Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:28


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 jun 2020 01:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 mar 2020 11:59
Indlæg: 16
Hej :)
Jeg havde her i vinter/forår et kortere misbrug af morfin piller. Startede op med nogle gange om ugen, men endte ud i at tage et par stykker om dagen i ca 1 1/2 mdr, plus nogle oxabenz.
Jeg stoppede fra den ene dag til den anden, da jeg løb tør..
Vidste ikke på det tidspunkt, at man blev så hurtig afhængig :shock: .. Regnede med, at jeg ville få trangen til pillerne, men ikke at jeg fik det fysisk dårligt i næsten 1 uge.

Nu har jeg ikke taget noget i et par måneder, og jeg er ved at blive sindsyg :cry: .
Jeg bruger rigtig meget tid på, at søge alle mulige steder, for at få fat i nogle piller..
Fandt “endelig” et sted, men så blev det vist lukket ned, inden jeg fandt ud af hvordan jeg kunne købe igennem der :roll: . Da jeg ikke kunne Komme derind, var jeg grædefærdig.. Ja jeg brød sgu helt sammen :cry: :shock: . Det er virkelig kommet bag på mig, hvor hooked jeg er blevet på de piller.
Jeg tænker hele tiden “bare jeg havde, så jeg kunne tage en engang imellem”..
JEG BLIVER SINDSYG..
Er det normalt, at have det sådan SÅ længe efter? Det er lige før jeg faktisk hellere ville have de fysiske abstinenser, for de er da til at tage at føle på, og man ved de stopper lige om lidt.
Hjælp mig!! Nogen der kan give mig nogle gode “redskaber” til at stoppe den tankegang.
Nogen erfaringer med, hvor længe den psykiske del varer??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2020 02:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
I forbindelse med sygdom og kirurgi, fik jeg morfin IV dagligt i tre uger, da jeg var 16-aar gammel.
Udover at stoppe al smerte, var det ogsaa den bedste foelelse og rus, jeg har oplevet i mit liv.
Efter de tre uger, fik jeg en meget kort og brat nedtrapning, hvor jeg oplevede baade fysiske og isaer psykiske abstinenser.

Jeg havde en psykisk trang til morfin i et halvt aar efter, at jeg blev udskrevet fra hospitalet.
Men det varierer jo en del. Det bedste er nok at bruge sin tid paa noget sundt og givende for at abstrahere fra afhaengigheden.
Det giver jo sig selv, og er langt lettere sagt end gjort.

Pas paa dig og hold ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2020 02:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Nu har jeg aldrig selv gjort mig i den kategori af stoffer, netop for frygten omkring det problem du står med lige nu. Jeg vil for alt i verden råde dig til ikke at anskaffe dig flere piller.
Du burde jo godt selv kunne se, hvor det her er på vej hen. Du siger at du hurtigt kom til at indtage morfin hver eneste dag i halvanden måned.
Selvom du kun har taget morfin i "kort" tid, så siger du allerede nu, at du tænker på det hele tiden og at du var grædefærdig da du ikke kunne få fat på nye.
Hvordan tror du så ikke du kommer til at være stillet, hvis vi siger at du køber flere og fortsætte et halvt år mere måske? Du kan være helt sikker på at det ikke er nemmere at stoppe til den tid.

Jeg håber virkeligt du genover, hvad du måske kan være på vej ud i. Lige nu har du chancen for at tage det i opløbet inden det går galt.
Pas på nu bare på dig selv i hvert fald. Der skal nok være nogen herinde, som kender bedre til din situation og kan komme med nogle bedre råd.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2020 12:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror det er ret normalt ja. Morfin og opiater generelt anses som de mest vannedannende stoffer. Det er desværre ikke let at komme ud af de lokkende tanker. Udfra min viden om emnet er der forskellige tilgange til at komme på andre tanker.

Du er jo i en situation hvor du ikke er fysisk afhængig og derfor er det vidst ikke så nemt at få hjælp på et misbrugscenter, men du kan stadig ringe og spørge dem til råds. KABS skulle være den mest åbensindede behandling i DK. De dømmer dig altså ikke og vil forsøge at støtte dig.

Det er dog ikke alle der er klar til at søge hjælp hos misbrugscentre og det forstår jeg egentlig godt. Jeg tror dog stadig at det er vigtigt at du taler med nogen om dine tanker, evt. aftal med en ven at du kan ringe når du får lyst til stof.

Derudover kan motion og sundkost også få hjernen til at tænke på vigtigere ting end en rusfølelse.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2020 16:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Puha OP. Jeg er ked af at høre at du er i sådan en skod situation. Cravings er virkeligt en bitch at håndtere.
Siden dette skriv har jeg næsten været påvirket hver dag, jeg forstår udemærket hvordan det føles, når suset dybt inde i én trækker dine tanker i retningen af relapse, den vanvittige tankebesættelse der rammer en som et lyn. Jeg kender det når alle de tilladende tanker begynder at pible frem - "ahr så slemt var det alligevel ikke", "jeg kan godt styre det, bare engang imellem", "ej fuck it, jeg er ligeglad" osv.

Ja, det er desværre normalt at det tager lang tid. Men jeg har nogle gode og dårlige nyheder. De gode er at det bliver lettere med tiden. De dårlige er at det kan tage rigtig lang tid, og måske nok bliver en kamp for livet. Desuden er det en usandsynlig dum idé at begynde på det skidt igen, du har allerede begyndt at mærke jerngrebet om ens sjæl, vil du have det skal være strammere? This is no joke homie, det kræver en viljestyrke af stål, men du kan godt. Hvis du lægger mærke til hvordan trangen rammer dig, så læg mærke til hvor kortvarig intensiteten egentligt er (hvis du da ikke fodrer tanken konstant). Tricket er at holde ud, no matter what så hold ud, distraher dig selv på hvilken som helst måde! Det er nærmest som meditation - selvom tankerne bliver ved med at komme tilbage så bare accepter dem og move on, gør det med trangen istedet, lad være med at fodre den. Det er selvfølgelig latterligt meget lettere sagt end gjort, desværre.

Jeg vil råde dig til at være død ærlig overfor dig selv og skrive nogle ting ned, eventuelt 4 kolonner:
Fordele ved at fortsætte med at indtage opioider (kortvarige og langvarige).
Ulemper/konsekvenser ved at fortsætte (kortvarige og langvarige).

Hvis du kommer frem til at konsekvenserne nok engang kommer til at overskygge fordelene, så hold for guds skyld fast på det stykke papir og tag det frem når trangen kalder - mind dig om hvad det er du står overfor.

Jeg kan godt fortælle dig at det ikke bliver nemmere hvis du falder i. Jeg tænker stadig den dag idag tilbage på min beslutning om at relapse efter min aller første clean periode. Hvor let min situation så ud i forhold til nu, hvad jeg har måttet ofre for at få mit elskede junk tilbage i livet.
Straight up, du risikerer at dopen bliver en mere integreret del af dit liv, at det tager over på en måde der er uhyggelig svær at forstå hvis man ikke selv har prøvet det. Det bliver sværere og sværere at slippe det element i dit liv der gør din egen skabte elendighed håndterbar. Det er absurd at dét der er med til at trække én ned i dybderne, samtidig er det der gør dig glad og tilfreds og gør livet værd at leve.
Det som i starten var en jagt på eufori og afstand bliver mere og mere en flugt, og linjen hvornår det skifter er forbandet svær at identificere før det er for sent.

Hvis du allerede nu ved at der er situationer der trigger din trang, så prøv at undgå dem. Eller prøv at forbered dig på dem, og vid at de forsvinder igen.

Du har prøvet opioider, du kender rusen og ved hvordan det kan tage fat i dig. Buddy det bliver ikke nemmere hvis du lukker det ind i dit liv igen (specielt ikke din psykiske afhængighed taget i betragtning), hvis du vil af med de nasty fucking cravings så må du bide i det sure æble og holde ud.
Er det virkeligt det værd?
Det er jo selvfølgelig helt op til dig selv, men vid at du højest sandsynligt træder i fodsporene fra andre stakkels misbrugere - narkoman motorvejen lige ud til nåleparken. Pas på hvor du træder mester.

Nu ved jeg ikke hvad der fik dig til at stoppe originalt, men prøv at mind dig selv om det min ven. Der var sgu nok en rigtig fornuftig grund;)

Jeg ønsker dig virkeligt alt det bedste, og har den ypperste medfølelse - afhængighed af denne karakter er fucking insane, det er dog ikke umuligt at vinde. Men nu ved du desværre hvorfor man siger at den svære del først kommer bagefter (de akutte abstinenssymptomer).
Pas på dig selv, og brug alle resourcer du overhovedet har til rådighed for at overkomme trangen. Er sikker på du nok skal overkomme alt det her bullshit hvis det er det du virkelig sætter dig for, men det bliver selvfølgelig ikke uden kamp.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2020 23:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Der er mange fornuftige råd allerede, så jeg har ikke så meget at tilføje. Men jeg tænker at hvis du stadig tænker så meget på det, efter et par måneder, så trænger du helt bestemt til at ændre fokus. Fyld en masse andre fornuftige ting ind i dit liv som træning, meditation, læsning osv.
Hvis du bliver ved med at tænke på det og give det plads oppe i hovedet, så vil du også blive ved med at have lyst til at tage det. Men hvis du fylder en masse andre ting ind i dit liv, så vil du tænke mindre og mindre på det med tiden, og det vil også være meget nemmere at modstå når du kommer til at tænke på det.
Rigtig meget held og lykke her fra! :-) Godt for dig at du træffer den rigtige beslutning mht ikke at skaffe mere!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2020 10:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 okt 2019 09:03
Indlæg: 34
Geografisk sted: Jutland
Ekstreme gode råd det er beskrevet her I tråden. Helt dejligt at se.

Vil blot sige at jeg selv er tidligere opiat-misbruger og min psykiske træng stadigvæk var stor 6 mdr senere. Den forsvandt fuldstændig efter lidt over et år. Nu kan jeg gå forbi folk der tilbyder mig opioder uden det giver mig det mindste cravings. Ville aldrig tage i mod det, og har overhovedet ikke lyst til det.

Hvor i mod efter 6 mdrs afholdenshed at se nogle opioder kunne få mig til at lægge mig ned og ryste i flere timer. Så håbet er ikke ude, din psykiske cravings og afhængighed forsvinder med tiden. Godt være det tager langtid, men det forsvinder helt én dag.

Gør som de andre siger - de har fuldstændig ret i hver eneste ting de siger.

_________________
Young bee... Buzz Buzz


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2020 21:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 mar 2020 11:59
Indlæg: 16
Tak for svarene :)
Jeg ved jo godt, at jeg ikke skal ned af den vej igen, og det siger jeg også hele tiden til mig selv. Men det er SÅ svært. Lysten er SÅ stor:-(. Jeg har under alt det her også fået konstateret en let depression, og er idag begyndt hos psykolog. Jeg brugte morfinen, fordi jeg fandt ud af, at det kunne “slukke” min hjerne. Og selvom jeg nu får noget medicin for min depression, så er det bare ikke nok. Når jeg sidder alene og tankerne begynder, så får jeg sådan lyst til bare liiige at rage en enkelt eller 2.
Jeg har heldigvis en rigtig god veninde, som støtter mig og bakker mig op. Jeg kan ringe til hende på alle tider af døgnet :hjerte: . Men det er svært, at forklare hvad det er i mig, som har den store trang til de piller.
Jeg føler jeg går glip af noget, nu når jeg ikke kan tage de piller :cry: . Men jeg ved jo også godt inderst inde, at de ikke vil gøre noget godt. Tværdigmod. Og at læse det, som i skriver, at den trang kan sidde så dybt, så længe er hårdt, MEGET hårdt og meget uoverskueligt. Men jeg må holde i og kæmpe. Lige nu har jeg ingen piller og aner ikke hvor jeg skulle skaffe nogen, og det er jo så mit “held”. For blev jeg tilbudt nu, ville jeg ikke tvivle et sekund :| . Og så ville jeg falde i med det samme. Men for fanden hvor er det hårdt :cry: .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jun 2020 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Nysgerrig77 skrev:
Tak for svarene :)
Jeg ved jo godt, at jeg ikke skal ned af den vej igen, og det siger jeg også hele tiden til mig selv. Men det er SÅ svært. Lysten er SÅ stor:-(. Jeg har under alt det her også fået konstateret en let depression, og er idag begyndt hos psykolog. Jeg brugte morfinen, fordi jeg fandt ud af, at det kunne “slukke” min hjerne. Og selvom jeg nu får noget medicin for min depression, så er det bare ikke nok. Når jeg sidder alene og tankerne begynder, så får jeg sådan lyst til bare liiige at rage en enkelt eller 2.
Jeg har heldigvis en rigtig god veninde, som støtter mig og bakker mig op. Jeg kan ringe til hende på alle tider af døgnet :hjerte: . Men det er svært, at forklare hvad det er i mig, som har den store trang til de piller.
Jeg føler jeg går glip af noget, nu når jeg ikke kan tage de piller :cry: . Men jeg ved jo også godt inderst inde, at de ikke vil gøre noget godt. Tværdigmod. Og at læse det, som i skriver, at den trang kan sidde så dybt, så længe er hårdt, MEGET hårdt og meget uoverskueligt. Men jeg må holde i og kæmpe. Lige nu har jeg ingen piller og aner ikke hvor jeg skulle skaffe nogen, og det er jo så mit “held”. For blev jeg tilbudt nu, ville jeg ikke tvivle et sekund :| . Og så ville jeg falde i med det samme. Men for fanden hvor er det hårdt :cry: .

Godt at høre at du ikke anskaffer flere (om end det er frivilligt eller ej)! Jeg synes ikke at trangen sidder i en så længe som nogle andre beskriver i denne tråd. Det vil jeg bare sige for at opmuntre dig. Som jeg skrev tidligere er trangen der mest når du tænker på det, så hvis du kan fylde dit liv med en masse positive gøremål og tanker, så vil du opleve at trangen forsvinder rimelig hurtigt.
Måske bliver dette stop og denne lette depression en velsignelse i forklædning, på den måde at du nu er tvunget til at bygge nogle gode vaner for at gøre dig selv glad på en sund måde. Og måske vil du opleve at blive stærkere end nogensinde før ved at tage kampen op.
Du kan eventuelt gå ind og se en masse motiverende videoer på youtube for at få dig selv i gang.
Held og lykke bro! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team