Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 14:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 jun 2020 14:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jun 2020 11:01
Indlæg: 1
Jeg har længe (alt for længe) indtaget oxycodone(deport) dagligt. Det er ikke nogen som jeg får af lægen. Har ganske enkelt haft, for nemt adgang til dem. Det begyndte for en del år siden. Jeg begyndte at tage 20 mg, når hvis jeg gerne ville yde lidt mere, følte mig frisk og glad. Det gik jo hverkem værre eller bedre end de 20 mg hurtigt blev til 40 mg, og engang i mellem blev til hver eneste dag.
Føler de skide piller gør mig frisk, føler faktisk ikke at jeg kan udrette noget uden de piller. Det er så langt ude. Alt glæde er forbundet med de gule(som jeg kalder dem, det skyldes at 40 mg deport har farven gul) I nogle perioder har jeg været oppe på 2 *40 mg om dagen(engang i mellem også mere) men får altid stoppet mig til selv, fordi jeg bliver bange, for at ødelægge mig liv fuldstændig.
Det her helvede har stået på så længe. Jeg er så forbandede træt af, at tænke på de piller, at jeg ikke magter det mere.

Min nuværende rutine er følgende: Jeg vågner og har lyst til en pille, bare for at komme igang, men jeg gør det ikke(mere) .Jeg tager derimod de 40 mg og deler pillen i to lige store dele. Den ene del tager jeg lige inden middag, og den sidste del mellem 14:00 og 15:00. Det kan virke fuldstændig latterligt, at jeg deler en deport pille . Men psykisk gør det en forskel for mig. Bare det, at jeg ved, der er en halv pille til om eftermiddagen gør så meget. Er udemærket selv klar over hvor sindsygt det lyder. Men min hjerne har altså en opfattelse af, at de piller nærmest er årsagen til, at jeg fungere og kan klare mine forpligtelser.
Hvis jeg så kunne nøjes med at spise den ene pille og alt var fint, kunne jeg måske leve med det. Men jeg er jo nærmest blevet besat af tiden, og glæder mig til mit lille fixs(det vil jeg faktisk kalde det). Det fylder Alt for meget. Jeg har en kæmpe træng til at tage flere piller, men samtidig er jeg også pisse bange for det går helt galt. Jeg har jo virkelig et stort ønske om, at stoppe, derfor holder jeg mig til en enkelt pille (selvom jeg slet ikke burde have den)
Jeg har forsøgt at stoppe helt. Jeg har læst om andre i min situation, de fleste andre beskriver jo et fysik ubehag, der er voldsomt. Jeg har lidt uro i benene og får det varmt. Men det er ingenting, derimod den psykiske del- hold nu op. Det er helt galt. Pillerne og tanken om, at tage "bare" en mere fylder det hele. Jeg skrammer mig så meget og er pisse skuffet over mig selv. Det er fandme så langt fra hvem jeg engang var. De piller har ødelagt min egen selvopfattelse og selvbillede. Jeg føler mig så svag og ingenting værd samtidig med, at jeg har en hemmelighed, der ikke kan deles med nogen.

For 12 år siden stoppede jeg et amfetamin misbrug. Jeg havde brugt min ungdom på, at være "på" i et par år. Jeg fik nok. Cyklede til lægen fortalte om min situation. Forklarede at jeg ønskede at aflægge urin prøver(for min egen skyld) foruden disse prøver klarede jeg det helt selv. Jeg var så forbanede syg. Det var sgu en Christiane F. Men jeg klarede det. Tog aldrig noget igen. Tog mig sammen, begyndte på HF. Og senere på jura studiet. Her sidder jeg 12 år efter og har på papiret et godt og "rigtigt" liv. Og alligevel er jeg havnet i samme situation som for 12 år siden. Denne er gang kan jeg ikke cykle til lægen. Jeg kan ikke opsøge en misbrugsvejleder. Det er ikke en mulighed. Der er alt for meget, at midste også selvom jeg er bekendt med tavshedspligten.

Jeg ønsker at trappe helt ud, få min hjerne tilbage og mit liv. Det er virkelig svært alene.
Kan det virkelig passe at man bliver frisk af oxycodone eller der det noget min hjerne bilder mig ind?
Har jo nærmest følelsen af, at idet jeg spiser pillen kan jeg mærke den. Til trods for jeg ikke er helt idiot, og er klar over, den skal opløses først (det siger jo noget om hvor langt ude det er)
Hvordan trapper jeg bedst ud?
Er det muligt at snakke og skrive med nogen herinde i processen, så man bedre kan komme igennem det?

De bedste hilsner fra en' der drømmer om, at blive fri igen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2020 17:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Det passer helt fint at du bliver frisk - får energi fra pillen.
Det er svært at komme ud af et misbrug som dit alene og uden professionel hjælp.
Jeg kan sagtens følge dig i det ønske om at det ikke må opdages misbrug er skamfuldt og et stigmatiseret emne som er svært at dele med andre af forskellige årsager.
Jeg ved at Naftes har nogle bud på diverse urter der hjælper dig med at komme igennem abstinenserne fx den her tråd
viewtopic.php?f=80&t=56014&p=733443#p733443
Du er velkommen til at skrive i PB hvis du gerne vil holde det lidt mere skjult men jeg er sikker på folk herinde gerne vil støtte og hjælpe dig det de kan.
De fleste af os har jo misbrug med i vores livshistorie.
Velkommen til!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2020 19:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg kan afsløre så meget at jeg kunne spise et glas med 50 stk 40 mg på 2 dage dengang jeg var afhængig af det lort. Og det var kun så jeg ikke fik abstinenser.

Tag kontakt til dit lokale misbrugscenter. De ved hvad de laver, mange af dem er selv gamle misbrugere.
Jeg har været hele møllen igennem med døgnbehandling osv fordi at jeg var rigtig langt ude og skide til sidst.
Heldigvis er jeg clean idag og har været det i snart 6,5 år.

Der findes også tilbud såsom NA (stoffernes svar på AA).

Held og lykke med at komme ud af oxy! Jeg ved det er et helvede. Send en pm hvis du har nogle personlige spørgsmål, ellers så spørg endelig løs her i tråden.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jun 2020 11:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Langt det letteste er at købe 250 gram green Malay kratom og så bare hoppe af oxy. Tage kratom 3-4 gange dagligt 6 gram af gangen og så stopper du der inden du skal bøvlet med abstinenser fra kratom. Højest 6 dage.
Du har jo nok været løbet tør mange gange. Din dosis er lille, det kan gøres total smertefrit

Problemet er derefter psykisk trang længe, ja måske hele livet. Det kan lade sig gøre. Tro mig, har været der hundrede af gange.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jun 2020 05:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er rigtigt der findes urteekstrakter som modvirker opiodecravings, forhindrer relapse, øger dopamin naturligt, healer et stofskadet system osv. Send endelig en PM hjælper dig gerne i gang og sidder faktisk også med et projekt med en masse ekstrakter tilgængeligt så kan også få dig igang på ingen tid, non-profit selvfølgelig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jul 2020 09:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 jul 2020 08:40
Indlæg: 4
Kære OP
Jeg har været ude og inde af morfin misbrug i en del år, og jeg kan fortælle at da jeg var på mit højeste tog jeg omkring 15x den dosis du tager nu det fjorde jeg dagligt i en lang lang periode. Dyrt men ja jeg havde skillingerne. Du skal slet ikke tænke på de fysiske abstinenser når din dosis er så lille. Det er max 3 dage hvor du melder dig syg fra arbejde og siger til konen at du har brug for ro et par dage. Tro mig det er slet ikke den kamp du skal forberede dig på. Glem alt om urter og andre substanser. De 3 dage klare du sagtens. Men det du skal forberede det på, er et helt liv med en tanke i baghovedet om at det kunne være rart med lidt morfin. Den tanke forsvinder aldrig. Men jo længere der går jo længere går der imellem du tænker den tanke. Men den vil altid komme frem i ny og næ og hilse på. Det skal du forberede dig på, også bare være fucking stærk, fordi du er pisse sej og vil gå en anden vej i livet. Være et godt forbillede for andre og dig selv. Du har hvad der skal til. Og husk så på din vej, at hver eneste dag du holder dig clean så fortæller du selv at du endnu en dag har gjort det rigtige. Du skal nok klare den, men gør det nu, det bliver aldrig nemmere end nu...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team