og så holde dig på en høj dosis diazepam imens?
Argumentet kunne være at du gerne vil have at det er dem som styrer det og så længe sidemisbruget er åbent, så skruer du bare mere op på den hane når de skruer ned på deres.
Så side misbruget må lukkes først argumentet.
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2019 13:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Fso skrev:
Puha en omgang jeg føler med dig, kan du ikke få dem med på iden om at trappe dig ud af rivotrilerne først og så holde dig på en høj dosis diazepam imens?
Argumentet kunne være at du gerne vil have at det er dem som styrer det og så længe sidemisbruget er åbent, så skruer du bare mere op på den hane når de skruer ned på deres.
Så side misbruget må lukkes først argumentet.
Mvh

Har sagt det til dem, men det nægter de at gøre, samtidig tror de også jeg lyver om mit sidemisbrug. De tror det er langt højere end jeg siger, hvilket jeg er lidt pissed over. For hvorfor skulle jeg lyve om det, hvad får jeg ud af det.

Jeg giver dig fuldstændig ret i at sidemisbruget nok blive skruet op, når de andre bliver skruet ned, hvilket jeg også har fortalt dem. De behandler mig som et lille barn som ikke ved noget, jeg syntes sgu det er omvendt. Men de har heller aldrig været gode på Aarhus misbrugscenter.

Havde et år hvor jeg skyd coke for omkring 1200 kr om dagen, og tiggede om at komme på et behandlings hjem, men det mente de ikke var en slem nok situation, vedkommende der "behandlede mig" var utrolig inkompetent. Kan huske jeg var færdig jeg græd så meget der dernede, hvor hun bare sagde det var pga de 2 øl jeg havde drukket- Det hele endte med jeg betalte min pusher af, samt tog hjem til min familie i en måned, de bor i en lille by hvor jeg ikke har nogle kontakter, og blev clean på den måde., skiftede også nummer og flyttede så jeg ikke kunne findes.

Jeg har ikke rigtig flere muligheder, og ville ønske jeg bare kunne dø, men det ville ikke være rimeligt for mine venner og familie, som jeg elsker så højt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2019 20:51 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg forstår dig, for 10 år siden var jeg der også :(
Hvad siger de til en længere tur i døgnbehandling for at få stoppet side misbruget og blive trappet ned på diazepam delen, har du foreslået det? Eller strider den ide for meget i mod din angst?
Som jeg har forstået det er der behandlings garanti indenfor 14 dage. Du kunne eventuel kontakte gadejuristen og høre hvordan du skal forholde dig.
http://gadejuristen.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2019 11:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Fso skrev:
Jeg forstår dig, for 10 år siden var jeg der også :(
Hvad siger de til en længere tur i døgnbehandling for at få stoppet side misbruget og blive trappet ned på diazepam delen, har du foreslået det? Eller strider den ide for meget i mod din angst?
Som jeg har forstået det er der behandlings garanti indenfor 14 dage. Du kunne eventuel kontakte gadejuristen og høre hvordan du skal forholde dig.
http://gadejuristen.dk/


De har allerede nægtet mig døgnbehandling, men vil prøve at ringe til dem, for at høre for, har næsten brændt alle mine broer med hensyn til behandling. Den fornemmelse jeg har med at det bliver en umulig omgang, ville ønske jeg havde kontaktet psykiatrisk, da det kun var meningen jeg skulle være på dem diazepam i 3 uger, for derefter jeg skulle have trappet ned, men det glemte de dog at gøre, og når man er misbruger, er det ikke det første man gør at ringe derud og forklare de må have lavet en fejl. Så jeg bearbejder ingen end mig selv.

Men vil stoppe med alkoholen, som det første- og tror jeg ville have godt af paroxetine, da det har virket godt før i tiden. Så vil ned til min læge i morgen, for at høre, om hun kunne se det som en ide, det ved jeg i hvert fald jeg kan stoppe med det samme, hvor jeg kun får elektrisk stød i hovedet af det. Plejede at få 30 mg om dagen før, og selvom jeg syntes verden bliver grå på dem- hverken op eller nedture. Må det være sådan det må blive. Den næste langtid.

I skal vide jeg er mere en taknemmelig for i gider bruge jeres tid, til at skrive i denne tråd. Det er en hjælp uden lige, da mine venner har meget svært ved at forstå det. Da de som jeg kender der ikke tager noget, ikke forstår at det er så hårdt, og har en tendens til at bagatellisere det. og har smidt alt andet lort jeg havde til at ligge ud i lokummet-dog ikke mine benzoer, da det ikke ville være for smart.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2019 14:19 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
De gange jeg har fået hjælp til at stoppe har der altid været antipsykotisk ind over og ja verden blev grå men det gjorde også at jeg klarede mig igennem og kom ud på den anden side.
Så jeg tænker det lyder som en god ide!
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 22:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Min krop er begyndt at opføre sig sært, jeg vågner med tinnitus som er så stærk jeg skal kaste op, samt optager min krop ikke noget, da jeg brækker det hele op uden det er optaget, også selvom det er flere timer siden jeg spiste og drak.. Det kan da ikke have noget med det at gøre?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team