Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 mar 2020 21:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 mar 2020 11:59
Indlæg: 16
Hej :)
Jeg er ny her. Har et spørgsmål :?:
Jeg har taget en enkelt, nogle gange 2 oxabenz, inden sengetid i en måned.
Udover det, har jeg spist ca 1 1/2-2 ketogan, og eller en Tradolan.
Jeg tog den sidste ketogan i torsdags. Ringede til min læge fredag og fortalte, at det nok ikke var så godt det jeg havde haft gang i. Jeg kunne allerede mærke, at de ikke virkede så godt som i starten. (Den første uge tog jeg kun 1/2 ketogan, og endte så op på den 1 1/2-2 stk)
Jeg havde det allerede skidt i fredags, da jeg snakkede med hende, og hun sagde det nok var abstinenser, og at jeg godt kunne regne med, at have det i en lille uges tid. Jeg ville få det som om jeg havde tømmermænd :(
Nu er jeg lidt i tvivl. Kan man virkelig blive afhængig så hurtigt, af så lidt?? Jeg har haft kvalme og absolut ingen appetit hele fredag og igår. Og min krop føles som om jeg har influenza symptomer der kommer og går.. Sover kun et par timer om natten før jeg vågner, og falder så lidt i søvn igen.. Er det virkelig abstinenser, eller er jeg mon bare tilfældigt ved at blive syg oveni, at jeg stoppede :(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2020 05:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hejsa!
ja det kan godt gi lidt ubehag, men bare roligt det går over igen -efter ca en uges tid.
vhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2020 09:09 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ja det går over igen, hvis man skal hygge sig med benzoer og opioder så bør det i mine øjne max være 2 gange i måneden måske endda kun 1.
For ved siden af det du oplever nu er der den psykiske del, hvor rigtigt meget af den daglige vågen tid går med at tænke på næste gang.. Det tager sku lidt glæden ud af livet i nuet at det hele drejer sig om næste skævert.
For mig har det altid betydet at jeg kom til at bruge hyppigere end aftalt med mig selv indtil en livskrise gjorde det til hver dag nogle gange sku der ikke engang en krise til. For eksempel kunne det være erkendelse af at jeg havde det bedst konstant påvirket i forhold til på og af og tolerance problemer, hvor jeg fik for meget og det ikke var så lækkert som det burde være.
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 mar 2020 10:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 mar 2020 11:59
Indlæg: 16
Fso skrev:
Ja det går over igen, hvis man skal hygge sig med benzoer og opioder så bør det i mine øjne max være 2 gange i måneden måske endda kun 1.
For ved siden af det du oplever nu er der den psykiske del, hvor rigtigt meget af den daglige vågen tid går med at tænke på næste gang.. Det tager sku lidt glæden ud af livet i nuet at det hele drejer sig om næste skævert.
For mig har det altid betydet at jeg kom til at bruge hyppigere end aftalt med mig selv indtil en livskrise gjorde det til hver dag nogle gange sku der ikke engang en krise til. For eksempel kunne det være erkendelse af at jeg havde det bedst konstant påvirket i forhold til på og af og tolerance problemer, hvor jeg fik for meget og det ikke var så lækkert som det burde være.
Mvh



Ja det fandt jeg ud af, at jeg nok skulle have holdt mig til. Jeg startede med ikke at kunne sove og tog derfor de oxabenz jeg havde.
Og da jeg en dag tog en ketogan var jeg med det samme solgt til den følelse man får i kroppen :hjerte:
Har fået før, men der havde jeg smerter, så der bare glad for, at smerterne forsvandt. Nu kunne jeg nyde følelsen de gav.
Men jeg havde ikke flere og kunne ikke helt gennemskue, hvordan jeg skulle skaffe flere, så derfor valgte jeg bare at stoppe mens legen var god.
Men jeg er alligevel blevet noget overrasket over, at min krop så hurtigt har reageret :( .. Men jeg må jo leve med de “tømmermænd” i en uges tid.
Og du har helt ret med det psykiske. Havde jeg haft nogle piller liggende nu, så havde jeg taget dem med dem med det samme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2020 09:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jul 2020 08:40
Indlæg: 4
Det er sku sejt at du bare har valgt at stoppe fordi du ikke kunne overskue at skaffe mere. Godt gået lad det være dig en forskrækkelse til næste gang du eksperimentere. Hold dig skarp hold dig clean..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2020 17:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Første gang jeg fik 2 ketogan mod tand smerter som 16 årig, der var jeg fuldstændig solgt. Det er så snart 30 år siden og 30 år med afhængighed. Så jo, det kan gå hurtigt.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2020 20:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2020 14:05
Indlæg: 26
Geografisk sted: Et sted udenfor universet
Damn, den her tråd får mig virkelig til at genoverveje en masse.

Jeg er 17 og har her for et par måneder siden mærket rusen af morfin ORDENTLIGT. Jeg tog 50 mg og jeg fik en konstant vibration i benene, fik en mega chill form for vejrtrækning og dopaminsuset kom bare flyvende ind i hjernen på mig. Jeg kunne gøre ting imens, min mor kunne ikke se jeg var høj heller, og det kan hun NEMT når jeg har flækket en joint. Jeg kan nu se hvor nemt, især med opioder, det er at blive afhængig, for hold kæft et sus mand. Har gjort det 6-7 gange nu, men har droppet det nu. Man tænker meget på suset efterfølgende. Det hænger ved. Kan ikke snakke for alle selvfølgelig, men det er stof til eftertanke, at man kan blive hooked så hurtigt. Har også haft den tanke “gid man kunne føle det her hele tiden, hver dag, hvert sekund, at alle følte det.” Men realiteten er bare en anden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2020 23:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Syreknægten skrev:
Damn, den her tråd får mig virkelig til at genoverveje en masse.

Jeg er 17 og har her for et par måneder siden mærket rusen af morfin ORDENTLIGT. Jeg tog 50 mg og jeg fik en konstant vibration i benene, fik en mega chill form for vejrtrækning og dopaminsuset kom bare flyvende ind i hjernen på mig. Jeg kunne gøre ting imens, min mor kunne ikke se jeg var høj heller, og det kan hun NEMT når jeg har flækket en joint. Jeg kan nu se hvor nemt, især med opioder, det er at blive afhængig, for hold kæft et sus mand. Har gjort det 6-7 gange nu, men har droppet det nu. Man tænker meget på suset efterfølgende. Det hænger ved. Kan ikke snakke for alle selvfølgelig, men det er stof til eftertanke, at man kan blive hooked så hurtigt. Har også haft den tanke “gid man kunne føle det her hele tiden, hver dag, hvert sekund, at alle følte det.” Men realiteten er bare en anden.

Jeg prøvede ved uheld lidt højere dose end tiltænkt, men vist nok max 40mg, en gang jeg var 16 eller 17 - noget deromkring.
Fik det fuldstændig som du beskriver det også, men fik vist en joints og to øl oveni, men jeg følte mig helt ovenpå, havde slet ikke brug for mere. Jeg ville bare tilføje, at de gange jeg har prøvet det siden da, har oplevelsen ikke været sådan. Og det er jeg ovenud lykkelig for.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 nov 2020 01:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Syreknægten skrev:
Damn, den her tråd får mig virkelig til at genoverveje en masse.

Jeg er 17 og har her for et par måneder siden mærket rusen af morfin ORDENTLIGT. Jeg tog 50 mg og jeg fik en konstant vibration i benene, fik en mega chill form for vejrtrækning og dopaminsuset kom bare flyvende ind i hjernen på mig. Jeg kunne gøre ting imens, min mor kunne ikke se jeg var høj heller, og det kan hun NEMT når jeg har flækket en joint. Jeg kan nu se hvor nemt, især med opioder, det er at blive afhængig, for hold kæft et sus mand. Har gjort det 6-7 gange nu, men har droppet det nu. Man tænker meget på suset efterfølgende. Det hænger ved. Kan ikke snakke for alle selvfølgelig, men det er stof til eftertanke, at man kan blive hooked så hurtigt. Har også haft den tanke “gid man kunne føle det her hele tiden, hver dag, hvert sekund, at alle følte det.” Men realiteten er bare en anden.

Det er netop det farlige ved opioder/opiater. De fleste andre rusmidler er svære at få til at fungere til hverdags brug, hvis man skal passe arbejde/relationer osv ved siden af. Det kan godt lade sig gøre, men ens liv er ikke godt hvis man har et hverdags misbrug af alkohol, hash og hårde stoffer, efter min mening.

Men med opioder begynder man at tænke at man faktisk kan få et misbrug til at fungere, og at det potentielt vil gøre ens liv langt mere behageligt. Netop fordi man kan fungere på det. Være social, spise, træne, passe ordentligt på sig selv osv. Og det føles heller ikke nær så usundt for kroppen overhovedet, sammenlignet med mange andre rudsmidler.

Men jeg er ikke et sekund i tvivl om at ens liv er bedre i længden, uden hverdags misbrug af opioder. Man udvikler sig ikke gevaldigt på opioder fordi man har det følelsesmæssigt behageligt det meste af tiden. Hvor trist det end lyder, så har vi brug smerte og ubehag for at vokse og udvikle vores kapacitet. Det går man glip af på opioder. Og den følelse der kommer ved at overkomme svære ting og udvikle sig, er en helt unik følelse som er meget fyldestgørende.

Og desuden ødelægger tolerance planen om at kunne bruge det på sigt, efter min mening. Man holder simpelthen op med at få den behagelige virkning efter noget tid, med mindre man øger dosis. Og øger dosis, og øger dosis.
Og til sidst ligger man på doser som man godt selv ved, ikke kan fungere i længden.

Et ædru liv er nu engang det mest fyldestgørende og meningsfyldte, og jeg tror at man fortryder hvis man som gammel kigger tilbage på et liv hvor man har været påvirket det meste af tiden, fordi man inderst inde godt ved at man ikke har levet op til en brøkdel af ens potentiale.
Dog tror jeg at opioder og mange andre rusmidler kan forøge ens livskvalitet hvis de bliver brugt på den helt rigtige måde, og hvis de ikke bliver omdrejningspunktet i ens liv.
I de fleste tilfælde ender de dog med at forringe folk liv, fordi de ikke bliver brugt på den rigtige måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 nov 2020 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Det der med at tage en gang imellem duer bare ikke med opioider, hvis du virkelig har smag for det.
Det kan jo totalt tage alt fornuft fra dig, og det eneste du lever for, er næste gang du kan ligge og nyde det.
.

Næ, det bedste ville være ikke at begynde.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team