Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 jul 2021 15:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2021 15:00
Indlæg: 6
Hej folkens.
Jeg har de sidste 2 års tid haft et stigende misbrug af forskellige opiater: metadon, oxy og morfin. Tog en kold tyrker i søndags fra 1200 MG morfin, men måtte onsdag sande at den var for hård. Eller det bildte jeg mig ihvertfald ind. Nu har jeg så de sidste par dage trappet ned og tager i dag den sidste dosis som er 100 mg i alt. Krop og sind har det faktisk ok men er stærkt bekymret for når jeg i morgen ikke skal have noget. Hvor lang tid går der, tror i, med abstinenser for 100 mg morfin? Jeg kunne og burde nok have droppet mit indtag onsdag, men havde bare lige brug for at blive mig selv igen. Kan det virkelig passe at der ikke er forskel på en dosis på 1200 mg og en på 100? Jeg har det lige godt om det er det ene eller andet?
God sommer til jer :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2021 12:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Det synes jeg faktisk ikke er så mærkeligt, da morfin har en ret kort halveringstid på et par timer. Din tolerance er faldet markant over den seneste uge. Abstinenserne vil fortsætte indtil cellerne i kroppen har bygget det antal opioidreceptorer, du havde før dit misbrug. Det går rimelig hurtigt fordi morfins halveringstid er så kort. Jeg vil tro at der går 5-7 dage.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2021 22:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kratom, bacopa, og mucuna kan være ret hjælpsomme hvis du er bange for at falde i eller får svære PAWS (post acute withdrawal symptoms)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2021 00:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2021 15:00
Indlæg: 6
I er for seje og man får vitterligt en fornemmelse af at jeres “bekymring” er oprigtige. Tak for det :)

Nafets: Efter hvad jeg har læst om hvad Kratom er og hvordan det virker syntes jeg ikke det lyder som noget for mig. Men du snakker om Bacopa og Mucuna. Har hørt det omtalt her på forum før af en anden, så det er nok ikke grebet ud af den blå luft. Har du selv erfaringer med disse og i så fald, hvordan virker det? Er godt klar over at de ikke giver en lignende rus, eller nogen overhovedet (men det er selvfølgelig heller ikke det, som jeg er ude efter). Jeg er som udgangspunkt meget skeptisk overfor at prøve naturlægemidler, da jeg har en forestilling om at det er placebo. Men hvis du, eller nogen anden, har haft positive erfaringer med disse, så er det helt klart noget, jeg vil prøve at investere i. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2021 22:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Hvordan har du det?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2021 15:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2021 15:00
Indlæg: 6
Fandt “desværre” et ark med 6 stk Contalgin 100 mg, og grundet manglende rygrad satte jeg mig for at udrydde disse først, så torsdag bliver min sidste dag istedet, når de slipper op. Kommer dog ikke op over én pille omdagen hvilken jeg selv syntes er en forbedring / sejr, da jeg under normale omstændigheder jo havde indtaget alle 6 plus 6 mere på en dag. Rent mentalt bebrejder jeg mig selv at jeg ikke bare smed dem ud, men sådan skulle det ikke gå. Jeg ser frem til mit sidste indtag og glæder mig til alle de negative følgevirkninger ved sådan et misbrug ophører.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2021 16:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ingen grund til at bebrejde dig selv, det er misbrugets natur som har magten i den situation. Nyd udsættelse og hold fokus på hvor du gerne vil ende henne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2021 18:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er sjovt som ens narko "finder" en - engang i for mange år siden, er jeg på et benzostop og er næsten igennem pisset og næsten ude på den anden side - skæbnen vil, at jeg finder 2 gamle glas med hhv diazepam og nitrazepam i fucking storskrald inde i Århus centrum - der måtte jeg også udsætte stoppet i nogle dage..

Alt mulig held og lykke på din vej!! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2021 00:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Ja - ingen grund til at se sig tilbage og bruge energi på at fortryde i sådan en situation. Jeg håber at du finder noget spændende at få tiden til at gå med de næste par dage og at tiden flyver afsted så meget det kan lade sig gøre i sådan en situation.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2021 09:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Nu håber jeg ikke det opfattes som snagende, men hvordan går det så i dag?
Det kan virke motiverende at dele sine fremskridt med andre, og jeg er også nysgerrig i forhold til om min hypotese om de 5-7 dage holder :)

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2021 17:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 apr 2013 19:50
Indlæg: 53
Geografisk sted: ???
Få møvet dig ind i psykiatrien, og se om ikke du kan få Lyrica.
Jeg har selv været tungt på både benzoer men især heroin, Lyrica/Pregabalin redede min røv - fik det egentligt på baggrund af generaliseret angst men ifht. at komme ud af opiat misbrug kan det tage omkring 70-80% af abstinenserne.

Jeg kunne sove, jeg fik ikke svede ture, ingen tyndskid samt fik ro i krop og sjæl.
Det er intet mirakel middel der "gør dig clean", det er op til dig selv - men det kan gøre vejen meget nemmere og mere udholdelig når man virkelig har sat sig for at det skal være slut.
Jeg har nu selv cirka 12 måneder clean fra opiater og benzodiazepiner minus et enkeltstående tilbagefald med 0.5g som egentlig kun var positivt og tjente det formål at minde mig om hvorfor jeg stoppede.

Man kan gå og sige til sig selv det er noget lort i lang tid, men indtil man når et bestemt punkt er man ikke klar til at gå fra det - permanent.
For mig var det punkt ovenstående plus en nær døds oplevelse med nerveskader i begge arme/håndled/hænder som først nu er ved at være tilbage til normal funktion.
Nu ser jeg frem til et normalt liv og arbejder fortsat imod det, håber det kan rykke i noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2021 16:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2021 15:00
Indlæg: 6
Ja det holdt jo så ingenlunde. Endte med at fortsætte indtil i fredags hvor jeg tog en kold tyrker fra 800 mg morfin. I går aftes kunne jeg ikke holde i længere og tog derfor 300 mg for at komme elendigheden til livs. Er de fire foregående dage spildt arbejde og mine abstinenser starter op på ny eller vil de fire dage uden trods alt have givet mig lidt i den sidste ende? Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2021 17:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
De vil ha givet noget op på hesten og kæmp videre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2021 20:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Bacopa og mucuna er geniale til opiodabstinenser, da bacopa både forstærker opiater og direkte modvirker abstinenser igennem subtil aktivering af opiodreceptorene og mucuna øger dopamin så mange af de cravings som faktisk tit opstår af dopaminfluktuering forsvinder og man kan trappe meget hurtigere ud, uden alt for meget unødige skader på psyken og kroppen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4945900/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2021 02:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 jul 2021 15:00
Indlæg: 6
Nafets skrev:
Bacopa og mucuna er geniale til opiodabstinenser, da bacopa både forstærker opiater og direkte modvirker abstinenser igennem subtil aktivering af opiodreceptorene og mucuna øger dopamin så mange af de cravings som faktisk tit opstår af dopaminfluktuering forsvinder og man kan trappe meget hurtigere ud, uden alt for meget unødige skader på psyken og kroppen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4945900/


Tak for svaret. Jeg kan se at Bacopa kan købes i Matas og diverse helsekostbutikker. Den er dog straks lidt sværere med Mucuna. Hvad vil du foreslå, som pille eller pulver eller er det lige fedt? Og kender du evt. til et sted, der pusher den slags afsted eller er det bare at krydse fingre for at produktet havner i ens postkasse fra udlandet en gang når ens tålmodighed er ved at være slidt? Hvis man kender til opiatabstinenser så ved man også at to dage i abstinenshelvede føles som to uger. Hehe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2021 17:37 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Kan ikke linke til forhandlere her men har set du har sendt en PB så har sendt dig lidt info da det hurtigt kan blive dyrt at købe eks. bacopa i Matas ift. det du vil skulle bruge under udtrapningen. Der er intet ulovligt i at bestille disse og bliver højest fortoldet fra udlandet da de især scanner efter medicin så kapsler hives til side for at blive tjekket ekstra hvor pulver stryger lige igennem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team