Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 06:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 mar 2021 22:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hej alle sammen!

Jeg søger lidt sparring da vi arbejder med et harm-reduction-projekt hvor vi bl.a. prøver at sprede viden om hvordan vi undgår skader på systemet ved stofbrug eller forhindre badtrips samt måder at støtte op om effekten af den psykedeliske medicin. Jeg ønsker derfor også at dele lidt af det vi har sammenstykket her, både til inspiration samt med håb om at alle de kloge hoveder her måske kan se hvad vi har overset.
Jeg har samlet alt de midler og blandinger vi arbejder med her, så i kan se hvordan man bruger de mest virksomme urter til alt fra afslapning og beroligelse af nervesystemet, til forebyggelse samt neuro-regenerative midler. Glæder mig til at høre jeres input til hvordan vi bedst kunne optimere disse opskrifter samt hvad der virker for jer.
Normalt putter vi eks. piperine(sort peber ekstrakt) i blandingerne men da det agerer som MAOI er jeg i tvivl om det ville forstærke eks. det badtrip man søger at tage broden af selvom det ikke er mange mg. pr dose der typisk skal være for at potentiere ekstrakterne.
Jeg kommer selv fra en baggrund som interkulturel og international socialrådgiver og læser nu antropologi og globalisering, og skriver speciale om udbredelsen af psykedelisk medicin i DK. Jeg har derudover længe arbejdet med naturmedicin og bl.a. i mange år rådgivet en masse om harm-reduction. Har derudover haft non-profit initiativet Adaptocure i over et år hvor vi har arbejdet med højdosis adaptogener til optimering af sundhed eller ifm. psykiske vanskeligheder. I min fritid drikker jeg selv kava frem for alkohol og har startet en kava-klub hvor vi mødes (når vi kan) og får os en lille skid på uden at få tømmermænd.
Projektet kaldes R I H N S E som står for (Reduce-inflicted-harm-no-side-effects) og er stadig i beta-fasen så det skal siges at det ikke er nogen salgsannonce da man ikke må sælge dette til ”human consumption” på sådan vis.

God aften derude!






Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Billede


Senest rettet af ...,,.., 12 mar 2021 15:57, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2021 12:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Synes det lyder som en kanon ide - kunne man så tilknytte en webshop med salg af legale kombo pakker rettet imod de forskellige problematikker så er det i mine øjne en vinder.
Husker var energi forladt jeg var længe da jeg kom ud af stimulans helvede, der ville jeg ikke ha haft overskud til at finde de forskellige ting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2021 14:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er et rigtig godt intiativ! En idé kunne måske være, også at lave naturlige/lovlige alternativer til ADHD medicin og andre diagnosticeringer.. =) BIGUP!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2021 15:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tak! Fedt at høre det giver mening. Beklager det blev lidt copy paste tekst, har haft lidt travlt men ville gerne få dem delt her, da boardet også har inspireret mig til netop at tænke i de baner.
Puha ja, har selv været der, man er en pile of mush og det tager vildt lang tid før ens dopaminsystem er nogenlunde på plads igen til at hive sig i gang med, selv det mindste.
Jeg har købt domænet r ihnse.com og leder faktisk også efter en som er skarp til hjemmesider, da jeg har alt der skal plugges ind, men tiden til at sidde med DIVI og wordpress har jeg desværre ikke pt. selvom det ville give mening at få det op og køre nu her.
Jeg er også ret heldig at have en god kontakt til et af Indiens største urteeksportører, og har faktisk hjulpet dem med at kvalitetesteste bl.a. Bacopa og Rhodiola hvilket gjorde at de skiftede leverandør efter mine anbefalinger da jeg vist er blevet lidt af en connaisseur både på godt og ondt. Jeg viste dem nogle kreative måder at teste kvalitet uden at skulle sende alt til laboratorier så de bedre kan plukke ud fra mængden og så teste dem der er det værd.

Fed ide med blandinger til ADHD mm. tror der er meget bud efter sådan noget ud fra det jeg hører også. Man skal dog være særligt varsom med at tilbyde noget i den dur da sundhedsstyrelsen slår ekstra hårdt ned på det hvis der er den mindste ordlyd af at det er som kosttilskud og behandling af noget. De har endda en kosttilskuds-rejsehold og de beskytter nemlig imod meget kvaksalveri, men er dælme nogle tunge drenge at danse med når man ved hvad man laver, men ikke har ressourcer til alt det officielle mm.

Men tager det til mig og tænker lidt ud af boksen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2021 18:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Umiddelbart fint initiativ. Overvej lige at skriv på at 5HTP skal indtages EFTER et mdma trip og ikke før! Altså jeg ved godt du har den på EFTER sedlen, men det skal understreges hellere en gang for meget end en gang for lidt. Såvidt jeg har forstået kan det nemlig fører til serotonin syndrom hvis man preloader for hårdt (og dem der æder store mængder MDMA kan sikkert også godt finde på at preloade 5htp alt for hårdt!).

Desuden er det måske også fint at understrege citrate indenunder magnesium. Bare så folk ikke skal skide sig igennem et helt mdma trip.

Resten af midlerne kender jeg ikke så meget til, men umiddelbart er de fleste af dine MDMA supplementer totalt legit og ca. hvad jeg selv benytter når jeg har adgang til dem.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2021 19:15 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg har ikke viden nok til at byde ind med noget. Dog kan jeg se at der står "jaw cleansing", det burde nok være "jaw clenching". :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2021 19:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvis det er produkter der skal sælges og markedsføres, bør du nok overveje at få skrevet disclaimers. Så ikke du risikerer problemer med lægemiddelstyrelsen. Nu er jeg ikke bekendt med hvad litteratur der findes, men jeg har svært ved at se de påstande på infografikken holde, hvis ikke man har den der "det er et kosttilskud og ikke tiltænkt til egentlig behandling af noget. "

Ellers tror jeg, at det er en ret fed forretningside, BigHerba spinder guld. Wordpress er i øvrigt sindsygt let. Du finder god hosting fra 50 kr/md og bare med en simpel sidebygger som Cornerstone eller Elementor kan du lave hele siden for maks 800 kr.. Så bare WooCommerce plugin + det løse. Resten kan findes i gratis plugins som Polylang, yoastseo osv...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2021 20:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Mega fedt!

Citat:
Jeg er også ret heldig at have en god kontakt til et af Indiens største urteeksportører, og har faktisk hjulpet dem med at kvalitetesteste bl.a. Bacopa og Rhodiola hvilket gjorde at de skiftede leverandør efter mine anbefalinger da jeg vist er blevet lidt af en connaisseur både på godt og ondt. Jeg viste dem nogle kreative måder at teste kvalitet uden at skulle sende alt til laboratorier så de bedre kan plukke ud fra mængden og så teste dem der er det værd.


Dobbelt fedt, har læst at især bacopa vidst kan have ret let ved at suge tungmetaller til sig eller sådan. Overvejet cheleret magnesium istedet for citrat? Mener der er lidt med at det er svære for kroppen at optage.

Uanset, +++1!

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 00:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tak for gode inputs!

Mht. MDMA og 5htp copy paster jeg lige en besked jeg allerede har skrevet til en på fb da andre gjorde opmærksom på samme problematik: Det er nemlig rigtigt at man skal være forsigtig med for meget 5htp men serotonin-syndrom opstår meget sjældent. Ifm. MDMA er det højest usandsynligt selvom man tog det sammen selvom det ikke anbefales da det kan give symptomer som kvalme og svimmelhed men meget lille risiko for SS. Selv når 5htp tages med MAO-I eller Cardidopa som er meget mere effektive til potentiering, er der meget lille risiko.
Eksogent 5htp er konverteret til serotonin perifert og det meste forbliver der, ligesom Levodopa, som kræver carbidopa for at hæmme det samme perifere enzym.
Tages MDMA eks. med MAO-I så er der reel risiko for udvikling af serotoninsyndrome.

Skide sig igennem et helt MDMA trip, lol. Det fremgår vel lidt fra magnesium citrate at det må indeholde magnesium men det er vist ikke den værste poop-initiating form af magnesium så vidt jeg har forstået.

Ahh ja, jaw-cleasing giver nogle lidt for holistiske mundskylds associationer, tak!

Der er rigtigt nok belæg for alle disse midler, søg gerne på eks. synaptogenesis + bacopa eller neurogenesis + Lions Mane.

True lægemiddelstyrelsen osv. kan hurtigt slå ned på sådan noget hvis ordlyden eller lign. er forkert så skal winges rigtigt. Disclaimers skal jeg nemlig have som det mindste og det skal kaldes noget som ikke påpeger at det er til indvortes/human consumption da div. styrelser ellers kommer efter en med alt de har, især hvis ordlyden går på noget stofrelateret (condoner drug uge)

Det kan være lidt svært at overbevise visse generationer om at man ikke får folk til at tage færre stoffer af kriminalisering men at HR og oplysning som psychedelia også har lært mig igennem årene, er det bedste man kan gøre hvis man reelt ønsker at der skal være mindre skader, dødsfald og sanseløst misbrug.

Tak for rådene med wordpress mm. det skal jeg klart have kigget på! Lyder overskueligt og til at betale også.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 01:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Rigtigt med bacopas evne til at absorbere tungmetaller i den jord det dyrkes i. Derfor jeg kun bruger ekstrakt med minimun 50% bacosider med en laboratorieanalyse som viser at det ikke overstiger grænserne heller. Især billigt tørret bacopa pulver som ikke er ekstrakteret eller sketchy ekstrakter fra div. steder som Kina kan være risikabelt når det er dyrket i de forurenede dele af landene eks. Optimalt ville jeg gerne bruge det kendte brand Synapsa, men det er latterligt dyrt dog kan man få det billigt ofte på tilbud i kapsler hos bulk powders, og deres daily nootropic blend er virkelig god også. Fedt at se de urter jeg har arbejdet med i en del år nu blive mere og mere udbredte og blive brugt i blandinger på den måde, kan huske da det blev lovligt at sælge i DK og matas fik det, jublede en hel del, da jeg har kampagneret allesteds for det også ifm. med alzheimersforeningen jeg skrev til og nu er der artikler i deres magasiner om det, så fedt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 13:37 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Super fedt projekt :) Jeg vil helt sikkert gerne have fingre i sådan nogle færdigblandede pakker.

Men så vidt jeg er informeret af lægemiddelstyrelsen, så er 5-htp ikke lovligt at importere i Danmark. Mit blev i hver fald konfiskeret, og jeg afventer nu at blive kontaktet af systemet omkring hvorvidt det skal have konsekvenser.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 18:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Men så vidt jeg er informeret af lægemiddelstyrelsen, så er 5-htp ikke lovligt at importere i Danmark.


Wait wha... Ahem, "eksotisk" te, jaja fint np. 5-htp, nej stop forbudt. Love it. Slet ikke mærkeligt.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2021 22:14 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Jeg tror at du misforstår min indgangsvinkel i dette tilfælde Læbe :lol:

Hvis Nafets vil stable noget seriøst på benene med en webshop eller lignende, hvor han sælger disse produkter, så er det temmelig relevant om 5htp er lovligt at importere og sælge her i DK.

Som privat person, så står det jo en frit for bare at bestille en omgang 5htp mere, og krydse fingre for at det ikke bliver taget :peace:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2021 01:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Prøvede mest af alt bare at semishit poste for egen underholdnings skyld, men du har helt ret <3

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2021 20:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Super fedt initiativ!

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2021 22:38 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
I har ret man må ikke bestille 5htp udenfor EU og lovgivningen for salg af kosttilskud er umulig som lillemand at komme på benene med, derudover skulle det eks. sælges som tilskud til sæber og scrubs som planen var, har jeg lige fundet ud af at lovgivningen ligeledes er utrolig svær at komme omkring og jeg hurtigt ville blive bonget for handlende i ond tro, da det ville blive snuppet på ingen tid.

Jeg arbejder med urter i forvejen bare non-profit så på den måde har jeg allerede det hele på lager men ærgerligt at jeg ikke kan starte det op alligevel så see you on the darkweb guys (y)

Hvis nogen er nysgerrige på hvordan man evt. bestiller ekstrakter som 5htp hjem uden problemer osv. så er de velkommen til at tage kontakt til mig da jeg har gode erfaringer med billige og troværdige forhandlere af ekstrakter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2021 22:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Nu mente jeg ikke belæg som vi normalt bruger det - altså som i at der findes studier der indikerer at noget måske virker. Jeg mente, at så snart man siger, at det her produkt må indtages til et bestemt formål, så er det ikke nok at der er nogle studier der peger på at det måske kan hjælpe. Så skal det som minimum være rimelig dokumenteret at det ikke er direkte skadeligt. Det værende sagt, så lægger det du skriver her, op til at det ikke er noget folk skal spise regelmæssigt, og derfor har jeg i hvert fald ikke selv de store bekyrminger i forhold til sikkerheden. Så det er primært bare en formalitet at sikre, at du ikke kan komme i klemme. Med de urte produkter der lovligt kan sælges herhjemme, skal det helt klart være muligt for dig at kunne formidle det du skriver her også. Hvordan den danske lov har det med dén der "produktet virker når du spiser det, men det bliver ikke solgt som noget der skal spises" ved jeg simpelthen ikke. Mon ikke du er mere sikker med kosttilskud-delen? Men sørg nu for at undersøge det til bunds, så ikke du starter noget op bare for at skulle spilde tiden med myndighederne.


Senest rettet af Randomname 15 mar 2021 00:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2021 22:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tak for rådene, det lyder også som om du ved en del om det.

Nej det falder til jorden fordi jeg også har andre projekter kørende og jeg læste amino.dk til jeg var gul og blå i hovedet og folk med flere midler, erfaring og tid end mig har givet forgæves op imod det de kalder sundheds-mafiaen her i dk da de laver kontrol flere gange om året og flere af midlerne må jeg slet ikke sælge for den sags skyld overhovedet at pakke selv medmindre jeg har et totalt sterilt pakkecenter mm. Folk der forsøger at sælge migrerer deres forretning til Sverige hvis lovgivning ikke er så vanvittig som i DK men det koster kassen at starte den proces for ikke at tale om de månedlige udgifter alene. I DK skal hvért middel dokumenteres som en gal, betales op imod 19000 pr. ekstrakt man vil sælge og det er kun en af mange poster af den slags som kræves hvilket jeg aldrig ville kunne få hverken tid eller penge til at gå i kast med.

Jeg må tage mig til takke med DW, Wickr-salg og kaste mig over de andre projekter jeg allerede er bagud med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2021 01:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er nu egentligt meget betryggende, at vi alligevel har så stramme regler her hjemme. Selvom det er ærgerligt for din idé. Selvom det er en lang vej, burde du dog kunne komme igennem med projektet, hvis ellers indholdet er sikkert og virker, men det er naturligvis en lang process.. Jeg synes ellers, at der bliver solgt så meget tvivlsomt selv i Matas/Helsam, at jeg faktisk er overrasket over, at vi har de regler. Rykker du udenlands, så hellere Tyskland. De er rigtig glade for alternativ "medicin" - og så er deres moms endda kun 17 %.

Jeg tillod mig at rydde en del ud i min ovenstående kommentar, da jeg er lidt privat anlagt, og indholdet ikke længere er relevant.

Og det var meget så lidt. Det er altid rart at kunne (prøve) og hjælpe nogen, der vil udrette noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2021 02:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tja, vil nu hellere have at dem som alligevel vil købe aloe vera drik og homeopatiske midler imod kræft kan få lov til det, end dem som reelt set sælger dokumenterede midler som udlandet længe har brugt til stor gavn, kan få lov til det. (ikke kun mig her men mange) Bureaukratiet kan godt tage lidt overhånd og blive et fængsel hvor du skal være en ordentlig klæppert hvis ikke du vil joine en bande, hvor medicinal industrien får lov at sælge det værste som selv andre lande har ulovliggjort for længst, og skal dokumentere minimalt ift. Så ja lidt ærgeligt at man lidt stifler innovationen men rykker vel bare på darknet, og bruger initiativet til at inspirere andre her på clearweb, så gode ting er der dog kommet ud af det!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team